Oud 29-07-2018, 23:32
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Heb je wel telefoonnummer van die verkoper? Of is die ook van de vrouw?

Ik zou het spel dus meespelen en proberen te achterhalen wie de boel besodemietert.
Die werd niet opgenomen (ik vatte dat niet meteen op als een red flag, hebben het ook maar 1 keer geprobeerd) maar er werd wel op mails gereageerd.
Die adverteerder is inmiddels verwijderd, maar die dame zei dat ze al verschillende namen voorbij had zien komen.
Het account was ook maar een maand actief, normaal vertrouw ik dat niet echt maar omdat het allemaal zo sterk wees op bejaarden heb ik dat naast me neergelegd.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Advertentie
Oud 29-07-2018, 23:35
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Het was gewoon een telefoonnummer met netnummer (ook weer zo'n aanwijzing dat je met bejaarden van doen hebt) dus waarschijnlijk zal dat ook wel haar eigen nummer zijn geweest ja. Triest inderdaad :')
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 29-07-2018, 23:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kunt op Marktplaats toch ook op locatie zoeken. Er is zo'n optie dat je op de kaart kan zien wat je buren allemaal verkopen. Als die man als registratie-adres het adres van die vrouw gebruikt moet er makkelijk te zien zijn welke accounts haar adres misbruiken
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 31-07-2018, 15:42
Verwijderd
Geeft waarschijnlijk meerdere fake namen op.
Oud 03-08-2018, 14:53
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ik zou me ook genaaid voelen Ecneel, en in jouw geval al helemaal als je zegt dat je al je moed bij elkaar moest schrapen terwijl het allemaal nep was achteraf. Maar wel goed dat je dat hebt gedaan!

Ik wil ook meer weten over de akelige situatie. En hebben ze jou toestemming gevraagd het uit te zenden en zo ja, wat heb je daarop gezegd?
Als het het programma is dat ik denk dat het is, dan zitten daar ook weleens geblurde mensen in. Dan vraag ik me altijd af of die mensen toestemming hebben gegeven om het uit te zenden maar dan onherkenbaar in beeld, of dat dat de mensen zijn die géén toestemming hebben gegeven.
Het is inderdaad dat programma waarvan je dacht dat dat het zou zijn. De situatie was zo, lang verhaal onder de spoiler;
Spoiler

Laatst gewijzigd op 03-08-2018 om 15:01.
Oud 03-08-2018, 16:49
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Damn ecneel, wat heb jij goed gehandeld en wat een naaistreek van de NPO. Houd van jou!
Oud 04-08-2018, 09:54
Verwijderd
Ecneel wat ontzettend bizar. Ik vind het echt maf dat er op die manier tv wordt gemaakt. Goed gedaan!
Oud 04-08-2018, 10:32
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ja dat heb je goed gedaan! En dat je tekende herken ik wel, ik heb dat ook een keer gedaan in een totaal andere situatie maar vergelijkbaar in de zin van heel veel dingen achter elkaar die je hersenen nog moeten verwerken.
Dat lijkt me overigens een prima argument om je goedkeuring in te trekken.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 04-08-2018, 12:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ondanks het circus erachter, ben ik wel vet trots op je dat je ingegrepen hebt als het echt was geweest, had je in ieder geval laten weten dat niet iedereen zo kut is en dat er hoop is voor een betere wereld
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-08-2018, 13:03
Verwijderd
En je hebt het voortouw genomen in een mogelijke bystander effect-situatie waardoor andere mensen wellicht de volgende keer wél ingrijpen door jouw actie. Je mag jezelf wat meer op de borst kloppen.
Oud 04-08-2018, 13:04
Verwijderd
Ben ik echt de enige die vindt dat op deze manier TV maken prima kan maar dat de afhandeling nadien ietwat zwakzinnig overkomt?
Oud 04-08-2018, 13:05
Verwijderd
Neuh, dat vind ik ook wel.
Oud 04-08-2018, 17:09
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ben ik echt de enige die vindt dat op deze manier TV maken prima kan maar dat de afhandeling nadien ietwat zwakzinnig overkomt?
Nee dat vind ik eigenlijk ook wel. Mits beelden vernietigd worden als betrokkenen er niet op willen staan, omdat ze er zelf niet voor gekozen hebben.

En Ecneel, ik vind je echt een held dat je gewoon tegen zo'n kutwijf ingaat/in zou gaan.
Oud 04-08-2018, 18:37
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ecneel, srsly, ik snap je woede tegenover dat programma, maar je hebt zo goed gehandeld. Vooral dat je meteen met dat meisje meeliep om haar moed in te spreken. Je bent een goed mens en zoals jij zouden er veel meer moeten zijn. <3
__________________
Who's this jabroni?
Oud 04-08-2018, 20:25
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Nee dat vind ik eigenlijk ook wel. Mits beelden vernietigd worden als betrokkenen er niet op willen staan, omdat ze er zelf niet voor gekozen hebben.
Volgens mij hoeft dat niet eens, maar is blurren/onherkenbaar maken genoeg als je in de publieke ruimte gefilmd wordt.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 04-08-2018, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij hoeft dat niet eens, maar is blurren/onherkenbaar maken genoeg als je in de publieke ruimte gefilmd wordt.
Klopt.
Oud 04-08-2018, 23:35
Verwijderd
In Duitsland werkt dit heel anders /haubenmeisje.
Oud 05-08-2018, 09:36
Verwijderd
Ik verbaas me wel een beetje over de interne drama die deze actie veroorzaakt heeft bij Ecnelis. De heftigheid begrijp ik heus wel, maar niet zozeer de (lang naslepende?) gevolgen wanneer blijkt dat het een hufterproef is. Bij mij zou de overwinning zoveel zwaarder wegen, zou niet zo de nadruk leggen op euh, emotionele verkrachting, if you will.
Oud 05-08-2018, 14:06
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ik verbaas me wel een beetje over de interne drama die deze actie veroorzaakt heeft bij Ecnelis. De heftigheid begrijp ik heus wel, maar niet zozeer de (lang naslepende?) gevolgen wanneer blijkt dat het een hufterproef is. Bij mij zou de overwinning zoveel zwaarder wegen, zou niet zo de nadruk leggen op euh, emotionele verkrachting, if you will.
Oh, even over nadenken. Ik denk dat als je ze tegenover elkaar zet, persoonlijke overwinning en emotioneel verlies, mijn hoofd inderdaad eerder geneigd is om het verlies van de dingen vast te houden in plaats van de emotionele overwinning te vieren. Ik ben blij dat het voor jou anders is!

Over lang naslepende gevolgen; ik denk dat ik er in totaal een dag boos om was en twee dagen zo van, hnnng? De derde dag dacht ik, ‘oke, bij een volgende keer ga ik een nóg grotere bek opzetten.’ Dat is wel een persoonlijke overwinning inderdaad! Over de lengte van de nasleep, dat is misschien wel bovengemiddeld lang peinzen, weet ik niet. En jij ook niet misschien, want ben je ooit in een vergelijkbare situatie geweest? En dan bedoel ik die mix van echt / niet-echt. Als ik een goed en treurig boek lees blijft dat ook wel een paar dagen in het hoofd rondwandelen en dat is fictie. Dit was ook fictie, maar je hebt niet die relativerende buffer van ‘dit is maar een film, dit is maar een boek’ tijdens het moment zelf. Als er daarna iemand van de regie met wapperende handen zegt ‘het is allemaal maar nep’, heb je alles al beleefd als écht. Dat vond ik lastiger dan ik had van te voren had verwacht. Ik ben vaker in agressieve situaties geweest en die bleven inderdaad niet zo lang hangen!
Oud 05-08-2018, 14:10
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Oh en de reacties hier zijn heel lief, maar dat ik het nu pas schreef heeft te maken met, geen laptop op vakantie en niet dit op mijn telefoon willen typen en wel op de vraag over wat de situatie dan was willen terugkomen. Niet omdat ik actieve online nazorg nodig heb!
Oud 05-08-2018, 14:13
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Maar daarmee wil ik online forumzorg niet wegrelativeren, want jullie hebben wel keihard geholpen met de situatie met de huisgenoot!
Oud 05-08-2018, 14:14
Verwijderd
Goed geuitlegd
Oud 05-08-2018, 14:18
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Oh en nog over wel of niet in beeld komen. Ik heb mijn toestemming ingetrokken en ben daarna nog benaderd of wilde overwegen of ik toch mee te doen (met mail - sms - bellen- voicemail). De beelden heb ik opgestuurd gekregen. Nadat ik aangaf niet op mijn besluit terug te komen kreeg ik bericht dat ze de beelden niet zullen gebruiken. (En niet een bericht dat ik dan onherkenbaar in beeld zal komen)
Oud 05-08-2018, 14:22
Verwijderd
Kan me goed voorstellen dat dat intern beleid is
Oud 05-08-2018, 15:06
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Dat lijkt me ook het netste besluit
Oud 05-08-2018, 16:04
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Oh en de reacties hier zijn heel lief, maar dat ik het nu pas schreef heeft te maken met, geen laptop op vakantie en niet dit op mijn telefoon willen typen en wel op de vraag over wat de situatie dan was willen terugkomen. Niet omdat ik actieve online nazorg nodig heb!
Ik neem alles terug.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 05-08-2018, 16:12
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Goed btw dat ze de beelden helemaal niet gaan gebruiken. Straks zitten ze bij de rijdende rechter en dat wil natuurlijk niemand.

Btw, I'm heb geen ervaring met prank-shows, maar ik maak wel eens mee op werk dat iemand iets doms/vervelends zegt, ik er serieus op inga en de persoon dan zegt 'haha ik maak maar een grapje joh!'
Ik voel me dan zó stom, maar hee, die mensen hebben wrs geen idee hoe vaak ik echt domme/hatelijke opmerkingen hoor.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 05-08-2018, 17:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oeh, spektakel bij mij in de straat net! 3 brandweerwagens, een brandweerjeep en 3 politieauto’s. Uiteindelijk bleek het om een kleine woningbrand te gaan en bokten ze na 10 minuten alweer op
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-08-2018, 17:17
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Op zich heb ik niet zo’n moeite met deze manier van tv maken, wel met de afwikkeling er van zoals sommigen al zeiden. Ga niet meteen mensen een toestemmingsformulier onder hun neus douwen maar geef ze wat tijd om het te verwerken. En ik vind je wel een held dat je zo reageerde op dat wijf.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 05-08-2018, 17:21
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ben ik echt de enige die vindt dat op deze manier TV maken prima kan maar dat de afhandeling nadien ietwat zwakzinnig overkomt?
Eerlijk gezegd heb ik wel moeite met het en publique belazeren van mensen. Ook dat je bij zoiets niet de wettelijke garantie hebt dat het achteraf niet wordt uitgezonden, zodra je daar geen toestemming voor geeft, vind ik behoorlijk kwalijk.

Ik kan me ook voorstellen dat je, als je nog eens in een situatie komt die erop lijkt, wel een paar keer extra nadenkt voordat je ingrijpt.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 05-08-2018, 17:29
Verwijderd
De term 'belazeren' vind ik in deze context misplaatst. Ook zie ik niet in hoe dit een negatief effect kan hebben op toekomstige soortgelijke situaties; hoe groot acht jij de kans dat je een tweede keer in een soortgelijk scenario terecht komt?
Oud 05-08-2018, 18:47
Verwijderd
Citaat:
De term 'belazeren' vind ik in deze context misplaatst.
Nogal ja.

Citaat:
vind ik behoorlijk kwalijk
Waarom?
Oud 05-08-2018, 19:39
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
De term 'belazeren' vind ik in deze context misplaatst. Ook zie ik niet in hoe dit een negatief effect kan hebben op toekomstige soortgelijke situaties; hoe groot acht jij de kans dat je een tweede keer in een soortgelijk scenario terecht komt?
Ja wat is het dan? Ze spelen in het geheim iets voor dat er eigenlijk niet is en daarmee misleiden ze dus mensen, terwijl die zich misschien wel in een heel kwetsbare positie brengen.

En bij dat laatste ga je er vanuit dat mensen in die situaties altijd rationeel handelen, wat nu juist vaak helemaal niet zo is.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 05-08-2018, 19:47
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Waarom?
Omdat zo'n programmamaker niet even voor iemand zou moeten beslissen dat diegene in de media komt. Die beslissing dient altijd bij de persoon zelf te liggen, tenzij iemand door eigen handelingen een zekere nieuwswaarde heeft.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 05-08-2018, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ja wat is het dan? Ze spelen in het geheim iets voor dat er eigenlijk niet is en daarmee misleiden ze dus mensen, terwijl die zich misschien wel in een heel kwetsbare positie brengen.
Belazeren is het niet aangezien er gewoon open kaart wordt gespeeld. Niet alles kan gescript zijn zoals Commissaris Rex eah.

Citaat:
En bij dat laatste ga je er vanuit dat mensen in die situaties altijd rationeel handelen, wat nu juist vaak helemaal niet zo is.
Nou nee, dat blijkt maar weer. Volgens mij is er behoorlijk rationeel gehandeld door de partijen die betrokken waren.
Oud 05-08-2018, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Omdat zo'n programmamaker niet even voor iemand zou moeten beslissen dat diegene in de media komt.
Dat is ook niet het geval.

Citaat:
Die beslissing dient altijd bij de persoon zelf te liggen, tenzij iemand door eigen handelingen een zekere nieuwswaarde heeft.
Dat is ook het geval.
Oud 05-08-2018, 20:06
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik heb het dus ook over dat mensen niet zonder meer 'onherkenbaar' in beeld zouden mogen verschijnen, want zo onherkenbaar is dat vaak helemaal niet.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 05-08-2018, 20:06
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Belazeren is het niet aangezien er gewoon open kaart wordt gespeeld. Niet alles kan gescript zijn zoals Commissaris Rex eah.
Pas achteraf.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 05-08-2018, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Pas achteraf.
Ja. Maar voordat het uitgezonden wordt.
Oud 05-08-2018, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het dus ook over dat mensen niet zonder meer 'onherkenbaar' in beeld zouden mogen verschijnen, want zo onherkenbaar is dat vaak helemaal niet.
Het huidige systeem is beschermend genoeg voor de privacy van mensen.
Oud 05-08-2018, 20:14
Verwijderd
Stel je voor dat wegmisbruikers nog meer geblokkeerde hoofden had dan nu alleen een paar blokjes. Zou het onkijkbaar maken en het is toch echt wel een van onze national treasures.
Oud 05-08-2018, 20:15
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ja. Maar voordat het uitgezonden wordt.
In mijn ogen te laat.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 05-08-2018, 20:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb hierin met Haubenmeise. Op het moment zijn alle emoties die je doormaakt gewoon hartstikke echt, of je nu later hoort dat het in scene gezet is of niet. Dat verandert niet dat jij op het moment in die situatie beleefde.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 05-08-2018, 20:16
Verwijderd
Citaat:
In mijn ogen te laat.
Nou nee, er is nog geen exposure geweest namelijk En daarnaast zou jouw voorstel betekenen dat een hele techniek niet meer gebruikt kan worden. Vind ik veel te ver gaan, alleen maar omdat jij bang bent voor de stasi.
Oud 05-08-2018, 20:23
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Nou nee, er is nog geen exposure geweest namelijk En daarnaast zou jouw voorstel betekenen dat een hele techniek niet meer gebruikt kan worden. Vind ik veel te ver gaan, alleen maar omdat jij bang bent voor de stasi.
Het betekent inderdaad dat deze manier van programmamaken niet meer kan. De bescherming van mensen in het dagelijks leven weegt voor mij in dit geval echter zwaarder dan de belangen van programmamaker en kijker.
__________________
Lophophanes cristatus

Laatst gewijzigd op 05-08-2018 om 20:48.
Oud 05-08-2018, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Het betekent inderdaad dat deze manier van programmamaken niet meer kan. De bescherming van mensen in het dagelijks leven weegt voor mij echter zwaarder.
Waartegen moeten deze mensen beschermd worden dan?
Oud 05-08-2018, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hierin met Haubenmeise. Op het moment zijn alle emoties die je doormaakt gewoon hartstikke echt, of je nu later hoort dat het in scene gezet is of niet. Dat verandert niet dat jij op het moment in die situatie beleefde.
Dat is zeg maar de bedoeling.

Dus ook nooit meer een verborgencamerashow? Niet dat dat nog enig kijker trekt, maar voordat Ralph Inbar van het dak flikkerde tijdens een grap, trok hij er volle zalen mee. Ik denk dat per saldo het kleine leed dat één persoon aangedaan wordt prima kan als het gebruikt wordt om te laten zien dat mensen hun bek wel degelijk opentrekken als er onrecht om hen heen plaatsvindt. Dat laatste is ongelofelijk veel waard; het zou maar zou andere mensen kunnen motiveren om ergens eens wat van te zeggen in plaats van altijd maar slaafs hun mond te houden en pas beginnen met "ooooh wat errug, wat errruugggg" als de daders in kwestie buiten gehoorafstand zijn.
Oud 05-08-2018, 20:51
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dat is zeg maar de bedoeling.
In mijn ogen hebben programmamakers dus niet het recht om dat te veroorzaken bij onschuldige leden van het publiek die daar nooit om gevraagd hebben, laat staan toestemming gegeven. Zoals je hierboven kunt lezen heeft het ecnelis nog meerdere dagen beïnvloed.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 05-08-2018, 20:56
Verwijderd
In dat geval kan je alle ongevraagde interactie tussen personen wel verbieden. De huidige grens is prima.
Oud 05-08-2018, 21:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
IDe huidige grens is prima.
Dat zijn meerdere mensen dus niet met je eens
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.