Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 10:24
Krynn
Krynn is offline
"...zal deze trein niet verder rijden. Gelieve uit te stappen."

Wel 'ns meegemaakt?

Dat je bijvoorbeeld met je sneltrein inene in the middle of nowhere stond, en met je medeslachtoffers een middagje hebt moeten zonnebaden voordat de bussen kwamen? Of dat de anti slip dingen van je intercity dienst weigerden, waardoor je trein een hellinkje niet kon nemen...en weer terug moest rollen naar Utrecht CS. Of dat je sprintertje inene zwaar begint te roken na het verlaten van Amsterdam CS (onder de treinstellen was iets mis) en ze je eruit dumpen op het eerstvolgende station zodat ze met een ieniemienie brandblusser aan de gang kunnen. (nou ja, en omdat de rook de coupe's inkwam natuurlijk)

Man dat was grappig. Het hele treinverkeer tussen Amsterdam en Utrecht weer een halve avond ontregeld, anderhalf uur later thuis dan anders, maar wat was dat conducteurtje met z'n brandblussertje grappig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2006, 11:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben nog nooit met de trein in de middle of nowhere stil komen staan dat hij echt niet meer verder reed. Wel heb ik eens met de Benelux uit Brussel bijna een uur stilgestaan voor/in Roosendaal en dat soort grappen of op stations dat de deuren niet dichtkonden en we daarom niet verder zouden rijden. Dat soort dingen wel heel vaak maar nog nooit dat we er uit moesten, een uur in de polder moesten staan en dan verder met de bus.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 13:40
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Mwa niet in de middle of niks, maar wel de trein van nijmegen naar eh venray/venlo/roermond... die strand nog wel eens in cuijk of soms boxmeer maar dan ben ik er al uit. Ik heb er ook geen last van omdat ik er in cuijk uit moet, maar wel amusement hoor om te zien
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 13:46
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Uhm.. wel eens in de trein gezeten die moest gaan vertrekken dat we allemaal weer uit konden stappen. Ben verder ooit in de Intercity Eindhoven - Tilburg gestrand bij Oisterwijk... Toen kwamen er na een uurtje wachten netjes bussen!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:12
Verwijderd
Nooit meegemaakt, wel 1x gezien dat de IC naar M'tricht stil stond op Geldrop met de deuren open enzo, verder nooit last van gehad.
Wel 1x dat er een viaduct naar de filistijnen was gereden door een vrachtwagen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:15
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ik heb nog nooit 'inene' iets meegemaakt. Ineens, misschien, maar Inene klinkt als de naam van mn buurvrouw.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 15:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet niet of dit telt, maar na een 'aanrijding met een persoon' moesten we in de bossen een uur blijven staan voor ze besloten dat alle passagiers uit de trein moesten en langs het spoor naar de dichtstbijzijnde weg moesten lopen. Daar konden we dan weer wachten op de bus die ons naar het eindstation zou brengen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 15:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 12-06-2006 @ 16:15 :
Ik weet niet of dit telt, maar na een 'aanrijding met een persoon' moesten we in de bossen een uur blijven staan voor ze besloten dat alle passagiers uit de trein moesten en langs het spoor naar de dichtstbijzijnde weg moesten lopen. Daar konden we dan weer wachten op de bus die ons naar het eindstation zou brengen.
daar heb je toch wel je geld voor terug gekregen he ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-06-2006 @ 16:28 :
daar heb je toch wel je geld voor terug gekregen he ?
Bij een uur en meer vertraging krijg je sowiezo je geld terug
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 16:02
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Als er iemand voor de trein is gesprongen en de trein daardoor vertraging oploopt, wordt er soms ook omgeroepen dat het een technisch mankement betreft...
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 17:15
Verwijderd
ja, om de mensen rustig te houden. als je roept dat er iemand voor de trein is gesprongen wordt iedereen hysterisch enzo, schiet ook niet op.

bij een uur of meer vertraging krijg je je geld alleen terug als je het zelf claimt, anders niet.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 17:40
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-06-2006 @ 15:15 :
Ik heb nog nooit 'inene' iets meegemaakt. Ineens, misschien, maar Inene klinkt als de naam van mn buurvrouw.
*hapt*

Doe niet zo flauw.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
200E schreef op 12-06-2006 @ 17:02 :
Als er iemand voor de trein is gesprongen en de trein daardoor vertraging oploopt, wordt er soms ook omgeroepen dat het een technisch mankement betreft...
Een koe op de rails
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-06-2006 @ 15:15 :
Ik heb nog nooit 'inene' iets meegemaakt. Ineens, misschien, maar Inene klinkt als de naam van mn buurvrouw.
Het niveau van jouw humor stijgt ook niet naarmate het warmer wordt, hè?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ontopic: Ik ben wel eens met een enorme snelheid over station Boxmeer geschoten, omdat de rails te glad waren. De mensen die in Boxmeer moesten zijn begonnen te rennen en schreeuwen, fantastisch

Vervolgens kwam hij tot stilstand en de conducteur roept doodleuk "Dames en heren, wegens onvoorziene omstandigheden stopt deze trein niet op station Boxmeer, gelieve op het volgende station de sneltrein terug te nemen." xD
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:37
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Wel met enige regelmaat dat er treinen niet op kwamen dagen wegens brand, machinist spoorloos en dat soort vage shizzle. Eenmaal heb ik een uur op de IJsselbrug stilgestaan in de trein, de reden is me nooit helder geworden.

O ja, tijdens mijn werk af en toe een client van het spoor moeten trekken. Dat levert ook vertraging op.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Oh, ik heb ook een keer op station Delft gestaan, de deuren klapten dicht (zo'n coupé-trein, dus dat hoor je wel) en vervolgens "Dames en heren, de deuren van deze trein zijn dichtgegaan, maar mijn collega staat nog buiten. We krijgen de deuren ook niet meer open. De technische dienst is onderweg." Zie je ineens zo'n dikke conducteur langsrennen, het zweet op z'n voorhoofd

Vervolgens moest ik 15 minuten wachten en ging de trein niet meer verder. Ook het alternatief naar Den Haag op het randje gemistm vervolgens zat ik in de trein naar Rotterdam/Breda, in Breda stapte ik over op de trein naar Zwolle, waarna hij in Tilburg ongeveer 20 minuten stilstond, zodat ze een paar mensen die geen kaartje en/of papieren hadden konden oppakken. Iedereen chagrijnig, ik in Nijmegen m'n bus gemist en in totaal dus 3:30 uur over de reis gedaan

En een keer een "verdacht pakketje" op Blaak, zodat we op Lage Zwaluwe en Dordrecht in totaal (ik schat) anderhalf uur moesten wachten tot we verder konden. Het leverde wél weer een leuk stukje op voor m'n weblog, dat moet ik erbij zeggen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 20:05
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Vandaag nog.

Was vanmiddag om 15.13 op het busstation van Utrecht, op dat moment vertrok eigenlijk mijn enige stoptrein in het uur richting Rotterdam. Toen vond ik dat nog geen punt, achteraf wel.
Vanaf half 4 gaat een extra spitstrein rijden, de sneltrein naar Rotterdam die niet stopt op Woerden. Zit ik er mooi in, vertrekt 'ie niet. Uiteindelijk bleek een rem of remblok vast te zitten en kon de trein geen meter meer voor- of achteruit. We mochten allemaal wachten op de volgende.

Verder heb ik alleen maar gelukjes gehad, denk ik. Weet de datum niet exact meer, maar het was de avond dat heel het systeem vanuit Utrecht CS plat lag en geen trein meer kon rijden. Drie minuten voordat dat gebeurde stapte ik uit de trein, op mijn eindbestemming. Anders had ik vast wel ergens vastgezeten tussen Rotterdam en Gouda voor een paar uur.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2006, 22:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-06-2006 @ 16:28 :
daar heb je toch wel je geld voor terug gekregen he ?
Ik heb dan wel een OV, maar op dat moment heb ik zeker wel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een vergoeding te krijgen voor deze vertraging. Het was vooral vervelend omdat ik een redelijk belangrijk practicum had, waarvoor ik al anderhalf uur eerder de trein had genomen.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2006 @ 20:37 :
Ontopic: Ik ben wel eens met een enorme snelheid over station Boxmeer geschoten, omdat de rails te glad waren. De mensen die in Boxmeer moesten zijn begonnen te rennen en schreeuwen, fantastisch

Vervolgens kwam hij tot stilstand en de conducteur roept doodleuk "Dames en heren, wegens onvoorziene omstandigheden stopt deze trein niet op station Boxmeer, gelieve op het volgende station de sneltrein terug te nemen." xD
Ik heb ooit meegemaakt dat we nog veel te hard reden bij het station waar ik er uit moest. Even later stopten we dan ook, na het station. Toen werd er omgeroepen dat ze wegens gladheid doorgeschoten waren, dat iedereen rustig moest blijven zitten en dat ze even terug zouden rijden naar het perron.

En ik bedacht me net dat we een keer op ieder station bijna 10 minuten bleven staan omdat er een deur was die wel open kon, maar niet dicht. Iedere keer moesten de conducteurs met een stuk ijzer de deur dichtslaan van buitenaf en dichttrekken van binnenuit; en dan moest de persoon die buiten stond weer naar een andere deur om de trein in te gaan. Helaas waren ze niet zo slim om mensen te verbieden die deur te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 23:29
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
marrel schreef op 12-06-2006 @ 14:40 :
Mwa niet in de middle of niks, maar wel de trein van nijmegen naar eh venray/venlo/roermond... die strand nog wel eens in cuijk of soms boxmeer maar dan ben ik er al uit. Ik heb er ook geen last van omdat ik er in cuijk uit moet, maar wel amusement hoor om te zien
Elke x als ik naar Venlo moet, dan rijd er geen trein van Roermond naar Venlo, dus altijd een uur wachten, snap dat niet, altijd problemen daar, doe dan ook daar wat aan ns
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 06:27
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-06-2006 @ 00:29 :
Elke x als ik naar Venlo moet, dan rijd er geen trein van Roermond naar Venlo, dus altijd een uur wachten, snap dat niet, altijd problemen daar, doe dan ook daar wat aan ns
Die trein stopt ook bij elk kippenhok.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 06:40
Verwijderd
ik heb wel eens meegemaakt dat, in the middle of nowhere, een vent zich voor de trein had gegooit, en dat we een uur moesten wachten, voordat er een trein, op het andere spoor kwam, ons naar de bestemming te brengen.

Ook is het wel eens voorgekomen dat de intercitymachinist vergat te stoppen op station Helmond, en we er met ons allen uitmoesten op het stationnetje Helmond brouwhuis ( die dus serieus een aantal meters tekort kwam aan perron, voor die intercity ).

Ik heb eens meegemaakt, dat een passagier aan de noodrem moest trekken omdat de conducteur nog buiten stond, terwijl de trein al begon te rijden.

ook wel eens meegemaakt dat een trein op het verkeerde spoor werd gezet, en dus vanuit utrect ipv naar heerlen te gaan, in de richting van Arnhem werd gestuurd.

Ooit, toen dat rammelende dieseltje nog reed tussen roermond en nijmegen ( niet die nieuwe maar die diesel die lijkt op de plan v ), dat de machinist ineens door de intercom brulde dat we razendsnel onze raampjes moesten sluiten. Alle passagiers hadden een wtf-moment, totdat bleek dat een omgewaaide boom wel zo dicht op de rails lag, dat takken op de diverse plekken door de openstaande raampjes naar binnen zwiepten en daar hun redelijk verdorde bladeren naar binnen verloren. ( toen was het wtf-moment nog groter ).
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 08:07
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 13-06-2006 @ 07:27 :
Die trein stopt ook bij elk kippenhok.
Jah dat klopt ook, maja nu met de auto ben ik nog sneller, mits ik geen file heb natuurlijk
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:07
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb het alleen een keer gehad dat ik net uit Roosendaal vertrokken was en toen stopte hij ook. Toen bleek dat het 2e treinstel niet goed aangekoppeld was en toen heb ik daar 10/15minuten gestaan voordat dat gelukt was
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 12:51
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-06-2006 @ 00:29 :
Elke x als ik naar Venlo moet, dan rijd er geen trein van Roermond naar Venlo, dus altijd een uur wachten, snap dat niet, altijd problemen daar, doe dan ook daar wat aan ns
Jah ik weet het ook niet met die trein hoor, ik moet die wel neman enders ben ik meteen 3 kwartier langer onderweg als ik over uden met de bus moet, maar toch. Ook hier boven dat ding over gladde rails in boxmeer, neem aan dat het dezelfde trein is. Geweldig, echt niet te geloven hoe een trein zo kan rijden...

Zo vaak stopt hij trouwens toch ook weer niet
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2006, 19:30
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 13-06-2006 @ 07:40 :
Ooit, toen dat rammelende dieseltje nog reed tussen roermond en nijmegen ( niet die nieuwe maar die diesel die lijkt op de plan v )
Plan U. Grappig dat het precies andersom werkt - de Plan V is ontworpen naar de toen al bestaande Plan U.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 13-06-2006 @ 07:40 :
ik heb wel eens meegemaakt dat, in the middle of nowhere, een vent zich voor de trein had gegooit, en dat we een uur moesten wachten, voordat er een trein, op het andere spoor kwam, ons naar de bestemming te brengen.
Dat had ik ook, behalve dat we twee hele uren stilstonden, en daarna reden we gewoon met dezelfde trein verder naar het volgende station (van iets voorbij Beilen naar Zwolle, was nog wel een eindje).

Maar nee, niet dat we uit moesten stappen. Gelukkig niet zeg, ik had dat allemaal niet willen zien.

Ze riepen overigens wel direct om dat er iemand voor de trein gesprongen was, werd daarna ook wel snel duidelijk trouwens, maar ze riepen het echt meteen om, vond ik nog wel bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 23:16
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vorig jaar meegemaakt toen we van vakantie terug kwamen.
Het was heel onduidelijk allemaal, eerst zou de trein nog rijden tot dordrecht, uiteindelijk in Rotterdam gestrand en niemand kon ons vertellen hoe het met de bussen zat.
Erg plezierig vond ik het niet, ik was echt flink pissed
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 08:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 13-06-2006 @ 23:59 :
Maar nee, niet dat we uit moesten stappen. Gelukkig niet zeg, ik had dat allemaal niet willen zien.

Ze riepen overigens wel direct om dat er iemand voor de trein gesprongen was, werd daarna ook wel snel duidelijk trouwens, maar ze riepen het echt meteen om, vond ik nog wel bijzonder.
Toen wij uit de trein moesten toen er iemand overreden was, kon je daar niets van zien. Ze lieten ons de 'andere' kant op lopen, bovendien is die persoon afgedekt en ligt die toch een eindje lopen van de trein vandaan, aangezien de trein niet direct kan stoppen.

En tja, als het duidelijk is dat ze iemand aangereden hebben, kunnen ze dat maar beter meteen zeggen, denk ik. Dat geeft in ieder geval een hoop duidelijkheid voor de reizigers. En de machinist weet echt wel dat hij een persoon aangereden heeft, daarvoor hoeft er niet eerst gekeken te worden op het spoor. Lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 09:17
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En als er kinderen in de trein zitten?
En die vangen een glimp ervan op?

Wat denk je wat dat doet bij de kinderen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 14:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-06-2006 @ 10:17 :
En als er kinderen in de trein zitten?
En die vangen een glimp ervan op?

Wat denk je wat dat doet bij de kinderen.
Was dat een reactie op mij?
Natuurlijk is het vervelend als iemand daar iets van ziet, dat sowieso. Maar de kans dat dat gebeurt, lijkt me niet zo heel groot, tenminste bij een 'standaard' aanrijding: de persoon botst tegen de voorkant van de trein, de trein hobbelt dan dus over die persoon heen en remt en staat dus een stuk verder stil. De conducteur moet dan meteen met een afdekdeken gaan kijken hoe het staat met het slachtoffer en kan deze dus eventueel meteen afdekken. Iedereen moet in de trein blijven zitten en je kunt nu eenmaal niet aan de achterkant uit de trein kijken, alleen aan de zijkanten.

Het is altijd rot als je in een trein zit die iemand overrijdt, en zeker voor kinderen die er vanalles bij kunnen gaan fantaseren. Maar de NS kan dit ook niet voorkomen, ze doen er al aan wat ze kunnen. Als het goed is wordt de mensen ook gezegd dat ze, als ze daar behoefte aan hebben, contact op kunnen nemen met slachtofferhulp om hun verhaal kwijt te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 16:30
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Oh en ook nog eens in Praag. We gingen met de nachttrein terug naar Frankfurt. Netjes op tijd vertrokken (op de heenreis heeft de trein op Frankfurt een uur te lang stilgestaan voor het vertrek, voor ons nog altijd onduidelijk waarom), maar bij een voorstation van Praag was het al mis. Dikke rookwolken voor ons raam langs, enorme stank. Ook nu was er iets mis met de remmen. Bij ieder station waar we aankwamen hetzelfde ritueel: rook, brandlucht, mannen in fluoriserende pakken die onder de trein doken. Die leken van tevoren allemaal te zijn ingelicht, wij kregen totaal geen informatie.
Kennelijk heb ik toch nog even geslapen, want na Neurenberg bleek het treinstel te zijn afgekoppeld. We hadden een vertraging van 2 uur, uiteindelijk hadden we eenmaal bij Frankfurt nog een overstap op de ICE van acht minuten. Wel gehaald, omdat deze trein een tijdje bleef staan hiervoor.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 14-06-2006 @ 10:17 :
En als er kinderen in de trein zitten?
En die vangen een glimp ervan op?

Wat denk je wat dat doet bij de kinderen.
Het is net zo erg voor kinderen als voor (semi-)volwassenen, lijkt mij toch.
Niemand vind het fijn om een ander persoon compleet aan gort gereden en geremd te zien, nogal wiedes dat zowel kinderen als (semi-)volwassenen er een trauma aan over kunnen houden.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 14-06-2006 @ 09:04 :
Toen wij uit de trein moesten toen er iemand overreden was, kon je daar niets van zien. Ze lieten ons de 'andere' kant op lopen, bovendien is die persoon afgedekt en ligt die toch een eindje lopen van de trein vandaan, aangezien de trein niet direct kan stoppen.
Dat valt tegen, mensen kunnen mee gesleurd worden door de trein. Ik kan je vertellen dat alleen de klap waarmee iemand tegen de voorkant slaat en eronder verdwijnt al genoeg is voor enkele dagen kotsen, laat staan als je dan ook nog te zien krijgt wat er van iemand over is als ze eronder liggen.

Ik denk dat je beter kunt fantaseren over wat je niet ziet dan het wel zien. Dat is het vreemde, iedereen wil samen drommen om het te zien, maar zien ze het echt dan lopen ze opeens weg omdat ze het toch te walgelijk vinden.
Bleh, als ik daar nog aan terug denk..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 08:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-06-2006 @ 22:38 :
Dat valt tegen, mensen kunnen mee gesleurd worden door de trein. Ik kan je vertellen dat alleen de klap waarmee iemand tegen de voorkant slaat en eronder verdwijnt al genoeg is voor enkele dagen kotsen, laat staan als je dan ook nog te zien krijgt wat er van iemand over is als ze eronder liggen.

Ik denk dat je beter kunt fantaseren over wat je niet ziet dan het wel zien. Dat is het vreemde, iedereen wil samen drommen om het te zien, maar zien ze het echt dan lopen ze opeens weg omdat ze het toch te walgelijk vinden.
Bleh, als ik daar nog aan terug denk..
Ja, oke, dat kan inderdaad, dat iemand meegesleurd wordt. Maar zien of horen hoe iemand tegen de trein beland, is denk ik alleen 'weggelegd' voor de machinist en eventueel conducteur. Tenminste, ik zat in het voorste treindeel, en het enige waar ik aan merkte dat er iets was, was dat de trein ergens overheen reed en we even later abrupt stopten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 08:50
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En wat moet dat wel niet voor zo een trein machinist zijn, als je ineens een of andere gek voor je trein springt.

Doet je toch wel wat.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2006, 09:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-06-2006 @ 09:50 :
En wat moet dat wel niet voor zo een trein machinist zijn, als je ineens een of andere gek voor je trein springt.

Doet je toch wel wat.
Natuurlijk, zo'n machinist is voor zijn leven getekend.
Ik focuste echter niet op de machinist, omdat ik in eerste instantie reageerde op de reacties "Ze riepen overigens wel direct om dat er iemand voor de trein gesprongen was, werd daarna ook wel snel duidelijk trouwens, maar ze riepen het echt meteen om, vond ik nog wel bijzonder." en "En als er kinderen in de trein zitten? En die vangen een glimp ervan op? Wat denk je wat dat doet bij de kinderen." Het lijkt me logisch dat een machinist direct kan zeggen dat hij iemand aangereden heeft, omdat hij dat aan ziet komen, en ik dacht dat passagiers in de meeste gevallen niet veel van de aangereden persoon te zien krijgen.

Laat ik het dan even zo zeggen: ik gun het niemand om direct of indirect betrokken te raken bij een 'aanrijding met een persoon' met de trein, want zoiets kan vreselijke gevolgen hebben voor de mensen die het meemaken, vooral als je het ook ziet. Maar ik denk wel dat de kans dat passagiers het zien, een heel stuk kleiner is dan de machinist en conducteur.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik dacht ooit slim te zijn door een trein eerder naar Utrecht te nemen en toen stonden we vlak na best stil, bijna een uur en na een half uur zeiden ze dat we, helaas, niet verder konden rijden en dat we teruggesleept moesten worden en dat we dus even moesten wachten op een trein die dat voor ons kon doen of zo. Dus toen was ik een uur later weer terug in Eindhoven terwijl ik toen in Utrecht had kunnen zijn als ik de trein had genomen die ik eigenlijk wilde nemen

Verder geen spectaculaire dingen, gelukkig.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:04
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Aanrijding contra persoon weleens meegemaakt. Daar wordt je niet vrolijk van kan ik je wel zeggen. Verder weinig echt lange ontregelingem, wat een wonder mag heten als je weet hoeveel ik per trein reis.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 13:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-06-2006 @ 09:50 :
En wat moet dat wel niet voor zo een trein machinist zijn, als je ineens een of andere gek voor je trein springt.

Doet je toch wel wat.
Ik heb een keer op het perron gestaan toen er iemand voor mijn trein sprong die net aan kwam rijden. Ik was toch wel een paar dagen van slag, weinig concentratie enzo en dan had ik het nog niet eens echt goed gezien. Ik kan me echt wel voorstellen dat zoiest een hele grote impact op je heeft.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 00:08
HybridTheory
HybridTheory is offline
Zeur maar, waar ik woon rijden er geen eens treinen, en vanaf 2007 ook geen normale bussen meer
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 07:17
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 17-06-2006 @ 01:08 :
Zeur maar, waar ik woon rijden er geen eens treinen, en vanaf 2007 ook geen normale bussen meer
Dan moet je niet bij ons zeuren, maar bij CXX te zien aan je woonplaats.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 07:18
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-06-2006 @ 09:50 :
En wat moet dat wel niet voor zo een trein machinist zijn, als je ineens een of andere gek voor je trein springt.

Doet je toch wel wat.
Mijn vader is hc, en die moeten dan de trein uit om te kijken wat het was waarmee een aanrijding is geweest. Dat is heftig, sommigen zijn daar maanden voor thuis. Voor machnisten is het helemaal erg, die blik in de ogen tot het laatste moment.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 09:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Lijkt me toch niks als je zo met 120 km/u aan kont vliegen, springt er een of andere wazige gek voor je trein, je hoort iets, vol in de ankers.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 07:33
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-06-2006 @ 10:30 :
Lijkt me toch niks als je zo met 120 km/u aan kont vliegen, springt er een of andere wazige gek voor je trein, je hoort iets, vol in de ankers.
Je hoort niet 'iets,' je voelt het simpelweg bonken.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 23:22
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-06-2006 @ 10:30 :
Lijkt me toch niks als je zo met 120 km/u aan kont vliegen, springt er een of andere wazige gek voor je trein, je hoort iets, vol in de ankers.
Mijn vader werkt 's nachts aan het spoor en af en toe vinden ze nog wel eens wat, wat dan niet gevonden is nadat die persoon er voor sprong.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 23:24
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Quantes schreef op 17-06-2006 @ 08:18 :
Mijn vader is hc, en die moeten dan de trein uit om te kijken wat het was waarmee een aanrijding is geweest. Dat is heftig, sommigen zijn daar maanden voor thuis. Voor machnisten is het helemaal erg, die blik in de ogen tot het laatste moment.
De machinist heeft toch ook meteen niet meer de leiding, dat moet de conducteur toch sowieso allemaal doen. En dan heb je natuurlijk ook nog de trajecten waar altijd gesprongen wordt omdat er bepaalde instellingen in de buurt zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 15:06
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik heb altijd de trein in en in de omgeving van de Randstad, ik heb ook zeer regelmatig de trein. Toch heb ik nog nooit meegemaakt dat ik zelf in een trein zat waar iemand voor gesprongen was, of dat ik vertraging hierdoor opliep. Blij toe overigens, ik maak liever een seinstoring mee.

Wel mijn vriend, de trein die vóór hem reed stond stil vanwege een aanrijding. Door slechte communicatie is zijn trein vervolgens niet op de hoogte gebracht, waardoor deze vanaf Rotterdam gewoon richting Utrecht vertrok. Bij Nieuwerkerk a/d IJssel kwam het nieuws eindelijk door en kon de trein terug. We hebben m'n vriend uiteindelijk op Nieuwerkerk maar opgepikt met de auto..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 17:02
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Phie. schreef op 28-06-2006 @ 00:24 :
De machinist heeft toch ook meteen niet meer de leiding, dat moet de conducteur toch sowieso allemaal doen. En dan heb je natuurlijk ook nog de trajecten waar altijd gesprongen wordt omdat er bepaalde instellingen in de buurt zijn.
Machinist wordt direct vervangen door een ander.

En ze hebben bepaalde 'hotspots' ja: Bij Bergen op Zoom, Oss, Eindhoven Beukenlaan.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 18:58
PV
PV is offline
Vanmiddag was er een mankement "Wegens een storing geven de klokken op dit station de verkeerde tijd aan. Raadpleeg voor de juiste tijd uw horloge."

Ik heb verder wel eens in een trein gezeten waar verdachte personen in zaten oid, toen moesten we wachten op de politie. En in een trein waarvan de deuren niet meer dicht gingen, dat was ook zo fijn, het was de laatste trein die die avond reed. Uiteindelijk was ik om kwart voor 2 's nachts thuis ipv om 12 uur...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.