Oud 22-02-2003, 14:00
Gotcha
Gotcha is offline
Ik hoop dit jaar mn diploma te gaan halen. Ik heb een leuke opleiding gevonden, maar me nog niet ingeschreven. Ik twijfel namelijk. De opleiding duurt 3 jaar, het lijkt me relaxed om eerst een jaartje te gaan werken, beetje geld verdienen, mn rijbewijs halen enz... Volgens mn ouders moet ik het zelf weten.. Wel doen of niet doen?? Zijn er mensen met ervaring??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2003, 14:00
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Lang leven Belgie, en dus gewoon doorleren...
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 17:45
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Doorleren, want dan zit je nog een beetje in je 'schoolleven'. Anders wordt het moeilijker om weer te gaan studeren. Daarmee bedoel ik, werkstukken maken, leren ed.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 18:17
Verwijderd
Als je eenmaal de smaak hebt te pakken van werken en "veel" geld verdienen is de kans groot dat je nimmer meer naar school gaat, lijkt mij iig. Ik wilde zelf ook ooit weer naar school, maar werk nu al meer als 3,5 jaar
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 19:50
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Wes schreef:
Als je eenmaal de smaak hebt te pakken van werken en "veel" geld verdienen is de kans groot dat je nimmer meer naar school gaat, lijkt mij iig. Ik wilde zelf ook ooit weer naar school, maar werk nu al meer als 3,5 jaar
Mjah inderdaad, als je nu een jaar gaat werken is de kans héél groot dat dat twee jaar wordt, en dat drie jaar, enzovoorts. Dat je dus nooit meer naar school gaat, en dat zou zonde zijn denk ik... Doorleren is mijn tip dus
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 22:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
ik heb zelf hetzelfde nu want ga slagen maar ik ga doorleren omdat je nooit weet hoe het gaat lopen anders qua leren/werken
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 22:31
Mariebel
Mariebel is offline
Ik zou doorleren, als je een jaar werkt, ben je het geld dat je daarmee verdient gewend. Als je het jaar daarna weer gaat leren moet je het opeens zonder dat geld stellen. En dat is heel erg moeilijk!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 04:41
0123456789
0123456789 is offline
werken en leren tegelijk?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:09
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Na m'n havo heb ik ervoor gekozen een jaar te werken, rijbewijs te halen etc. Het bevalt prima en een deel (400 euro) van m'n salaris gaat naar een spaarrekening. Zo heb ik een financiele buffer als ik weer ga studeren, want ik heb me al ingeschreven voor Verpleegkunde. Dat is werken en leren tegelijk, ook tegen een fatsoenlijk salaris, dus ik heb die omschakelijk van werken / leren niet. Dat scheelt enorm want het lijkt me inderdaad erg klote om je weer in te zetten voor school.
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:23
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ik werk nu ook een jaar
omdat ik gewoon geen zin meer had in school (was namelijk gezakt voor mn eindexamen.. dus ik had het wel gehad met het leren)
maar het werken bevalt me erg goed! (scheelt ook omdat ik gewoon een heel leuk baantje heb) en volgende week vertrek ik 3 maanden naar frankrijk om daar te gaan werken. Zo doe je dus ook een beetje levenservaring op. etc.
Of ik volgend jaar makkelijk weer de draad op kan pakken? Ik ben ervan overtuigd dat me dat wel lukt. Het nadeel van werken is namelijk dat je niet omgaat met je leeftijdsgenoten (ik werkte dan met mensen van 25-50 jr) En je moet daarbij ook erg veel werken, als je dan een fulltime baan neemt ben je wel 5 dagen bezig van 9-18 , uiteraard kun je er dan voor kiezen minder te werken. Ligt aan het bedrijf.

Maar goed als ik jou was zou ik dus gewoon naar school gaan, ook al gaat een jaar erg snel voorbij. Want na je school kun je altijd nog gaan werken en reizen etc. Omdat het veel safer is om vast een diploma in je pocket te hebben.
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:40
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ik vind mijn jaartje werken zo kut dat ik naar school terugverlang.
dus ik zou het niet doen, omdat werken kut is.
lang leve school!
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:18
malien
malien is offline
Het lijkt me ook erg saai om te werken, zonder vervolg opleiding, want dan heb je meestal eentonig werk, dus ik zou doorleren.. of een jaar reizen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 17:05
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Ik ben na het halen van mijn havo-diploma meteen doorgegaan naar het HBO, en zodra ik mijn propedeuse heb ga ik door naar de universiteit.
Ik wil liever aan één stuk doorleren. Ten eerste vind ik studeren hlemaal niet vervelend, en ten tweede blijf ik liever in het ritme zitten.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:28
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
euh, ik heb zelf straks zeven jaar middelbare school achter de rug en wil graag even "frisse" lucht.
Dus ben ik vastbesloten volgend jaar te gaan werken.
Eigenlijk heb ik ook geen keus, want anders kan ik mijn studie niet betalen en daarbij komt ook nog dat ik nog steeds niet weet welke studie dat dan wordt.
Al met al had ik veel liever gewoon doorgeleerd met het idee het dan sneller allemaal achter de rug te hebben.
Het is een combinatie van factoren waardoor je zelf tot een bewust afgewogen beslissing komt.
Ik heb zelf wel steeds de druk van haast te hebben, ik weet ook niet goed hoe dat komt. Waarschijnlijk wil ik gewoon mijn eigen ding doen, wat dat dan ook mag zijn.

okee, nu begin ik weer na te denken, te stressen en wordt gillend gek.

Zoals je merkt heb ik ze ook niet op een rijtje.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 02:10
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
zeep007 schreef:
Zoals je merkt heb ik ze ook niet op een rijtje.
heeft hier iemand ze uberhaubt wel allemaal op een rijtje dan?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 16:21
makita
makita is offline
ik ben ook een jaartje gaan werken. was school ook helemaal zat en wilde eigenlijk helemaal niet meer verder leren. Maar na dat jaar wilde ik toch wel weer verder. Ik miste toch leeftijdgenoten, de vrijheid van school ( als je een week niet wilt dan kom je gewoon niet) en op een of andere manier wilde ik weer dingen leren enzo. Ben nooit een studiebol geweest maar ik was nog niet uitgeleerd was nog nieuwsgierig enzo. Maar ik ben wel blij dat ik gewerkt hebt. Lekker geld verdient en ik was weer een beetje gemotiveerd om verder te leren. En school loopt heus niet weg hoor!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:53
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Doorleren, want dan zit je nog een beetje in je 'schoolleven'. Anders wordt het moeilijker om weer te gaan studeren. Daarmee bedoel ik, werkstukken maken, leren ed.
dat denk ik ook
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:22
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik hoor ook vaak dat jongeren eerst een jaartje er tussen uit gaan (bijvoorbeeld Wouter Bos), om vrijwilligerswerk te gaan doen. Dat zou ik als aller laatste gaan doen! Ga een jaartje werken zodat je straks als je begint met je studie wat op je spaarrekening hebt staan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-03-2003, 15:46
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
makita schreef:
ik ben ook een jaartje gaan werken. was school ook helemaal zat en wilde eigenlijk helemaal niet meer verder leren. Maar na dat jaar wilde ik toch wel weer verder. Ik miste toch leeftijdgenoten, de vrijheid van school ( als je een week niet wilt dan kom je gewoon niet) en op een of andere manier wilde ik weer dingen leren enzo. Ben nooit een studiebol geweest maar ik was nog niet uitgeleerd was nog nieuwsgierig enzo. Maar ik ben wel blij dat ik gewerkt hebt. Lekker geld verdient en ik was weer een beetje gemotiveerd om verder te leren. En school loopt heus niet weg hoor!!
idd
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:20
Verwijderd
ik zou zelf zeggen als je weet wat je wil leren, maar ik denk dat voor iedereen t wel nuttig is om een jaar te werken, want dan zie je pas hoe goed je t eigelijk hebt op school, je hebt daar veel meer vrijheid ect
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:12
Gotcha
Gotcha is offline
thnx voor alle reacties..
ik ben er nu wel uit.. ik ga lekker een jaartje werken, en vervolgens met 'plezier' (en een volle spaarekening hoop ik) weer terug naar school..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:25
Mir-idiotA
Citaat:
Gotcha schreef:
thnx voor alle reacties..
ik ben er nu wel uit.. ik ga lekker een jaartje werken, en vervolgens met 'plezier' (en een volle spaarekening hoop ik) weer terug naar school..
heel slim idee (ookal heb ik geen ervaring)
Je doet iig veel ervaring op, vooral als je in buitenland gaat werken. Veel plezier in ieder geval! Ik ga zeker ook een jaar ertussenuit, misschien 2.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren wat moet ik doen??
Verwijderd
6 18-04-2012 22:09
Werk, Geld & Recht ik kan best wat hulp gebruiken:D
manonnetjuh
53 30-07-2009 01:18
Studeren Ik weet geen opleiding
Samantha1992
35 05-12-2007 13:57
Algemene schoolzaken Werken of doorleren.
Kapoen
19 25-10-2005 11:56
Algemene schoolzaken wanneer ben je student?
matrix21
104 11-04-2003 09:12
Algemene schoolzaken Welke diploma's enz. nodig om kinderarts te worden?
Isabell
3 23-12-2001 22:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.