Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2002, 16:27
nEEt
nEEt is offline
Ik ben een website voor een vereniging aan het ontwerpen, nu heb ik een vraag over een bepaalt deel van een website die ik laatst op een dit forum tegenkwam. het betreft de website: http://www.esctoday.com , daar zie ik bovenaan de website zo'n kop staan van "shorties", waaronder steeds van die berichten verschijnen. Dit leek mij ook wel leuk om op de website te maken, voor het algemene nieuws, je weet wat ik bedoel. Nu is de vraag: hoe moet dit? Ik hoop dat iemand van jullie dit weet en dit wilt uitleggen.

Alvast bedankt.

nEEt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2002, 16:35
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Citaat:
nEEt schreef:
Ik ben een website voor een vereniging aan het ontwerpen, nu heb ik een vraag over een bepaalt deel van een website die ik laatst op een dit forum tegenkwam. het betreft de website: http://www.esctoday.com , daar zie ik bovenaan de website zo'n kop staan van "shorties", waaronder steeds van die berichten verschijnen. Dit leek mij ook wel leuk om op de website te maken, voor het algemene nieuws, je weet wat ik bedoel. Nu is de vraag: hoe moet dit? Ik hoop dat iemand van jullie dit weet en dit wilt uitleggen.

Alvast bedankt.

nEEt
LOL, laat ik nu net de webmaster zijn van die site en toevallig ook nog eens op dezelfde dag jarig zijn LOL. Dat met die shorties da's een javascriptje...als je het wil hebben moet je me maar ff mailen op sietse@esctoday.com dan kijk ik of ik je de source kan mailen

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Captain schreef:


LOL, laat ik nu net de webmaster zijn van die site en toevallig ook nog eens op dezelfde dag jarig zijn LOL. Dat met die shorties da's een javascriptje...als je het wil hebben moet je me maar ff mailen op sietse@esctoday.com dan kijk ik of ik je de source kan mailen

Grt,
Captain
Alleen jammer dat die code gericht is op specifieke browsers. En gebruik maakt van de (nog) niet standaard innerHTML property.

Maar in Opera 7 zou het wel moeten werken

Verder ondersteund (afaik) ie4-up ook de getElementById() functie. Tevens ondersteund (afiak) Netscape het ook.

Laatst gewijzigd op 13-07-2002 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 17:07
Verwijderd
Citaat:
nEEt schreef:
Ik ben een website voor een vereniging aan het ontwerpen, nu heb ik een vraag over een bepaalt deel van een website die ik laatst op een dit forum tegenkwam. het betreft de website: http://www.esctoday.com , daar zie ik bovenaan de website zo'n kop staan van "shorties", waaronder steeds van die berichten verschijnen. Dit leek mij ook wel leuk om op de website te maken, voor het algemene nieuws, je weet wat ik bedoel. Nu is de vraag: hoe moet dit? Ik hoop dat iemand van jullie dit weet en dit wilt uitleggen.

Alvast bedankt.

nEEt
Wat gegarandeerd zou moeten werken in elke browser, zijn div elementen, met het attribuut id die oplopend genummerd zijn.
Om de te laten faden enzo heb je een zeer simpel javascriptje nodig.

Bijv:
Code:
<div id="nieuws1" style="visibility: visible">Nieuwsbericht1</div>
<div id="nieuws2" style="visibility: hidden">Nieuwsbericht2</div>
<div id="nieuws3" style="visibility: hidden">Nieuwsbericht3</div>
En het javascriptje:
Code:
<script type="text/javascript">
var nieuws = 1;
var maxnieuws = 3;

function wissel()
{
  document.getElementById( "nieuws" + nieuws.toString( 10 ) ).style.visibility = "hidden";

 nieuws == maxnieuws ? nieuws = 1 : nieuws++; 

 document.getElementById( "nieuws" + nieuws.toString( 10 ) ).style.visibility = "visible";
}

setInterval("wissel()" , 50);
</script>
Het fading scriptje staat wel op esctoday.com

ps: ik heb het scriptje niet getest

Laatst gewijzigd op 13-07-2002 om 17:10.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 17:33
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
eddie schreef:

Alleen jammer dat die code gericht is op specifieke browsers. En gebruik maakt van de (nog) niet standaard innerHTML property.

Maar in Opera 7 zou het wel moeten werken

Verder ondersteund (afaik) ie4-up ook de getElementById() functie. Tevens ondersteund (afiak) Netscape het ook.
Jij blijft ook maar doordrammen met je formele net taal eh
Gebruik is IEX.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 17:37
Verwijderd
Citaat:
TAFKAB schreef:

Jij blijft ook maar doordrammen met je formele net taal eh
Gebruik is IEX.
Iemand moet het toch doen?

Wat is IEX?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 18:51
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
eddie schreef:

Iemand moet het toch doen?

Wat is IEX?
Ik gok op IE 1.0 tot en met 6.blablabla of hebben ze nu ook al 7.403928?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 13:54
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:

Jij blijft ook maar doordrammen met je formele net taal eh
Gebruik is IEX.
Gebruik eens een browser die overal werkt, sneller en stabieler is, zich goed aan de normen houd en op elk systeem hetzelfde weergeeft.....

kortom: gebruik Mozilla.... (Script werkt ook perfect in mozilla trouwens)

(Als je rechts bent, schijnt het dat je mozilla niet moet gebruiken! het is namelijk open source! communisme!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.