Oud 13-01-2008, 13:46
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Want de ander was intussen alweer vol!

Dus opnieuw:
Een topic voor al je vragen over studiefinanciering, ov-studentenkaarten en andere Informatie Beheer Groep dingen, intussen deel 3.
Kijk voor meer informatie eerst hier: http://www.ib-groep.nl .

Dit was deel 2.
Advertentie
Oud 13-01-2008, 23:22
test01
test01 is offline
nog even mijn vraag dan.

ik ben gestopt met school sinds half december. ik heb op ibgroep.nl aangeven dat ik geen stufi meer wil ontvangen en dat ik mijn opleiding niet afmaak.

- wat ik niet helemaal zeker weet is of ik mijn schoolgeld (900 euro) nou helemaal moet betalen of niet. ik heb nog niks betaald.
op ibgroep.nl staat dat je alleen een deel terug krijgt als je de opleiding hebt afgemaakt.
alleen als ik wat google blijkt dat dit helemaal niet hoeft, veel mensen betalen alleen tot de maand dat ze gestopt zijn.
weet iemand hier meer over?
Oud 21-01-2008, 16:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is er iemand hier die ervaring heeft met het aanvragen van extra studiefinanciering als je studievertraging op loopt door een chronische ziekte? Ik overweeg om vier dagen per week stage te gaan lopen ipv vijf dagen per week omdat ik het zo niet volhoud vanwege m'n astma maar dan zou ik er wel twee maanden langer overdoen. Is de IB-Groep erg lastig met toekennen, hoe uitgebreid moet je medische verklaring zijn, etc?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-01-2008, 00:42
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Is er iemand hier die ervaring heeft met het aanvragen van extra studiefinanciering als je studievertraging op loopt door een chronische ziekte? Ik overweeg om vier dagen per week stage te gaan lopen ipv vijf dagen per week omdat ik het zo niet volhoud vanwege m'n astma maar dan zou ik er wel twee maanden langer overdoen. Is de IB-Groep erg lastig met toekennen, hoe uitgebreid moet je medische verklaring zijn, etc?
Volgens mij moet je dat via je hogeschool/uni regelen en niet via de IB-Groep.

Het heet FOS regeling (Financiele Ondersteuning Studenten).

Klik


(ik heb maar even het reglement van jouw hogeschool opgezocht....maar wist dat ze het in Groningen en Utrecht ook hebben dus vermoedde dat er waarschijnlijk bij jouw school ook wel zo'n fonds was)
Oud 22-01-2008, 14:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hey, dankjewel Ik bedoelde zelf dit maar ik ga toch een afspraak met de decaan maken dus die weet ook vast wel iets over die regeling van de Hogeschool zelf. Ik dacht zelf dat die regeling er alleen was voor als je niet in aanmerking kwam voor andere regelingen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-01-2008, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Hey, dankjewel Ik bedoelde zelf dit maar ik ga toch een afspraak met de decaan maken dus die weet ook vast wel iets over die regeling van de Hogeschool zelf. Ik dacht zelf dat die regeling er alleen was voor als je niet in aanmerking kwam voor andere regelingen.
Ja, ik heb er ervaring mee.
Ik had ook ondersteuning van de universiteit zelf gekregen, maar daarnaast ook een extra jaar van de IB-groep.
Bij mij ging het eigenlijk best makkelijk; ik was al een aantal keer bij de decaan geweest, dus ze wisten van m'n omstandigheden. Ik heb toen een arts de verklaring in laten vullen en het toen naar de decaan opgestuurd, is daar ook ondertekend, naar de IBG gestuurd en een maand later ofzo had ik al bericht dat het toegekend was.
Oud 24-01-2008, 12:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja, ik heb er ervaring mee.
Ik had ook ondersteuning van de universiteit zelf gekregen, maar daarnaast ook een extra jaar van de IB-groep.
Bij mij ging het eigenlijk best makkelijk; ik was al een aantal keer bij de decaan geweest, dus ze wisten van m'n omstandigheden. Ik heb toen een arts de verklaring in laten vullen en het toen naar de decaan opgestuurd, is daar ook ondertekend, naar de IBG gestuurd en een maand later ofzo had ik al bericht dat het toegekend was.
Hey, dankjewel voor je reactie Moest jij door je arts alleen dat formulier in laten vullen of moest je daarnaast ook nog een medische verklaring inleveren?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-01-2008, 13:17
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Als je na vier jaar geen basisbeurs meer krijgt en een nullening afsluit om je OV-kaart te behouden, is je OV vanaf dan een lening of hoef je daar niets voor terug te betalen als je je diploma haalt?
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Oud 24-01-2008, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Hey, dankjewel voor je reactie Moest jij door je arts alleen dat formulier in laten vullen of moest je daarnaast ook nog een medische verklaring inleveren?
Alleen dat formulier, maar dat is dan een soort medische verklaring, over door welke omstandigheden je vertraging oploopt.
Oud 25-01-2008, 09:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Als je na vier jaar geen basisbeurs meer krijgt en een nullening afsluit om je OV-kaart te behouden, is je OV vanaf dan een lening of hoef je daar niets voor terug te betalen als je je diploma haalt?
Ik dacht dat laatste.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-01-2008, 09:57
Verwijderd
Je OV hoef je helemaal niet terug te betalen als je binnen 10 jaar een diploma haalt ja. Beetje vreemd, maar het is echt zo.
Oud 25-01-2008, 13:02
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ok dat scheelt weer, bedankt
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Oud 28-01-2008, 15:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vandaag bij de decaan/studieadviseur geweest om te overleggen over een jaar extra studiefinanciering. Volgens hem kwam ik er (nu) niet voor in aanmerking omdat ik nu nog niet wist hoe veel studievertraging ik zou oplopen, blablabla, Als ik het goed begrepen heb (was een heel vaag gesprek) kan ik het nu nog niet aanvragen maar pas als ik weet wanneer ik klaar ben en ik zeker weten studievertraging heb Maar is het dan niet erg laat om het nog aan te vragen? Hij wilde iig niet die verklaring ondertekenen dus op dit moment kan ik geen aanvraag doen voor extra stufi of de FOG (waar ik volgens hem dan nog eerder voor in aanmerking kom, maar weet niet waarom).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-01-2008, 21:03
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Ik ben vandaag bij de decaan/studieadviseur geweest om te overleggen over een jaar extra studiefinanciering. Volgens hem kwam ik er (nu) niet voor in aanmerking omdat ik nu nog niet wist hoe veel studievertraging ik zou oplopen, blablabla, Als ik het goed begrepen heb (was een heel vaag gesprek) kan ik het nu nog niet aanvragen maar pas als ik weet wanneer ik klaar ben en ik zeker weten studievertraging heb Maar is het dan niet erg laat om het nog aan te vragen? Hij wilde iig niet die verklaring ondertekenen dus op dit moment kan ik geen aanvraag doen voor extra stufi of de FOG (waar ik volgens hem dan nog eerder voor in aanmerking kom, maar weet niet waarom).
Ik krijg ook een extra jaar stufi omdat ik chronisch ziek ben. Ik kan mijn aanvraag in mei/juni indienen. Mijn decaan zei dat als ik het nu zou doen ik er veel te vroeg mee was. En je kan het meestal pas aan het eind van het jaar idd aanvragen omdat je dan weet of je vertraging hebt opgelopen. En misschien is er niks aan de hand en dan is je aanvraag voor niks
__________________
Fe este dia que hora
Oud 29-01-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vandaag bij de decaan/studieadviseur geweest om te overleggen over een jaar extra studiefinanciering. Volgens hem kwam ik er (nu) niet voor in aanmerking omdat ik nu nog niet wist hoe veel studievertraging ik zou oplopen, blablabla, Als ik het goed begrepen heb (was een heel vaag gesprek) kan ik het nu nog niet aanvragen maar pas als ik weet wanneer ik klaar ben en ik zeker weten studievertraging heb Maar is het dan niet erg laat om het nog aan te vragen? Hij wilde iig niet die verklaring ondertekenen dus op dit moment kan ik geen aanvraag doen voor extra stufi of de FOG (waar ik volgens hem dan nog eerder voor in aanmerking kom, maar weet niet waarom).

Voor het fonds van de uni zelf vind ik dat wel logisch, hier is het ook zo dat je als je bv in het studiejaar 2006/2007 vertraging hebt opgelopen, je pas in 2007/2008 een aanvraag in kunt dienen. Je krijgt dan je stufi van het aantal maanden dat je vertraging hebt opgelopen terug (van dat fonds, niet de IBG); je weet pas aan het einde van een jaar hoe groot je vertraging precies is geweest.

Als ik het me goed herinner had je het over 2 maanden vertraging; ik kan me voorstellen dat je decaan dan niet wil tekenen voor een jaar extra van de IB-groep. Maar op zichzelf is dat niet iets wat achteraf moet, omdat je er dan niks meer aan hebt, vaak doen ze het vanaf je derde jaar ofzo, als duidelijk is dat je inderdaad een jaar (of meer) vertraging gaat oplopen in totaal.
Oud 29-01-2008, 15:37
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Heel algemeen (meer een mededeling dan een vraag): het gaat vaker mis; IB-groep heeft van een betrekkelijk grote groep het inkomen van een of beide ouders nog niet ontvangen van de belastingdienst. Daardoor wordt alleen de basisbeurs uitbetaald. Voor de goede opletters moet dat al zijn opgevallen uit de informatie die de IB-Groep heeft gestuurd over het inkomen van de ouders, maar ik heb dat over het hoofd gezien.
De aanvullende beurs werkt (uiteraard) met terugwerkende kracht en wordt dus later alsnog uitbetaald als de IB-Groep alle informatie heeft. Het opsturen van een IB60 van (één van) de inkomens van de ouders is voldoende. (Aan te vragen bij de belastingtelefoon meen ik, 0800-0543.)

Beetje jammer dat het voor mij nu alleen niet uitkomt!
Oud 29-01-2008, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Heel algemeen (meer een mededeling dan een vraag): het gaat vaker mis; IB-groep heeft van een betrekkelijk grote groep het inkomen van een of beide ouders nog niet ontvangen van de belastingdienst. Daardoor wordt alleen de basisbeurs uitbetaald. Voor de goede opletters moet dat al zijn opgevallen uit de informatie die de IB-Groep heeft gestuurd over het inkomen van de ouders, maar ik heb dat over het hoofd gezien.
De aanvullende beurs werkt (uiteraard) met terugwerkende kracht en wordt dus later alsnog uitbetaald als de IB-Groep alle informatie heeft. Het opsturen van een IB60 van (één van) de inkomens van de ouders is voldoende. (Aan te vragen bij de belastingtelefoon meen ik, 0800-0543.)

Beetje jammer dat het voor mij nu alleen niet uitkomt!
Wat bedoel je met je laatste zin?
Overigens weet ik nog steeds niet of ik in 2006, 2007, 2008 recht heb/had op een aanvullende beurs.
Oud 29-01-2008, 20:14
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Wat bedoel je met je laatste zin?
Overigens weet ik nog steeds niet of ik in 2006, 2007, 2008 recht heb/had op een aanvullende beurs.
Ik heb altijd het maximum van de (voor thuiswonenden) aanvullende beurs, deze maand tot nu alleen de basisbeurs. Als je gewend bent 200 meer te krijgen, is dat best even wennen!
Ads door Google
Oud 06-02-2008, 18:06
tonio
tonio is offline
Weet iemand trouwens hoe het zit als je 17 bent en je gaat naar HBO/WO, krijg je ook een stufi en een OV gelijk op het moment je daar je opleiding begint. Of pas als je 18 bent?
Over OV heb ik ook een keer iets gehoord dat je dat wel kan krijgen op je 17e, maar dat is dan het eerstvolgende kwartaal na het begin van je opleiding (dus als je in sept begint, krijg je hem pas in oktober, want dan begint een nieuw kwartaal).

Ik weet niet precies hoe dit allemaal in zijn werk gaat, dus ik hoop dat iemand hier verheldering over kan geven
Oud 06-02-2008, 18:16
Verwijderd
Je krijgt OV en studiefinanciering vanaf oktober, hierbij maakt het niet uit wanneer je 18 wordt.
Oud 06-02-2008, 18:32
tonio
tonio is offline
Citaat:
Je krijgt OV en studiefinanciering vanaf oktober, hierbij maakt het niet uit wanneer je 18 wordt.
Bedankt, maar als je al 18 bent voordat de studie aanvangt, dan krjig je al gelijk vanaf je 18e OV en stufi, toch?
Oud 06-02-2008, 19:35
Verwijderd
Als je 18 bent als je recht op studiefinanciering en OV ingaat krijg je het inderdaad meteen, dus als je in september begint vanaf september.
Oud 08-02-2008, 20:57
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Ik ben vandaag bij de decaan/studieadviseur geweest om te overleggen over een jaar extra studiefinanciering. Volgens hem kwam ik er (nu) niet voor in aanmerking omdat ik nu nog niet wist hoe veel studievertraging ik zou oplopen, blablabla, Als ik het goed begrepen heb (was een heel vaag gesprek) kan ik het nu nog niet aanvragen maar pas als ik weet wanneer ik klaar ben en ik zeker weten studievertraging heb Maar is het dan niet erg laat om het nog aan te vragen? Hij wilde iig niet die verklaring ondertekenen dus op dit moment kan ik geen aanvraag doen voor extra stufi of de FOG (waar ik volgens hem dan nog eerder voor in aanmerking kom, maar weet niet waarom).
Ik ben niet chronisch ziek, maar ben wel een paar maanden door de ziekte van pfeiffer gedwongen minder of niet te studeren. Ik heb dit toen meteen bij de studieadviseur aangegeven zodat ze een aantekening in mijn dossier kon maken. Zij vertelde mij toen dat ik extra stufi kon aanvragen zodra het zeker was dat ik het jaar niet meer kon halen. Dit bleek in januari (een verplicht vak gemist voor het halen van je bachelor). Toen heb ik via haar een jaar extra stufi geregeld. Dus niet pas achteraf, maar terwijl ik nog studeerde en het vast stond dat ik vertraging ging krijgen.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Oud 10-02-2008, 12:28
Caps
Caps is offline
Hey, ook een vraagje van mij over het veranderen van woonadres/woonsituatie. Ik ga per morgen op kamers, dit heb ik doorgegeven via de gemeente waar ik in ga wonen. Als ik dit ook op mijnib wil veranderen, staat er dat ik pas per 1 maart uitwonend ben. Betekent dat dat ik deze maand (24 feb) nog steeds m'n thuiswonende beurs krijg?

Alvast bedankt
__________________
Falen = geen optie
Oud 10-02-2008, 12:49
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Hey even een vraag want ik kan het zo niet heel duidelijk vinden.

Ik wil na de zomervakantie een HBO studie gaan doen. Zo min mogelijk dagen school (2 als het goed is en dat is deeltijd toch?) en de rest werken. Ik ga of small busines en retail managment of economie, handel en recht doen (welke weet ik nog niet dat bepaal ik na de open dagen). Heb ik nu wel of geen recht op een OV jaarkaart als ik bij aanvang in Haarlem woon en in Amsterdam ga studeren?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Advertentie
Oud 10-02-2008, 12:54
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Hey even een vraag want ik kan het zo niet heel duidelijk vinden.

Ik wil na de zomervakantie een HBO studie gaan doen. Zo min mogelijk dagen school (2 als het goed is en dat is deeltijd toch?) en de rest werken. Ik ga of small busines en retail managment of economie, handel en recht doen (welke weet ik nog niet dat bepaal ik na de open dagen). Heb ik nu wel of geen recht op een OV jaarkaart als ik bij aanvang in Haarlem woon en in Amsterdam ga studeren?
Als het officieel een deeltijdstudie is heb je geen recht op studiefinanciering en dus ook geen recht op ov. Dan maakt het verder niet uit waar je woont.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Oud 10-02-2008, 15:10
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hey, ook een vraagje van mij over het veranderen van woonadres/woonsituatie. Ik ga per morgen op kamers, dit heb ik doorgegeven via de gemeente waar ik in ga wonen. Als ik dit ook op mijnib wil veranderen, staat er dat ik pas per 1 maart uitwonend ben. Betekent dat dat ik deze maand (24 feb) nog steeds m'n thuiswonende beurs krijg?

Alvast bedankt
Haha, ik heb me ook net omgeschreven bij de IBG en ik vroeg me hetzelfde al. Had ik nou voor 1 feb. me van inwonend naar uitwonend moeten omschrijven?
Oud 10-02-2008, 17:18
Caps
Caps is offline
iemand antwoord op m'n vraag?
__________________
Falen = geen optie
Oud 10-02-2008, 17:33
Verwijderd
Citaat:
. Als ik dit ook op mijnib wil veranderen, staat er dat ik pas per 1 maart uitwonend ben. Betekent dat dat ik deze maand (24 feb) nog steeds m'n thuiswonende beurs krijg?

Alvast bedankt
Ja.
Oud 10-02-2008, 18:55
Caps
Caps is offline
Wat voor bullshit is dat dan? Stel dat je 2 feb een kamer hebt, loop je dus gewoon heel die stufi mis. Veneukte bureaucratie.
__________________
Falen = geen optie
Oud 10-02-2008, 19:02
PV
PV is offline
Citaat:
Wat voor bullshit is dat dan? Stel dat je 2 feb een kamer hebt, loop je dus gewoon heel die stufi mis. Veneukte bureaucratie.
ik vind het wel logisch, dat soort dingen lopen per maand. Huur betaal je normaal gesproken ook per maand en niet per 3 feb ofzo.
Oud 10-02-2008, 19:38
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Als het officieel een deeltijdstudie is heb je geen recht op studiefinanciering en dus ook geen recht op ov. Dan maakt het verder niet uit waar je woont.
Stiekem had ik niet anders verwacht maar ik dacht ik check het even. Voordeelurenkaart here i come.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 11-02-2008, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Haha, ik heb me ook net omgeschreven bij de IBG en ik vroeg me hetzelfde al. Had ik nou voor 1 feb. me van inwonend naar uitwonend moeten omschrijven?
Ja. Helaas
Oud 11-02-2008, 15:08
Tuna
Avatar van Tuna
Tuna is offline
Ik heb een vraag ehh Ik wil graag zo snel mogelijk lenen bij de IB en heb vorige week een DigiD aangevraagd zodat ik die lening en alles kan aanvragen, maar zijn ze daar zo snel van begrip dat ze het nog bij de uitbetaling van februari kunnen doen of zit dat bij maart? (of april, gezien hun geweldige staat van dienst bij het sturen van brieven hoeveel studiefinanciering ik dit jaar zou krijgen, eind augustus -_-' )
Oud 11-02-2008, 15:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik heb een vraag ehh Ik wil graag zo snel mogelijk lenen bij de IB en heb vorige week een DigiD aangevraagd zodat ik die lening en alles kan aanvragen, maar zijn ze daar zo snel van begrip dat ze het nog bij de uitbetaling van februari kunnen doen of zit dat bij maart? (of april, gezien hun geweldige staat van dienst bij het sturen van brieven hoeveel studiefinanciering ik dit jaar zou krijgen, eind augustus -_-' )
Je lening gaat altijd in per de eerste van de maand en het geld krijg je dan aan het eind van de maand uitbetaald. Je kunt nu dus pas op zijn vroegst per 1 maart lenen en dat geld krijg je dan ook pas eind maart.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-02-2008, 12:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Wat voor bullshit is dat dan? Stel dat je 2 feb een kamer hebt, loop je dus gewoon heel die stufi mis. Veneukte bureaucratie.
Dan schrijf je je uitwonend in per 1 februari...

In februari aanpassen is verwerkt voor je stufi in maart niks raars aan.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Ads door Google
Oud 14-02-2008, 20:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ik vind het wel logisch, dat soort dingen lopen per maand. Huur betaal je normaal gesproken ook per maand en niet per 3 feb ofzo.
Hm, huur is echt niet altijd per de 1e van de maand hoor. Maar ik snap wel waarom de IBG dat zo doet. Helaas, maar van een maandje geen uitwonende beurs ga ik ook niet verhongeren.
Oud 16-02-2008, 12:27
Verwijderd
Ik kreeg het een maand later wel terugbetaald.
Ging per 1 december op kamers en heb 22 dec ook nog thuiswonend gekregen.
maar kreeg in januari wel mooi het dubbele uitbetaald.
Als je bij 'jouw bedragen' op mijnibgroep kijkt kun je dat mss nog wel ergens terugvinden.
Oud 17-02-2008, 19:01
Verwijderd
Als je bv op 20 februari je bachelordiploma krijgt, moet je je dan per 1 maart over laten schrijven naar je master bij de ib-groep, of al per 1-2, omdat de tentamens allemaal voor die datum vielen?
Oud 17-02-2008, 19:44
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ik kreeg het een maand later wel terugbetaald.
Ging per 1 december op kamers en heb 22 dec ook nog thuiswonend gekregen.
maar kreeg in januari wel mooi het dubbele uitbetaald.
Als je bij 'jouw bedragen' op mijnibgroep kijkt kun je dat mss nog wel ergens terugvinden.
Dan had jij je waarschijnlijk voor 1 december al wel uitwonend ingeschreven voor de maand december en waren ze gewoon laat met het verwerken.
Oud 17-02-2008, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg het een maand later wel terugbetaald.
Ging per 1 december op kamers en heb 22 dec ook nog thuiswonend gekregen.
maar kreeg in januari wel mooi het dubbele uitbetaald.
Als je bij 'jouw bedragen' op mijnibgroep kijkt kun je dat mss nog wel ergens terugvinden.
Dat is anders. Als je per - bijvoorbeeld - 15 februari uitwonend bent, dan heb je per 1 maart recht op uitwonende stufi, niet per 1 februari.
Oud 17-02-2008, 20:32
Caps
Caps is offline
Ik vind het onlogisch dat je dan bijvoorbeeld niet per ratio een uitwonende beurs krijgt. Stel je woont per 15 feb op kamers, dan ook 2 weken een uitwonende beurs. De huur betaal je immers ook dan al 2 weken. Ik kots zoiezo op de bureaucratie, dus ik kan hier onmogelijk objectief naar kijken.
__________________
Falen = geen optie
Oud 19-02-2008, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het onlogisch dat je dan bijvoorbeeld niet per ratio een uitwonende beurs krijgt. Stel je woont per 15 feb op kamers, dan ook 2 weken een uitwonende beurs. De huur betaal je immers ook dan al 2 weken. Ik kots zoiezo op de bureaucratie, dus ik kan hier onmogelijk objectief naar kijken.
Dan moet je het vooral nog ingewikkelder maken. Ik denk dat de IBgroep daar echt op vooruit gaat
Oud 21-02-2008, 16:28
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
he lieve mensjes, ik snap dus geen meuk van de site van IB-Groep dus vraag ik het hier maar. Ik wil graag een nieuwe peiling aanvragen maar dan over het boekjaar 2006-2007 is dat ook mogelijk?
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Oud 21-02-2008, 17:16
Verwijderd
Citaat:
he lieve mensjes, ik snap dus geen meuk van de site van IB-Groep dus vraag ik het hier maar. Ik wil graag een nieuwe peiling aanvragen maar dan over het boekjaar 2006-2007 is dat ook mogelijk?
Voor de aanvullende beurs in 2008 kijken ze naar het inkomen in 2006, maar ze kunnen ook naar 2007 of 2008 als uitgangspunt nemen. Er zijn drie voorwaarden voor de verlegging van het peiljaar:
- het gezamelijke inkomen moet na 2006 met tenminste 15 procent zijn gedaald
- de daling moet naar verwachting drie jaar aanhouden
- de vermindering van het inkomen kan niet worden beschouwd als een normaal
beroepsrisico.

Het formulier voor verlegging van het peiljaar naar 2007: http://www.ib-groep.nl/Images/8046_7_tcm7-5950.pdf

Als je het zelf wilt na lezen: zoek bij 'vraag en antwoord' op 'verlegging peiljaar'.
Oud 23-02-2008, 23:14
wattenstaaf
wattenstaaf is offline
Na 5 maanden lenen wil ik nu graag mijn lening bij de ib groep stoppen. Helaas is mijn telefoonabbo telefoon verlopen, dus kan ik geen sms digid voor Mijn IBgroep meer ontvangen -_-''
Nu heb ik in al mn frustratie ervoor gekozen om op de digid site deSMSoptie uit te schakelen. Niet echt slim dus, nu blijkt dat je met je oude smsactivatiecode ook gewoon je nummer kan veranderen..

ANYWAY: nu probeer ik al 45 minuten lang een nieuwe sms authentificatie aan te vragen maar het progamma kan mijn sofinr niet met mn adres (van gemeente waar ik ingeschreven sta) matchen ...
Ik sta ingeschreven met een postcode, een postbus nr en een adres dus dat makat het iets ingewikkelder.. maar toch ik heb echt alle mogelijkheden geprobeerd en ik snap er geen drol van (en het is behoorlijk frustrerend )
Heeft iemand hier ook last van gehad?

Laatst gewijzigd op 23-02-2008 om 23:18. Reden: foutjes :)
Oud 26-02-2008, 17:52
timowest
timowest is offline
--------------------------------------------------------------------------------

wil je geld winnen met klikken op win jij ook krijgt elke 25e klikker op een advertentie vijf euro. als je denkt dat dit spam is is het op zijn minst waart om een keertje te probeeren omdat je geen inleg hep kun je nooit met minder weg gaan dan je kwam hoe dan ook ga naar winnen en win ook veel geld
Oud 26-02-2008, 18:30
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
sterf
Oud 18-03-2008, 10:49
'michel
Avatar van 'michel
'michel is offline
Hallo,

Ik hoorde van iemand dat het voor mensen met dyslexie mogelijk is om extra studiefinanciering te ontvangen. Zelf kon ik hier geen concrete informatie over vinden. Ik doe nu Havo en ga volgend jaar naar het HBO en bij mij is dyslexie en ADD vastgesteld.

Bedankt.
Oud 18-03-2008, 11:05
Verwijderd
. Recht op een jaar extra studiefinanciering
Wanneer je studievertraging oploopt door een lichamelijke-, zintuiglijke-, of andere functiestoornis, dan kun je in aanmerking komen voor een extra jaar gemengde studiefinanciering (basisbeurs en eventueel aanvullende beurs). Onder deze categorie kan ook een student met dyslexie vallen (art. 5.16 lid 8, WSF 2000).

2e google hit.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.