Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2007, 18:46
Little me
Little me is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een beste vriendin (nu al zo'n 12 jaar) en als ze bij me komt slapen, zweet ze en snurkt ze ontzettend. Dat is echt iets van de laatste 2 jaar en dat is steeds erger geworden (het zweten en snurken). Zo erg, dat ik er gewoon niet van kan slapen.
Ik heb een tweepersoonsbed en we slapen daar dan samen in, vandaar dat ik dus last heb van dat gezweet (deken nat van het zweet...)
Nou heb ik het er al wel eens met haar over gehad, dat ik vind dat ze zo zweet en dat ze nogal hard snurkt. Maar daar doet ze niet echt iets mee

Hoe kan ik dit haar op een subtiele manier brengen, zodat ze er misschien iets aan gaat doen??

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 18:55
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Laat haar niet meer in jouw bed slapen als je daar last van hebt.

Tegen zweten weet ik zo één-twee-drie echt geen betere oplossing. Snurken komt door mondademhaling. Als ze zelf last heeft van haar snurken er iets aan wil doen moet ze gewoon consequent haar kiezen op elkaar houden en door haar neus ademhalen.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 20:10
J-roenn
J-roenn is offline
tegen dat zweten kan je haar als een soort mummie in een deken rollen, als je dan goed bij het hoofd alles aandraait ( de deken ) zodat er geen zuurstof meer bij kan ben je van dat snurken ook af binnen 2 min.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 20:14
mario
Avatar van mario
mario is offline
zet een bus deo klaar voor der en koop wat oorpropjes
__________________
www.funing.nl
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 21:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik denk dat ze zelf gewoon geen flauw idee heeft wat ze eraan moet doen. Natuurlijk wil iedereen die daar last van heeft er vanaf (neem ik bij voorbaat aan), maar dan moet je wel weten hoe.
Opper eens het idee een dermatoloog te bezoeken (via de huisarts) om haar van haar zweetproblemen af te helpen. Daarbij kun je haar eraan herinneren dat overmatig zweten erg slecht is voor de huid. Als je de lakens echt nat zweet is de kans er zelfs dat je je huid kapot zweet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 21:41
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
hmm dat is wel lastig... het kan ook aan haar keel/neusamandel(en) liggen, dat ze snurkt. Maar ja om nou te vragen of ze die wil laten weghalen
Je zou eventueel kunnen zeggen dat het je opvalt dat ze sinds 2 jaar zo is gaan snurken (misschien een medische oorzaak?) en gewoon eerlijk zeggen dat het je stoort.
En voor het zweetprobleem... tsja, sommige mensen zweten nou eenmaal meer dan anderen in hun slaap. Ik denk niet dat je daar echt iets aan kan doen.

Succes in ieder geval.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life

Laatst gewijzigd op 04-02-2007 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 21:42
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 04-02-2007 @ 22:41 :
Als je de lakens echt nat zweet is de kans er zelfs dat je je huid kapot zweet.
Serieus?? Dat wist ik niet eens
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 21:45
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Tsu schreef op 04-02-2007 @ 22:42 :
Serieus?? Dat wist ik niet eens
Als je lakens helemaal vochtig zijn (stroef, zegmaar) dan schuren ze over je huid.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 08:15
dlennartd
Avatar van dlennartd
dlennartd is offline
Wat je ook kan doe, is gewoon je mont houden en niet zo lullig doen, sommige mensen kunnen hier gewoon nix aan doen, en het is dan fokking zielig als je daar tegenover hun over gaat zeuren, een maat van me, genaamt Joelie, Lit'l motherfucker, joelie! die zig ook altijd de pleures zweet, vooral met gym les, maar vast ook in bed. Die mensen kunnen hier gewoon nix aan doen, maar er is ook nix ergs aan. Als he hier echt zoon last van hebt ga dan ook niet samen met haar in 1 bed liggen, dit komt btw ook een beetje raar over.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 12:32
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
dlennartd schreef op 05-02-2007 @ 09:15 :
Als he hier echt zoon last van hebt ga dan ook niet samen met haar in 1 bed liggen, dit komt btw ook een beetje raar over.
toen ik 11 was deed ik dat ook als ik bij een vriendin bleef slapen
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
dlennartd schreef op 05-02-2007 @ 09:15 :
Wat je ook kan doe, is gewoon je mont houden en niet zo lullig doen, sommige mensen kunnen hier gewoon nix aan doen, en het is dan fokking zielig als je daar tegenover hun over gaat zeuren, een maat van me, genaamt Joelie, Lit'l motherfucker, joelie! die zig ook altijd de pleures zweet, vooral met gym les, maar vast ook in bed. Die mensen kunnen hier gewoon nix aan doen, maar er is ook nix ergs aan. Als he hier echt zoon last van hebt ga dan ook niet samen met haar in 1 bed liggen, dit komt btw ook een beetje raar over.
ten eerste: praat even normaal...
verder is het naar voor degene die er last van heeft en die kan er dan misschien niets aan doen, maar dat betekent niet dat anderen het niet irritant mogen vinden. als je verkouden bent suckt dat ook heel hard, maar dan vind ik het nog steeds heel goor als ze continu hun neus ophalen of lekker snot door de hele trein heen niezen (ieuwww)
er zijn bepaalde ingrepen om zweetklieren te verwijderen, mocht er echt een groot probleem zijn. verder kan bepaalde zeep of deodorant helpen. snurken is een probleem dat nog steeds niet opgelost kan worden, al zijn er bepaalde slaapcentra waar ze onderzoek doen. dat is wel bij heel grote problemen.
het grootste probleem is natuurlijk hoe je zo iemand aanspreekt: niet meteen zeggen dat je het goor en irritant vind, maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk. koop anders een keer een speciale deodorant oid en laat dat zien...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 15:46
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 04-02-2007 @ 19:55 :
Laat haar niet meer in jouw bed slapen als je daar last van hebt.

Tegen zweten weet ik zo één-twee-drie echt geen betere oplossing. Snurken komt door mondademhaling. Als ze zelf last heeft van haar snurken er iets aan wil doen moet ze gewoon consequent haar kiezen op elkaar houden en door haar neus ademhalen.
Fucking bullshit, snurken komt doordat de tong wegzakt achter in de keel en dit kan meerdere oorzaken hebben.
9 vd 10 keer ligt het aan de slaap houding, op je zij/buik slapen verhelpt het probleem daarom ook al vaak.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 15:55
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Stevill schreef op 05-02-2007 @ 16:46 :
Fucking bullshit, snurken komt doordat de tong wegzakt achter in de keel en dit kan meerdere oorzaken hebben.
9 vd 10 keer ligt het aan de slaap houding, op je zij/buik slapen verhelpt het probleem daarom ook al vaak.
Heus niet altijd. De vader van een vriendin moest een operatie aan z'n neus en alles hebben, omdat hij zo erg snurkte. Nooit iets over een tong gehoord en nu is het over.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 17:42
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ik heb vroeger ook veel gesnurkt, dat kwam door mijn neusamandelen EN mijn keelamandelen. Die zijn nu allemaal verwijderd en ik heb nergens last meer van

En trouwens, al mijn vriendinnen slapen bij mij in bed als ze blijven slapen. Wat maakt dat nou weer uit? Als je een groot bed hebt en verder geen ruimte meer hebt...
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 16:09
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Je kunt iig misschien allebei een aparte deken nemen. Dus dat je niet meer onder dezelfde deken hoeft te liggen als zij.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 13:19
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 05-02-2007 @ 16:55 :
Heus niet altijd. De vader van een vriendin moest een operatie aan z'n neus en alles hebben, omdat hij zo erg snurkte. Nooit iets over een tong gehoord en nu is het over.
Nee idd er moest eigenlijk nog meestal voor.
chronische verkoudheid ed. kan ook nog.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 13:38
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
dlennartd schreef op 05-02-2007 @ 09:15 :
Wat je ook kan doe, is gewoon je mont houden en niet zo lullig doen, sommige mensen kunnen hier gewoon nix aan doen, en het is dan fokking zielig als je daar tegenover hun over gaat zeuren, een maat van me, genaamt Joelie, Lit'l motherfucker, joelie! die zig ook altijd de pleures zweet, vooral met gym les, maar vast ook in bed. Die mensen kunnen hier gewoon nix aan doen, maar er is ook nix ergs aan. Als he hier echt zoon last van hebt ga dan ook niet samen met haar in 1 bed liggen, dit komt btw ook een beetje raar over.
Als jij echt 19 bent, ben ik de dochter van de kerstman.
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #132
Pruts0r
496 25-07-2008 16:56
Verhalen & Gedichten [verhaal] Deliciously Finished
Bowser
0 08-07-2005 07:37
Verhalen & Gedichten Feelings
Anki
13 02-08-2004 15:53
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12
Liefde & Relatie afknapper?
Fleurop
17 06-07-2003 13:56
ARTistiek Oud
Verwijderd
4 26-03-2002 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.