Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2007, 19:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
waarmee de tomaat op je retina terechtkomt (niet letterlijk)
Ja, want echt een tomaat op je retina doet pijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2007, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, want echt een tomaat op je retina doet pijn.
Precies.

Moeilijk woord:
Citaat:
herfsthee
Citaat:
herfsttee
Citaat:
herftthee
Citaat:
herfsthee
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 19:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Herfst, hee.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 19:49
Verwijderd
Ik wou dat natuurlijk in het spelfouten topic plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Hoezo verstoord? Het is ongeveer de helft van de tijd licht en de helft van de tijd donker. Waarom is de kleur die de tomaat overdag heeft volgens jou 'echter' dan de kleur die hij 's nachts heeft?
Als je 's nachts een tomaat zou moeten oogsten, wetende dat alleen rode tomaten rijp zijn, ga je toch niet zeggen: 'ze zijn allemaal zwart, dus nog niet rijp!'?

Nee, ze zijn in feite rood, maar ze ogen -onder deze slechte lichtomstandigheden, waarbij dus niet de intrinsieke kleur te zien is die bij volledig licht zichtbaar zou zijn- zwart. Dus kun je ze gerust plukken. Al is het dan wel moeilijk te zeggen of je dan niet een groene hebt geplukt, maar dat ter zijde. En ja, ik weet dat dit Mark Almighty-ig klinkt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 20:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Als je 's nachts een tomaat zou moeten oogsten, wetende dat alleen rode tomaten rijp zijn, ga je toch niet zeggen: 'ze zijn allemaal zwart, dus nog niet rijp!'?
Dat is natuurlijk geen argument.

Citaat:
Nee, ze zijn in feite rood, maar ze ogen -onder deze slechte lichtomstandigheden,
Hoezo slechte lichtomstandigheden? Wie ben jij om te zeggen dat dit licht slechter is dan het licht van de dag? En hoe zit dat met de schemering?

Citaat:
waarbij dus niet de intrinsieke kleur te zien is die bij volledig licht zichtbaar zou zijn-
Bij 'volledig licht' zijn ze wit.

Citaat:
zwart. Dus kun je ze gerust plukken. Al is het dan wel moeilijk te zeggen of je dan niet een groene hebt geplukt, maar dat ter zijde. En ja, ik weet dat dit Mark Almighty-ig klinkt.
Behoorlijk ja. Vooral ook dat passages schuin schrijven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 21:01
Verwijderd
Nogmaals Uice, bij de kleur van een object gaat het niet om het licht dat ze uitzenden, maar om het licht dat ze uitzenden indien er wit licht op geschenen wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 14:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
In de Middeleeuwen tekende men eenvoudige en onrealistische figuren, omdat men nog niet geleerd had realistischer te tekenen.

Nee, het kon ze gewoon niet schelen of het op de werkelijkheid leek.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 14:25
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
woehoeh het HEEFt steeds de zelfde kleur, maar je neemt de kleur anders op door het lichtval en je ogen enzo!! MAar het voorwerp verandert NIET van kleur!!

iedereen vind kazet stom!
das niet waar ik niet
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 14:35
Verwijderd
ik eigenlijk ook niet
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 14:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
woehoeh het HEEFt steeds de zelfde kleur, maar je neemt de kleur anders op door het lichtval en je ogen enzo!! MAar het voorwerp verandert NIET van kleur!!
Het blijft een vreemde uitspraak. Voor wie heeft het dan die kleur? En welke kleur is dat dan?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 14:39
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Het blijft een vreemde uitspraak. Voor wie heeft het dan die kleur? En welke kleur is dat dan?
Welke kleur het is weet ik niet, dat ligt dus aan de persoon die kijkt en lichtval enzo. wij noemen de tomaat rood omdat hij rood is in daglicht en wij de situatie 'daglicht' gebruiken om de kleur van een voorwerp vast te stellen.
Maar ik kwam er net pas achter dat ik een paar blz's achterliep en de discussie al gevoerd was.
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:42
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
In de Middeleeuwen tekende men eenvoudige en onrealistische figuren, omdat men nog niet geleerd had realistischer te tekenen.

Nee, het kon ze gewoon niet schelen of het op de werkelijkheid leek.
bovendien hadden ze de anatomische kennis niet, dus je post is wel enigszins fout..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:45
Trass
Avatar van Trass
Trass is offline
Citaat:
Behoorlijk ja. Vooral ook dat passages schuin schrijven.
Ik moest meteen denken aan de kleuren discussie in dat illusietopic
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:51
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Trass is altijd offline

Niet waar, ze staat vaak op onzichtbaar, zowel op het forum als op MSN
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Mensen hebben oren om mee te horen.

Nee, mensen hebben oren omdat ze ermee geboren zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:45
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
iedereen vind kazet stom!
Hoe kan je iemand nou stom vinden? Hij praat of hij praat niet. Punt.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan je iemand nou stom vinden? Hij praat of hij praat niet. Punt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 21:55
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Hoe kan je iemand nou stom vinden? Hij praat of hij praat niet. Punt.
sommige woorden hebben 2 betekenissen, dan kun je wel grappig doen, maar jehebt geen gelijk.
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 00:24
Verwijderd
Citaat:
sommige woorden hebben 2 betekenissen, dan kun je wel grappig doen, maar jehebt geen gelijk.
Tuurlijk wel, dat hangt gewoon af van welke van de twee betekenissen je hanteert.

En ha, de oude vertrouwde kleurendiscussie
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 06:50
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Eens in de zoveel tijd komt ie even terug. Het probleem is dat ik nu iemand tegenover me heb die wel steekhoudende argumenten gebruikt. Dan was Mark Almighty toch een stuk gemakkelijker.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 07:35
Verwijderd
Kwam Mark Almighty überhaupt met argumenten dan?

Maar ik blijf erbij dat het een het ander niet uitsluit en dat het maar net is hoe je het bekijkt .

Naar aanleiding van andere discussie:

Van chocola eten krijg je puistjes
Als je allergisch bent voor chocola kan het dat effect hebben omdat je immuunsysteem er verstoord van raakt, maar verreweg de meeste mensen zijn niet allergisch voor chocola. Afgezien van voedselallergiën is er nog nooit enig verband tussen eetpatroon en puistjes aangetoond, en er is toch zat onderzoek naar gedaan. Wel kunnen talgkliertjes verstopt raken als je met vettige chocoladevingers aan je gezicht zit, dus als je snel puistjes krijgt, was dan je handen als je klaar bent met de chocola (of hou er een papiertje omheen). Dat geldt overigens ook voor ander vet eten dat je met je handen eet, zoals chips. Maar dat komt niet door het eten maar door het aanraken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 11:17
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Kwam Mark Almighty überhaupt met argumenten dan?

Maar ik blijf erbij dat het een het ander niet uitsluit en dat het maar net is hoe je het bekijkt .

Naar aanleiding van andere discussie:

Van chocola eten krijg je puistjes
Als je allergisch bent voor chocola kan het dat effect hebben omdat je immuunsysteem er verstoord van raakt, maar verreweg de meeste mensen zijn niet allergisch voor chocola. Afgezien van voedselallergiën is er nog nooit enig verband tussen eetpatroon en puistjes aangetoond, en er is toch zat onderzoek naar gedaan. Wel kunnen talgkliertjes verstopt raken als je met vettige chocoladevingers aan je gezicht zit, dus als je snel puistjes krijgt, was dan je handen als je klaar bent met de chocola (of hou er een papiertje omheen). Dat geldt overigens ook voor ander vet eten dat je met je handen eet, zoals chips. Maar dat komt niet door het eten maar door het aanraken.
Je moet gewoon zorgen dat je gevoerd wordt
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Kwam Mark Almighty überhaupt met argumenten dan?

Maar ik blijf erbij dat het een het ander niet uitsluit en dat het maar net is hoe je het bekijkt .

Naar aanleiding van andere discussie:

Van chocola eten krijg je puistjes
Als je allergisch bent voor chocola kan het dat effect hebben omdat je immuunsysteem er verstoord van raakt, maar verreweg de meeste mensen zijn niet allergisch voor chocola. Afgezien van voedselallergiën is er nog nooit enig verband tussen eetpatroon en puistjes aangetoond, en er is toch zat onderzoek naar gedaan. Wel kunnen talgkliertjes verstopt raken als je met vettige chocoladevingers aan je gezicht zit, dus als je snel puistjes krijgt, was dan je handen als je klaar bent met de chocola (of hou er een papiertje omheen). Dat geldt overigens ook voor ander vet eten dat je met je handen eet, zoals chips. Maar dat komt niet door het eten maar door het aanraken.
Up voor coolheid van bovenstaand feitje.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 09:48
Verwijderd
Cosmetische producten zijn zo duur, omdat er veel bijzondere ingrediënten in zijn verwerkt

Nee, een bus shampoo kun je nog voor een paar duppies verkopen en alsnog winst maken. De reden dat cosmetische producten zo duur zijn, is omdat mensen graag het beste willen voor zichzelf en er onterecht vanuit gaan dat duurdere spullen van betere kwaliteit zijn. Het volk wil graag opgelicht worden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Up
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 08:08
Verwijderd
"Als je 18 bent en je vriend(in) 15, is dat voor de wet pedofilie"
Voor de wet is niets pedofilie. Die spreekt hoogstens van 'misbruik van/ontucht met minderjarigen'. Als je seks hebt met iemand <16 heet dat dan wel zo, maar daarbij maakt het niets uit hoe oud je zelf bent. De reden dat seks met iemand <16 strafbaar is, is dat het zo makkelijker is om aanranders/verkrachters op te pakken - er hoeft alleen nog maar te worden bewezen dat er seks was en niet dat het onvrijwillig was.
De term 'pedofilie' houdt in dat je je seksueel aangetrokken voelt tot pre-puberale kinderen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 16:49
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
levenslang in Nederland is maar 19/20/21 (en alle andere varianten) jaar cel.

niet waar dus, levenslang is levenslang.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 09:54
Verwijderd
Citaat:
levenslang in Nederland is maar 19/20/21 (en alle andere varianten) jaar cel.

niet waar dus, levenslang is levenslang.
Daar heb ik nog eens een keer 100 euro mee verdiend in een weddenschap.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 12:54
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
geel vuur is heter dan blauw vuur

Natuurlijk niet! Ik heb hier ooit wel eens een enorme groep van moeten overtuigen
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 07-10-2007 om 13:00.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 13:13
Verwijderd
blauw vuur is toch sowieso heter?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 13:53
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
blauw vuur is toch sowieso heter?
Natuurlijk
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 22:12
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik bedacht laatst nog heel veel van deze dingen en toen dacht ik ik moet gewoon nog een keer hetzelfde topic openen maar nu weet ik ze niet meer
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 18:53
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Dat het eigenlijk 'ik heb vergeten' moet zijn ipv 'ik ben vergeten'.
Dat wil zeggen: ik ben vergeten kan wel, maar dan heeft iemand jou vergeten.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Dat het eigenlijk 'ik heb vergeten' moet zijn ipv 'ik ben vergeten'.
Dat wil zeggen: ik ben vergeten kan wel, maar dan heeft iemand jou vergeten.
Was het niet zo dat 'ik ben vergeten' inhoudt dat je iets niet meer weet (als in: ik ben mijn pincode vergeten), en 'ik heb vergeten' dat je ergens niet aan gedacht hebt (als in: ik heb mijn sleutels vergeten).
Dat is mij althans aangeleerd.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 18:59
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Was het niet zo dat 'ik ben vergeten' inhoudt dat je iets niet meer weet (als in: ik ben mijn pincode vergeten), en 'ik heb vergeten' dat je ergens niet aan gedacht hebt (als in: ik heb mijn sleutels vergeten).
Dat is mij althans aangeleerd.
Nee. Dat hebben ze er tegenwoordig misschien van gemaakt, maar 'ik ben vergeten' is niet iets wat jij gedaan hebt.
Maareh... ik zeg het stiekem zelf ook, want 'ik heb vergeten' klinkt stom
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 19:03
Verwijderd
Eskimo's en indianen zijn lief voor elkaar.

Ja niet dus

Ok misschien dacht niet iedereen dit maar ik vond het wel grappig Ze zijn elkaars vijanden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 19:43
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik had een hele mooie maar ik heb het vergeten.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 19:45
Verwijderd
Eskimo's heten Eskimo's.

Niet waar, ze heten Inuits. Eskimo is een scheldwoord.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Eskimo's heten Eskimo's.

Niet waar, ze heten Inuits. Eskimo is een scheldwoord.
Eskimo's werd wel degelijk gebruikt en is net zo een scheldwoord als homo. Inuïts is later bedacht als verzamelnaam.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 19:54
Verwijderd
Dat het gebruikt wordt doet niks af aan het feit dat die mensen zich knap beledigd voelen als je ze zo noemt. Ze noemen zichzelf Inuits, dat is niet door ''ons'' bedacht.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Dat het gebruikt wordt doet niks af aan het feit dat die mensen zich knap beledigd voelen als je ze zo noemt. Ze noemen zichzelf Inuits, dat is niet door ''ons'' bedacht.
Later ja. Dat laatste zei ik ook niet. Het gaat gewoon erom dat Eskimo ook niet door het westen is bedacht.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Later ja. Dat laatste zei ik ook niet. Het gaat gewoon erom dat Eskimo ook niet door het westen is bedacht.
Maar dat zei ik dan weer niet. Ik geloof dat het de Indianen waren die Inuits Eskomo's noemden (en het toentertijd wel degelijk als scheldwoord bedoelde) en dat men dat heeft overgenomen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 21:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Eskimo's heten Eskimo's.

Niet waar, ze heten Inuits. Eskimo is een scheldwoord.
Eskimo's moet met een hoofdletter.

Nope. Alleen volgens de nieuwe spelling, maar als je die hanteert hou je je niet aan de spellingsregels. Volkerennamen moeten met een hoofdletter, scheldwoorden niet.

Het meervoud van Inuit is Inuits.

Nee, gewoon Inuit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 23:38
Verwijderd
eskimo betekent "rauwe viseter" en is in principe geen scheldwoord, maar wordt tegenwoordig wel zo gebruikt.

indiaan is niet bedoeld als scheldwoord en mag ook niet zo gebruikt worden, maar onderling schelden ze er wel mee: "eet eens netjes joh, je bent toch geen indiaan!"

ik ben benieuwd wanneer aboriginal bestempeld wordt tot een denigrerende term
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Eskimo's moet met een hoofdletter.

Nope. Alleen volgens de nieuwe spelling, maar als je die hanteert hou je je niet aan de spellingsregels. Volkerennamen moeten met een hoofdletter, scheldwoorden niet.

Het meervoud van Inuit is Inuits.

Nee, gewoon Inuit.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 22:04
Verwijderd
over enkelvoud en meervoud gesproken..

Het enkelvoud van maden is maad
Het is dus: made - maden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 22:31
Verwijderd
Wie doet dat dan fout
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 06:52
Verwijderd
Oh, dan ook:
Het meervoud van 'handvat' is 'handvaten'
Nee, handvatten.

edit: tenzij je spreekt over holle voorwerpen die bedoeld zijn om iets in op te slaan en die met de hand gebruikt moeten worden ofzo, dat zijn wel hand-vaten.

Laatst gewijzigd op 10-10-2007 om 15:23.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Wie doet dat dan fout
Vriendin van me: 'Aaah een maad!' (over een kruimel wit brood )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware (deel 2)
freyk
195 11-12-2004 23:12
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.