Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2003, 10:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Mijn teamleider van school [4 havo en 5 havo] werkt één dag per week thuis, op woensdag, zodat ze dan haar kinderen wat vaker ziet. Ze heeft dus wel een fulltime baan, maar zorgt dat ze op woensdag werk heeft dat ze thuis kan doen.
Een teamleider is een soort coordinator, voor leraren en leerlingen. Voor leerlingen het aanspreekpunt vanaf het moment dat een mentor niet meer kan helpen en voor leraren is ze een soort baas.

Vinden jullie het kunnen dat zo iemand een hele dag afwezig is, of vind je dat het gewoon niet mag?
__________________
Advertentie
Oud 05-11-2003, 11:03
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
nee, kan niet. Ze hoort op school te zijn, mocht iemand haar nodig hebben. Als ze haar kinderen vaker wil zien, moet ze een part-time baan nemen
__________________
Lief zijn!
Oud 05-11-2003, 11:42
Verwijderd
Ja hoor, ik neem aan dat wanneer er iets is, je in eerste instantie naar de mentor gaat. Wanneer je er dan niet uitkomt, maak je een afspraak met die teamleider, geen probleem toch?
Oud 05-11-2003, 11:49
Verwijderd
Als zaken zó dringend zijn dat ze niet een dag kunnen wachten, moet je ze maar aankaarten bij een andere leraar, vertrouwenspersoon of whatever. Bovendien neem ik aan dat ze thuis wel telefonisch bereikbaar is. Ik vind het perfect acceptabel. Je kunt niet verwachten dat ze haar eigen kinderen en opvoeding verwaarloost omdat er toevallig een paar pubers staan die niet even een dag willen wachten.
Oud 05-11-2003, 12:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2003 @ 12:49:
Als zaken zó dringend zijn dat ze niet een dag kunnen wachten, moet je ze maar aankaarten bij een andere leraar, vertrouwenspersoon of whatever. Bovendien neem ik aan dat ze thuis wel telefonisch bereikbaar is. Ik vind het perfect acceptabel. Je kunt niet verwachten dat ze haar eigen kinderen en opvoeding verwaarloost omdat er toevallig een paar pubers staan die niet even een dag willen wachten.
Het probleem is vooral dat leraren zelf geen beslissingen durven te nemen. Ze sturen je bijna altijd door naar haar, omdat je dan meteen zeker weet hoe het in elkaar zit en niet nog een keer doorverwezen hoeft te worden.

Ik vind trouwens dat het voor leraren net zo goed een probleem is want zij is gewoon vaak de bemiddelaar bij conflicten, die leraren alleen niet aankunnen. Én zij kent alle regeltjes.
__________________
Oud 05-11-2003, 13:02
Verwijderd
Ik vind dat het wel moet kunnen. Het gaat tenslotte maar om één dag per week, als het er meer waren, zou ik het wel een bezwaar vinden.
Als iedereen je altijd doorstuurt naar haar, dan moet daar dus verandering in komen. Ze weten toch dat zij één dag per week afwezig is
Bovendien: er zijn weinig conflicten die zo dringend zijn dat ze gelijk opgelost moeten worden. De kans is heel klein dat er precies op de dag dat zij er niet is, iets gebeurt.
Met zo'n baan vind ik het eigenlijk ook wel terecht dat ze één dag per week thuis 'werkt'. Dat houd je anders echt niet vol denk ik
Oud 05-11-2003, 13:37
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
dreen schreef op 05-11-2003 @ 11:42:
Mijn teamleider van school [4 havo en 5 havo] werkt één dag per week thuis, op woensdag, zodat ze dan haar kinderen wat vaker ziet. Ze heeft dus wel een fulltime baan, maar zorgt dat ze op woensdag werk heeft dat ze thuis kan doen.
Een teamleider is een soort coordinator, voor leraren en leerlingen. Voor leerlingen het aanspreekpunt vanaf het moment dat een mentor niet meer kan helpen en voor leraren is ze een soort baas.

Vinden jullie het kunnen dat zo iemand een hele dag afwezig is, of vind je dat het gewoon niet mag?
Leerlingen kunnen nog altijd 4 van de 5 schooldagen bij haar terecht. Ik zie het probleem niet.

Netals niet alle docenten 5 dagen in de week op school zijn.

Als het zo is dat ze in die 4 dagen niet genoeg tijd heeft om iedereen te helpen, is het pas anders. Al kan ik het mij niet voorstellen dat jullie zoveel problemen hebben. Dan is er eerder iets mis met de organisatie van de school.
Oud 05-11-2003, 14:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind dat dat wel moet kunnen, als je van te voren weet dat hij / zij er die dag niet is dan kan je daar rekening mee houden. Ik vind wel dat er dan een soort vervanger moet zijn voor echt dringende zaken. Onze afdelingsdirecteur is er bijv. nooit op vrijdag omdat hij in de provinciale politiek zit en die vergaderen altijd op vrijdag maar iedereen weet dat hij er dan niet is en op dat moment kan je voor dringende zaken terecht bij de coordinatoren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-11-2003, 14:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wij hebben ook zo'n iemand en diegene is er heel vaak niet. Dan worden we doorgestuurd naar de locatieleiding of de teamleider van de havo (ik zit zelf op het vwo).
Ik vind het niet bijzonder irritant dat hij er niet vaak is, maar dat komt ook omdat ie nou niet bepaald aardig is.
Je mag hem bijvoorbeeld in z'n pauze niet aanspreken, want dan heeft ie pauze. Maar tijdens je lessen mag je ook niet naar hem toe, want dan heb je les. Handig dus...
Maar als ze bij jullie ook zo'n vervanging hebben, vind ik dat het niet zo erg is. Zo niet, dan moeten ze die regelen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-11-2003, 15:01
Thomas
Thomas is offline
Dat moet zeker kunnen, mits ze wel voor alle zaken aangaande school bereikbaar is.
Oud 05-11-2003, 16:01
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Natuurlijk moet dat kunnen. maar dan moet er wel iemand zijn die de taken die echt op school uitgevoerd moeten worden direct over kan nemen. Ik vond het ook bijzonder irritant als de coördinator er niet was op school - hij was vaak de enige die van alles kon regelen en toestemming kon geven voor bepaalde dingen. Dus er moet wel iemand zijn met dezelfde kennis en bevoegdheden.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 05-11-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 05-11-2003 @ 17:01:
Natuurlijk moet dat kunnen. maar dan moet er wel iemand zijn die de taken die echt op school uitgevoerd moeten worden direct over kan nemen. Ik vond het ook bijzonder irritant als de coördinator er niet was op school - hij was vaak de enige die van alles kon regelen en toestemming kon geven voor bepaalde dingen. Dus er moet wel iemand zijn met dezelfde kennis en bevoegdheden.
Bovendien vind ik het ook niet goed dat de hele opleiding op één persoon draait...wat nou als die persoon een keer een week of nog langer ziek is? Dan valt alles in het honderd. Laat de school er maar een oplossing voor zoeken.
Oud 05-11-2003, 16:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gedeeltelijk hebben jullie wel gelijk. Maar volgens mij weet niemand van de leerlingen dat ze soms thuiswerkt. En een vervanger is er ook niet.
__________________
Oud 05-11-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 05-11-2003 @ 17:51:
Gedeeltelijk hebben jullie wel gelijk. Maar volgens mij weet niemand van de leerlingen dat ze soms thuiswerkt. En een vervanger is er ook niet.
Dan zou ik de die vrouw en/of schoolleiding daar op aanspreken.
Oud 05-11-2003, 16:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-11-2003 @ 17:52:
Dan zou ik de die vrouw en/of schoolleiding daar op aanspreken.
Ze vindt me niet zo lief meer geloof ik, dus daar begin ik maar niet meer aan.
__________________
Oud 05-11-2003, 16:53
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik vind dat het moet kunnen, zij heeft er toch recht op om meer tijd met haar kinderen door te brengen? Dat zouden jullie in haar positie ook wel willen, punt.

Natuurlijk moet er wel iemand zijn die haar vervangt op die woensdag, maar dat zal wel niet zo'n probleem - waar zijn mentors anders voor?

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 05-11-2003, 16:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ripper schreef op 05-11-2003 @ 17:53:
waar zijn mentors anders voor?
Dat vraag ik me ook af! Bij alles wat ik hem vraag, verwijst hij me door naar een andere leraar of de teamleider.
__________________
Oud 05-11-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 05-11-2003 @ 17:53:
Ze vindt me niet zo lief meer geloof ik, dus daar begin ik maar niet meer aan.
Er zitten vast meer leerlingen op die school.
Ads door Google
Oud 05-11-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 05-11-2003 @ 13:31:
Het probleem is vooral dat leraren zelf geen beslissingen durven te nemen. Ze sturen je bijna altijd door naar haar, omdat je dan meteen zeker weet hoe het in elkaar zit en niet nog een keer doorverwezen hoeft te worden.

Ik vind trouwens dat het voor leraren net zo goed een probleem is want zij is gewoon vaak de bemiddelaar bij conflicten, die leraren alleen niet aankunnen. Én zij kent alle regeltjes.
Dan is dat naar mijn mening een probleem van die afzonderlijke leraren en van de schoolorganisatie. Ondernemingen (en een school is een onderneming) die afhankelijk zijn van een individueel persoon, zijn hopeloos ouderwets en dienen te worden aangepast. Het mag niet zo zijn dat iemand in zijn rechten wordt beperkt omdat de onderneming waar hij in werkt, anders niet goed door kan draaien.

Het gaat hier om een zwaarwegend belang, namelijk het opvoeden van haar jonge kinderen. Dat is iets dat niet zomaar mag worden ingeperkt omdat een stelletje incompetente leraren op die school de regeltjes niet kent.
Oud 05-11-2003, 17:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Er is idd iets mis met mijn school. De leraren kunnen doen waar ze zin hebben en de schoolleiding kan ze niet laten doen wat ze moeten doen. De teamleiders zijn deel van de re-organisatie, zij moeten de leraren volgen en op hun fouten wijzen...

Als zij de opvoeding van haar kinderen belangerijker vindt dan haar werk moet ze maar parttime gaan werken en de school die baan laten invullen door twee mensen!
__________________
Oud 05-11-2003, 20:48
NN
NN is offline
Zo lang zo'n persoon nog wel bereikbaar is lijkt het mij geen probleem.
Oud 05-11-2003, 22:19
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Onze VWO-bovenbouwcoördinator is ook vier van de vijf dagen op school. Ik zie het probleem niet echt, als ze afwezig is en je hebt haar nodig, kan je altijd bij een van de andere coördinatoren terecht en in geval van nood kan je natuurlijk bellen. Ook een coördinator heeft een leven!
Oud 05-11-2003, 22:38
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 05-11-2003 @ 18:29:


Als zij de opvoeding van haar kinderen belangerijker vindt dan haar werk moet ze maar parttime gaan werken en de school die baan laten invullen door twee mensen!
joh wees blij dat ze iig er werkt, anders had je helemaal niemand waarbij je terecht kan.

Ik heb op school niet eens een mentor en de gene die zaken kan oplossen is er alleen op maandag en dinsdag een paar uurtjes en op maandag zijn we vrij.

Jij voelt je zeker vast heel zielig en belangrijk, dat t geen dag kan wachten

als jij later moeder bent vind jij je kinderen ook belangrijker dan een zielige puber die zichzelf super belangrijk vind en a la minute behandeld dient te worden
Oud 06-11-2003, 12:16
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Het hoort niet te kunnen. Als er niemand is die anders op haar kinderen schopt ze haar kerel maar eens achter het aanrecht en in de zorg voor de kinderen. Emancipatie rulez!
Oud 06-11-2003, 13:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Sjeej wat reageren een paar mensen hier belachelijk. Natuurlijk wil ik niet a la minute behandeld worden, ik vroeg het me alleen af! En om een beetje te gaan zeiken over dat ik een puber ben vind ik al helemaal kinderachtig!

Het was gewoon een overweging. Mijn probleem was niet zo erg, dus daar zeik ik ook niet over, maar wat als het wel erger is?
__________________
Advertentie
Oud 06-11-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 06-11-2003 @ 14:29:
Sjeej wat reageren een paar mensen hier belachelijk. Natuurlijk wil ik niet a la minute behandeld worden, ik vroeg het me alleen af! En om een beetje te gaan zeiken over dat ik een puber ben vind ik al helemaal kinderachtig!

Het was gewoon een overweging. Mijn probleem was niet zo erg, dus daar zeik ik ook niet over, maar wat als het wel erger is?
Als het in 1 dag ineens heel erg is? En ze is écht nodig? Dan zullen ze haar dus écht wel bellen.
Oud 06-11-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 06-11-2003 @ 14:29:
Sjeej wat reageren een paar mensen hier belachelijk. Natuurlijk wil ik niet a la minute behandeld worden, ik vroeg het me alleen af! En om een beetje te gaan zeiken over dat ik een puber ben vind ik al helemaal kinderachtig!

Het was gewoon een overweging. Mijn probleem was niet zo erg, dus daar zeik ik ook niet over, maar wat als het wel erger is?
ik vind je wel een beetje overkomen van, ja t moet niet kunnen want de problemen van de leerlingen( en mij) zijn belangrijker dan haar gezin.... wat maakt 1 dom dagje over t algemeen uit? in t weekend kan t toch ook voorkomen?


Als t erger is zal ze echt wel gebeld worden ofzo, en ik neem aan dat je wel op een ander manier in contact kan komen met haar.
Oud 06-11-2003, 16:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het punt vind ik, dat ze een baan heeft waarbij ze juist veel met mensen te maken heeft. Dat vind ik niet te combineren met thuiswerken, daarom vind ik het zo raar.

Mja, laat ook maar verder
__________________
Oud 06-11-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 06-11-2003 @ 17:01:
Het punt vind ik, dat ze een baan heeft waarbij ze juist veel met mensen te maken heeft. Dat vind ik niet te combineren met thuiswerken, daarom vind ik het zo raar.
Haar baan heeft idd veel te maken met mensen, maar ook met papieren... en die kan ze thuis afwerken, lijkt me. Wat dat betreft lijkt het me goed te combineren dan.
Oud 06-11-2003, 16:42
Verwijderd
Ik heb er niets op tegen. Moet een teamleider dan speciaal 5 dagen op school blijven omdat er 1 iemand haar toevallig nodig heeft? Dan bel je haar toch even...
Oud 06-11-2003, 17:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sylph schreef op 06-11-2003 @ 17:42:
Ik heb er niets op tegen. Moet een teamleider dan speciaal 5 dagen op school blijven omdat er 1 iemand haar toevallig nodig heeft? Dan bel je haar toch even...
NOG ÉÉN KEER: het gaat niet om mij, het gaat om het principe.
Dagelijks helpt ze heel veel leerlingen en leraren, dus ik vind het raar dat ze één dag thuis blijft, terwijl haar werk juist op school ligt.
__________________
Oud 06-11-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 06-11-2003 @ 18:11:
terwijl haar werk juist op school ligt.
Dat denk jij dus, maar zoals ik al zei; ze zou ook het papierwerk moeten verwerken, en zoiets kan ze gerust thuis doen. Dus dat werk ligt níet op school, een groot deel wel, meer ze is ook 80 procent op school aanwezig.
Oud 06-11-2003, 17:16
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
dreen schreef op 06-11-2003 @ 18:11:
NOG ÉÉN KEER: het gaat niet om mij, het gaat om het principe.
Dagelijks helpt ze heel veel leerlingen en leraren, dus ik vind het raar dat ze één dag thuis blijft, terwijl haar werk juist op school ligt.
Ik denk dat je je daar behorlijk vergist. Bij het leerjaarcoordinator zijn komt ook veel administratieve rompslomp kijken, en dat kan ze prima thuis doen. Natuurlijk ligt haar eerste taak op school, maar vaak kan dat prima een dagje wachten. Hoe vaak vraag ik wel niet naar mn mentor/ leerjaarcoordinator, 'neej sorry, die is aan de andere kant (ander gebouw)' en laat ik het ff een dagje wachten?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 06-11-2003, 17:57
Verwijderd
Op verzoek gesloten.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.