Oud 10-03-2004, 18:43
SuperwomanF
SuperwomanF is offline
Heyhey allemaal,

Mijn vriendin en ik moeten een betoog/beschouwing houden voor Nederlands en ons onderwerp is:

Mogen homoparen kinderen hebben?

Weten jullie hier argumenten voor of tegen?

Alvast bedankt!!!

xx,

F
__________________
Superwoman
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2004, 18:46
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ik vind dat homoparen wél kinderen mogen hebben... ik zie niet in waarom niet...t zijn ook gewoon 2 mensen die van elkaar houden..de rest van hun leven willen delen..en ook een kinderwens hebben...

het argument wat mensen vaak tegen hebben (hoe belachelijk)
dat het dan in ieder geval geen jongentje mag zijn..oftewel..ze denken dat homo`s ook meteen pedofiel zijn...
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 19:06
.krz
Avatar van .krz
.krz is offline
voor kinderen;

# homoparen houden net zoveel van kinderen als heteroparen en zullen ook net zulke goede ouders zijn
# het is discriminatie als homoparen geen kinderen zouden mogen adopteren

tegen kinderen;

# homosexualiteit is nog steeds niet echt geaccepteerd. Men zal raar aankijken tegen het kind en het kind zou hier hinder van kunnen ondervinden (denk aan pesten e.d.)
# voor adoptie uit buitenland komen ze sowieso 'niet' in aanmerking. Dat komt door de wetgeving en geloven van andere volkeren, aangezien homosexualiteit daar of nog een taboe is of nog niet sociaal geaccepteerd is.
__________________
'Tja, dan zit je in dubio. Neem je boterham met ham of met kaas?'
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 19:18
EspumaX
EspumaX is offline
Tegen

# Homoseksuelen zullen misschien een verkeerde impact op het kind hebben, die misschien hierdoor ook in de 'verkeerde' voetsporen kan treden; ofwel ook homoseksueel worden.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:03
ratonita7
Avatar van ratonita7
ratonita7 is offline
voor=
*er zijn zoveel weeskinderen die geen goede thuis vinden en homokoppels kunnen hen dat wel bieden.

tegen=
*op school zouden die kinderen wel eens gepest kunnen worden doordat ze "twee papa's" hebben
* veel mensen denken dat de kinderen dan later ook homo zullen worden hoewel ik dat betwijfel
__________________
Grow up! What for?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:20
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Mijn voorargumenten zijn al gegeven.

Tegen: men zegt dat een kind een vaderfiguur en een moederfiguur nodig heeft en het is nog maar de vraag of homoseksuele mannen die rol voldoende kunnen vervullen.

Zelf heb ik niet echt een conclusie van: het kan wel of het kan niet, want er zitten zoveel voors en tegens aan. Aan de ene kant lijkt het niet eerlijk om homoseksuele mannen het recht op kinderen te ontzeggen, aan de andere kant ben ik er niet van overtuigd dat de gezinssituatie goed is voor het opvoeden van (een) kind(eren).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:16
Verwijderd
voor:

homoseksuele ouders kunnen hun kinderen net zoveel liefde geven als gewone ouders.
ze brengen toch geen enge ziektes met zich mee?

tegen:

kinderen worden altijd raar aangekeken..
je weet niet wat voor invloed het heeft op de samenleving.


ik ben voor. ook om deze redenen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:15
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
NATUURLIJK!!!!!








dat was het.
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:48
Verwijderd
Het tegenargument dat kinderen erom gepest zouden kunnen worden is ook om te buigen naar een argument voor: kinderen maken er kennis mee, het is niet vreemd meer > homoseksualiteit wordt meer geaccepteerd.
Liever 2 pappa's of mamma's die van je houden dan 1 van allebei die altijd ruzie maken, gescheiden zijn en waar jij als kind tussenin zit.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 12-03-2004 @ 14:48:
Het tegenargument dat kinderen erom gepest zouden kunnen worden is ook om te buigen naar een argument voor: kinderen maken er kennis mee, het is niet vreemd meer > homoseksualiteit wordt meer geaccepteerd.
Liever 2 pappa's of mamma's die van je houden dan 1 van allebei die altijd ruzie maken, gescheiden zijn en waar jij als kind tussenin zit.
dat is waar maar als je ouders gescheiden zijn hoeven ze niet persé ruzie te maken en kunnen ze ook van je houden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
EspumaX schreef op 10-03-2004 @ 19:18:
Tegen

# Homoseksuelen zullen misschien een verkeerde impact op het kind hebben, die misschien hierdoor ook in de 'verkeerde' voetsporen kan treden; ofwel ook homoseksueel worden.

Citaat:
anniemoppie schreef op 11-03-2004 @ 17:16:
(...)
je weet niet wat voor invloed het heeft op de samenleving.
(...)
Daar heeft de samenleving toch niet zo heel veel last van?

Ik ben voor, immers, waarom zou een homopaar kinderen niet net zo goed op kunnen voeden als 'vadertje en moedertje'?

"Mogen homoparen kinderen hebben," is overigens geen stelling, maar een vraag. Je moet er "Homoparen zouden (geen) kinderen mogen adopteren," van maken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 09:27
darksander
Avatar van darksander
darksander is offline
ey ik zit met het zelfde probleem (moet ook en beschouwing maken en mijn onderwerp is is de kerstman slecht voor de nederlandse cultuur ja of nee hier bedoel ik dan mrr verdringt hij onze nederlandse sinterklaas of gaat het tegen het cristelijke geloof in?) als jullie nu ook allemaal mij zouden willen helpen dan geef ik hier ook even mijn mening.

mijn topic heet kerstman slecht voor de nederlandse cultuur ja/nee
__________________________________________________
ik vind dat homoparen wel kinderen moeten mogen maar dat daar dan wel op gekontroleerd moete worden

vante voren moet worde gekeken of het paar geschikt is en ook later moeet gecontroleerd worden of alles goed gaat dan kan het heel goed
__________________
clan dnu ownzz all
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:11
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Citaat:
darksander schreef op 18-03-2004 @ 09:27:
ey ik zit met het zelfde probleem (moet ook en beschouwing maken en mijn onderwerp is is de kerstman slecht voor de nederlandse cultuur ja of nee hier bedoel ik dan mrr verdringt hij onze nederlandse sinterklaas of gaat het tegen het christelijke geloof in?) als jullie nu ook allemaal mij zouden willen helpen dan geef ik hier ook even mijn mening.

mijn topic heet kerstman slecht voor de nederlandse cultuur ja/nee
__________________________________________________
ik vind dat homoparen wel kinderen moeten mogen maar dat daar dan wel op gekontroleerd moete worden

vante voren moet worde gekeken of het paar geschikt is en ook later moeet gecontroleerd worden of alles goed gaat dan kan het heel goed
Volgens mij moet je daar dan een apart topic over openen, maar goed, ik zal even reageren op je stelling. Nee, dat vind ik niet, want sinterklaas en kerst staan los van elkaar. Maar wat heb je zelf al voor argumenten?
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 12-03-2004 @ 17:11:

"Mogen homoparen kinderen hebben," is overigens geen stelling, maar een vraag. Je moet er "Homoparen zouden (geen) kinderen mogen adopteren," van maken.
ja klopt das een vraag, een ethische om precies te zijn. je kan er iid beter die stelling van maken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
EspumaX schreef op 10-03-2004 @ 19:18:
Tegen

# Homoseksuelen zullen misschien een verkeerde impact op het kind hebben, die misschien hierdoor ook in de 'verkeerde' voetsporen kan treden; ofwel ook homoseksueel worden.
So much voor de tolerantie - ik vind dit een behoorlijk bekrompen argumenten. Homoseksualiteit is géén afwijking, niet verkeerd....
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:18
Verwijderd
Homoparen mogen kinderen hebben omdat:
-Ze net zoveel rechten hebben als heteros, homoseksualiteit is niet verkeerd of een ernstige ziekte
-Homoseksualiteit is niet aan kinderen aan te leren, en het is ook niet erfbaar
-Kinderen hebben weliswaar een mannelijk en vrouwelijk persoon nodig binnen hun leven, ik denk dat dit wel zo is, maar het wil niet zeggen dat ze met 2 vaders nooit met vrouwen in aanraking komen --> juf op school, familie, moeders van vriendjes
-Homoparen kunnen ook goede ouders zijn en hebben hun kind evenveel te bieden als heteroparen.
-Weeskinderen zullen blij zijn als ze weer ouders en een familie kunnen krijgen en als dat eerder het geval is als adoptie voor homoparen legaal is, dan is dat alleen maar beter voor hen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
darksander schreef op 18-03-2004 @ 09:27:

ik vind dat homoparen wel kinderen moeten mogen maar dat daar dan wel op gekontroleerd moete worden

vante voren moet worde gekeken of het paar geschikt is en ook later moeet gecontroleerd worden of alles goed gaat dan kan het heel goed
Dat wordt altijd goed gecontroleerd, je wilt neit weten wat erbij komt kijken als je kinderen adopteert. Ik vind dat eerder heteroparen gecontroleerd moet worden. Die kunnen maar kinderen krijgen wanneer ze maar willen of niet willen. Hoeveel kinderen zijn niet het slachtoffer van hun ouders en worden misbruikt of mishandeld of met een hele slechte gezinssituatie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog/beschouwing ???????
soophiej
9 04-10-2017 09:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog, beschouwing of uiteenzetting
tineke_88
5 18-01-2008 23:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen SE2 Nederlands (betoog/beschouwing)
svenleuk
6 21-01-2004 18:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog nederlands
herbalpower
21 03-12-2003 21:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog/beschouwing over plastische chirurgie of studiefinanciering
Scatterbrain
0 10-11-2003 18:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Uiteenzetting/Betoog/Beschouwing
Plasma
7 17-03-2003 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.