Oud 03-02-2003, 18:17
TeSs@1986
TeSs@1986 is offline
Ik Zou graag een krantenwijk of foldrs willen. Maar ik weet niet of het wat verdient. Ook weet ik niet hoeveel folders je ongeveer per dag moet nemen.(voor na school) Ik zou dit graag van jullie willen weten. Ook vroeg ik me af of jullie wel eens gekke dingen tijdens het folders rondbrengen hebben meegemaakt.

Alvast bedankt

Tessa
__________________
Heyy Iedereen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 18:17
doyou
doyou is offline
Ik ben 15,en ik doe krantenwijk bij Interlanden,en moet 3x per week na school folders en huis-aan-huis-kranten bezorgen...... Ik heb best wel een kleine wijk,dus ik verdien ongeveer 50 euro per maand......
Gekke dingen heb ik natuurlijk wel eens meegemaakt,zoals winkeliers die je blikjes cola in je hand stoppen , valpartijen en nog een hoop andere dingen......
__________________
I love your style,I really do.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:20
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Duidelijk een krantenwijk. Als je dan een abonnee krant neemt zijn de mensen tenminste nog blij met je ook.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:05
Verwijderd
Je bent 16, zoek werk ergens in een winkel :/.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:38
Verwijderd
Ik heb een tijdje zo'n huis-aan-huisblad bezorgd, één keer in de week drie uurtjes oid...vond er geen zak aan, ben ook heel snel weer er mee gestopt.

Hoeveel kranten/folders je hebt, ligt aan je wijk (aan de wijk die vrij is en die jij dan krijgt dus). Als je solliciteert zou je moeten vragen hoeveel je verdient, verschilt nl per krant en per wijk ed.

Het enige 'rare' dat ik meegemaakt heb in de korte tijd dat ik die krantjes bezorgde was dat m'n zusje (die toen mee liep) een keer helemaal zeiknat is gespoten door jongentjes met waterpistooltjes. Maar krantenbezorgers die wij kennen (ochtendkrant) zijn een keer lastig gevallen, fietssleuteltje weggegooid, bril weggegooid, in elkaar getrapt enz... Dat zijn dan de 'minder leuke' verhalen... Het koude weer in de winter is ook minder...

Maar waarom ga je idd niet in een winkel oid werken?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 21:18
Shake-wijf
Shake-wijf is offline
Citaat:
TeSs@1986 schreef:
Ik Zou graag een krantenwijk of foldrs willen. Maar ik weet niet of het wat verdient. Ook weet ik niet hoeveel folders je ongeveer per dag moet nemen.(voor na school) Ik zou dit graag van jullie willen weten. Ook vroeg ik me af of jullie wel eens gekke dingen tijdens het folders rondbrengen hebben meegemaakt.

Alvast bedankt

Tessa
Ik ben 14 en heb ook en krantenwijk. Maar als ik jou was zou ik echt in een winkel werken enzo..Jij kan dat al...Ik zit al keilang uit te kijken tot ik eindelijk 15 ben en ander werk kan rkijgen waar ik meer voor verdien...Niet dat ik mijnkrantenwijk niet leuk vind, maar het is soms erg koud. Ik verdien tussen de 35 en 50 euro per maand (ligt eraan hoeveel folder erbij zitte.) Maar ik ben ook best jong dus ik verdien minder als wat jij zal verdienen. Ik vind kranten bezorgen wel leuk, maar in deze tijd van het jaar is het erg koud. Ik heb nog niet echt hele gekke dingen meegemaakt, maar ik doe het ook nog niet zolang. Het is wel leuk en de mensen zijn altijd aardig omdat ik altijd door weer en wind moet.
Als het december is dan verdien je heeeel veel geld! dan mag je iedereen een gelukkig nieuwjkaar wenen en ik heb er toen 115 eurp mee gekregen! In 2 dagen...2 uurtje per dag...

Er zit een nadeel aan, maar ook voordelen!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 22:24
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Als je veel folders bij je krant hebt, kan je nog wel aardig wat verdienen. Heb je alleen een krant of maar een paar folders erbij, is het niet echt de moeite waard.

Als je vroeg uit je bed kan komen zou ik een ochtend krant overwegen. Is niet al te veel werk maar verdient toch best goed.

Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 01:47.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 01:36
unpopular
unpopular is offline
Ik heb een lokale krant rond gebracht. Dit verdiende misschien niet alteveel maar het was rustig en makkelijk werk.

Toen ben ik een ochtend krant gaan bezorgen dat verdiende veel meer maar je moet er wel veel voor inleveren.
Ik moet veel vroeger naar bed want ik moest er weer op 4:30 uit(had een grote wijk) en op zaterdag ging ik niet te bed want ik moest mijn krantjes rond gaan brengen.

Maar het is natuurlijk maar net wat je er voor over hebt en een ochtend krant rondbrengen geeft je karakter.

Ik verdiende (ongeveer) FL350,= per maand met de ochtend krant dus dat wat toen (16) "grof" geld.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:23
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
ik heb ook een krantenwijk, ik bezorg smiddags het nrc-handelsblad, en ik vind dat het heel goed verdient!
ik ben er iedere dag 3 kwartier mee bezig (ik moet 50 kranten doen) en verdien zo´n 145 euro per maand. Dit is ongeveer hetzelfde als wanneer je 12 uur in een winkel werkt. Terwijl ik dus nooit op zaterdag hoef te werken! (op 3 kwartier na). Ik ben er heel tevreden mee, maar ik doe het nu 2 jaar en stop er over een paar maanden mee, omdat het nu wel een beetje begint te vervelen!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:52
emmol
emmol is offline
ik zou kranten en folders afraden. ik vidn dat het erg weinig verdient en je zit toch vast aan bepaalde tijden, als het bv sneeuwt gaan die mensen tog zeuren dat ze dur krant niet krijgen. Ik bezorg post bij selektvracht, dat is net zoiest als ptt post, ik haal op donderdag middag mun post op en het moet voor zaterdag 14 uur bezorgt zijn. ik krijg ongeveer 20 cent per boekje, als ik snel werk kan ik zo'n 10 euro per uur verdienen, en het maakt niet uit hoe odu je bent. (selektvracht zit in bijna elke middel grote plaats) voor vragen kan je me mailen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:24
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik heb folders bezorgd en ben blij dat ik er vanaf ben. Kreeg bijna altijd commentaar.
´Ik hoef die zooi niet.`
´Dan moet u en sticker voor op uw brievenbus aanvragen mevrouw.`
´Ja, dag, onthoud maar gewoon, nummer 86 niet.`
´Mevrouw ik kan niet van elk huis onthouden of ik daar wel of niet moet bezorgen.`
´Dan maak ie een lijssie.`
´Mevrouw, als u geen folders wilt, is dat uw probleem niet het mijne.`
´Niet zo brutaal he, of ik bel je baas op.`
´*zucht* Oke, ik zal het nummer onthouden.`

Niet dat ik het ook onthield

En soms hoefde ik maar aan 1 kant van een straat te bezorgen, werd de andere kant kwaad om dat die nooit folders kregen.

Ik had een wijk van ą 350 folders, waaronder een bejaardentehuis waar alle brievenbussen bij elkaar zaten. Dus ongeveer 200 losse huizen en 150 in het bejaardentehuis.

Ik verdiende ongeveer 15 euro per week, en was inclusief invouwen denk ik 4-5 uur bezig. Maar meestal hielpen mijn ouders ook wel een beetje, dus ging het sneller. Maar toen ik het een jaar gedaan had, ben ik er van de 1 op de andere dag mee gestopt, omdat er echt geen zin meer in had. Heb nu een baantje waarmee ik minder verdien, maar waar ik veel meer plezier in heb.

Mijn mening:
Het is redelijk gemakkelijk verdient, maar er is echt niks aan, en inde herfst/winter is het helemaal vreselijk. Maar ik had wel weer veel vrije keuze. Ik kreeg meestal op vrijdag folders en ze moesten uiterlijk woensdag bezorgd worden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:15
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Ik zou d'r niet aan beginnen, ik heb een half jaar foldertjes gemikt en het meest klote werk was het invouwen (vooral als er een stuk of 22 folders bijzitten. Verder vond ik 't gewoon zwaar werk. Het lopen was wel leuk, vooral toen het warm weer was, ik verdiende 20 - 80 euro in de maand.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:34
zonnebloempie
Avatar van zonnebloempie
zonnebloempie is offline
ik bezorg een ochtendkrant, dus dat betekent 6 keer per week heel vroeg je bed uit. maar daarentegen betaald het goed. ik heb zo'n 120 kranten dat is wel vrij veel, maar ik krijg ook 300 euro per maand.
Voor die driehonderd euro moet je wel wat doen natuurlijk. Dus iedere dag vroeg uit bed, uurtje lopen, in regen wind en sneeuw maar ach de zomer komt al weer bijna dus dan valt het wel weer mee. Het vraagt dus wel beetje doorzettingsvermogen want geloof mij het is absoluut geen pretje om met een kater te bezorgen. Maar dat weerhoud mij er niet van om iedere vrijdag lekker uit te gaan tot half 3 en vervolgens weer lekker me krant bezorgen 3 uurtjes later.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:15
ja...ja... :S
ja...ja... :S is offline
Ik heb eerst foldertjes met zo'n huis aan huis blad derbij bezorgt.... NIET DOEN!! Is echt heel erg, het vouwen dan. Bezorgen valt wel mee.... Wat wel relaxed is, en toch ook wel goed verdiend: (Mag je reclame maken? Doe ik niet hoor, alleen om iemand aan werk te helpen namelijk ) Het NRC Handelsblad... Die heb ik een jaar rondgebracht, en toen verdiende ik minstens 300 GULDEN per maand. Het is wel elke dag, daarom ben ik er mee gestopt, maar het is maar een uurtje per dag, dus dat valt dan wel weer mee, en het is zonder folders die in moet vouwen. rond een uur of 1700 ongeveer... dus na school!!
Succes met zoeken...(en vinden )


(Ben trouwens wel blij dat ik nu in een S-markt werk... )
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:21
ja...ja... :S
ja...ja... :S is offline
Vergeten: Rare dingen die ik heb meegemaakt: Irritante K*T hondjes die aan mn broek hingen, ennuh....mn standaard is een keer afgebroken, en toen viel alles over de straat.... en...ehm....net beginnen met je wijk en dan erachter komen dat de batterij van mn MD-man leeg was...en huizen waar je 3 km voor moet omfietsen, en dan als je met je nieuwjaars-kaartjes langskomt niets geven...
(niet echt positief eigenlijk....)

Ga toch maar iets anders doen, als ik je een tip moet geven... haha...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:34
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
zonnebloempie schreef:
ik bezorg een ochtendkrant, dus dat betekent 6 keer per week heel vroeg je bed uit. maar daarentegen betaald het goed. ik heb zo'n 120 kranten dat is wel vrij veel, maar ik krijg ook 300 euro per maand.
Hmmm... ik bezorg hetzelfde aantal kranten maar ik verdien zo'n 200 euro per maand.

__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 00:38
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Hmmm... ik bezorg hetzelfde aantal kranten maar ik verdien zo'n 200 euro per maand.

Ligt er aan welke wijk je doet bijv. hoe verder de huize uit elkaar hoe meer dat je verdient ook ligt het aan de krant die je rond brengt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 10:59
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=367893
Daar staat regelmatig iets in van kranten/folders. Dus als ik jou was zou ik er niet aan beginnen, want het is NIET leuk. Nouja, de eerste paar keer misschien wel, maar daarna echt niet meer.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (Š Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (Š Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2003, 13:37
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Hmmm... ik bezorg hetzelfde aantal kranten maar ik verdien zo'n 200 euro per maand.

Ik raad je PCM aan, ik loop 50 Volkskrant, 2 Trouw en 1 Algemeen Dagblad voor 300 Euro per maand. Ik doe nu een extra Telegraaf wijkje, maar daar verdien ik maar 150 Euro mee. Kuttelegraaf. Ook nog eens veel meer kranten.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 17:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Youssef schreef:
Ik raad je PCM aan, ik loop 50 Volkskrant, 2 Trouw en 1 Algemeen Dagblad voor 300 Euro per maand. Ik doe nu een extra Telegraaf wijkje, maar daar verdien ik maar 150 Euro mee. Kuttelegraaf. Ook nog eens veel meer kranten.
Ik werk ook bij PCM. 100 Dordtenaren (lokale krant, staat gewoon hetzelfde in als AD + streeknieuws), 20 AD's en 5 Volkskranten.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:46
danielle01
danielle01 is offline
ik heb zelf folders gedaan, maar dat raad ik je niet aan, ik vond er nix aan! ik had er nooit zin in en ook als het regent, sneeuwt of 30 graden is moet je je folders rondbrengen...
dus das wat minder maar voor de rest..achjah je moet toch wat he?!
__________________
arrrrrrnieee!!! .: Jim RuLeZz!:.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 16:05
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Folders zuigen kranten is echt veel relaxter. Ik doe zo'n 60 kranten in een klein wijkje, ben binnen drie kwartier klaar. Het nadeel is wel dat ik om 6 uur m'n bed uit moet maar dat heb ik er wel voor over. Hoe meer (verschillende) kranten hoe meer geld trouwens. Maar das best wel logisch..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 16:12
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
ik heb een folderwijk en een tijdschriftenwijk maar dies kut.
ik ben nu 16 en als ik het omreken naar wat ik per uur verdien dan is dat tussen de 12 en 16 euro. ik ga dus mooi niet in een winkel werken. (staan verveldende klanten altijd op een bepaalde tijd werken etc) Een folderwijk is echt makkelijk! Je mag zelf weten wanneer je werkt en wat je aan hebt en je verdient ook nog es veel
wil je nog iets meer???
NEE!!!!!!!
ik zou werken bij netwerk vsp verdient beter!!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:39
Marloutjuh
Avatar van Marloutjuh
Marloutjuh is offline
ik heb een folderwijk, en verdien ongeveer 10 euro in de maand...is iets van 1,5 uur werk, en nog iets van 3/4 uur vouwen....k vind het best leuk werk, maar heb nog nooit echt rare dingen meegemaakt..is wel neit leuk als het regent...
maar als je 16 bent zou k wel in een winkel gaan werken ofzow! lijk mer veel leuker!
__________________
xxxjes Marloutjuh!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 11:59
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik had een paar jaar geleden samen met een vriendin een wijk waar we een huis-aan-huis blad en een hele zooi folders moesten bezorgen. We waren elke week 2 uur bezig met het vouwen van die folders (meestal 20 verschillende) en dan ook nog 3 uur met bezorgen. We verdienden allebei ongeveer fl100 per maand. Dat is dus fl5,- per uur wat ik echt veel te weinig vind.
maar ja, we mochten niks anders
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 23:08
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
ik doe eens per week een krantewijk...ik bezorg folders...deze krijg ik dinsdag aangeleverd, en moet ik woensdag bezorgen. Het verdient niet echt geweldig..gemiddeld zo'n 35 euro per maand. Maar het is niet veel werk, omdat ik niet hoef te vouwen, ik hoef alleen te bezorgen.

Het werk kan soms ook echt leuk zijn. Ik bezorg t liefst woensdag-avond, discman op, lekker rustig op straat, en bezorgen maar...dat is mooi.

Dusja, als t je echt alleen maar puur gaat om t grof geld verdienen, kun je beter een ander baantje nemen, dat verdient ook beter, maar als je gewoon een kleine bijverdienste wilt hebben en niet te veel te doen wilt hebben, is een baantje als ik heb, 1 keer per week bezorgen dus...misg iets meer een baan voor jou.
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 04:42
0123456789
0123456789 is offline
vriendin van me doet een krantenwijk, en ongeveer dezelfde wijk loopt ze ook folders, die loopt ze dan ook gewoon tegelijk, alles op 1 dag (kweet zo 1 2 3 niet welke krant ze loopt) maar iig die doet het dus beide in 1 keer lekker practisch
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 12:33
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
ik bezorgde bijna 2 jaar lang het Brabants Dagblad. Op zich valt 't werk wel mee; je bent 's ochtends gewoon een robot die binnen 3 kwartier 100 kranten bezorgt, steeds dezelfde route. Tuurlijk maak je wel dingen mee, mensen zijn je dankbaar en dat lieten ze ook wel merken (paar keer 25 gulden gehad van abonnees, mensen die buiten wachten op de krant en je bedanken etc). Het wordt op den duur een gewoonte, en dat is misschien het grootste voordeel van een krantenwijk. Ik verdiende ongeveer 350 gulden per maand.
Grootste nadeel is toch wel het vroege opstaan; je kan vrijdagavond eigenlijk niet meer uit en nooit es doordeweeks lang opblijven. Als je ook weer vroeg op school moet zijn en laat uit bent, wordt het wel een zware dag.
In de winter blijft het natuurlijk ook klote, als het 15 graden vriest en je kan geen handschoenen aan omdat je dan de kranten niet goed kan pakken.. das gewoon fucked.. en dan moet je nog die ijskoude ijzeren vastgevroren brievenbussen opmaken. Da's minder.
Ik ben ermee gestopt omdat ik het gewoon welletjes vond.
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 12:36
bette4ever
Avatar van bette4ever
bette4ever is offline
Ik heb 2 jaar lang ook folders en al die shit bezorgd, het verdiende niet zo mega veel en ik vond het zwaar. Ik ben echt super blij dat ik het nu niet meer hoef te doen. Maar het ligt er natuurlijk aan of het werk bij je past of niet....bij mij dus niet
__________________
.:As I made it, I'm gonna lie in my bed of roses:.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:36
cheela
Avatar van cheela
cheela is offline
ik heb de televisie gidsen rond gebracht, verdiende echt super weinig en het was een vreselijk rotwerk! eerst al die rot dingen stickeren en daarna rond brengen in winter en zomer door regen en sneeuw! vreselijk!
__________________
Toedeledokie
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:55
Verwijderd
ik heb ongeveer een jaar weekkranten bezorgd.. veel kranten (300).. vaak nog folders insteken.. en verdiende weinig vinnik..

nu bezorg ik ochtendkrant.. (ongeveer een half jaar..) half 6/kwart voor 6 beginne.. half 7 klaar.. en dan nog veel vrije tijd 's ochtends.. nooit zelf folders in hoeve steke (da gebeurt waar ik kranten ophaal al.. krijg der wel extra voor betaald als ik folders erbij heb..).. verdient erg goed vinnik (ongeveer 10 euro per uur)..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 17:09
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Er lijkt me dus geen zák aan hč? Tegen een hongerloontje weer en wind trotseren met een tas vol kranten...

Er zijn zat alternatieven die beter betalen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 16:33
mensje85
mensje85 is offline
Het is verschrikkelijk werk, eerst al die folders invouwen waar je lang mee bezig bent en last van je rug van krijgt. Dan moet je ze rondbrengen (ook rotwerk), en dan verdien je heel weinig (althans ik kreeg er echt haast niks voor...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:46
Verwijderd
Ik loop folders, vind het hardstikke leuk. Het is niet moeilijk, gewoon invouwen en bezorgen.
Ik loop elke week een ronde folders van zo'n 200 huizen, en 1x per maand een huis-aan-huisblad.
Verdient netjes: zo'n 4 a 5 euro per uur (ca. 25 euro per maand : 5 x 1,25 uur).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:47
Go
Avatar van Go
Go is offline
Een krantenwijk verdient natuurlijk wel wat meer dan een folderwijk. Maar het nadeel van kranten is: mensen verwachten de krant ook echt. Dat is in de meeste gevallen met folders niet zo. Ik heb zelf een folderwijk, het is al heel wat keren voor gekomen dat ik straten heb overgeslagen en heb zelfs een keer niet bezorgd. Natuurlijk moet dit niet te vaak gebeuren, dan krijgen ze het door.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:10
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik heb tijdschriftenwijk gedaan bij mdeiaexpresse.. ik veridne ongeveer 20 gulden per keer. ik moesxt 1 keer per week. paar uur lopen en nog alles stickeren..ok ik kon wel alle tijdschriften gratis lezen amar dan nog..

verder heb ik vriendin geholpen met folderwijk.. verdiende ongeveer evenveel maar het is ondankbaar werk..

verder heb ik amstelveens wijkkrantje bezorgt eens per 2 maandne. dat was paar uur werk voor 50 gulden.. geen vouwen ofzo..

alledrie niks.. een krantenwijk verdient dan nog wat beter en is ook dankbaar werk.. komt nog bij dat je 1 keer per jaar een kerstbonus mag ophalen en dat ook veel is.. en je hoeft nietr te vouwen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.