Oud 18-06-2005, 20:55
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Vertel alles, wat jij erover weet,
laat foto's zien van door jou gemaakte pieces of tags. etc etc
..


Mijn vraag is eigenlijk daarbij: hoe duur zijn bussen verf en waar kun je ze kopen ( t liefst in Rotterdam!?)

xx


P.S. voor de forumbazen: Graffiti hoort toch bij ARTistiek? het is immers art.
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Advertentie
Oud 18-06-2005, 21:30
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Dit past wel in deze: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1176979
Oud 19-06-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Soulwing schreef op 18-06-2005 @ 20:55 :
Vertel alles, wat jij erover weet,
laat foto's zien van door jou gemaakte pieces of tags. etc etc
..


Mijn vraag is eigenlijk daarbij: hoe duur zijn bussen verf en waar kun je ze kopen ( t liefst in Rotterdam!?)

xx


P.S. voor de forumbazen: Graffiti hoort toch bij ARTistiek? het is immers art.
bussen zijn meestal rond de 3,50 f 4 euro ofzo.

En of het art is, zijn de meningen over verdeeld. Er zijn harstikke mooie dingen bij die opzich wel kunst zijn. Maar vaak zie je langs de snel weg op een geluidswal 20x dezelfde tag en dan heb ik zoiets van, je had je verf ook beter kunnen gebruiken.
Oud 19-06-2005, 16:45
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 19-06-2005 @ 13:18 :
bussen zijn meestal rond de 3,50 f 4 euro ofzo.

En je kunt ze kopen bij de meeste verfwinkels
Oud 19-06-2005, 16:47
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
Citaat:
hmhm schreef op 19-06-2005 @ 16:45 :
En je kunt ze kopen bij de meeste verfwinkels
dat zou ik overigens niet doen! tenzij je kut verf wilt hebben...

gewoon bij je local skate/hiphop shop kijken..... Of henx in Amsterdam...
Oud 19-06-2005, 23:07
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Ik vind het op zich wel kunst. Maar als er een klojo m'n voordeur tagt met z'n zatte kloten dan schop ik 'm wel. Je mag wel een leuke piece op m'n rolluik zetten.

Ik zou trouwens enkel overheids-infrastructuur aanpakken. =)
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 23:12.
Oud 19-06-2005, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Pay Per View schreef op 19-06-2005 @ 23:07 :
Ik zou trouwens enkel overheids-infrastructuur aanpakken. =)
rebels hoor. <:)
Oud 20-06-2005, 00:51
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 19-06-2005 @ 23:21 :
rebels hoor. <
Liever dat dan mensen hun woningen... Of niet soms?
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Oud 21-06-2005, 13:27
Julia-me
Julia-me is offline
Jep, trouwens die Henx zag ik in een of ander boek staan. ofja whatever
..
Wat kun je nou het beste doen als beginner?? waar moet je mee beginnen, waar? etcetc
xx
Oud 21-06-2005, 14:15
Verwijderd
op papier en als je dat goed kunt koop dan een houten plaat, even goed rondvragen wat voor soort ivm met druipers.
Oud 21-06-2005, 14:29
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
ja of gewoon zon aanbiedings pakket kopen met doeken. Ben je misschien iets meer wkijt, maar ziet er kwalitatief ook wat beter uit!

en begin gewoon met montana bussen, die zijn vindt ik persoonlijk het makkelijkst handelbaar en de verf is mooi dik en dekt goed! ow en het ruikt ook nog eens lekker!

iig geen sparvar shizzle gebruiken, heb er echt hele slechte ervaringen mee! freakin waterverf! ghehe
Oud 21-06-2005, 15:03
Julia-me
Julia-me is offline
dus ik kan gwn verf kopen, en dan beetje gaan proberen op houten platen ofzo?.. wat voor hout, ..? ongeveerd dan
ik kan natuurlijk ook op mn kamer op de muren wat zooien\
Oud 21-06-2005, 15:15
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
joah tuurlijk, maar let wel, er zit echt ongelooflijk veel verschil in wat voor verf je gebruikt. maar ik zou idd eerst maar eens op papier beginnen!
Oud 21-06-2005, 15:39
Julia-me
Julia-me is offline
jaa, dat doe ik al een tijdje eigenlijk.. wil nou wel eens 'echt' spuiten.
Oud 21-06-2005, 17:15
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Eerst goed je schetsen uitwerken op papier.

Dan koop je wat montana cans, superverf! En ook nog een grote houten plaat. Dan schets je met een alcoholstift of een lichte kleur spuitbus je ontwerp op de plaat. Dan begin je met inkleuren en je zet je outline er rond. Gebruik vooral skinny caps voor je outline als je je ontwerp niet wil opfucken en duw goed door op de cap anders begint de boel te spetteren. Koop hout dat veredeld is en een soort gladde dikke plastiek over ligt. Zoiets waar ze meubels mee in elkaar zetten. Geen samengeperst mdf hout.

Ik zou geen doeken kopen om op te beginnen... deze zijn duur en daar kan je toch geen deftige piece op spuiten tenzij je een doek hebt van 2 meter.
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Oud 21-06-2005, 17:32
Julia-me
Julia-me is offline
Okay, hee ik snap alleen t hout nie,, gaat het niet druipen als je zo'n glad oppervlak neemt?

En wat voor stift bedoel je? alcohol stift, dus niet watervast..
xx
p.s. kan iemand me ook nog wat over caps vertellen?
(site geven ofzo kan ook )
Oud 21-06-2005, 18:35
Type
Avatar van Type
Type is offline
caps zijn niet zo moeilijk, je hebt ze in een paar diktes: outlines, normal en bold, bij mijn lokale skateshop. Namen wijzen zichzelf lijkt me.

Zorg gewoon dat je de goede cap gebruikt voor het goede werk... easy as that...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 21-06-2005, 20:09
Julia-me
Julia-me is offline
Citaat:
Type schreef op 21-06-2005 @ 18:35 :
caps zijn niet zo moeilijk, je hebt ze in een paar diktes: outlines, normal en bold, bij mijn lokale skateshop. Namen wijzen zichzelf lijkt me.

Zorg gewoon dat je de goede cap gebruikt voor het goede werk... easy as that...
Ja, bold is dus voor het inkleuren zegmaar of...
ennem. precies wat je waarvoor gebruikt?
Ads door Google
Oud 22-06-2005, 00:01
Redhair
Redhair is offline
Graffiti vind ik meestal mooi, heb het een aantal jaar geleden zelf ook gedaan. Nu jammer genoeg niet meer, Ga weer beginnen denk ik.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 22-06-2005, 00:26
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Een niet watervaste stift dus ja als je niet te veel geld wil uitgeven aan je grote schets.

En het hout mag niet zo van die samengeperste rommel zijn, de verf durft daar al wel eens intrekken... =) Zo'n glad oppervlak druipt niet als je goed te werk gaat. Niet rustig en zachtjes je lijn spuiten maar snel en een goede afstand bewaren.

Fatcaps gebruik je bijvoorbeeld voor snelle bombings langs de autostrade ofzo. Meestal grote zilveren pieces in 1 kleur. Of gewoon voor grote oppervlakken in te kleuren. Maar als je toch een plaat spuit waar niet veel stress bij komt kijken kan je even goed gaan voor een leuke inkleuring met bolletjes of sterretjes of andere figuurtjes in en dan zijn fatcaps niet echt aan te raden als je precies wil werken.
http://www.bombingscience.com/shop-tips.htm

Het valt me op dat er hier veel meisjes met graffiti bezig zijn... Kunnen jullie wat werk laten zien ofzo? =)
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Oud 23-06-2005, 13:17
Back Door Man
Avatar van Back Door Man
Back Door Man is offline
ik doe al een jaar of 3/4 aan graffiti, ik laat geen foto's zien omdat ik daar geen gezeik mee wil krijgen.

maar inderdaad, schets veel en ga daarna zelf ook oefenen met het echte werk. Graffiti heeft vele vormen ( letterlijk en figuurlijk ) want graff langs de snelweg en op een legale hof ( hall of fame ) is dus heel anders, en mensen zonder graffiti achtergrond zullen dat laatste ook eerder waarderen, omdat daar bijvoorbeeld meer kleur en vorm in zit. maar mijn mening is hier dus andersom over en zie ik liever 10 meter lange silvers langs de rails of weg, simpel omdat dat voor mij graffiti is.
Oud 23-06-2005, 13:25
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
http://graffiti.playdo.com/
Oud 23-06-2005, 17:11
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 23-06-2005 @ 13:17 :
ik doe al een jaar of 3/4 aan graffiti, ik laat geen foto's zien omdat ik daar geen gezeik mee wil krijgen.

maar inderdaad, schets veel en ga daarna zelf ook oefenen met het echte werk. Graffiti heeft vele vormen ( letterlijk en figuurlijk ) want graff langs de snelweg en op een legale hof ( hall of fame ) is dus heel anders, en mensen zonder graffiti achtergrond zullen dat laatste ook eerder waarderen, omdat daar bijvoorbeeld meer kleur en vorm in zit. maar mijn mening is hier dus andersom over en zie ik liever 10 meter lange silvers langs de rails of weg, simpel omdat dat voor mij graffiti is.
Je hebt wel gelijk omdat ik soms graffers bewonder die 20 meter hoog hun silver ergens zetten. Maar legaal werk vind ik ook prachtig qua structuur, vormen en techniek.

Tis hoe je het bekijkt... =)
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Oud 23-06-2005, 21:31
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
prcies! Om t zien is het idd mooier om een silver ergens op en te dope plek te zien of gewoon echt te groot, maar om zelf te doen houdt ik toch wat meer van het hof werk, aangezien het mij persoonlijk puur om de kunst ervan gaat! lekker een dagje weg met wat vrienden, kratje bier, radio, barbecue en dan samen een hele wall coveren met de dopste shit ooit! ghehe
Oud 25-06-2005, 13:07
Julia-me
Julia-me is offline
voer de discussie voort haha
Advertentie
Oud 26-06-2005, 14:52
Graph
Avatar van Graph
Graph is offline
ik heb wel een keertje graffiti gespoten maar die is mislukt .. zie voor foto's mn cu2
Oud 26-06-2005, 20:03
Verwijderd
Voor oefenen kun je ook gewoon een een HOF gaan, ook wel hall of fame genoemd. Dat is een legale plek waar je graffiti kunt spuiten. Moet je ff op graffiti forums kijken in welke dichtsbijzijnde plaats een hof zit. Is een stuk goedkoper dan houte planken en misschien leer je dan nog mensen kennen die je kunnen helpen ofzo.
En pleur je graffiti dan op een andere lelijke en niet op de mooiste graffiti, want daar zijn ze niet echt van gediend.
Enne druipers krijg je snel, daarvoor moet je veel oefenen en heel snel lijnen zetten.
Maar als eerste kun je het beste schetsen, afkijken van anderen, ideeën op doen (niet kopiëren) en dan met je mooiste schets een graffiti van maken.
Oud 27-06-2005, 12:56
Julia-me
Julia-me is offline
thnxxxxx allemaaal
xxx
Oud 27-06-2005, 13:26
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
En oefen op die legale plekken ook met een andere naam dan da je illegaal gaat spuiten. =) Spreekt vanzelf maar jah... Soms heb je van die mensen...

En cross enkel de lelijke pieces idd. En cross niemand illegaal. =)
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Oud 27-06-2005, 19:19
Back Door Man
Avatar van Back Door Man
Back Door Man is offline
inderdaad, cross alleen met toestemming of als je het zelf beter doet ( illegaal dan )

en legaal ook als je het zelf ook netjes doet, bespaar je gezeik mee.
Oud 27-06-2005, 19:33
Julia-me
Julia-me is offline
hehe, ja maar je kan het niet in 1 keer goed denk t he.. |
Oud 01-07-2005, 09:26
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
Citaat:
Pay Per View schreef op 27-06-2005 @ 13:26 :
En oefen op die legale plekken ook met een andere naam dan da je illegaal gaat spuiten. =) Spreekt vanzelf maar jah... Soms heb je van die mensen...

En cross enkel de lelijke pieces idd. En cross niemand illegaal. =)
waarom een andere naam als je legaal bezig bent?? heb ik nog nooit gedaan, niemand die ik ken eigenlijk.......vindt ik zon onzin...ik heb niet voor niets een tag naam verzonnen, zal ik legaal zeker weer een moeten verzinnen!

en crossen...tja, als je het voor het eerst doet is het misschien handiger om uit te kijken waar je hem overheen dropt, maar verder......gewoon beetje proberen in de scene te komen, dan weet je vanzelf over wie je wel heen kan en welke niet, zitten altijd paar rare gasten tussen, maar de meeste zijn daar wle relakst over! als ze de foto maar hebben!

Niet zoals bij een vriend van me, hadden we ergens langs het spoor een vette silver gedropt, volgende dag terug om foto te maken, had al iemand anders hem alweer gecrosst! ghehe das dan wel weer stijl, maar wel kut...geen foto!
Oud 01-07-2005, 10:07
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Ik zet soms 1 letter anders of gewoon een fucking abstracte piece op een legaal muurtje. =)
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Oud 01-07-2005, 10:27
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
ja prcies! mn pieces zijn sowieso onleesbaar!

dat vindt ik eigenlijk ook wel een must, creativiteit in je letters, ik bedoel best knap hoor als je heel strak een oldskool piece kan zetten, maar ik vindt het persoonlijk belangrijker als je helemaal freakt met je letters, kan niet gek genoeg zijn! ghehe
Oud 02-07-2005, 11:51
Antique
Antique is offline
wat een schitterende verhalen allemaal. Ik snap niet waarom jullie zo'n drang hebben om te vertellen wat jullie allemaal doen. Graffiti doe je toch niet zodat je ff kan opscheppen op n forum..ga liever de straat dan op in die tijd en laat je daar gelden...
__________________
poenhoer
Oud 02-07-2005, 14:51
R
Avatar van R
R is offline
Ads door Google
Oud 02-07-2005, 15:10
R
Avatar van R
R is offline
Citaat:
no.26 schreef op 01-07-2005 @ 09:26 :
waarom een andere naam als je legaal bezig bent?? heb ik nog nooit gedaan, niemand die ik ken eigenlijk.......vindt ik zon onzin...ik heb niet voor niets een tag naam verzonnen, zal ik legaal zeker weer een moeten verzinnen!

en crossen...tja, als je het voor het eerst doet is het misschien handiger om uit te kijken waar je hem overheen dropt, maar verder......gewoon beetje proberen in de scene te komen, dan weet je vanzelf over wie je wel heen kan en welke niet, zitten altijd paar rare gasten tussen, maar de meeste zijn daar wle relakst over! als ze de foto maar hebben!

Niet zoals bij een vriend van me, hadden we ergens langs het spoor een vette silver gedropt, volgende dag terug om foto te maken, had al iemand anders hem alweer gecrosst! ghehe das dan wel weer stijl, maar wel kut...geen foto!
YEA YEEEAAAAA!
Oud 02-07-2005, 16:38
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
Citaat:
Antique schreef op 02-07-2005 @ 11:51 :
wat een schitterende verhalen allemaal. Ik snap niet waarom jullie zo'n drang hebben om te vertellen wat jullie allemaal doen. Graffiti doe je toch niet zodat je ff kan opscheppen op n forum..ga liever de straat dan op in die tijd en laat je daar gelden...
is het zo raar om je meningen of dingen die je mee gemaakt hebt te delen dan??

en R:
Oud 02-07-2005, 17:05
R
Avatar van R
R is offline
Citaat:
no.26 schreef op 02-07-2005 @ 16:38 :
is het zo raar om je meningen of dingen die je mee gemaakt hebt te delen dan??

en R:
Citaat:
Niet zoals bij een vriend van me, hadden we ergens langs het spoor een vette silver gedropt, volgende dag terug om foto te maken, had al iemand anders hem alweer gecrosst!
sterk verhaal,
"vette silver" - "volgende dag alweer gecrosst"
Oud 02-07-2005, 17:07
R
Avatar van R
R is offline
Citaat:
Antique schreef op 02-07-2005 @ 11:51 :
wat een schitterende verhalen allemaal. Ik snap niet waarom jullie zo'n drang hebben om te vertellen wat jullie allemaal doen. Graffiti doe je toch niet zodat je ff kan opscheppen op n forum..ga liever de straat dan op in die tijd en laat je daar gelden...
woord
Oud 02-07-2005, 18:36
ch ii l
Avatar van ch ii l
ch ii l is offline
allemaal stoppen met blowen en uit die verfdampen wegblijven, jongens.


street art:

www.banksy.co.uk
www.akayism.org
www.picturesofwalls.com
Oud 02-07-2005, 20:06
R
Avatar van R
R is offline
straat kunst ruikt
Oud 03-07-2005, 13:17
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
ch ii l schreef op 02-07-2005 @ 18:36 :

www.akayism.org
Die "i'm sorry" serie is echt te grappig
Oud 04-07-2005, 22:16
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
ShitVisjes schreef op 03-07-2005 @ 13:17 :
Die "i'm sorry" serie is echt te grappig
Te geniaal iig.
"Förlåt för att jag gör vad jag vill" vind ik echt een geniale zin...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 05-07-2005, 17:42
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
I’M SORRY THAT I FOOLED THE STOCKHOLM SUBWAY COMPANY
CONNEX INTO GIVING ME 50 T-SHIRTS FOR OUR ”ANTIGRAFFITI” PROJECT.

kijk zulke dingen maken graffiti dus echt kunst
Oud 14-07-2005, 21:19
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Zijn te weinig plaatjes hier , en toevallig ben ik op strooptocht geweest vandaag en als me nieuwe aanwinsten showen.





jammer van tag erop

Oja, ik heb die foto's geschoten, dus niet hetzelf gespoten
__________________
Disgustibus non est disputandem
Oud 15-07-2005, 01:31
Verwijderd
Citaat:
ch ii l schreef op 02-07-2005 @ 18:36 :
allemaal stoppen met blowen en uit die verfdampen wegblijven, jongens.


street art:

www.banksy.co.uk
www.akayism.org
www.picturesofwalls.com
Wat een werkelijk briljante dingen zitten daar tussen.
Oud 15-07-2005, 18:02
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Nie alle writers blowen en sommige dragen zelfs een mondmasker... Je moet ons niet allemaal over dezelfde kam scheren! =)
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Oud 16-07-2005, 12:45
R
Avatar van R
R is offline
ja, wel
Oud 06-03-2007, 19:01
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
ik koop ze meestal bij de Urban, in rotterdam ( weet ff niet hoe die straat heet, tis bij oostplein. in de zelfde straat als de Black Widow, weet niet of je die kent)
daar hebben ze goeie bussen, volgne mij kosten ze 3, 95 per stuk. het enige nadeel is dat de urban vaak niet open, echt rot openingstijden hebben ze daar, en ze veranderen constant.


dat is er nog Kroonpart, dat is een verfwinkel met in de kelder heel veel graffitibussen, vooral als je begint is deze winkel handig, geven je echt goeie tips (ook met kleuren uitkiezen voor je piece, wat goed bij elkaar staat enzo). Dar hebben ze bussen van Montana, persoonlijk vind ik de bussen van de Urban fijner(Hardcore hebben ze daar).

hoop dat ik je geholpen heb, en keep on spraying!
__________________
Don't take your organs to heaven. Heaven knows we need them here.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.