Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 17:06
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
http://teletekst.nos.nl/gif/126-01.html

En men had veel vertrouwen in Abbas.. Of is dit gewoon een actie om alle extremisten achter zich te krijgen bij de volgende verkiezingen?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Advertentie
Oud 04-01-2005, 17:07
Verwijderd
Aaaaaaaaaaaand here we go again.
Oud 04-01-2005, 17:10
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Ik had die Abbas wel wat milder ingeschat t.o.v Israel maar ik zie nu helemaal geen hoop meer voor de Palestijnen en de Israeliers..
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 04-01-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 04-01-2005 @ 18:06 :
http://teletekst.nos.nl/gif/126-01.html

En men had veel vertrouwen in Abbas.. Of is dit gewoon een actie om alle extremisten achter zich te krijgen bij de volgende verkiezingen?
Oh, dus dhr. Abbas moet zijn ogen sluiten voor die militaire acties in Palestijnse gebieden, waarbij nog wel kinderen omkomen?!
Oud 04-01-2005, 17:12
Verwijderd
Dit doet hij om stemmen te winnen.

Na de verkiezingen zal hij wel een mildere toon hanteren.

Maar eigenlijk boeit het me niet zo.
Oud 04-01-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 18:11 :
Oh, dus dhr. Abbas moet zijn ogen sluiten voor die militaire acties in Palestijnse gebieden, waarbij nog wel kinderen omkomen?!
Nee, de heer Abbas moet vooral tactisch doen.
Oud 04-01-2005, 17:13
Verwijderd
Nogal een pleonasme trouwens - "Israël is zionistisch [...]".
Oud 04-01-2005, 17:15
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 18:11 :
Oh, dus dhr. Abbas moet zijn ogen sluiten voor die militaire acties in Palestijnse gebieden, waarbij nog wel kinderen omkomen?!
Als jij dat zo wil interpreteren, ga je gang. Ik had van Abbas verwacht dat ie Israel als een gesprekspartner zou zien en niet als een 'zionistische vijand' al gebeuren al die acties van beide kanten.

Ze moeten toch wel wat gaan veranderen aan de situatie, arafat is doodgegaan en het is nu tijd voor een nieuw tijdperk van onderhandelingen en niet van de eeuwige strijd tussen de 2 partijen..

wat wil jij dan? dat alle israeliers weggaan??
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 04-01-2005, 17:16
Verwijderd
Palestinians killed in Israeli shelling
Tuesday 04 January 2005, 18:10 Makka Time, 15:10 GMT

Israeli occupation forces have killed at least seven Palestinian farmers, including five children, after tanks fired artillery shells on a northern Gaza family farm where crops were being harvested.

Medical sources at the Kamal Adwan hospital in Bait Lahya in northern Gaza told Aljazeera.net that six of the victims of Tuesday's shelling were from one family.

"We received the bodies of three children - young boys - and four bodies of adults. The bodies of the boys were mutilated beyond recognition," Dr Muhammad Sultan, spokesman of the hospital's emergency department, said.

Sultan said the victims included Ragih Ghassan Ghaban, 11, Muhammad Kamal Ghaban, 13, and Haidar Abd Allah Ghaban, also 13.

Aljazeera's correspondent in Gaza, Wail al-Dahduh, cited Israeli sources as saying the Israeli army fired three shells at Palestinian fighters.

Farmers targeted?

Palestinian witnesses said Israeli tanks fired into Bait Lahya shortly after mortars crashed into the nearby Jewish Nissanit settlement, wounding two people.

Israeli settlements built on occupied Palestinian lands are deemed illegal under international law.

Palestinian security sources said the Israeli shelling hit a group of farmers.

An Israeli army spokesman said: "As far as we know, we killed terrorists not farmers."

He said an army tank crew spotted a "terrorist cell" trying to plant bombs or fire missiles, and liquidated them.

The spokesman refused to comment on the possibility that Israeli forces mistook the farmers for terrorists, saying it was too early to "think in this direction".

Palestinian citizens said they were shocked when a tank fired at an agricultural area where troops should have been able to distinguish between resistance fighters and citizens who work in the area.

Dr Muawiya Hasanin, head of the emergency department at the Palestinian ministry of health, said none of the victims was affiliated or associated with any resistance group. "They are farmers, all of them," he said.

Toll rising

The violence erupted just one day after Israel said it had ended an armoured incursion into Bait Hanun and Jabalya in northern Gaza in what Israel said was another effort to eliminate rocket and mortar squads who target illegal settlements.

But witnesses and Aljazeera's correspondent said Israeli troops had not withdrawn completely and were still in some areas in Bait Hanun and in southeastern Bait Lahya.

On Monday, Israeli forces killed a 22-year-old Palestinian said to have been a member of the Izz al-Din al-Qassam Brigades and seriously injured a Palestinian girl in al-Shabura refugee camp in Rafah.

About 20 Palestinians have been killed since Israeli forces began the latest military operations in the area last week.

The latest deaths brought the overall toll since the September 2000 start of the intifada to 3624 Palestinians and 970 Israelis .

bron
Oud 04-01-2005, 17:22
MB
Avatar van MB
MB is offline
Wat een onzin, so what dat israel meer doden heeft gemaakt dan de palestijnen. Ze doen het allebei, ze zitten allebei fout. Maar Israel is toevallig degene die de meeste wapens heeft, dus die is militair gezien de sterkere partij. Draai het om, en er zullen waarschijnlijk nog wel meer doden vallen dan nu

Maar over Dhr Abbas, ik had zulke uitsprkan niet echt verwacht van hem, want ik had het idee dat hij het allemaal wat rustiger aan deed en op een wat minder agressieve manier. Dus zal ook wel zijn om stemmen te winnen

aanvulling: Dus S. wat wil je berijken m,et je artikeltje??? Moet ik nu weer een artikel gaan zoeken over een aanslag op een Israelische bus ofzo? Daars chiet niemand toch wat mee op? Bovendien gaat dat niet over de uitspraak die abbas deed
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 17:25.
Oud 04-01-2005, 17:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 04-01-2005 @ 18:06 :
http://teletekst.nos.nl/gif/126-01.html

En men had veel vertrouwen in Abbas.. Of is dit gewoon een actie om alle extremisten achter zich te krijgen bij de volgende verkiezingen?
verkiezingsstunt, ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 04-01-2005 @ 18:22 :
Wat een onzin, so what dat israel meer doden heeft gemaakt dan de palestijnen. Ze doen het allebei, ze zitten allebei fout. Maar Israel is toevallig degene die de meeste wapens heeft, dus die is militair gezien de sterkere partij. Draai het om, en er zullen waarschijnlijk nog wel meer doden vallen dan nu
omg, heb ik anders beweerd? We moeten alleen niet raar opkijken van die uitspraak van dhr. Abbas.
Citaat:
Da_mark schreef op 04-01-2005 @ 18:22 :
Maar over Dhr Abbas, ik had zulke uitsprkan niet echt verwacht van hem, want ik had het idee dat hij het allemaal wat rustiger aan deed en op een wat minder agressieve manier. Dus zal ook wel zijn om stemmen te winnen
Dat is een mogelijkheid. Ik ben sowieso nooit voorstander van Abbas geweest..
Citaat:
Da_mark schreef op 04-01-2005 @ 18:22 :
aanvulling: Dus S. wat wil je berijken m,et je artikeltje??? Moet ik nu weer een artikel gaan zoeken over een aanslag op een Israelische bus ofzo? Daars chiet niemand toch wat mee op? Bovendien gaat dat niet over de uitspraak die abbas deed
Dit was de aanleiding voor die uitspraak en het leek mij wel gepast om het erbij te zetten. Ben je er niet blij mee, jammer dan. Je mag van mij gerust een artikeltje zoeken als je dat nodig vindt, mij een zorg.
Oud 04-01-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 04-01-2005 @ 18:15 :

Ze moeten toch wel wat gaan veranderen aan de situatie, arafat is doodgegaan en het is nu tijd voor een nieuw tijdperk van onderhandelingen en niet van de eeuwige strijd tussen de 2 partijen..
Wat dit betreft kunnnen we elkaar de hand schudden. Er moeten ook nieuwe onderhandelingen komen, wat mij betreft gaat het allemaal zo langzaam, maar er is inderdaad hoop.
Citaat:
dingokoning schreef op 04-01-2005 @ 18:15 :

wat wil jij dan? dat alle israeliers weggaan??
Hoezo kom je hier nou weer mee?
Oud 04-01-2005, 17:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 18:45 :
Wat dit betreft kunnnen we elkaar de hand schudden.
Dat was de strekking van Abbas speech in Betlhehem rond kerst.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 18:46 :
Dat was de strekking van Abbas speech in Betlhehem rond kerst.
Abbas en Arafat hebben over het algemeen dezelfde standpunten. Als ik dan toch mocht/moest kiezen tussen die twee, zou ik voor Arafat gaan.
Oud 04-01-2005, 17:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 18:16 :
Palestinians killed in Israeli shelling
Al-Jazeera is zo'n goede bron
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 04-01-2005, 17:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-01-2005 @ 18:13 :
Nogal een pleonasme trouwens - "Israël is zionistisch [...]".
Even taaltechnisch gelul: er is toch alleen sprake van een pleonasme als er een bijvoeglijk naamwoord aan een zelfst. nmw geplakt is? Zionistisch Israel zou een pleonasme kunnen zijn dan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 17:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 18:51 :
Abbas en Arafat hebben over het algemeen dezelfde standpunten. Als ik dan toch mocht/moest kiezen tussen die twee, zou ik voor Arafat gaan.
Abbas is imo gematigder. Qurei kwam meer overeen met Arafat.
Waarom zou je eerder voor Arafat gaan?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 04-01-2005, 17:55
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 18:52 :
Even taaltechnisch gelul: er is toch alleen sprake van een pleonasme als er een bijvoeglijk naamwoord aan een zelfst. nmw geplakt is? Zionistisch Israel zou een pleonasme kunnen zijn dan.
Was dat niet zo bij een tautologie?
Oud 04-01-2005, 17:55
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 18:51 :
Abbas en Arafat hebben over het algemeen dezelfde standpunten. Als ik dan toch mocht/moest kiezen tussen die twee, zou ik voor Arafat gaan.
Israel zou toch niet onderhandelen met Arafat dus heb je niet zoveel aan arafat..
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 04-01-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 04-01-2005 @ 18:52 :
Al-Jazeera is zo'n goede bron
Wie zou je anders moeten geloven..

En trouwens, ik vind Al-jazeera inderdaad best objectief, tenminste wel objectiever dan al die andere Arabische of Amerikaanse media.
Oud 04-01-2005, 17:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
wann schreef op 04-01-2005 @ 18:55 :
Was dat niet zo bij een tautologie?
een tautologie is als je iets dubbel zegt:

bv.: ik begeer en verlang er zo naar.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 17:57
Donny must die
Donny must die is offline
Israel is idd de zionistische vijand, echt vriendelijk doen ze niet he

wel jammer dat Abbas zich daar zo ontaktvol over uitlaat
Oud 04-01-2005, 17:58
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 18:42 :

Dat is een mogelijkheid. Ik ben sowieso nooit voorstander van Abbas geweest..
Dit was de aanleiding voor die uitspraak en het leek mij wel gepast om het erbij te zetten. Ben je er niet blij mee, jammer dan. Je mag van mij gerust een artikeltje zoeken als je dat nodig vindt, mij een zorg.
Nee, ik vind dat niet nodig, dan zou ik me moeten verlagen tot jouw niveau
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 04-01-2005, 17:58
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-01-2005 @ 18:52 :
Al-Jazeera is zo'n goede bron
neejoh cnn is veeeel beter
Advertentie
Oud 04-01-2005, 17:58
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 04-01-2005 @ 18:58 :
Nee, ik vind dat niet nodig, dan zou ik me moeten verlagen tot jouw niveau
ook leuk dat je haar persoonlijk aanvalt
Oud 04-01-2005, 17:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-01-2005 @ 18:58 :
neejoh cnn is veeeel beter
er wordt geen CNN gequote nu, maar al jazeera.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 04-01-2005 @ 18:55 :
Israel zou toch niet onderhandelen met Arafat dus heb je niet zoveel aan arafat..
Gaat moeilijk als Israel je bestaan ontkent.
Oud 04-01-2005, 18:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-01-2005 @ 18:57 :
Israel is idd de zionistische vijand, echt vriendelijk doen ze niet he

wel jammer dat Abbas zich daar zo ontaktvol over uitlaat
Hoe zou jij Palestijnse militante toespreken?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 04-01-2005 @ 18:58 :
Nee, ik vind dat niet nodig, dan zou ik me moeten verlagen tot jouw niveau
lolbroek
Oud 04-01-2005, 18:01
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 18:59 :
er wordt geen CNN gequote nu, maar al jazeera.
Mocht cnn gequote worden zou niemand zich twijfelen over de betrouwbaarheid van die bron
Oud 04-01-2005, 18:02
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 19:00 :
Hoe zou jij Palestijnse militante toespreken?
Geen idee.
Oud 04-01-2005, 18:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 18:59 :
Gaat moeilijk als Israel je bestaan ontkent.
Arafats bestaan was niet ontkend.

maar dat bedoel je niet

Resolutie 118 werd iig door Israel geaccepteerd, waarmee de Pal. gebieden dus ook geaccepteerd werden. Sneu dat er uiteindleijk een oorlog volgde wat de boel in elkaar liet storten.

Nu is t zaak voor de palestijnen om intern zo te hervormen dat militanten geen enorme macht kunnen verkijgen en behouden en dat ze zich omtoveren tot een interessante onderhandelingspartner.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 18:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-01-2005 @ 19:01 :
Mocht cnn gequote worden zou niemand zich twijfelen over de betrouwbaarheid van die bron
ligt er maar aan wat er in staat.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 18:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-01-2005 @ 19:02 :
Geen idee.
Juist
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 18:05
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 19:03 :
Juist
Heb in ieder geval uw vijand niet lief
Ads door Google
Oud 04-01-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 19:02 :

Nu is t zaak voor de palestijnen om intern zo te hervormen dat militanten geen enorme macht kunnen verkijgen en behouden en dat ze zich omtoveren tot een interessante onderhandelingspartner.
En nu nog hopen dat Israel niet in de weg zal staan om een onafhankelijke Palestina te stichten.
Oud 04-01-2005, 18:05
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-01-2005 @ 18:58 :
neejoh cnn is veeeel beter
Mja, ik denk wel dat CNN beter is ja. Niet denderend veel maar toch wel significant.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 04-01-2005, 18:06
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-01-2005 @ 19:05 :
Mja, ik denk wel dat CNN beter is ja. Niet denderend veel maar toch wel significant.
Tis een en al amerikaanse propaganda, hetzelfde geldt voor fox nieuws btw.
Oud 04-01-2005, 18:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 19:05 :
En nu nog hopen dat Israel niet in de weg zal staan om een onafhankelijke Palestina te stichten.
er zullen altijd groeperingen zijn die dat wel in de weg willen zitten, maar imo zal de meerderheid van de israelische bevolking kosten wat kost willen leven in een vreedzame omgeving met evt. een palestijnse staat als buren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 18:07
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-01-2005 @ 19:06 :
Tis een en al amerikaanse propaganda, hetzelfde geldt voor fox nieuws btw.
Propaganda is een propagandaterm. Het betekent niets. Dus waar klaag je precies over?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 04-01-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 19:06 :
maar imo zal de meerderheid van de israelische bevolking kosten wat kost willen leven in een vreedzame omgeving met evt. een palestijnse staat als buren.
Amien
Oud 04-01-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 19:00 :
Hoe zou jij Palestijnse militante toespreken?
Mag ik hier ook op antwoorden
Oud 04-01-2005, 18:09
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-01-2005 @ 19:07 :
Propaganda is een propagandaterm. Het betekent niets. Dus waar klaag je precies over?
Ik snap je niet.
Oud 04-01-2005, 18:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-01-2005 @ 19:08 :
Mag ik hier ook op antwoorden
ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 18:22
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Hé, dit is wel opmerkelijk. Veel joodse leiders van verschillende politieke partijen in Israel maken er geen geheim om alle Palestijnen uit te roeien of te deporteren. Nu is er een Abbas, die Israël betitelt als de zionistische vijand na het doden van 7 Palestijnse kinderen, en het is ineens wereldnieuws?
Oud 04-01-2005, 18:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 04-01-2005 @ 19:22 :
Hé, dit is wel opmerkelijk. Veel joodse leiders van verschillende politieke partijen in Israel maken er geen geheim om alle Palestijnen uit te roeien of te deporteren. Nu is er een Abbas, die Israël betitelt als de zionistische vijand na het doden van 7 Palestijnse kinderen, en het is ineens wereldnieuws?


leuk, aantijgingen zonder onderbouwing
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-01-2005, 18:25
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 19:23 :


leuk, aantijgingen zonder onderbouwing
Kijk maar het manifest van de Likud e.d. Genoeg onderbouwing.
Oud 04-01-2005, 18:26
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
imo geldt dat 'zionisme' niet meer omdat het streven naar een eigen joodse land niet meer hoeft aangezien het er al is..

dat 'zionisme' word gewoon gebruikt als scheldwoord door de palestijnen denk ik
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 04-01-2005, 18:26
Verwijderd
De waarheid mag best gezegd worden
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.