Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 20:10
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
Hoi,

maandag heb ik blijkbaar een mondeling examen duits
ik heb maar 1 uurtje duits per week , en dit is pas mijn tweede jaar
dus ken ik er nog niet veel van
omdat we de boel een beetje teveel hebben begaaid, een beetje teveel de aap hebben uitgehangen ... heeft die leerkracht duits een moeilijke opdracht gegeven
de opdracht luidt: beschrijf je ideale leerkracht

met gevolg dat ik geen zin gevormd krijg

ok ... ik heb het toch geprobeerd

zouden jullie dit kunnen bekijken en de fouten verbeteren? (en ja ik weet het staat allemaal niet in hoofdletters, maar dat is niet erg... als de uitgangen en de woorden maar goed zijn... (het is toch mondeling, die hoofdletters zien ze niet))



hier gaat ie:

Guten Tag

Heute will ich ihr meinen ideale lehrer presentieren.
Naturlich ist meinen idealen lehrer ein mann, ein hübschen mann.
Er ist humorvoll,sympathisch und er kann gut und interessant lehren.
Mein ideale lehrer musst auch immer begeistert sein und nicht zu viel sägen.
Du bist auch einen idealen lehrer wenn du die welt von die schuler kennt, wenn er sie versteht.
Mein ideale lehrer ist nicht immer einen lehrer, er ist auch einen freund für die schüler.
Er erzählt über sein leben, über sport, über mode, über alles.
Aber mein ideale lehrer gibt auch nicht zu viel hausaufgaben und seine klassenarbeiten sind nicht zu wahnsinnig schwierig. Und wenn du problemen hast, sollt ihr dich immer helfen.

Wenn ein lehrer ist wie ich habe gesagt, musst er siecher nach hier kommen. Er sollt einen lehrer mit succes sein.




en als er hier iemand bij is wie goed duits kan ... mag ie er altijd wel iets bij verzinnen of iets veranderen


dank je zeer !!!!!!!!!!!!!!!
karen
__________________
THE QUEEN OF THE BONG
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2004, 20:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
elk zelfstandig naamwoord heeft om te beginnen een hoofdletter nodig....

verder is "Du bist" een heel collegiale uitdrukking, Duits is veel gereserveerder op het gebied van u/je, dus ik zou aanraden om gewoon overal "Sie sind" te schrijven.

de beginzin "Heute will ich", 'heute' wordt meer gebruikt als 'vandaag', ik zou 'jetzt' gebruiken.

Ik zou ook nog eens met de grammatica ernaast alle naamvallen nakijken, want ik zie er een paar die van elkaar afwijken, zelf ben ik ook geen kei op dat gebied, maar er zitten denk ik fouten in.


een paar zinsopbouw zaken:

"Und wenn du problemen hast, sollt ihr dich immer helfen. "
->
"Und wenn man Problemen hat, will er immer helfen."


"nicht zu viel sägen."
da braucht man kein Umlaut. dus:
"nicht zuviel sagen."


"Wenn ein lehrer ist wie ich habe gesagt, musst er siecher nach hier kommen. Er sollt einen lehrer mit succes sein. "
sorry als dit erg denigrerend overkomt, maar ik kan niet 100% bepalen wat je hier wil zeggen. ik ga er van uit dat je wil zeggen "als een ideale leraar bestaat, moet hij hier op school komen, hij zal zeker succes hebben"

dat wordt iets in de richting van:
"Wenn es ein idealer Lehrer gibt, musst er sicher nach diese Schule kommen. Er sollt sicher erfolgreich sein."

hopelijk helpt dit iets.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 23:27
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 21:43 :
elk zelfstandig naamwoord heeft om te beginnen een hoofdletter nodig....

verder is "Du bist" een heel collegiale uitdrukking, Duits is veel gereserveerder op het gebied van u/je, dus ik zou aanraden om gewoon overal "Sie sind" te schrijven.

de beginzin "Heute will ich", 'heute' wordt meer gebruikt als 'vandaag', ik zou 'jetzt' gebruiken.

Ik zou ook nog eens met de grammatica ernaast alle naamvallen nakijken, want ik zie er een paar die van elkaar afwijken, zelf ben ik ook geen kei op dat gebied, maar er zitten denk ik fouten in.


een paar zinsopbouw zaken:

"Und wenn du problemen hast, sollt ihr dich immer helfen. "
->
"Und wenn man Problemen hat, will er immer helfen."


"nicht zu viel sägen."
da braucht man kein Umlaut. dus:
"nicht zuviel sagen."


"Wenn ein lehrer ist wie ich habe gesagt, musst er siecher nach hier kommen. Er sollt einen lehrer mit succes sein. "
sorry als dit erg denigrerend overkomt, maar ik kan niet 100% bepalen wat je hier wil zeggen. ik ga er van uit dat je wil zeggen "als een ideale leraar bestaat, moet hij hier op school komen, hij zal zeker succes hebben"

dat wordt iets in de richting van:
"Wenn es ein idealer Lehrer gibt, musst er sicher nach diese Schule kommen. Er sollt sicher erfolgreich sein."

hopelijk helpt dit iets.
Verbetering van de verbetering.

Wenn es einen idealen Lehrer gibt, muss er sicher/bestimmt zu dieser Schule kommen. Er wird sicher/bestimmt erfolgreich sein.
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 23:33
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
QueenOfTheBongo schreef op 02-12-2004 @ 21:10 :
Hoi,

maandag heb ik blijkbaar een mondeling examen duits
ik heb maar 1 uurtje duits per week , en dit is pas mijn tweede jaar
dus ken ik er nog niet veel van
omdat we de boel een beetje teveel hebben begaaid, een beetje teveel de aap hebben uitgehangen ... heeft die leerkracht duits een moeilijke opdracht gegeven
de opdracht luidt: beschrijf je ideale leerkracht

met gevolg dat ik geen zin gevormd krijg

ok ... ik heb het toch geprobeerd

zouden jullie dit kunnen bekijken en de fouten verbeteren? (en ja ik weet het staat allemaal niet in hoofdletters, maar dat is niet erg... als de uitgangen en de woorden maar goed zijn... (het is toch mondeling, die hoofdletters zien ze niet))



hier gaat ie:

Guten Tag

Heute will ich ihnen meinen idealen Lehrer präsentieren/vorstellen.
Natürlich ist mein idealer Lehrer ein Mann, ein hübscher Mann.
Er ist humorvoll, sympathisch und er kann gut und interessant lehren.
Mein idealer lehrer sollte auch immer begeistert sein und nicht zu viel sägen.
Man ist auch ein idealer Lehrer, wenn man die Welt der Schüler kennt, wenn man sie versteht.
Mein idealer Lehrer ist nicht immer ein Lehrer, er ist auch ein Freund für die Schüler.
Er erzählt über sein Leben, über Sport, über Mode, über alles.
Aber mein idealer Lehrer gibt auch nicht zu viel Hausaufgaben und seine Klassenarbeiten sind nicht zu wahnsinnig schwierig.




en als er hier iemand bij is wie goed duits kan ... mag ie er altijd wel iets bij verzinnen of iets veranderen


dank je zeer !!!!!!!!!!!!!!!
karen
Hierin staan alvast geen fouten meer. Je zult zelf moeten kijken wat ik allemaal veranderd heb, want er staan te veel fouten in om ze allemaal vetjes te zetten.
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 23:34
Emilia
Emilia is offline
Und wenn du problemen hast, sollt ihr dich immer helfen.

Dit moet worden:

Wenn man Probleme hat, sollte er dir immer helfen.

'helfen' is een werkwoord met datief (3e naamval)
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 19:14
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
ik heb een beetje bijgevoegd...
kijk nog eens even als je wilt



Guten Tag

Heute will ich ihnen meinen idealen Lehrer präsentieren.
Natürlich ist mein idealer Lehrer ein Mann, ein hübscher Mann.
Er unterricht mit humor,er ist sympathisch, er kann interessant lehren und gut erklären.
Mein idealer lehrer ist jung und ist immer gut gekleidet.
Er sollte auch immer begeistert sein und nicht zu viel sägen.
Man ist auch ein idealer Lehrer, wenn man die Welt der Schüler kennt, wenn man sie versteht.
Für mich ist sehr wichtig, dass mein idealer Lehrer ist nicht immer ein Lehrer, er ist auch ein Freund für die Schüler.
Aber mein idealer Lehrer gibt auch nicht zu viel Hausaufgaben und seine Klassenarbeiten sind nicht zu wahnsinnig schwierig. Er hatt viel Geduld und er sollte wiederholen. Und wenn ein schüler probleme hat sollte er sich zeit nehmen.

Wenn es ein idealer Lehrer gibt, musst er sicher zu dieser Schule kommen. Er wird sicher erfolgreich sein
__________________
THE QUEEN OF THE BONG
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 20:26
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
*Ik geef hier de benodigde correcties weer, voor zover noodzakelijk*
Guten Tag

Heute will ich euch meinen idealen Lehrer präsentieren.
Natürlich ist mein idealer Lehrer ein Mann, ein hübscher Mann.
Er unterricht mit Humor, er ist sympathisch, er kann interessant lehren und gut erklären.
Mein idealer Lehrer ist jung und ist immer gut gekleidet.
Er soll auch immer begeistert sein und nicht zu viel sagen.
Man ist auch ein idealer Lehrer, wenn man die Welt der Schüler kennt, wenn man sie versteht.
Für mich ist es sehr wichtig, dass mein idealer Lehrer nicht immer ein Lehrer ist, er ist auch ein Freund für die Schüler.
Aber mein idealer Lehrer gibt auch nicht zu viel Hausaufgaben und seine Klassenarbeiten sind nicht zu wahnsinnig schwierig. Er hatt viel Geduld und er soll wiederholen. Und wenn ein Schüler probleme hat soll er sich zeit nehmen.

Wenn es einen idealen Lehrer gibt, muss er sicher zu dieser Schule kommen. Er wird sicher erfolgreich sein.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 08:04
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 03-12-2004 @ 21:26 :
*Ik geef hier de benodigde correcties weer, voor zover noodzakelijk*
Guten Tag

Heute will ich euch meinen idealen Lehrer präsentieren.
Natürlich ist mein idealer Lehrer ein Mann, ein hübscher Mann.
Er unterricht mit Humor, er ist sympathisch, er kann interessant lehren und gut erklären.
Mein idealer Lehrer ist jung und ist immer gut gekleidet.
Er soll auch immer begeistert sein und nicht zu viel sagen.
Man ist auch ein idealer Lehrer, wenn man die Welt der Schüler kennt, wenn man sie versteht.
Für mich ist es sehr wichtig, dass mein idealer Lehrer nicht nur ein Lehrer ist, sondern auch ein Freund für die Schüler.
Aber mein idealer Lehrer gibt auch nicht zu viel Hausaufgaben und seine Klassenarbeiten sind nicht zu wahnsinnig schwierig. Er hat viel Geduld und er soll wiederholen. Und wenn ein Schüler Probleme hat, soll er sich Zeit nehmen.

Wenn es einen idealen Lehrer gibt, muss er sicher zu dieser Schule kommen. Er wird sicher erfolgreich sein.
Het mag gevit lijken, maar je moet wat guller zijn met komma's en hoofdletters;

hoofdletters: voor elk substantief één
komma's: wanneer je overgaat van een hoofdzin naar een bijzin

Ik heb de laatste onvolkomenheden verbeterd in de quote.
Uitspraakelementje:
'sympathisch' uitspreken als [zuumPAAtiesj]
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HELP MIJ bij mijn studiekeuze :(
Anoniem26896
5 20-08-2014 19:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand mij helpen? ( met Duits )
scholier19
17 05-05-2011 10:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie kan mij helpen met Duits
svenis
1 24-04-2005 15:13
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help!!! Presentatie Duits
Verwijderd
1 11-10-2001 20:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits
hanneke_temp
1 09-10-2001 21:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen ah ik heb een groot DUITS probleem wie helpt mij
ikweeter niksvan
1 05-06-2001 19:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.