Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2003, 18:21
Verwijderd
[QUOTE]VanilleVla schreef op 06-06-2003 @ 01:06:

De grootste fout die de Nederlandse overheid heeft gemaakt is gastarbeiders naar nederland halen. Ze hadden van te voren kunnen bedenken dat het gigantische cultuur botsingen zou opleveren. Om daarna gezinshereniging toe te passen is helemaal waanzinnig: laat die mensen met hun kennis het land terug opbouwen, zodat ze geen reden meer hebben weg te moeten trekken uit de streek waar ze zijn opgegroeid.

Die 'fouten' zijn niet meer te herstellen.

Een voorbeeld van een botsing in de cultuur is de oog om oog tand om tand instelling die niet heerst in Nederland, maar wel onder de allochtone bevolking, wat je bijvoorbeeld terug ziet bij onderlinge ruzies bij Turkse gezinnen (bloedvergelding heet dat ofzo?).

Niet onoverkoombaar, in de derde generatie komt dit niet veel meer voor hoor.

Verder heb ik zo mijn ideeen erover dat de mensen die weg zijn getrokken uit hun vaderland om gastarbeider in een vreemd land te worden toch niet uit de hogere sociale klassen van hun eigen land kwamen. Was dit het geval, dan waren ze thuis gebleven. Nederland importeerde dus problemen. Wat misschien ook bijdraagt en het grote aantal probleemgevallen in de nakomelingen met betrekking tot de criminaliteit, [/B]

Dat klopt, die analyse is grotendeels juist. De berberbevolking in Marokko behoort daar tot de sociale onderklasse. Eveneens kwamen hier niet de hoger opgeleide Turken naartoe, anders zouden ze wel een baan hebben gehad in Turkije. Wat denk je wat er gebeurt als wij een stel Sjonnies en Anita's naar Turkije zouden sturen?


Een multiculturele samenleving werkt niet, ik ben sta hier zeer negatief tegenover. Ik hou er juist van dat alle mensen open tegen elkaar spreken, en zich niet terugtrekken in kleine groeperingen. Wanneer ik klaar ben met mijn studie verhuis ik ook gelijk uit dit land. Nu kun je dit misschien hypocriet vinden klinken en mij als gastarbeider zien, maar ik ga naar een land waar ik KAN integreren en ik denk daar BEWUST over na. Dus ik ga niet naar Saoudi-Arabie, om maar eens een voorbeeld te geven.


Wat is er mis met integratie met behoud van eigen cultuur?

En degene die nu komt met het argument dat er geen eten was en dat daarom mensen gastarbeider zijn geworden, moet eens goed om zich heen kijken naar alle dieren die je kan fokken en gewassen die je kan planten. Geld was toen het motief, bah.

Non-argument in een discussie over integratie.

Ik denk dus dat de boel hier compleet vergald is en dat er altijd domme mensen zullen blijven van beide kanten die de problematiek niet begrijpen, waardoor het probleem nooit opgelost zal worden. Integreren alsjeblieft probeer het maar als je het niet lukt neem ik het de 3de generatie niet kwalijk. Net zoals je het een gehandicapte niet kwalijk neemt dat hij kwielt.

Je legt je wel heel eenvoudig neer bij de situatie, je lijkt zelf tot de mensen te behoren die je als dom betiteld.

Om terug te komen op je argument m.b.t Pim Fortuyn: de huidige problemen met een aantal Marokkaanse jongeren is niet zozeer te wijten aan het integratiebeleid, het heeft vele andere redenen.
Advertentie
Oud 06-06-2003, 18:36
Verwijderd
[QUOTE]VanilleVla schreef op 06-06-2003 @ 01:06:


Ik denk dus dat de boel hier compleet vergald is en dat er altijd domme mensen zullen blijven van beide kanten die de problematiek niet begrijpen, waardoor het probleem nooit opgelost zal worden. Integreren alsjeblieft probeer het maar als je het niet lukt neem ik het de 3de generatie niet kwalijk. Net zoals je het een gehandicapte niet kwalijk neemt dat hij kwielt.

Che Guevara schreef op 06-06-2003 @ 19:21:

Je legt je wel heel eenvoudig neer bij de situatie, je lijkt zelf tot de mensen te behoren die je als dom betiteld.

Deze conclusie komt wel compleet uit de lucht vallen. Wanneer je je neerlegt bij de situatie ben je dom? Dat heb ik niet gezegd.

Verder kan je misschien iets waardevols toevoegen door zelf wel met een oplossing te komen?
Oud 06-06-2003, 18:38
Verwijderd
[QUOTE]VanilleVla schreef op 06-06-2003 @ 19:36:
Citaat:
VanilleVla schreef op 06-06-2003 @ 01:06:

Deze conclusie komt wel compleet uit de lucht vallen. Wanneer je je neerlegt bij de situatie ben je dom? Dat heb ik niet gezegd.

Verder kan je misschien iets waardevols toevoegen door zelf wel met een oplossing te komen?
Dat heb ik in het topic al gedaan, met name door te stellen dat integratie van beide kanten moet komen en dat de Marokkaanse gemeenschap zelf ook de rotte appels in haar midden moet aanspreken op haar gedrag.
Oud 06-06-2003, 18:53
Verwijderd
Ik geloof er niets van dat dit gaat helpen, sorry. Moet jij maar eens een dag naar VMBO leerlingen luisteren. Een deel van de mensen in deze groep is gewoon zo ver heen dat er niet mee te praten valt. Dan heb ik het zowel over de racisten, alswel over het probleem deel van de allochtonen.

Maar idd, als ik een marokaanse vader was, dan zou ik het ook zo proberen. Net als dat project in Amsterdam (daar was het volgens mij), de buurtvaders.

Maarja als ik het op mezelf betrek, mijn probleem beperkte zich tot:
-Het achtervolgt worden door een aantal marokanen uit mijn wijk.
-Dat mijn broer een mes op zijn keel heeft gehad van jawel een marokaan uit mijn wijk.
-Dat als je met een vader wilt praten over dit probleem de vader ook problemen met je gaat zoeken.
-Een groep van 10 Marokanen die voor mijn huis hebben gestaan en modder op de ruit liepen te gooien. Ze bleven daar bijna een uur staan.
-etc

Ik ben nu geen doelgroep meer van deze jongens, maar ik hoop dat het de generatie na mij gespaard blijft. Ik vraag me echt af hoe de kinderen van deze mensen worden...

Om op het hoofdtopic terug te komen:

Dus intgreren daar moeten we maar eens over ophouden he
Oud 06-06-2003, 18:59
Verwijderd
[QUOTE]VanilleVla schreef op 06-06-2003 @ 19:53:

Ik geloof er niets van dat dit gaat helpen, sorry. Moet jij maar eens een dag naar VMBO leerlingen luisteren. Een deel van de mensen in deze groep is gewoon zo ver heen dat er niet mee te praten valt. Dan heb ik het zowel over de racisten, alswel over het probleem deel van de allochtonen.

Vast wel, je niet vergeten dat er heel veel wannabe's tussenzitten. De harde kern is idd moeilijk om te turnen, maar de meelopers kun je gemakkelijker benaderen.

Maar idd, als ik een marokaanse vader was, dan zou ik het ook zo proberen. Net als dat project in Amsterdam (daar was het volgens mij), de buurtvaders.

Klopt.

Maarja als ik het op mezelf betrek, mijn probleem beperkte zich tot:
-Het achtervolgt worden door een aantal marokanen uit mijn wijk.
-Dat mijn broer een mes op zijn keel heeft gehad van jawel een marokaan uit mijn wijk.
-Dat als je met een vader wilt praten over dit probleem de vader ook problemen met je gaat zoeken.
-Een groep van 10 Marokanen die voor mijn huis hebben gestaan en modder op de ruit liepen te gooien. Ze bleven daar bijna een uur staan.
-etc

Ik ben nu geen doelgroep meer van deze jongens, maar ik hoop dat het de generatie na mij gespaard blijft. Ik vraag me echt af hoe de kinderen van deze mensen worden...

Om op het hoofdtopic terug te komen:

Dus intgreren daar moeten we maar eens over ophouden he


Kijk, daarom moet je ook investeren in achterstandswijken en projecten opzetten die de ontspoorden op de juiste weg zetten, waarin de Marokkanen die zelf geen problemen veroorzaken ook een grote rol in spelen (en dat zijn er veel meer dan iedereen denkt). Daarmee pak je het probleem niet in één keer aan, maar de weg der geleidelijkheid is in dit geval beter.
Oud 06-06-2003, 19:05
Verwijderd
mooi gezegd nu nog marokkanen vinden die dit probleem ook zien en eraan mee willen werken
Oud 06-06-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
VanilleVla schreef op 06-06-2003 @ 20:05:
mooi gezegd nu nog marokkanen vinden die dit probleem ook zien en eraan mee willen werken
Dergelijke projecten bestaan al op kleine schaal, je moet ze alleen nu uitbreiden en meer steun geven. Helaas trekt Balkenende II de stekker uit het merendeel van de allochtonenprojecten. Maar ik twijfel er niet aan dat er Marokkanen zijn die eraan mee willen werken, projecten als koerswijziging.nl hebben de steun van veel Marokkanen.
Oud 07-06-2003, 00:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 06-06-2003 @ 18:10:
Naast de vele onzakelijke argumenten waarmee je mij persoonlijk onderuit wilt halen, mis je ook nog eens compleet het punt. Ik hoop dat er straks mensen komen met echte argumenten zodat ik van dit geloof kan afstappen.

Om kort in te gaan op atje zijn comment: Je hebt het bijvoorbeeld over dat 3de generatie het beste geintegreerd is. Ooit wel eens van de onvrede in Nederland gehoord ten op zichte van het integratie beleid . Om het even concreter te maken voor jou: Pim Fortuyn (ondanks dat ik het met veel van zijn uitspraken niet eens ben) zei dit heel duidelijk en kreeg veel steun op het punt mbt integratie.




Gastarbeiders zijn uit zichzelf vertrokken vanwege het geld en binnen gehaald in Nederland vanwege het geld (de economie). Beide redenen zijn zwaar slecht en wegen niet op tegen de maatschappelijke nadelen die hierdoor ondervonden worden, door beide partijen.
''onzakelijk'', pff ben je erelid van de vvd ofzo

Weet jij wel wat de 3e generatie is? Die krijgen GEEN integratiebegeleiding, die gaan net zoals een NLer gewoon naar schcool, zelfde opleidingen etc. geen aparte inburgeringscursussen ofzo.

En nu he? De overheid hier heeft nog nooit (en nog steeds niet)serieus naar allochtonen die verstand van deze dingen hebben, geluisterd. altij hun eigen gang gegaan en denken dat ze alles t beste weten. Nou, wat blijkt?!

Nee man, de overheid van NL heeft contacten gehad met de overheid van bijv. turkije en er zijn gewoon nederlandse vliegtuigen etc. naar turkije gevlogen en weer terug naar NL. Zo zijn ze binnengehaald! De NLse overheid heeft die gastarbeiders toch niet op straat geplukt in 1 of ander land!

Ja, maar TOEN wisten ze die maatschappelijke nadelen/gevolgen nog niet!
Oud 07-06-2003, 00:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 06-06-2003 @ 20:10:
Dergelijke projecten bestaan al op kleine schaal, je moet ze alleen nu uitbreiden en meer steun geven. Helaas trekt Balkenende II de stekker uit het merendeel van de allochtonenprojecten. Maar ik twijfel er niet aan dat er Marokkanen zijn die eraan mee willen werken, projecten als koerswijziging.nl hebben de steun van veel Marokkanen.
Idd, heel jammer dat de overheid nou nooit eens serieus het dialoog aangaat met de 'goede'' allochtonen en dat er dan ook wat van terechtkomt, want dat gebeurt nu haast niet. Integendeel; subsidies wordne afgeschaft en t geld wat overblijft gaat naar 1 a 2 grote nationale instanties die t in moskeeen (en natuurlijke ook wat integratiebevorderende activiteiten) stoppen.

Misschien heb je mn stukje op de vorige pagina over Verenigingen gelezen? Die izjn haast allemaal verdewenen terwijl er 6 jaar geleden ofzo in elke plaats met zo een 25.000 wel 1tje was waar integratiebevorderende dingen werden georganiseerd en dat trok erg veel belangstelling. Dit werd dus gesubsidieerd, maar nu niet meer. Nu worden (jawel) de nationale moskee-koepelorganisaties gesubsidieerd.
O, er was ook een landelijke vereniging(zat mn vader ook in) wat uit 'goede' allochtonen bestond om t zo maar ff te zeggen en die veel leden hadden en vaak in de media kwamen. Ze hebben toendertijd zelfs voor integratieproblemen gewaarschuwd(aan de overheid) in een groot hotel, waar meer dan 1000 mensen waren toen, maar NIEMAND van de overheid. Zelfs op brieven etc. werd er gereageerd met t idee vna: ''ik ben de overheid, laat t maar aan mij over, ik weet wel dat tgeen wat ik doe wel goed is''.

En nog steeds denken ze zo en zolang dit doorgaat kunnen er wel 100 van die projecten als koerswijziging.nl zijn, maar t zou veel te weinig helpen.

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 00:26.
Oud 07-06-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 07-06-2003 @ 01:24:
Idd, heel jammer dat de overheid nou nooit eens serieus het dialoog aangaat met de 'goede'' allochtonen en dat er dan ook wat van terechtkomt, want dat gebeurt nu haast niet. Integendeel; subsidies wordne afgeschaft en t geld wat overblijft gaat naar 1 a 2 grote nationale instanties die t in moskeeen (en natuurlijke ook wat integratiebevorderende activiteiten) stoppen.

Misschien heb je mn stukje op de vorige pagina over Verenigingen gelezen? Die izjn haast allemaal verdewenen terwijl er 6 jaar geleden ofzo in elke plaats met zo een 25.000 wel 1tje was waar integratiebevorderende dingen werden georganiseerd en dat trok erg veel belangstelling. Dit werd dus gesubsidieerd, maar nu niet meer. Nu worden (jawel) de nationale moskee-koepelorganisaties gesubsidieerd.
O, er was ook een landelijke vereniging(zat mn vader ook in) wat uit 'goede' allochtonen bestond om t zo maar ff te zeggen en die veel leden hadden en vaak in de media kwamen. Ze hebben toendertijd zelfs voor integratieproblemen gewaarschuwd(aan de overheid) in een groot hotel, waar meer dan 1000 mensen waren toen, maar NIEMAND van de overheid. Zelfs op brieven etc. werd er gereageerd met t idee vna: ''ik ben de overheid, laat t maar aan mij over, ik weet wel dat tgeen wat ik doe wel goed is''.

En nog steeds denken ze zo en zolang dit doorgaat kunnen er wel 100 van die projecten als koerswijziging.nl zijn, maar t zou veel te weinig helpen.
Idd erg jammer, en ik denk niet dat we van dit kabinet veel hoeven te verwachten, zoals ik al zei.
Oud 07-06-2003, 10:07
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-06-2003 @ 10:30:
Idd erg jammer, en ik denk niet dat we van dit kabinet veel hoeven te verwachten, zoals ik al zei.
Nee idd, in tegendeel zelfs.

Zelfs t OALT(onderwijs allochtonen levende talen) wordt volgend jaar afgeschaft, zodat die kindjes volgens de overheid beter het nederlands gaan leren, war geen fuck van klopt.
Want als een kind al de moedertaal kent dan is het juist makkelijker om het nederlands te leren.

Moeten ze maar es onderzoek naar doen, ik zie t overal om me heen(verschil tussen kinderen die wel paar uur les in hun eigen taal hebben gehad op de basisschool en wie niet)


Maar linkse partijen doen er eigenlijk ook niet veel meer aan. Het enige is dat ze de subsidies niet stoppen.
Oud 07-06-2003, 10:11
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 07-06-2003 @ 11:07:
Zelfs t OALT(onderwijs allochtonen levende talen) wordt volgend jaar afgeschaft, zodat die kindjes volgens de overheid beter het nederlands gaan leren, war geen fuck van klopt.
Want als een kind al de moedertaal kent dan is het juist makkelijker om het nederlands te leren.
Dat ligt er helemaal aan wat de moedertaal is.
__________________
Czech us out
Oud 07-06-2003, 10:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Zaina schreef op 07-06-2003 @ 11:11:
Dat ligt er helemaal aan wat de moedertaal is.
ik bedoel als allochtoon zijnde en dan vooral turks en marokkaans. dat werd vroeger 2 uur per week gegeven vor groep 3 tm 8 op een groot aantal basisscholen. Hierdoor konden kinderen beter t Nederlands leren. Dat blijkt gewoon uit de praktijk.
Nu wil de overheid dit afschaffen omdat volgens hun, als t kind 2 uur per week meer NLs zou krijgen dat dat een groot verschil zou maken. NOT! Zo krijg je juist gevallen dat t kind beide talen slecht beheerst.

''Een allochtoon kind leer t Nederlands t makkelijkest/best als hij ook onderwijs in zijn 'moedertaal' krijgt''



Op een paar basisscholen zijn ze nu trouwens turks aan t invoeren voor alleen groep 1 en 2, goed plan
Oud 07-06-2003, 10:37
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 04-06-2003 @ 22:24:
- Andere grote partijen krijgen veel meer geld
- De overheid heeft Pim helemaal niet beveiligd, dat betaalde hij zelf. Pas na zijn dood zijn ze zich achter hun oren gaan krabben en kwamen ze met geld voor beveiliging over de brug.
- De LPF heeft ook veel nieuwe rijken als aanhang, dus dat compenseert elkaar. Beter dan een partij als de PvdA, die een complete burgermannetjes en ambtenaren aanhang hebben.

Buitenlanders kosten ons veel meer en zijn eerder een last, dan een lust.
Pim kreeg beveiliging aangeboden, maar dat wilde hij niet. De LPF heeft inderdaad ook veel "nieuwe rijken" als aanhang, mensen die tenkoste van anderen bergen geld hebben verdiend en daarom niets van solidariteit met sociaal zwakkeren willen weten.
Maar goed, ik wil je geen anderen partij aanpraten. We hebben natuurlijk elk onze eigen voorkeur.
Oud 07-06-2003, 10:38
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 04-06-2003 @ 22:24:

Buitenlanders kosten ons veel meer en zijn eerder een last, dan een lust.
En deze opvatting deel ik dus ook niet. Er tegen in gaan zal ik wel niet meer doen, want dat heeft toch geen zin....
Oud 07-06-2003, 10:44
NN
NN is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 07-06-2003 @ 01:24:
Idd, heel jammer dat de overheid nou nooit eens serieus het dialoog aangaat met de 'goede'' allochtonen en dat er dan ook wat van terechtkomt, want dat gebeurt nu haast niet. Integendeel; subsidies wordne afgeschaft en t geld wat overblijft gaat naar 1 a 2 grote nationale instanties die t in moskeeen (en natuurlijke ook wat integratiebevorderende activiteiten) stoppen.

Misschien heb je mn stukje op de vorige pagina over Verenigingen gelezen? Die izjn haast allemaal verdewenen terwijl er 6 jaar geleden ofzo in elke plaats met zo een 25.000 wel 1tje was waar integratiebevorderende dingen werden georganiseerd en dat trok erg veel belangstelling. Dit werd dus gesubsidieerd, maar nu niet meer. Nu worden (jawel) de nationale moskee-koepelorganisaties gesubsidieerd.
O, er was ook een landelijke vereniging(zat mn vader ook in) wat uit 'goede' allochtonen bestond om t zo maar ff te zeggen en die veel leden hadden en vaak in de media kwamen. Ze hebben toendertijd zelfs voor integratieproblemen gewaarschuwd(aan de overheid) in een groot hotel, waar meer dan 1000 mensen waren toen, maar NIEMAND van de overheid. Zelfs op brieven etc. werd er gereageerd met t idee vna: ''ik ben de overheid, laat t maar aan mij over, ik weet wel dat tgeen wat ik doe wel goed is''.

En nog steeds denken ze zo en zolang dit doorgaat kunnen er wel 100 van die projecten als koerswijziging.nl zijn, maar t zou veel te weinig helpen.
Atje, jij lijkt mij precies de persoon die objectief naar knelpunten in de inburgering van allochtonen in de Nederlandse samenleving kan kijken. Wil jij, wanneer het kabinet Balkenende-II voorbij is, niet de minister van Integratiebeleid worden in het kabinet Cohen-I?
Oud 07-06-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 07-06-2003 @ 11:07:

Maar linkse partijen doen er eigenlijk ook niet veel meer aan. Het enige is dat ze de subsidies niet stoppen.
GroenLinks heeft anders i.s.m een aantal allochtone groeperingen binnen en buiten de partij een beleid uitgestippeld. Van de PvdA hoef je op dit gebied niet veel te verwachten, daar het de rechtse lijn van VVD en LPF heeft overgenomen wat dit onderwerp betreft, en de SP hamert mij te veel op controles in moskeëen en het inperken van de gezinshereniging, terwijl daarin juist niet de grootste problemen schuilen.
Oud 07-06-2003, 11:19
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ben ik de enige die het leuk vind dat wij in Nederland met zoveel verschillende culturen leeft, zo leer je nog van elkaar en het is hardstikke interessant om wat meer te weten te komen van een andere cultuur en om met z'm allen samen te leven
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 07-06-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 07-06-2003 @ 12:19:
Ben ik de enige die het leuk vind dat wij in Nederland met zoveel verschillende culturen leeft, zo leer je nog van elkaar en het is hardstikke interessant om wat meer te weten te komen van een andere cultuur en om met z'm allen samen te leven
Nee, ik vind het ook leuk en interessant, maar van de multiculturele samenleving zien de meeste mensen alleen de negatieve kant. (hé dat rijmt ).
Oud 07-06-2003, 11:58
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
je moet dichter worden
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 07-06-2003, 13:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
NN schreef op 07-06-2003 @ 11:44:
Atje, jij lijkt mij precies de persoon die objectief naar knelpunten in de inburgering van allochtonen in de Nederlandse samenleving kan kijken. Wil jij, wanneer het kabinet Balkenende-II voorbij is, niet de minister van Integratiebeleid worden in het kabinet Cohen-I?

Ja.
Oud 07-06-2003, 13:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-06-2003 @ 12:15:
GroenLinks heeft anders i.s.m een aantal allochtone groeperingen binnen en buiten de partij een beleid uitgestippeld. Van de PvdA hoef je op dit gebied niet veel te verwachten, daar het de rechtse lijn van VVD en LPF heeft overgenomen wat dit onderwerp betreft, en de SP hamert mij te veel op controles in moskeëen en het inperken van de gezinshereniging, terwijl daarin juist niet de grootste problemen schuilen.
Nounou rechts....op de PvdA lijst staat anders wel een turkse vrouw op nr 3 of 4. En in t verleden hebben de allochtonen de meeste 'hulp' van de PvdA gehad.

Kun je me wat meer informatie over die allochtonen groeperingen waar de GL contact mee heeft geven?

de SP is te links op dit gebied, dat helpt ook niet.
Oud 07-06-2003, 14:11
Verwijderd
[QUOTE]Atje85 schreef op 07-06-2003 @ 14:34:

Nounou rechts....op de PvdA lijst staat anders wel een turkse vrouw op nr 3 of 4. En in t verleden hebben de allochtonen de meeste 'hulp' van de PvdA gehad.

Albayrak Wat bedoel je met 'hulp'?

Kun je me wat meer informatie over die allochtonen groeperingen waar de GL contact mee heeft geven?

In januari stond er een artikel op de website over hoe ze dat gedaan hebben, maar nu staat het er niet meer Dit is misschien wel van belang:

Integratie

Voor integratie bestaat geen blauwdruk: zowel zelforganisatie van allochtonen als deelname door migranten aan bestaande organisaties kan daaraan bijdragen. Overheden moeten vooral niet te veel de weg willen wijzen. Aan de ene kant zullen zij zelforganisaties moeten ondersteunen, aan de andere kant zullen zij bestaande algemene instellingen erop moeten wijzen dat zij een afspiegeling horen te zijn van de bevolking. Zelforganisaties hebben een taak in het vergroten van het zelfbewustzijn en de mondigheid van migranten en het vormen van nieuw kader. Ook hebben zij een functie als intermediair.

Wanneer zelforganisaties zich afwenden van de samenleving en geen openheid meer bieden aan nieuwe initiatieven uit eigen kring, past een kritische houding. Diezelfde kritische houding geldt voor overheidsdiensten en gesubsidieerde instellingen, als zij er niet in slagen om hun personeelsbestand in overeenstemming te brengen met de samenstelling van de (plaatselijke) bevolking.
Kortom: de overheid ondersteunt zelforganisaties die zich richten op maatschappelijke participatie en emancipatie en betrekt ze bij het ontwikkelen van beleid.

Bron: www.groenlinks.nl
Oud 07-06-2003, 14:36
Atje85
Atje85 is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 07-06-2003 @ 15:11:
Citaat:
Atje85 schreef op 07-06-2003 @ 14:34:

Nounou rechts....op de PvdA lijst staat anders wel een turkse vrouw op nr 3 of 4. En in t verleden hebben de allochtonen de meeste 'hulp' van de PvdA gehad.

Albayrak Wat bedoel je met 'hulp'?

Kun je me wat meer informatie over die allochtonen groeperingen waar de GL contact mee heeft geven?

In januari stond er een artikel op de website over hoe ze dat gedaan hebben, maar nu staat het er niet meer

Kortom: de overheid ondersteunt zelforganisaties die zich richten op maatschappelijke participatie en emancipatie en betrekt ze bij het ontwikkelen van beleid.

Bron: www.groenlinks.nl
Ja, ik weet dat t Albayrak is

hulp? nou, zegmaar waar de allochtonen t meest aan hebben gehad van de regerinspartijen toen. Vooral op maatschappelijk gebied, maar ook andere dingen.

Werk, verenigingen etc etc.

GL en SP willen misschien wel meer dan de PVDA voor de allochtonen maar hebben dat nog nooit bewezen.

Is dat een standpunt van hun wat betreft integratie?
Dat isa llemaal wel leuk, maar wat ik nou al de hele tijd zeg is t probleem dat ze de verkeerde allochtonen organisaties erbij betrekken en bovendien zijn er nog maar erg weinig en dat zijn nou niet de besten. Als je die dan ook nog es bij t ontwikkelen van t beleid gaat betrekken, komt t dus ook niet meer goed.

Wat de overheid nu moet doen is terug naar t oude systeem wat betreft allochtonen instanties etc. van rond 1995
Oud 07-06-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 07-06-2003 @ 15:36:
Is dat een standpunt van hun wat betreft integratie?
Dat isa llemaal wel leuk, maar wat ik nou al de hele tijd zeg is t probleem dat ze de verkeerde allochtonen organisaties erbij betrekken en bovendien zijn er nog maar erg weinig en dat zijn nou niet de besten. Als je die dan ook nog es bij t ontwikkelen van t beleid gaat betrekken, komt t dus ook niet meer goed.
Hoezo de verkeerde organisaties?
Oud 08-06-2003, 11:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-06-2003 @ 16:43:
Hoezo de verkeerde organisaties?
Omdat ze naar organisaties van moskkeen ofzo gaan, of waar mensen in t bestuur zitten die net niet modern genoeg zijn enzo om een goed alternatief te kunnen vinden voor t integratieprobleem.

Zoals ik ook al zei, t geld gaat naar de verkeerde organisaties en dat zijn dan ook de enigen waar ze mee praten.


Hoe denk je dat ze in contact komen met die organisaties (als GL zijnde) ??

Ze kijken gewoon waar de subsidie van de overheid heen gaat en kijken of t een nationale vereniging met redelijk wat aanhang is en gaan er vvervolgens maar mee praten. Maar hebben ze ooit wel eens de moeite genomen om ook eens via gewone 'moderne' allochtonen in contact te komen met (buurt)verenigingen? is er ooit wel eens een bijeenkomst georganiseerd voor zúlke verenigingen? Nee, tis altijd met een tiental man aan tafel zitten van zo een landelijk verniging van moskeen ofzo en gaan daar dan mee praten, en ik kan je vertellen dat hun zich heel goed anders kunnen voordoen dan dat ze eigenlijk zijn.

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 11:19.
Oud 08-06-2003, 15:50
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-06-2003 @ 12:16:
Maar hebben ze ooit wel eens de moeite genomen om ook eens via gewone 'moderne' allochtonen in contact te komen met (buurt)verenigingen? is er ooit wel eens een bijeenkomst georganiseerd voor zúlke verenigingen? Nee, tis altijd met een tiental man aan tafel zitten van zo een landelijk verniging van moskeen ofzo en gaan daar dan mee praten, en ik kan je vertellen dat zij zich heel goed anders kunnen voordoen dan dat ze eigenlijk zijn.
Ik vind dat je heel erg moet oppassen met zulke uitspraken.
Oud 08-06-2003, 16:41
NN
NN is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 07-06-2003 @ 12:19:
Ben ik de enige die het leuk vind dat wij in Nederland met zoveel verschillende culturen leeft, zo leer je nog van elkaar en het is hardstikke interessant om wat meer te weten te komen van een andere cultuur en om met z'm allen samen te leven
Nee hoor, ik vind het een verrijking voor de samenleving. Helaas zijn sommige mensen zo bekrompen dat ze bang zijn voor alles dat anders is dan zij zelf.
Oud 08-06-2003, 18:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 08-06-2003 @ 16:50:
Ik vind dat je heel erg moet oppassen met zulke uitspraken.
Hoezo
Oud 08-06-2003, 18:55
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-06-2003 @ 19:35:
Hoezo
ik zou denken: omdat t misshcien niet altijd zo is?
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Oud 08-06-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 08-06-2003 @ 12:16:
Omdat ze naar organisaties van moskkeen ofzo gaan, of waar mensen in t bestuur zitten die net niet modern genoeg zijn enzo om een goed alternatief te kunnen vinden voor t integratieprobleem.

Zoals ik ook al zei, t geld gaat naar de verkeerde organisaties en dat zijn dan ook de enigen waar ze mee praten.


Hoe denk je dat ze in contact komen met die organisaties (als GL zijnde) ??

Ze kijken gewoon waar de subsidie van de overheid heen gaat en kijken of t een nationale vereniging met redelijk wat aanhang is en gaan er vvervolgens maar mee praten. Maar hebben ze ooit wel eens de moeite genomen om ook eens via gewone 'moderne' allochtonen in contact te komen met (buurt)verenigingen? is er ooit wel eens een bijeenkomst georganiseerd voor zúlke verenigingen? Nee, tis altijd met een tiental man aan tafel zitten van zo een landelijk verniging van moskeen ofzo en gaan daar dan mee praten, en ik kan je vertellen dat hun zich heel goed anders kunnen voordoen dan dat ze eigenlijk zijn.
Waarom denk je dat? Volgens mij is GL juist naar de vooruitstrevende verenigingen gestapt, met name omdat ze ook de positie van moslima's willen verbeteren. Dan stappen ze niet naar een conservatieve organisatie lijkt me.
Oud 08-06-2003, 19:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 08-06-2003 @ 19:55:
ik zou denken: omdat t misshcien niet altijd zo is?
Dat zeg ik toch ook niet

Ik had t alleen over bepaalde organisaties waar de overheid (naar mijn mening) te veel/vaak te serieus mee in gesprek is om t integratieprobleem te kunnen oplossen.
Oud 08-06-2003, 23:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-06-2003 @ 20:17:
Waarom denk je dat? Volgens mij is GL juist naar de vooruitstrevende verenigingen gestapt, met name omdat ze ook de positie van moslima's willen verbeteren. Dan stappen ze niet naar een conservatieve organisatie lijkt me.
Waarom denk ik wat?
Dat t zulke organisaties zijn? omdat t zo is? en dat is voor veel (iig) turken wel duidelijk.

Sommigen lijken vooruitstrevend terwijl ze dat eigenlijk in mindere mate (dan ze zich voordoen) zijn.
Oud 09-06-2003, 07:18
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Het hele 'integratiedebat' ten spijt, het is gewoon zo dat als je je in een ander land vestigt je je dient aan te passen aan de daar geldende normen en waarden. Zoals dat ook is als je met een partner uit een andere cultuur trouwt, het gaat alleen goed als de een zich volledig aanpast aan de ander. En begin nou niet te mekkeren want al die dingen over vervreemding enzo die gelden net zo goed voor mij of zelfs misschien wel sterker.
Oud 09-06-2003, 08:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
NN schreef op 08-06-2003 @ 17:41:
Nee hoor, ik vind het een verrijking voor de samenleving. Helaas zijn sommige mensen zo bekrompen dat ze bang zijn voor alles dat anders is dan zij zelf.
achja de welbekende linkse propaganda:als je toevallig of van je eigen ras land of cultuur houd, of jezelf mateloos ergert aan criminaliteit zeker als die onaangepakt blijft, ben je meteen bang.
zucht. Helaas is dit een effectieve propagandatactiek, deze leugen.
Oud 09-06-2003, 09:14
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Precies
__________________
Czech us out
Oud 09-06-2003, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 09-06-2003 @ 09:00:
achja de welbekende linkse propaganda:als je toevallig of van je eigen ras land of cultuur houd, of jezelf mateloos ergert aan criminaliteit zeker als die onaangepakt blijft, ben je meteen bang.
zucht. Helaas is dit een effectieve propagandatactiek, deze leugen.
Dat is juist doorbroken.
Oud 09-06-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 09-06-2003 @ 08:18:
Het hele 'integratiedebat' ten spijt, het is gewoon zo dat als je je in een ander land vestigt je je dient aan te passen aan de daar geldende normen en waarden. (...)
Je dient je er inderdaad aan te conformeren, maar dat wil niet zeggen dat je er geen andere normen en waarden op na mag houden in eigen kring zolang die in de openbare ruimte niet conflicteren met de normen en waarden die daar gelden.
Oud 09-06-2003, 11:58
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Ik heb dit niet allemaal gelezen, alleen het begin.

Als we het over allochtonen hebben dan hoor je in de media het meest over Marokkanen. Om als voorbeeld te noemen van die kransen, en die dingen die zijn gebeurt op het strand Zandvoort.

We moeten niet alle mensen over één streep trekken. Ik denk gewoon dat de jongeren tussen twee culturen leven en dat veel problemen op leverd.
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Oud 09-06-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Get pierced schreef op 09-06-2003 @ 12:58:

We moeten niet alle mensen over één streep trekken. Ik denk gewoon dat de jongeren tussen twee culturen leven en dat veel problemen op leverd.
Over één streep trekken? Wat is dat voor uitdrukking?
Maar je hebt zeker gelijk, dat allochtone jongeren tussen twee culturen leven levert bij sommigen idd problemen op. Dat zie je ook bij een aantal jongeren uit een gereformeerd milieu: thuis mogen ze niets, dus reageren ze het af op straat.
Oud 09-06-2003, 20:50
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-06-2003 @ 13:12:
Over één streep trekken? Wat is dat voor uitdrukking?
Maar je hebt zeker gelijk, dat allochtone jongeren tussen twee culturen leven levert bij sommigen idd problemen op. Dat zie je ook bij een aantal jongeren uit een gereformeerd milieu: thuis mogen ze niets, dus reageren ze het af op straat.
Over één kam scheren misschien? Of is dit een uitdrukking waarvoor ik qua Nederlands ook niet rijk genoeg bedeeld ben?
In elk geval: ik heb nog nooit gezien dat gereformeerden zo slecht in het nieuws zijn als Marokkanen. Er zijn hier in de buurt geen Marokkanen, dus ik kan niet veel zeggen over negatieve ervaringen met deze mensen; gereformeerden zijn er daarentegen in overvloed. Ze zijn een beetje op zichzelf, maar doen niemand kwaad, veroorzaken geen overlast ofzo.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 09-06-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-06-2003 @ 21:50:
Over één kam scheren misschien? Of is dit een uitdrukking waarvoor ik qua Nederlands ook niet rijk genoeg bedeeld ben?
In elk geval: ik heb nog nooit gezien dat gereformeerden zo slecht in het nieuws zijn als Marokkanen. Er zijn hier in de buurt geen Marokkanen, dus ik kan niet veel zeggen over negatieve ervaringen met deze mensen; gereformeerden zijn er daarentegen in overvloed. Ze zijn een beetje op zichzelf, maar doen niemand kwaad, veroorzaken geen overlast ofzo.
Zoiets dacht ik ook, over één kam scheren. Anyway, ik bedoelde met mijn voorbeeld dat je wel vaker ziet dat mensen die uit een streng gelovig milieu komen terechtkomen tussen dat milieu en de buitenwereld die niet gelooft en met andere zaken bezig is. Deze factor is één van de oorzaken van het veroorzaken van overlast door een aantal allochtonen.
Oud 09-06-2003, 21:55
Verwijderd
Ben ik extreem rechts als ik zou zeggen dat het ook in de genen zou kunnen zitten...? Er mag geen onderzoek naar gedaan worden, maar de hypothese blijft.
Oud 09-06-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
VanilleVla schreef op 09-06-2003 @ 22:55:
Ben ik extreem rechts als ik zou zeggen dat het ook in de genen zou kunnen zitten...? Er mag geen onderzoek naar gedaan worden, maar de hypothese blijft.
Hoe verklaar je dan de vele Marokkanen die niet vervelend zijn?
Oud 09-06-2003, 22:09
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-06-2003 @ 22:46:
Zoiets dacht ik ook, over één kam scheren. Anyway, ik bedoelde met mijn voorbeeld dat je wel vaker ziet dat mensen die uit een streng gelovig milieu komen terechtkomen tussen dat milieu en de buitenwereld die niet gelooft en met andere zaken bezig is. Deze factor is één van de oorzaken van het veroorzaken van overlast door een aantal allochtonen.
Dan is het niet een goed voorbeeld

Citaat:
VanilleVla schreef:Ben ik extreem rechts als ik zou zeggen dat het ook in de genen zou kunnen zitten...? Er mag geen onderzoek naar gedaan worden, maar de hypothese blijft.

Nee, het zou best kunnen. Waarom mag er geen onderzoek naar gedaan worden? Zo blijft het een hypothese, daar heb je niet zo veel aan. Aan de andere kant, aan de uitkomst van zo'n onderzoek ook niets, behalve een vergroting van kennis.
Che: De vele niet-vervelende Marokkanen zijn dan te verklaren, doordat ze ander genetisch materiaal kunnen hebben. Niet alle Marokkanen zijn genetisch hetzelfde...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 09-06-2003, 22:11
Verwijderd
[QUOTE]*Burning water* schreef op 09-06-2003 @ 23:09:

Dan is het niet een goed voorbeeld

Waarom niet?

Nee, het zou best kunnen. Waarom mag er geen onderzoek naar gedaan worden? Zo blijft het een hypothese, daar heb je niet zo veel aan. Aan de andere kant, aan de uitkomst van zo'n onderzoek ook niets, behalve een vergroting van kennis.
Che: De vele niet-vervelende Marokkanen zijn dan te verklaren, doordat ze ander genetisch materiaal kunnen hebben. Niet alle Marokkanen zijn genetisch hetzelfde...


Dan zijn het er toch opvallend veel. Het heeft andere factoren, die ik wel wil opnoemen als ik minder moe ben
Oud 09-06-2003, 22:16
*Burning water*
*Burning water* is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 09-06-2003 @ 23:11:
Citaat:
Waarom niet?

Omdat gereformeerden niet rebels en lastig zijn, en je wilde aantonen dat streng gelovigen door een verschil tussen hun wereld thuis en 'buiten' overlast veroorzaken. Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?

Citaat:
Dan zijn het er toch opvallend veel. Het heeft andere factoren, die ik wel wil opnoemen als ik minder moe ben
Niet nodig, ik vind het zelf ook niet de meest waarschijnlijke verklaring. Maar uitgesloten is het niet.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 09-06-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-06-2003 @ 23:09:
Dan is het niet een goed voorbeeld


Nee, het zou best kunnen. Waarom mag er geen onderzoek naar gedaan worden? Zo blijft het een hypothese, daar heb je niet zo veel aan. Aan de andere kant, aan de uitkomst van zo'n onderzoek ook niets, behalve een vergroting van kennis.
Che: De vele niet-vervelende Marokkanen zijn dan te verklaren, doordat ze ander genetisch materiaal kunnen hebben. Niet alle Marokkanen zijn genetisch hetzelfde... [/B]
Volgens mij is het wettelijk verboden om dergelijk onderzoek uit te voeren..
Oud 09-06-2003, 22:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 09-06-2003 @ 22:55:
Ben ik extreem rechts als ik zou zeggen dat het ook in de genen zou kunnen zitten...? Er mag geen onderzoek naar gedaan worden, maar de hypothese blijft.
Sommige dingen zitten idd in de genen, maar dat zijn niet echt de dingen die met criminaliteit etc. te maken hebben.
Oud 10-06-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-06-2003 @ 23:16:

Omdat gereformeerden niet rebels en lastig zijn, en je wilde aantonen dat streng gelovigen door een verschil tussen hun wereld thuis en 'buiten' overlast veroorzaken. Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?
[/B]
Onder de jongere gereformeerden zijn die er wel hoor, kijk maar eens in Urk, die gasten zuipen en blowen bij de vleet. En ik woon in een stad met relatief veel gereformeerden, waar ook een school voor is en die kinderen die daar opzitten zijn alleen op zondag en thuis braaf...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 02:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali
Sjied No Clue
69 30-12-2003 18:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap integratie van de Marokkanen
batisimon
134 07-12-2002 16:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kut-Marokkanen
Miss_Maroc
254 23-11-2002 00:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap plannen minister Nawijn
NN
251 13-09-2002 14:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst
Verwijderd
132 15-03-2002 22:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.