Oud 14-03-2007, 22:36
Verwijderd
Een topic voor al je vragen over studiefinanciering, ov-studentenkaarten en andere informatie beheer groep dingen, deel 2 nu dus. http://www.ib-groep.nl.

Mag deze sticky worden gemaakt?
Advertentie
Oud 14-03-2007, 23:45
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Dit was deel 1
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 15-03-2007, 11:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Sylph als reactie op je laatste post van het vorige topic: volgens mij kan je die wijziging ook pas doorgeven als je weet wat je wilt gaan doen en waar, ik heb het tenminste toen pas gewijzigd (wel via papier maar toen bestond mjin IB-Groep nog niet dacht ik, iig niet zo uitgebreid) maar ik had toen wel die laatste optie gekozen én voor m'n oude opleiding aangegeven dat ie een andere einddatum had (namelijk 31 aug 20xx (voor jou dus 2007).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-03-2007, 18:42
XsharonX
Avatar van XsharonX
XsharonX is offline
Ben ik de enige waarbij de aanvullende beurs nog niet berekend is. Ik hoop dat het vrijdag wel er bij zit. Anders sta ik weer rood en moet ik van me ouders geld lenen.
Oud 19-03-2007, 19:06
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Dit is wel een erg leuk bericht;

http://www.nu.nl/news/1013563/34/Toc...tudiejaar.html

tot 5x het collegegeld als extra krediet, voor meer financiele armslag.Mooi plan,toch?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 19-03-2007, 21:32
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik zeg: ja .

Mits de voorwaarden net zo flexibel zijn als bij een huidige lening bij het IBG, maar dat zal ongetwijfeld wel. Blijft een overheidslening uiteindelijk
Oud 20-03-2007, 11:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik ga die plasterk nu al mogen haha. Niet dat ik ga lenen maar toch
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 22-03-2007, 19:41
MissFoxy
MissFoxy is offline
Wie kan mij helpen...

komende zomer zou ik volgens de site van de ibg recht hebben op een overbrugging..

Maar hoeveel ik nu precies ga ontvangen blijft een raadsel..

heeft iemand enig idee wat je ontvangt..
en krijg je dat bedrag eenmalig of krijg je zowel in juli als in augustus een tegemoetkoming..
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 22-03-2007, 20:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MissFoxy schreef op 22-03-2007 @ 19:41 :
Wie kan mij helpen...

komende zomer zou ik volgens de site van de ibg recht hebben op een overbrugging..

Maar hoeveel ik nu precies ga ontvangen blijft een raadsel..

heeft iemand enig idee wat je ontvangt..
en krijg je dat bedrag eenmalig of krijg je zowel in juli als in augustus een tegemoetkoming..
Wat je ontvangt is afhankelijk van of je uit of thuiswonend bent en van het inkomen van je ouders dus dat valt niet zomaar 1-2-3 te zeggen. Ik kreeg zowel voor juli als augustus een aparte overbrugging (het waren ook twee verschillende bedragen).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-03-2007, 20:28
MissFoxy
MissFoxy is offline
Ok..

ik ben uitwonend
en mijn ouders zijn tweeverdieners dus waarschijnlijk geen aanvullende beurs..

kun je me een schatting geven... 100/200/300
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 22-03-2007, 20:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MissFoxy schreef op 22-03-2007 @ 20:28 :
Ok..

ik ben uitwonend
en mijn ouders zijn tweeverdieners dus waarschijnlijk geen aanvullende beurs..

kun je me een schatting geven... 100/200/300
Drie jaar geleden toen ik er recht op had was het dacht ik iets van 90 euro dus het zal zo rond de 100 euro zijn nu denk ik (inwonend), uitwonend heb ik geen idee van. Staan die bedragen niet gewoon op de site van de IB-Groep trouwens?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-03-2007, 21:46
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
uitwonend hbo is 230euro per maand ongeveer
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 22-03-2007, 22:31
Verwijderd
Ik doe nu hbo maar ga vanaf volgend jaar twee universitaire studies doen. Ik heb me nu voor een van beide ingeschreven, maar hoe schrijf ik me voor de ander in? of hoeft dat niet bij de ib-groep?

En hoe gaat dat met de schuld van de studiefinanciering, maakt het welke van de twee studies je (als eerste) afrond?

Of hoef je alleen die af te ronden waarmee je ingeschreven staat bij de ib-groep? Want dan moet ik me wel voor de studie waar ik me volledig op ga richten invullen (dat heb ik nu niet gedaan).
Oud 24-03-2007, 15:05
Verwijderd
Citaat:
MissFoxy schreef op 22-03-2007 @ 20:28 :
Ok..

ik ben uitwonend
en mijn ouders zijn tweeverdieners dus waarschijnlijk geen aanvullende beurs..

kun je me een schatting geven... 100/200/300
ibg-site
en dan de bedragen van toeslag scholieren uitwonend.
Oud 01-04-2007, 18:58
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Linnert schreef op 22-03-2007 @ 22:31 :
Ik doe nu hbo maar ga vanaf volgend jaar twee universitaire studies doen. Ik heb me nu voor een van beide ingeschreven, maar hoe schrijf ik me voor de ander in? of hoeft dat niet bij de ib-groep?

En hoe gaat dat met de schuld van de studiefinanciering, maakt het welke van de twee studies je (als eerste) afrond?

Of hoef je alleen die af te ronden waarmee je ingeschreven staat bij de ib-groep? Want dan moet ik me wel voor de studie waar ik me volledig op ga richten invullen (dat heb ik nu niet gedaan).
Volgens mij gaat het erom dat je een studie afrondt. Ik heb ooit een poging gedaan een universitaire studie te doen naast mijn HBO-studie. Ik heb bij het IBG toen niet aangegeven dat ik ook nog een andere studie deed. Volgens mij gaat het erom dat je een studie haalt in die 10 jaar die er voor staat (ofzoiets) en of dat nou de studie is waar je voor ingeschreven staat of een andere (niet-particuliere, denk ik) studie is volgens mij niet boeiend.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 02-04-2007, 18:49
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik weet niet of mijn vraag in dit topic hoort, maar ik heb een vraagje over loten. Tellen bij de loting afgeronde eindcijfers mee (dus als eindcijfer een 7.5 = 8) of de onafgeronde cijfers?
En tellen de vakken Frans en Duits 1 en KCV ook mee, ookal heb ik die niet afgesloten met een centraal examen?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 04-04-2007, 10:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
In 2005 ben ik een half jaar uitwonend geweest waarvoor ik uitwonende beurs heb aangevraagd en gekregen. Nu, 2 jaar later kreeg ik bericht dat ik met een steekproef eruit ben gevist en ik 1200 euro moet terug betalen (of bezwaarschrift indienen). Nu heb ik uiteraard een bezwaarschrift gestuurd, zij het na de termijnstelling. De IBG reactie was naar mijn ouders adres gestuurd en daar kom ik niet regelmatig... De brief vond ik pas toen het termijn verlopen was.

De reactie die ik afgelopen zaterdag ontving, was dat mijn bezwaarschrift niet in behandeling werd genomen omdat deze een week te laat binnen was.
Volgens een telefoniste van de IBG is het 'gewoon' een kwestie van opnieuw een brief sturen naar de IBG met de vraag of ze mijn situatie willen herzien + ze wijzen op de gestuurde documenten. "Dan komt het wel goed" aldus de telefoonmadam...


Ik vind het echt vreemd... Dat het een week te laat binnen was, is natuurlijk mijn schuld.. Wat ik apart vind, is dat de situatie wel willen herzien als ik er nogmaals om vraag

Wat ik eveneens frustrerend vond, is dat een gemeente ambtenaar vertelde dat IBG alle mutaties van de gemeente door krijgt.. In wezen is het pure geldklopperij dat je al die historische overzichten moet verzamelen..

Nou, ik hoop dat het goed komt....... 1200,00 euro is fucking veel geld..

Meer mensen die een soortgelijk iets hebben meegemaakt?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 04-04-2007, 18:06
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 04-04-2007 @ 10:30 :
In 2005 ben ik een half jaar uitwonend geweest waarvoor ik uitwonende beurs heb aangevraagd en gekregen. Nu, 2 jaar later kreeg ik bericht dat ik met een steekproef eruit ben gevist en ik 1200 euro moet terug betalen (of bezwaarschrift indienen). Nu heb ik uiteraard een bezwaarschrift gestuurd, zij het na de termijnstelling. De IBG reactie was naar mijn ouders adres gestuurd en daar kom ik niet regelmatig... De brief vond ik pas toen het termijn verlopen was.

De reactie die ik afgelopen zaterdag ontving, was dat mijn bezwaarschrift niet in behandeling werd genomen omdat deze een week te laat binnen was.
Volgens een telefoniste van de IBG is het 'gewoon' een kwestie van opnieuw een brief sturen naar de IBG met de vraag of ze mijn situatie willen herzien + ze wijzen op de gestuurde documenten. "Dan komt het wel goed" aldus de telefoonmadam...


Ik vind het echt vreemd... Dat het een week te laat binnen was, is natuurlijk mijn schuld.. Wat ik apart vind, is dat de situatie wel willen herzien als ik er nogmaals om vraag

Wat ik eveneens frustrerend vond, is dat een gemeente ambtenaar vertelde dat IBG alle mutaties van de gemeente door krijgt.. In wezen is het pure geldklopperij dat je al die historische overzichten moet verzamelen..

Nou, ik hoop dat het goed komt....... 1200,00 euro is fucking veel geld..

Meer mensen die een soortgelijk iets hebben meegemaakt?
Heb je na dat half jaar wel op een andere plek dan thuis gewoond, of heb je inderdaad 'gefraudeerd'?
Ads door Google
Oud 06-04-2007, 10:00
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 04-04-2007 @ 18:06 :
Heb je na dat half jaar wel op een andere plek dan thuis gewoond, of heb je inderdaad 'gefraudeerd'?
Na dat halve jaar ben ik weer thuis gaan wonen. Dat heb ik destijds ook doorgegeven aan de IBG, echter 1 maand te laat. De maand die ik toen nog als uitwonende uitgekeerd heb gekregen terwijl ik weer thuis woonde, heb ik toentertijd al terug betaald (binnen een maand). Heb dus niet gefraudeerd oid..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 06-04-2007, 11:30
Knots
Knots is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 02-04-2007 @ 18:49 :
Ik weet niet of mijn vraag in dit topic hoort, maar ik heb een vraagje over loten. Tellen bij de loting afgeronde eindcijfers mee (dus als eindcijfer een 7.5 = 8) of de onafgeronde cijfers?
En tellen de vakken Frans en Duits 1 en KCV ook mee, ookal heb ik die niet afgesloten met een centraal examen?
Ik dacht, dat het gaat om de afgeronde eindcijfers. En dan daar het gemiddelde van. Maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
Ik weet wel zeker dat Frans, Duits etc ook meetellen.
Oud 08-04-2007, 12:38
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-04-2007 @ 18:58 :
Volgens mij gaat het erom dat je een studie afrondt. Ik heb ooit een poging gedaan een universitaire studie te doen naast mijn HBO-studie. Ik heb bij het IBG toen niet aangegeven dat ik ook nog een andere studie deed. Volgens mij gaat het erom dat je een studie haalt in die 10 jaar die er voor staat (ofzoiets) en of dat nou de studie is waar je voor ingeschreven staat of een andere (niet-particuliere, denk ik) studie is volgens mij niet boeiend.
Het gaat er inderdaad om dat je "een" studie afrond. Ik heb zelf 3 jaar aan de TU gestudeerd, toen ook studiefinanciering ontvangen. Deze studie heb ik niet afgemaakt. Dit jaar heb ik een deeltijd HBO opleiding wel afgerond (en bij deeltijd heb je geen recht op stufi), maar als het goed is krijg ik wel binnenkort alles wat ik al terugbetaald had weer terug van de IB-groep, omdat ik binnen 10 jaar "een" diploma heb gehaald in het HBO/universiteit.

Volgens mij heb je toch ook niet recht op meer studiefinanciering als je 2 studies tegelijk doet?
Oud 09-04-2007, 15:35
danny23
danny23 is offline
Ik ben 1e jaars student maar ik volgend jaar een jaartje er tussen uit. Kan ik mijn studiefinanciering stop zetten? Want ik wil niet dat ik later alles terug moet betalen omdat ik mijn studie niet binnen een bepaalde termijn haal.

Ik weet dat ik mij zelf kon uitschrijven maar dat was voor februari en het is nu april. Moet ik het gewoon stop zetten? Wat gebeurt er dan als ik opnieuw wil gaan studeren? Begint de teller weer op nul?

En nog een vraagje ik doe toevallig mee aan de loting voor geneeskunde. Stel dat ik ingeloot wordt maar ik ga in het schooljaar 07/08 ertussen uit. Kan ik dan gewoon weer met geneeskunde beginnen in 08/09?
Oud 13-04-2007, 01:04
danny23
danny23 is offline
hallo?
Oud 13-04-2007, 06:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
danny23 schreef op 09-04-2007 @ 15:35 :
Ik ben 1e jaars student maar ik volgend jaar een jaartje er tussen uit. Kan ik mijn studiefinanciering stop zetten? Want ik wil niet dat ik later alles terug moet betalen omdat ik mijn studie niet binnen een bepaalde termijn haal.

Ik weet dat ik mij zelf kon uitschrijven maar dat was voor februari en het is nu april. Moet ik het gewoon stop zetten? Wat gebeurt er dan als ik opnieuw wil gaan studeren? Begint de teller weer op nul?

En nog een vraagje ik doe toevallig mee aan de loting voor geneeskunde. Stel dat ik ingeloot wordt maar ik ga in het schooljaar 07/08 ertussen uit. Kan ik dan gewoon weer met geneeskunde beginnen in 08/09?
Als je niet ingeschreven staat op een HBO of WO, moet je je stufi stopzetten. Als je er volgend jaar een jaartje tussen uit wilt, kun je gewoon in de zomervakantie stoppen en je uitschrijven. Volgens mij wordt je schuld direct kwijtgescholden als je het eerste jaar hebt gehaald. Is dat niet het geval, dan wordt je schuld kwijtgescholden als je binnen 10 jaar een diploma haalt. Je kunt dan na je stopzetting nog 3 jaar stufi krijgen (bij een 4-jarige opleiding) en daarna nog 3 jaar lenen.

Over geneeskunde weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat je dan dit jaar je plek moet weigeren en volgend jaar gewoon opnieuw moet loten.
Oud 13-04-2007, 08:04
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 13-04-2007 @ 06:42 :
Over geneeskunde weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat je dan dit jaar je plek moet weigeren en volgend jaar gewoon opnieuw moet loten.
Dan moet je idd het jaar er op gewoon opnieuw loten.
Advertentie
Oud 13-04-2007, 10:56
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb zeer waarschijnlijk te veel studiefinanciering ontvangen.

In februari heb ik wel onderwijs gevolgd aan de RuG maar ik stond niet ingeschreven omdat daar nog een bepaald document voor nodig was waar de examencommissie van de opleiding voor moest zorgen. Men had mij verteld dat ik met terugwerkende kracht ingeschreven kon worden. Na 5 weken was het eindelijk voor elkaar.

Vervolgens kwam de Centrale Studentenadministratie ermee dat er wel met terugwerkende kracht ingeschreven werd, maar tot de 1e van de maand. Ze willen me alleen per 1 maart inschrijven. Hier heb ik bezwaar tegen aangetekend.

Dat zou dus inhouden dat ik volgens de IBG een maand onterecht stufi en OV in mijn bezit had. Ik had op dat moment maximale lening inwonend + dus een OV-studentenkaart. Ik heb de IB-Groep al gebeld dat de RuG mij alleen per 1 maart in wil schrijven, bij hen staat nog geregistreerd dat ik wel per 1 februari ben begonnen. Ik moet eerst de bezwaarschriftprocedure afwachten voordat ze ook maar iets veranderen, als ze het namelijk naar 1 maart veranderen is dat definitief, kunnen ze niet meer terug veranderen.

Mocht mijn verzoek niet ingewilligd worden dan moet ik dus zo'n 700 euro aan de IBG terug gaan betalen. Ik weet dat ik de OV-boete sowieso terug moet betalen, maar wat doen ze met die lening? Bij m'n andere lening optellen? Moet ik gelijk alles terug betalen? Gaan ze het verrekenen? Ze waren er zelf erg onduidelijk over, dus heeft iemand hier ervaring mee?
Oud 13-04-2007, 10:59
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
@ Nonaj:

Ik denk dat als je onterecht stufi krijgt je dat onmiddelijk moet terugbetalen. Je mag het alleen later betalen als je daadwerkelijk studeert en er recht op hebt.
Oud 13-04-2007, 11:41
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-04-2007 @ 10:59 :
@ Nonaj:

Ik denk dat als je onterecht stufi krijgt je dat onmiddelijk moet terugbetalen. Je mag het alleen later betalen als je daadwerkelijk studeert en er recht op hebt.
Ik studeer nu wel weer, dus ze zouden het op zich kunnen verrekenen of bij mijn andere schuld optellen. Als ik helemaal was gestopt met studeren was het inderdaad wél een kortlopende schuld geworden en had ik het onmiddellijk terug moeten betalen.

Wat bedoel je met als ik daadwerkelijk studeer en er recht op heb? Ik studeer toch? Die maand zelfs ook, alleen stond ik niet ingschreven (en ja dat mag officieel ook niet maar ik had toestemming van de studieadviseur).

Als ik er recht op heb had ik het toch ook niet misschien terug moeten betalen?
Oud 13-04-2007, 17:41
Verwijderd
Je hebt alleen recht op stufi als je ingeschreven staat he...
Oud 13-04-2007, 20:59
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-04-2007 @ 17:41 :
Je hebt alleen recht op stufi als je ingeschreven staat he...
Dat weet ik. Daarom hoop ik dus ook dat mijn bezwaarschrift ingewilligd wordt, aangezien ik er wel de hele tijd achteraan gezeten heb dat ik ingeschreven kon worden. Als ze mijn inschrijfdatum veranderen omdat ze vinden dat ik in mijn recht sta is er niets aan de hand. Dan sta ik ingeschreven voor februari.

Ik moet er alleen wel rekening mee houden dat het niet ingewilligd wordt en daarom wil ik weten of iemand ervaring heeft met terugbetalen aan de IBG. Ik wil graag weten of dat verrekend wordt met de stufi die ik nog moet krijgen, of ik het gelijk terug moet betalen, of ik dat gelijk terug moet betalen maar het in termijnen kan, of dat ze het gewoon bij mijn lening optellen.

Dus als iemand dat weet zou die hier antwoord op kunnen geven? Dat ik geen recht heb op stufi als ik niet ingeschreven sta weet ik nu wel........
Oud 13-04-2007, 21:04
Verwijderd
Ah ok, niet gelezen, sorry... Hoe je terug moet betalen; volgens mij gaat het gewoon bij je schuld op, en dus niet nu van je stufi af. En anders kan je dat gewoon handmatig zo doen; een maand het complete bedrag van je stufi bijlenen, zodat ze dat gewoon afschrijven.
Oud 14-04-2007, 11:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij hebben ze ook een keer iets verrekend en toen hielden ze het gewoon net zolang op m'n stufi in totdat ik het had terugbetaald.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-04-2007, 13:37
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-04-2007 @ 11:52 :
Bij mij hebben ze ook een keer iets verrekend en toen hielden ze het gewoon net zolang op m'n stufi in totdat ik het had terugbetaald.
Wel in termijnen hoop ik?

Bij mij gaat het om een bedrag van 700 euro...waarvan wel 136 OV-boete die wel meteen betaald moet worden, maar als ze de overige 580 euro in 1x in houden houd ik bijna niets over...
Oud 14-04-2007, 22:07
Verwijderd
Nog meer mensen die niet in Mijn IB-groep kunnen inloggen? Ik krijg telkens een melding dat de verbinding via DigID verbroken is, nadat ik de validatiecode heb ingevoerd en hij vermeldt dat hij de gegevens aan het ophalen is.
Oud 17-04-2007, 12:39
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Ik heb een vraagje namens mijn vriend. Mijn vriend en ik wonen samen, maar we hebben geen samenlevingscontract oid. Mijn vriends vader is overleden en zijn moeder heeft een uitkering. Wat kan mijn vriend ongeveer verwachten aan stufi mocht hij een MBOopleiding willen gaan doen? Hij is 25 jaar oud.

Groetjes Maaike
Oud 17-04-2007, 13:38
Verwijderd
Dat kan je volgens mij gewoon vinden op www.ib-groep.nl
Ads door Google
Oud 17-04-2007, 16:57
Verwijderd
Hai,
ik ga volgend schooljaar hbo doen, maar word pas maart 2008 18.
Nu moet ik dus naar Den haag en da's zo'n 3 uur reizen per dag, en dat kost me 25,- retour.
Nou hoorde ik dat als je 17 bent je pas ov en stufi krijgt per 1 oktober.. Klopt dat? En waarom is dat?
Want het liefst wil ik meteen op kamers, mja als ik geen beurs krijg kost reizen/huren etc. me ontzettend veel geld!

Hoe hebben jullie dit gedaan/hoe zou je dit doen..?

Help
Oud 17-04-2007, 17:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Yvett schreef op 17-04-2007 @ 16:57 :
Hai,
ik ga volgend schooljaar hbo doen, maar word pas maart 2008 18.
Nu moet ik dus naar Den haag en da's zo'n 3 uur reizen per dag, en dat kost me 25,- retour.
Nou hoorde ik dat als je 17 bent je pas ov en stufi krijgt per 1 oktober.. Klopt dat? En waarom is dat?
Want het liefst wil ik meteen op kamers, mja als ik geen beurs krijg kost reizen/huren etc. me ontzettend veel geld!

Hoe hebben jullie dit gedaan/hoe zou je dit doen..?

Help
Je krijgt inderdaad pas stufi en OV vanaf 1 oktober. Tot die tijd krijgen je ouders nog kinderbijslag.

Ik werd in september 18 en kreeg dus ook pas vanaf oktober stufi en OV. Ik kreeg toen de kinderbijslag van mijn ouders, om te gebruiken voor mijn collegegeld enzo, en ik heb een maandkaart gekocht voor de bus en de trein.
Oud 17-04-2007, 17:11
Verwijderd
Ja, kan je maandkaart kopen voor trein? Heb je een site?
Oud 18-04-2007, 17:58
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Yvett schreef op 17-04-2007 @ 17:11 :
Ja, kan je maandkaart kopen voor trein? Heb je een site?
www.ns.nl Op de NS site kun je zoeken en heb je het zo gevonden..

Je kunt ook kijken naar een voordeelurenkaart (afhankelijk van hoeveel dagen per week je les hebt en hoe laat je begint?)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-04-2007, 11:27
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-04-2007 @ 11:52 :
Bij mij hebben ze ook een keer iets verrekend en toen hielden ze het gewoon net zolang op m'n stufi in totdat ik het had terugbetaald.
Ik stond een tijd terug één maand als thuiswonend ingeschreven bij de gemeente, en bij de ib-groep als uitwonend (ik wás ook uitwonend, maar daar gaat het even niet om ) Ik heb toen ook één maand teveel gekregen en ik kon zelf kiezen wat ik wilde, meteen terug overmaken of bij mn lening laten optellen.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 20-04-2007, 22:05
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 20-04-2007 @ 11:27 :
Ik stond een tijd terug één maand als thuiswonend ingeschreven bij de gemeente, en bij de ib-groep als uitwonend (ik wás ook uitwonend, maar daar gaat het even niet om ) Ik heb toen ook één maand teveel gekregen en ik kon zelf kiezen wat ik wilde, meteen terug overmaken of bij mn lening laten optellen.
Het is niet meer nodig, de uni heeft toch besloten dat ik gelijk had en mijn bezwaarschrift gehonoreerd, dus ik had wel degelijk recht op die stufi.
Oud 29-04-2007, 10:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
100%hallal schreef op 17-04-2007 @ 12:39 :
Ik heb een vraagje namens mijn vriend. Mijn vriend en ik wonen samen, maar we hebben geen samenlevingscontract oid. Mijn vriends vader is overleden en zijn moeder heeft een uitkering. Wat kan mijn vriend ongeveer verwachten aan stufi mocht hij een MBOopleiding willen gaan doen? Hij is 25 jaar oud.

Groetjes Maaike
Stufi wordt altijd berekend aan de hand van het inkomen van je ouders van voorgaande jaren. Waarschijnlijk werkte zijn vader in die jaren nog en kan het op basis daarvan worden berekend. Hoeveel precies kun je inderdaad zien op de site van de ib-groep.
Oud 05-05-2007, 00:45
Verwijderd
ik snap iets niet, al mijn vrienden krijgen een aanvullende beurs terwijl hun ouders echt wel hogere scholing en functie hebben dan de mijne terwijl mijn broer en ik beide alleen basisbeurs krijgen en we zijn nog uitwonend ook...
Oud 05-05-2007, 10:36
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
koekjes schreef op 05-05-2007 @ 00:45 :
ik snap iets niet, al mijn vrienden krijgen een aanvullende beurs terwijl hun ouders echt wel hogere scholing en functie hebben dan de mijne terwijl mijn broer en ik beide alleen basisbeurs krijgen en we zijn nog uitwonend ook...
Dan zijn er een paar opties:

Ze hebben een minder goed betaalde baan dan je denkt
Ze hebben afgelopen jaren niet zoveel verdiend
Ze lichten ze boel op
Oud 05-05-2007, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 05-05-2007 @ 10:36 :
Dan zijn er een paar opties:

Ze hebben een minder goed betaalde baan dan je denkt
Ze hebben afgelopen jaren niet zoveel verdiend
Ze lichten ze boel op
hmm gaar. mja niks aan te doen...
Oud 05-05-2007, 12:04
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
koekjes schreef op 05-05-2007 @ 00:45 :
ik snap iets niet, al mijn vrienden krijgen een aanvullende beurs terwijl hun ouders echt wel hogere scholing en functie hebben dan de mijne terwijl mijn broer en ik beide alleen basisbeurs krijgen en we zijn nog uitwonend ook...
Hebben die ook meer schoolgaande/studerende broertjes/zusjes?
Oud 05-05-2007, 12:17
Knots
Knots is offline
Hoe lang duurt het berekenen van die aanvullende beurs trouwens ongeveer? Het is nu bijna 2 maanden geleden dat ik m heb aangevraagd..
Ik heb alleen een bevestiging gehad dat ze mn gegevens hebben.
Oud 05-05-2007, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 05-05-2007 @ 12:04 :
Hebben die ook meer schoolgaande/studerende broertjes/zusjes?
nee juist niet, en ik heb een broer die ook hbo doet en ook uitwonend is...
Oud 05-05-2007, 19:09
timvl1987
timvl1987 is offline
Hoi
Kun je je voor 2 hbo opleiding tegelijk aanmelden bij IB groep, waar je alle 2 een selectie procedure voor moet doorlopen. En dan als je er 1 van die 2 hebt gehaald die andere dan annuleren?
En gaat dit ook als je nu nog bij een heel andere HBO opleiding bent aangemeld, en dus volgend schooljaar 1 van die 2 HBO opleidingen met selectieprocedure wilt gaan doen?

Gr. Tim
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 20:26
Studeren HELP!- Stoppen met de opleiding??
Ici-Paris_#
8 11-01-2008 14:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.