Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 17:39
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Hirsi Ali komt met vervolg op Submission
--------------------------------------------------------------------------------

Ayaan Hirsi Ali werkt aan een vervolg op de omstreden korte film Submission dat eind augustus in VPRO-programma Zomergasten werd uitgezonden. Het VVD-Tweede-Kamerlid is na de moord op Theo van Gogh niet meer in het openbaar verschenen en staat onder zeer strenge bewaking.

Hirsi Ali zegt in een interview met NRC Handelsblad dat Submission II, met als ondertitel Shortcut to enlightenment, zal ingaan op de manier waarop de islam het individu onderdrukt. Ze stelt daarin de positie van de vrouw centraal. Ook zal ze duidelijk maken dat het islamitisch onderwijs moet worden afgeschaft. "Niet afbranden dus! Dat is iets heel anders", aldus Hirsi Ali. Ze ziet het vervolg van Submission als een soort handleiding: "Ik wil moslims de korte weg wijzen naar de Verlichting".
Bron: nu.nl
ik had dat wel verwacht van haar
Advertentie
Oud 29-11-2004, 17:41
Verwijderd
egotripperij
Oud 29-11-2004, 17:45
Verwijderd
aha
Oud 29-11-2004, 17:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
BOEEE!
Oud 29-11-2004, 17:48
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 29-11-2004, 17:48
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
wat een stomme blinde koe is het toch ook.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Oud 29-11-2004, 17:49
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Dit getuigt van lef, of je het er nou mee eens bent of niet.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 29-11-2004, 17:49
Verwijderd
Submission II: payback time

Ik heb gehoord dat er veel scènes inkomen met zwaardgevechten!
Oud 29-11-2004, 17:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Moet er nou steeds een nieuwe topic geopend worden aangaande de filmproducties van Ayaan?
Oud 29-11-2004, 18:09
Verwijderd
och, laat haar lekker doen
Oud 29-11-2004, 18:10
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
per piacere schreef op 29-11-2004 @ 19:09 :
och, laat haar lekker doen
Oud 29-11-2004, 18:11
Verwijderd
Mevrouw Hirsi Ali heeft het recht op vrijheid van meningsuiting en als zij denkt dat recht op deze manier te moeten gebruiken, moet ze dat zelf weten.
Oud 29-11-2004, 18:13
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Dom en oneervol.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 29-11-2004, 18:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 29-11-2004 @ 19:11 :
Mevrouw Hirsi Ali heeft het recht op vrijheid van meningsuiting en als zij denkt dat recht op deze manier te moeten gebruiken, moet ze dat zelf weten.
Tuurlijk mag ze dat. Maar ze is en blijft een dom wijf.
Oud 29-11-2004, 18:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
FMathers schreef op 29-11-2004 @ 19:13 :
Dom en oneervol.
Nogal.
Oud 29-11-2004, 18:24
Verwijderd
Ze wil gewoon nóg meer bewaking.
Oud 29-11-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-11-2004 @ 18:49 :
Submission II: payback time

Ik heb gehoord dat er veel scènes inkomen met zwaardgevechten!
Oud 29-11-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-11-2004 @ 19:13 :
Tuurlijk mag ze dat. Maar ze is en blijft een dom wijf.
Ik ben het ook niet met haar mening eens, maar het is belangrijk dat mensen elkaars mening respecteren.
Ads door Google
Oud 29-11-2004, 18:46
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 29-11-2004, 18:47
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-11-2004 @ 19:13 :
Tuurlijk mag ze dat. Maar ze is en blijft een dom wijf.

allejezus
Oud 29-11-2004, 18:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
FMathers schreef op 29-11-2004 @ 19:13 :
Dom en oneervol.
Oud 29-11-2004, 18:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-11-2004 @ 19:24 :
Ze wil gewoon nóg meer bewaking.
Oud 29-11-2004, 18:48
professor2
professor2 is offline
goed van haar
Oud 29-11-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 29-11-2004 @ 19:48 :
goed van haar
Oud 29-11-2004, 18:53
Verwijderd
Dom mens. Dat gezeur altijd over elkaars geloof/cultuur.
Advertentie
Oud 29-11-2004, 18:55
professor2
professor2 is offline
Citaat:
makelville schreef op 29-11-2004 @ 19:49 :
t mag wel wat orgineler naaper
Oud 29-11-2004, 18:55
professor2
professor2 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-11-2004 @ 19:53 :
Dom mens. Dat gezeur altijd over elkaars geloof/cultuur.
nee laten we er voor NIET over praten
Oud 29-11-2004, 18:56
shibby almighty
Avatar van shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 29-11-2004 @ 19:27 :
Ik ben het ook niet met haar mening eens, maar het is belangrijk dat mensen elkaars mening respecteren.
ja maar om nu je mening te uiten op zo'n manier dat je er andere mee beledigt, wil je dan gewoon gezeik of aandacht of wat?
of zo als Mephostophilis vragen om nog meer bewaking.
Gaat ze weer janke zeker als ze bedreigt word.
vind het beetje dom maarja iedereen heeft recht op zijn eigen mening
__________________
alles is veel voor wie niets verwacht "BA 2: Being the upperclass, protecting the middleclass, forgetting the underclass denying the no-class
Oud 29-11-2004, 18:59
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
shibby almighty schreef op 29-11-2004 @ 19:56 :
maarja iedereen heeft recht op zijn eigen mening
Ja, vervelend is dat he?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 19:03.
Oud 29-11-2004, 19:03
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-11-2004 @ 19:24 :
Ze wil gewoon nóg meer bewaking.
Ik wil haar wel bewaken.
__________________
Czech us out
Oud 29-11-2004, 19:14
professor2
professor2 is offline
Ayaan Hirsi Ali: Ik ga me absoluut niet aanpassen


Het Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali blijft in de politiek én bij de VVD, zo zegt ze in haar eerste vraaggesprek sinds de moord op filmmaker Theo van Gogh. 'Ik word niet ergens tegen mijn eigen wil vastgehouden.'


Door onze redacteur Frank Vermeulen

Dossiers
• Moslimterreur



DEN HAAG, 29 NOV. ,,Persoonlijk...'', de ogen van Ayaan Hirsi Ali vullen zich met tranen. De eerste vraag was of zij haar eigen situatie wil analyseren, en dat overvalt haar. Ze kijkt weg en praat heel zacht.

,,Geestelijk ben ik in orde. Ik ben niet ingestort of zo. Ik ben met een doel de politiek ingegaan en daarmee ga ik door. Alles is relatief. Ook vrijheid is relatief. In de relatieve vrijheid die ik nu heb, kan ik nadenken. Ik heb boeken, ik kan schrijven. Maar contact met vrienden en familie, voor zover ik daar nog contact mee had, is voorlopig onmogelijk.''

Het Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) is sinds 2 november, de dag dat de cineast Theo van Gogh werd vermoord, ondergedoken. In NRC Handelsblad beschreef Hirsi Ali op 5 november haar verdriet, haar woede, en haar schuldgevoel. Omdat Van Gogh samen met haar afgelopen zomer de film Submission Part I had gemaakt, over het verband dat volgens Hirsi Ali bestaat tussen teksten uit de koran en geweld tegen vrouwen. En die film zou mede de aanleiding zijn voor de moord.

Vanaf 7 november is de beveiliging zo streng dat zelfs nabije vrienden van het Kamerlid niet weten waar zij is en hoe het met haar gaat. Vrienden van Hirsi Ali, zoals schrijver Leon de Winter en de van oorsprong Iraanse dichter/rechtsgeleerde Afshin Ellian, verklaarden zich grote zorgen te maken. Wordt Hirsi Ali tegen haar zin afgeschermd ter wille van de openbare orde en veiligheid? Andere geruchten zijn: het Kamerlid zou psychisch zijn ingestort. Zou van plan zijn de VVD te verlaten, op te houden met politiek. Of zij zou willen overlopen naar Groep Wilders, de partij van het van de VVD afgescheiden Kamerlid Geert Wilders, die als een komeet omhoog schiet in de peilingen.

NRC Handelsblad kreeg toestemming om Hirsi Ali te spreken. De krant ging akkoord met de voorwaarde dat ,,de locatie van het gesprek en de tijd of tijdszone'', in het belang van de veiligheid van het Kamerlid, niet bekend worden gemaakt.

Hirsi Ali vertelt dat zij onder meer bezig is met een vervolg op de film Submission part I. ,,De moord op Theo van Gogh heeft mij niet van dat project afgebracht. Het thema van Submission part II is hoe de islam het individu onderdrukt. Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is heel iets anders.

,,Maar ik ben vooral bezig met een boek, getiteld Shortcut to enlightenment. Ik wil moslims de korte weg wijzen naar de Verlichting. Jodendom en christendom, die twee religies zijn mensvriendelijk gemaakt. En de uitdaging voor de liberalen, voor de mensen van de Verlichting die geloven in de Rede, is de islam.

,,Het wachten is nu op een politieke, intellectuele, islamitische elite die zo met elkaar gaat samenwerken dat ze zich hierop focussen. Ik heb het over een ideologische strijd. Ik denk dat de islamitische morele ideologie uiteindelijk is gedoemd te mislukken. Ik zal alles, maar dan ook alles wat in mijn kleine machtje ligt doen om daaraan mee te helpen. Zonder geweld! Waar zijn nou al die mannen bang voor? Laat mij gewoon een boek schrijven. Een film maken. Laat mij over straat lopen.''

Gezegd wordt dat uw parlementaire werk onmogelijk wordt gemaakt.

,,Dat is niet waar. Ik word niet ergens tegen mijn eigen wil vastgehouden. De dreigingsanalyse die voor mij is gemaakt is hoog. Zolang dat zo blijft, is een aantal manieren van bescherming mogelijk. Ik kies op dit moment voor deze oplossing: helemaal afgeschermd. Zo kan ik me bezinnen, tot rust komen en een boek schrijven.

,,Ik kan nú naar de Tweede Kamer, als ik wil. Maar dat gaat op een manier die voor mij zo onrustig is dat ik gekozen heb voor dit alternatief. Ik ken dit al. Vóór de moord op Van Gogh heb ik ook al onder dit soort abnormale omstandigheden gefunctioneerd. Toch is dit alles nu, na de moord op Theo, niet helemaal te vatten. Ik denk daar over na. Dat deze moord gebeurde was niet mijn bedoeling.

,,Wat ik onrechtvaardig vind, is het beeld dat ik lees en hoor, dat ik mensen heb beledigd. Dat heb ik nooit gedaan, althans niet zoals de Dikke Van Dale dat omschrijft. Als mensen zich beledigd vóélen, is dat een ander verhaal. Als je begint daaraan toe te geven, kun je beter ophouden. Maar ik heb nooit scheldwoorden gebruikt.
Oud 29-11-2004, 19:17
BiL@L
BiL@L is offline
Schandalig.
__________________
http://jihaad.be
Oud 29-11-2004, 19:21
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Ze heeft het recht, maar ze moet is beter nadenken! Ik vind dat ze haar functie als politicus misbruikt door haar persoonlijke jeugdtrauma's te verwerken. Het enige wat ze hier komt doen haat zaaien! Op een valse manier inspelen op de emoties van het volk!
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 29-11-2004, 19:24
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
En het jodendom en christendom zijn ook niet altijd bepaald mensvriendelijk! Zoals Hirsi Ali beweerd van wel!
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 29-11-2004, 20:29
Verwijderd
Oud 29-11-2004, 20:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik wil nogmaals op z'n Jan Mulder's zeggen dat Ayaan dood moet.
Ads door Google
Oud 29-11-2004, 20:40
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
ze mag het doen..niemand die het haar kan verbieden, maar ik heb het idee dat je zo moslims en christenen nog meer tegen elkaar in het harnas jaagt en dat is nou net wat we proberen te verhelpen.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 29-11-2004, 20:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 29-11-2004 @ 21:40 :
ze mag het doen..niemand die het haar kan verbieden, maar ik heb het idee dat je zo moslims en christenen nog meer tegen elkaar in het harnas jaagt en dat is nou net wat we proberen te verhelpen.
Moslims en Christenen?
Oud 29-11-2004, 20:54
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-11-2004 @ 21:50 :
Moslims en Christenen?
goed extremisten en christenen/ nederlanders....wat ik bedoel te zeggen is dat de conflicten alleen maar groter zullen worden.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 29-11-2004, 20:57
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
professor2 schreef op 29-11-2004 @ 19:47 :
Dom, omdat ze zichzelf nog meer in gevaar brengt. Natuurlijk moet ze nu niet voor altijd haar mond houden, maar op dit moment kan ze zich beter een beetje rustig houden, als ze niet ook vermoord wil worden. Het is triest, maar waar.
Oneervol, omdat de film van Theo van Gogh was en hij er niet meer is, iemand anders moet niet het vervolg gaan doen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 29-11-2004, 20:57
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 29-11-2004 @ 21:54 :
goed extremisten en christenen/ nederlanders....wat ik bedoel te zeggen is dat de conflicten alleen maar groter zullen worden.
Je zou moslims en niet-moslims kunnen zeggen.
Oud 29-11-2004, 20:59
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-11-2004 @ 21:57 :
Je zou moslims en niet-moslims kunnen zeggen.

ook goed
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 29-11-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 29-11-2004 @ 19:55 :
nee laten we er voor NIET over praten
Zou je je alsjeblieft in leesbaar Nederlands willen uitdrukken?
Oud 29-11-2004, 21:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-11-2004 @ 22:05 :
Zou je je alsjeblieft in leesbaar Nederlands willen uitdrukken?
Het zou ook misschien handig zijn als hij het zou concretiseren.
Oud 29-11-2004, 21:16
DMC
DMC is offline
Err... stenigen die handel! Errrm... 'ik wens haar dood'! errm... en nogal van dat onzin.

Nou even serieus, ze doet maar. Vind het toch echt een dom wijf. Ik vind het zelf nu duidelijk dat haar doel 'haat kweken tegen de islam' is.
Oud 29-11-2004, 21:18
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
DMC schreef op 29-11-2004 @ 22:16 :
Err... stenigen die handel! Errrm... 'ik wens haar dood'! errm... en nogal van dat onzin.

Nou even serieus, ze doet maar. Vind het toch echt een dom wijf. Ik vind het zelf nu duidelijk dat haar doel 'haat kweken tegen de islam' is.
vind ik ook
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 29-11-2004, 21:24
professor2
professor2 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-11-2004 @ 22:05 :
Zou je je alsjeblieft in leesbaar Nederlands willen uitdrukken?
ww.dilsekies.ln

alleen al achter voor mist
Oud 29-11-2004, 21:26
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Goedzo, weg met die islamscholen, en christelijke scholen, en technische scholen, en zscholen voor zwakbegaafde, en scholen voor creatievelingen en scholen voor iedereen die niet onder de vorige categorien vielen.
Oud 29-11-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 29-11-2004 @ 18:39 :
Ook zal ze duidelijk maken dat het islamitisch onderwijs moet worden afgeschaft.
en ander religieuze scholen niet zeker>
Oud 29-11-2004, 21:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
,,Persoonlijk...'', de ogen van Ayaan Hirsi Ali vullen zich met tranen. De eerste vraag was of zij haar eigen situatie wil analyseren, en dat overvalt haar. Ze kijkt weg en praat heel zacht.
Als ik dit lees, bekruipt me het gevoel dat ze uiteindelijk iets goeds wil doen, maar daar stomweg de kwaliteiten niet voor beschikt.
Maar ja aan de andere kant kunen het ook neppe tranen zijn natuurlijk...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rohit
501 26-12-2005 19:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.