Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2002, 21:07
Hopelessdevoted
Hopelessdevoted is offline
Ik weet me geen raad meer.

Al geruime tijd heb ga ik om met jongeren, zelf ben ik 21. Met sommige van deze jongeren chat ik wel eens op msn. Daar is verder niets mis of verkeerd mee.

Met een meisje in het bijzonder heb ik al ruim twee jaar een vriendschappelijke band en dat wil ik ook graag zo houden. Maar sinds een half jaar of zo ben ik verliefd op haar (net 13). En dat gevoel van verliefdheid wordt steeds sterker.

Maar ik wil niet verliefd zijn op haar! Want ik weet natuurlijk ook wel dat dat NIET kan, en dat meer dan een vriendschap met haar ook helemaal goed zou zijn. En ik wil haar ook absoluut geen kwaad aandoen.

Zij weet van niets en soms moet ik dan ook tegen haar liegen (we vragen af en toe naar elkaars verliefdheden) Verder ben ik een gewone jongen en zij een normaal, typisch 13 jarig meisje.

Ik ben geen viezerik of pedo of zo maar iemand met een probleem.

Ik wil ook gewoon verliefd worden op een meisje van mijn eigen leeftijd. Maarja...

ik speel soms met de gedachten om haar over mijn gevoelens te vertellen, in de hoop dat ik het dan kan afsluiten. Maar als iedereen dat te horen krijgt heb ik een nog groter probleem.

Wat moet ik doen?

Hopelessly Devoted...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2002, 21:14
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Come Clean.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:28
Verwijderd
Eh, het lijkt me geen goed idee om verliefd te zijn. Je kunt ook niet echt normaal met haar omgaan als je verliefd op haar bent, dus misschien kun je het contact het beste verbreken...het wordt toch nooit iets, en als het iets wordt, stuit je op ontzettend veel praktische bezwaren.

Als jij denkt dat je nog normaal met haar contact kunt blijven houden als je verliefd op haar bent, moet je het doen. Maar ik raad het je af.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
je moet het haar niet vertellen, het zal haar gigantisch verwarren... ze moet een onschuldig onbezonnen leventje leiden en ze is niet toe aan een relatie met een jongen van 21, dat is veel te serieus ed... Niet vertellen
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 00:08
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
laten liggen
Ervoor of erna?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 08:29
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ervoor of erna?
Tijdens?
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 09:04
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ik vind dat je het haar niet moet vertellen... Het zal haar alleen maar verwarren en het kan niets worden tussen jullie.. Het leeftijdsverschil is te groot en zij is te jong om aan zulke dingen te denken..

Ik denk dat je het beste afstand kunt nemen van haar.. Je zit anders jezelf er maar mee in de weg...
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 10:25
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
K vind eigenlijk dat je et wel moet vertrellen, dan kan ze zelf beslissen wat ze daarmee doet.

Ik bedoel, iedereen hier doet net alsof een meisje van 13 nog geen eigen beslissingen kan maken...ik denk dat ze zelf wel weet wat ze wil...

Maar waarom vraag je ons om advies? Jij kan dit het beste inschatten, jij kent haar tenslotte...

naja, in elk geval veel suc6,

Kus!
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 10:38
whizzer
whizzer is offline
denk niet dat je het moet vertellen, ik denk dat dat meisje niet weet wat dr overkomt.
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 11:05
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef:
Ik vind dat je het haar niet moet vertellen... Het zal haar alleen maar verwarren en het kan niets worden tussen jullie.. Het leeftijdsverschil is te groot en zij is te jong om aan zulke dingen te denken..

Ik denk dat je het beste afstand kunt nemen van haar.. Je zit anders jezelf er maar mee in de weg...
vind ik ook....
Afstand nemen, of dan maar een tijdje geen contact, als afstand nemen anders niet lukt.
Het is sowieso erg slecht als je je steeds op 1 persoon richt, maar zeker als het toch nix kan worden.
suc6
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 11:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
barbelle schreef:
Ik bedoel, iedereen hier doet net alsof een meisje van 13 nog geen eigen beslissingen kan maken...ik denk dat ze zelf wel weet wat ze wil...
Ik weet niet of jij je nog kan herinneren toen je 13 was, ik iig wel. Je komt net in de pubertijd, begint interesse in jongens te krijgen, je wordt onzeker en wil graag een vriendje. Als de goede vriend, 21 welliswaar, jou als dat nog zo kleine meisje van 13 leuk vindt, dan raak je in de war en vervolgens in de wolken. Want zo snel gaat het vaak op die leeftijd. Ze zal daardoor waarschijnlijk toch iets met hem beginnen waardoor zij gekwetst wordt, hij misschien ook (bij haar komt het op die leeftijd veel harder aan) en uiteindelijk is de vriendschap weg... Want op die leeftijd voel je je erg ongemakkelijk als het uit is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 11:54
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
bedenk waarom je verliefd op haar bent, de dingen die je aan haar leuk vindt. Zoek naar die dingen in personen van je eigen leeftijdsgroep. En besef of die dingen wel echt zo geweldig zijn.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 13:47
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
contact langzaam verbreken of met haar praten en misschien zeggen dat er nu al gekke roddels rondgaan enzo (liegen ) en dat t dus beter is elkaar ff niet te zien zodat jij ff tot rust kan komen en aan een relatie met haar niet kan denken. ik snap alleen niet hoe een jongen van 21 (volwassen) zich aangetrokken kan voelen tot een meisje van net 13... toch hele andere interesses?? zal wel mij aan liggen.

heel veel suc6 iig en hou je ons op de hoogte?
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 15:49
lovely dancing
lovely dancing is offline
Ik denk dat t gewoon zou moeten kunnen! Zelfs al wordt het een ralatie, so what?
Als jij gek bent op haar en zij op jou (wat ik voor je hoop) waarom dan niet?
Kom op joh, tis maar 8 jaar verschil! Je moest eens weten hoeveel stellen ik ken waar minstens 10 jaar verschil tussen zit...
Ik denk dat je de waarheid moet vertellen aan r..
Wat heb je te verliezen? Jullie vriendschap gaat er echt niet aan kapot! En zo wel...Dan is ze je eerlijkheid niet waard...
Heel veel succes ermee en laat me weten hoe het afloopt ok?
Liefs L.D.
__________________
my life was more wurth it,with you in it...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 15:50
lovely dancing
lovely dancing is offline
p.s: mijn probleem lijkt een klein btje op de jouwe...
lees hem eens...
mn laatste topic..

liefs L.D.
__________________
my life was more wurth it,with you in it...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 18:11
Hopelessdevoted
Hopelessdevoted is offline
Niet meer met haar omgaan is niet echt een optie, we wonen bij elkaar in de buurt en hebben dezelfde hobby. ( sas_andrea: deels daardoor voel ik me ook tot haar aangetrokken denk ik)

Ik ben ook niet van plan om het haar te vertellen, al denk ik niet dat ze daarvan nou erg overstuur zou raken. Maar ik moet toch iets doen om van m'n verliefdheid 'af te komen'.


lovely dancing: Het is 'maar' 8 jaar ja, als je alletwee (bijna) 18 of ouder bent zal dat vaak wel kunnen ja, maar hier geldt dat toch niet.


Was ze maar 5 jaar ouder...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 18:31
JoGhAn
JoGhAn is offline
Misschien moet je het haar gewoon zeggen, Wanneer je het haar niet zegt ben je ook blijkbaar niet volledig eerlijk tegen haar.....Hoe kun je nou vrienden zijn als je niet volledig eerlijk (zelfs over je gevoelens) kunt zijn.

Wanneer zij het heel erg op vat.....misschien op de verkeerde manier en er heel waarschijnlijk niet gelijk mee weet om te gaan zal ze echt wel bijdraaien. Kbedoel, jij ziet gelijk al in dat het niet 'iets' kan worden. Vertel haar dat er gelijk bij.. en dat je het verteld omdat je niet weet hoe je er mee om moet gaan.

Als zij dan een echt lievV meisje is dan zal ze waarschijnlijk wel één of andere opmerking maken waardoor jij je opgelucht gaat voelen. Zo gaat dat meestal, beetje meisje gaat je echt niet ontzettend kwetsen als ze weet dat je gevoelens voor haar hebt. Tenzij je er ontzettend 'ral' uit ziet natuurlijk. (check spiegel)

Kzou zeggen veel succes!

Greetz
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 18:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
lovely dancing schreef:
Wat heb je te verliezen? Jullie vriendschap gaat er echt niet aan kapot! En zo wel...Dan is ze je eerlijkheid niet waard...
Heel veel succes ermee en laat me weten hoe het afloopt ok?
Liefs L.D.
Damn, HOE NAIEF KUN JE ZIJN
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2002, 10:33
dieselgirl17
dieselgirl17 is offline
hey "lovely dancing"

beetje jammer van je hoor, maar een 13 jarige is nog een kind hoor! En dat met een 21 jarige? Nee, dat is echt:
Fout!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 12:10
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
TSja, ik weet niet of dat meisje al erg volwassen is voor dr leeftijd, maar jij zegt dat ze een normaal meisje is voor die leeftijd. Dan lijkt het me niet heel slim om het te vertellen... Toen ik 13 was vond een jongen van 19 me leuk en toen hij dat vertelde wist ik me god niet wat ik moest doen. Ik had liever dat hij het dan gewoon niet verteld had..
Maar ja, ik weet niet hoe het tussen jullie zit natuurlijk.
Als je het vertelt moet je iig heel duidelijk maken dat je weet dat het niet zou kunnen werken, maar dat je het zegt in de hoop van je verliefdheid af te komen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 12:42
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Hopelessdevoted schreef:

Ik ben geen viezerik of pedo of zo maar iemand met een probleem.
Weet je dat wel zeker?. Misschien is er wel wat mis in die hersenpan van je.
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 02:15
Hopelessdevoted
Hopelessdevoted is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Weet je dat wel zeker?. Misschien is er wel wat mis in die hersenpan van je.
Misschien heb je wel gelijk ja, en is er iets vreemd in mijn hersenpan, daar ben ik inderdaad wel eens bang voor.

En wat dan???

Want dan zit ik dus echt met een probleem.

Hopelessly Devoted...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 11:38
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
barbelle schreef:


Ik bedoel, iedereen hier doet net alsof een meisje van 13 nog geen eigen beslissingen kan maken...ik denk dat ze zelf wel weet wat ze wil...


Nee denk ook niet dat ze dat met het juiste verstand en ervaring kan nemen. Kom op ze is 13 en hij is 21. Ziek. Laat haar gewoon rustig puberen en spreek haar over 5 jaar maar eens over het onderwerp aan.
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 12:52
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
13 WTF

Ze komt net van de basisschool af, brugpieper

Nee, ja, 16 vind ikzelf net de grens eigenlijk...al vallen daarvan wel heel veel mensen vanaf, er zijn maar weinig 16-jarigen die ik 'goed genoeg' vind. [wat klinkt dat arogant ]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 14:51
Nuivorion
Nuivorion is offline
niets zeggen denk ik..
ik heb zoiets zelf meegemaakt en je schrikt er heel erg van!
neem iets van afstand
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2002, 15:04
Verwijderd
Op internet kan je zo snel verliefd worden, terwijl je normaal als je haar niet via internet had leren kennen misschien niet eens op haar zou vallen (ik bedoel via internet praat je zo snel over je diepste gevoelens waardoor je je sneller voelt aangetrokken tot diegene omdat je zo goed met diegene kan praten), echt...
Mensen kunnen via chatten zo bijzonder lijken terwijl meer mensen zo bijzonder kunnen lijken via internet...

Misschien moet je proberen met mensen te chatten van wat meer van je leeftijd, want net 13 en 21 is echt . Vriendin van mij was ook 13 en had een vriend van 20, ze gedraagt zich als 15/16 maar dat betekent niet dat ze niet 13 is!! Zo'n meisje heeft veel minder ervaring, en heeft nog helemala nei tzoveel van het leven gezien. Waarschijnlijk ben jij ook op veel andere dingen in een relatie uit dan zij! Jij bent op de leeftijd dat je toch een beetje naar een vaste relatie zoekt en zij, ze gaat nog niet eens uit!

mja zoals gewoonlijk kan ik weer nie tgeod verwoorden waar ik nou heen wil...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 15:19
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
nee

Voor jouw leeftijd gelden andere normen en waarden dan die van haar.

Zij is bezig met haar eerste make-up spulletje te kopen, met haar proefwerk geschiedenis, en jij met je studiefinanciering, je werk, je huur etc.

dat ligt TE ver van elkaar af, ook in sesksueel opzicht. Zij moet zich nog ontwikkelen terwijl jij dat al achterwege hebt

en als dit niet werkt:

TOEN ZIJ GEBOREN WERD WAS JIJ 8
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 16:10
Rioto
Dude je kan haar beter niet meer spreken of zien want 21 en 13 gaat gewoon niet!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:49
lethal
lethal is offline
Ligt eraan. Ik zelf vind een 'leeftijdsgrens' maar een rare gedachte want het gaat toch om hoe ver je 'geestelijk' bent opgegroeid? voor mij tenminste wel.
Practische bezwaren zoals generatieprobleem en sex bijvoorbeeld zijn natuurlijk grote problemen, maar niet onoverkomelijk, zeker niet als je verliefd bent!
Sterkte in ieder geval!

Trouwens kHebTrekInWatLekkers, jouw bericht kan echt niet. Die jongen is vet in de war en krijgt alleen maar meer rare ideeën door jouw post.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:02
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
lethal schreef:
Ligt eraan. Ik zelf vind een 'leeftijdsgrens' maar een rare gedachte want het gaat toch om hoe ver je 'geestelijk' bent opgegroeid? voor mij tenminste wel.
Practische bezwaren zoals generatieprobleem en sex bijvoorbeeld zijn natuurlijk grote problemen, maar niet onoverkomelijk, zeker niet als je verliefd bent!
Sterkte in ieder geval!

Trouwens kHebTrekInWatLekkers, jouw bericht kan echt niet. Die jongen is vet in de war en krijgt alleen maar meer rare ideeën door jouw post.
volgeling van ******** ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd op een jongen van net 22..
GipsyyGirl
10 23-02-2015 13:28
Liefde & Relatie Verliefd op een Duits meisje. Help!
Verwijderd
6 01-06-2014 22:58
Liefde & Relatie verliefd op een ander...
x-engeltje-x
2 03-04-2004 18:43
Liefde & Relatie Verliefd op een jongen en nu ???
Liefmeisj1
6 16-02-2003 14:27
Liefde & Relatie wanhopig verliefd op een turkse jongen en hij op mij!
xTamara
7 18-09-2002 18:05
Liefde & Relatie verliefd op een vriendin??
minketje
3 05-06-2002 18:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.