Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2010, 08:32
SannePastoor
SannePastoor is offline
Hee mensen!

Ik zelf heb altijd problemen gehad met het aanspreken van jongens. Ik denk dat ik dat gewoon niet durf ofzo. Nu zit ik al een tijdje via internet te daten.
Vinden jullie dit stom of niet? Ik dacht namelijk altijd eerst dat het stom was maar nu denk ik daar heel anders over. Het is juist iets van deze tijd denk ik.

Groetjes,
Sanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2010, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Hee mensen!

Ik zelf heb altijd problemen gehad met het aanspreken van jongens. Ik denk dat ik dat gewoon niet durf ofzo. Nu zit ik al een tijdje via internet te daten.
Vinden jullie dit stom of niet? Ik dacht namelijk altijd eerst dat het stom was maar nu denk ik daar heel anders over. Het is juist iets van deze tijd denk ik.

Groetjes,
Sanne
Hey ik heb het precies hetzelfde als jij alleen dan met het aanspreken van meiden. Ik doe nu aan online dating via lexa.. niks raars aan.. alleen nog geen match gevonden
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 09:30
SannePastoor
SannePastoor is offline
Ik doe dit via datelife. Misschien heb je daar meer succes?
Het is wel wat erotisch hoor, ik weet niet of dat wat uitmaakt....
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 09:34
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik zou het zelf nooit doen. Naar mijn mening is iemand via internet altijd anders dan in het echt. Het komt ook op mij over als de weg van de minste weerstand, in plaats van aan jezelf te werken ontwijk je je minpunten. En als je die persoon dan een keer in het echt tegen komt? Hoe spreek je hem/haar dan aan?

Het is dus niks voor mij, ik wil vanaf het begin weten wat voor iemand ik voor me heb en niet eerst een beeld vormen om dat later nog bij te moeten stellen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 09:37
SannePastoor
SannePastoor is offline
Hmm nou ik denk dat je genoeg te bespreken hebt...je leert elkaar toch wel kennen via het internet vind ik. Maar goed dat kan, sommige mensen vinden het leuk, anderen wat minder...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 09:38
Verwijderd
Wat erotischer? Wat moet ik daarbij denken?
Ik wil wel graag een vrienden maar durf geen meiden aan te spreken..dat is het probleem..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 10:16
SannePastoor
SannePastoor is offline
Nou het wordt wat erotischer neergezet die site. Zoals vrouw zoekt seks en dat soort dingen. Maar volgens mij valt dat allemaal wel mee...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 10:59
Verwijderd
Oh das wel handig hahaha! Ik zal me aanmelden.. waar sta jij ?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 11:14
SannePastoor
SannePastoor is offline
Haha je loopt wel erg hard van stapel zeg
wie zegt dat ik met jou wil daten?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 11:20
Pandemonium
Pandemonium is offline
Ola!
Nix mis mee online dating. Heb mijn vriend ook online ontmoet.
Al moet ik zeggen op sites waar ze al adverteren met: "Vrouw zoekt seks" ik niet verwacht dat je er een relatie aan overhoudt.

Ik zat zelf op paiq.nl het mooie van die site is, dat je niet gelijk elkaars foto ziet, die wordt pas zichtbaar als je enige tijd met elkaar gechat hebt. Zo heb je gelijk een idee of het klikt ja of nee.

Suc6 in ieder geval!
__________________
Hoor niet alles wat je gelooft
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 11:20
Verwijderd
Zeg alleen waar je staat zeg niet dat k met je wil daten hoor
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 11:34
SannePastoor
SannePastoor is offline
Je kan me vinden op iriss0c
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 12:01
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Ik zou het zelf nooit doen. Naar mijn mening is iemand via internet altijd anders dan in het echt. Het komt ook op mij over als de weg van de minste weerstand, in plaats van aan jezelf te werken ontwijk je je minpunten. En als je die persoon dan een keer in het echt tegen komt? Hoe spreek je hem/haar dan aan?

Het is dus niks voor mij, ik wil vanaf het begin weten wat voor iemand ik voor me heb en niet eerst een beeld vormen om dat later nog bij te moeten stellen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 13:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ola!
Nix mis mee online dating. Heb mijn vriend ook online ontmoet.
Al moet ik zeggen op sites waar ze al adverteren met: "Vrouw zoekt seks" ik niet verwacht dat je er een relatie aan overhoudt.

Ik zat zelf op paiq.nl het mooie van die site is, dat je niet gelijk elkaars foto ziet, die wordt pas zichtbaar als je enige tijd met elkaar gechat hebt. Zo heb je gelijk een idee of het klikt ja of nee.

Suc6 in ieder geval!
Dat zou ik juist vervelend vinden. Als ik met iemand ga chatten, dan wil ik wel weten hoe diegene er uit ziet. Het heeft geen zin als ik een hele tijd aan het chatten ben en dan een foto krijg van iemand die ik totaal niet aantrekkelijk vind. Of andersom.

OT: ik vind het wel iets van deze tijd ja. Ik doe het zelf niet, maar er wordt wel regelmatig aan me gevraagd (aangezien ik vrijgezel ben) of online daten niet een idee is. Daaruit blijkt dat mijn omgeving het ook behoorlijk normaal vindt. Toch moet ik zeggen dat het ergens toch nog een beetje genant zou voelen al zou ik er toch aan beginnen.
Mijn broer en zijn vriendin hebben elkaar overigens via een datingsite ontmoet en hebben nu al een aantal jaren een relatie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 14:03
SannePastoor
SannePastoor is offline
Zie je dat betekent dat het echt wel kan....maar goed als je het zelf niks vind moet je het ook gewoon niet doen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 14:04
Cha-H
Cha-H is offline
Ik doe het ook! Op knuz.nl
Ik vond het eerst ook een beetje raar, maar m'n zus was er mee begonnen en vond het leuk! Ze raadde het mij ook aan, maar ik vond het allemaal maar een beetje triest klinken.
Uiteindelijk heeft ze een aantal dates gehad waar een paar leuke bij zaten en wat een beetje tegenviel.
Ik ben er dus ook maar aan gaan geloven en binnenkort heb ik een date met een jongen die ik via msn (en webcam uiteraard) wel leuk vind! Het is natuurlijk maar afwachten hoe iemand in het echt is.. hoe leuk iemand op msn ook kan over komen..
Je kunt je namelijk heel makkelijk voor doen als iemand anders!

Maar goed, daar kom je dan snel genoeg achter.. Ik vind het tot nu toe allemaal wel leuk!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 14:18
SannePastoor
SannePastoor is offline
natuurlijk dat is ook zo!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het zelf nooit doen. Naar mijn mening is iemand via internet altijd anders dan in het echt. Het komt ook op mij over als de weg van de minste weerstand, in plaats van aan jezelf te werken ontwijk je je minpunten. En als je die persoon dan een keer in het echt tegen komt? Hoe spreek je hem/haar dan aan?

Het is dus niks voor mij, ik wil vanaf het begin weten wat voor iemand ik voor me heb en niet eerst een beeld vormen om dat later nog bij te moeten stellen.
De hele bedoeling is nou juist dat je elkaar snel genoeg irl ontmoet, toch? Het enige verschil is dat als je iemand via een kroeg ontmoet, je op een eerste date gaat met iemand die je (bijna) alleen maar van uiterlijk kent, en via een site met iemand die je (bijna) alleen maar van innerlijk kent. In allebei de gevallen is het maar afwachten of 'de andere helft' ook leuk is.

Ook bijvoorbeeld via een forum als dit; als je elkaar dan eens irl ontmoet, vind ik het niet meer dan logisch dat je dan soms tegen iemand aanloopt die wel heel aantrekkelijk en leuk is. Nou ja, prima toch? Ik ken ook wel mensen die elkaar via zulke datingsites kennen en die hebben heel leuke relaties, dus het kan allemaal. Het heeft wel als voordeel dat je van elkaar weet dat je op zoek bent naar iets serieus, dus die schifting hoef je al niet meer te maken.

Ik heb het zelf trouwens nog nooit gedaan - ja wel mensen gemeet, maar nog nooit op basis daarvan gedate. Hmm wel een keertje gezoend trouwens, ik vergeet dat altijd. Maar dat was eigenlijk de enige jongen die ik na zo'n 8 jaar meetings ook daadwerkelijk aantrekkelijk vond in uiterlijk én gedrag en die had ik ook al vaker gezien. Ik scharrel vriendjes eerder op in m'n sociale leven, want daar kom ik natuurlijk meer mensen tegen. Maar als ik nou nooit nieuwe mannen tegen zou komen (euh en ik was vrijgezel), dan zou ik misschien ook wel eens op zo'n site gaan rondkijken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-09-2010, 15:41
Verwijderd
Hmmm, ik heb geen ervaring met datingsites, maar ik zie niet zoveel bezwaren eigenlijk. Natuurlijk kunnen mensen in het echt ontzettend tegenvallen, maar dat kan ook gebeuren wanneer je gaat daten met iemand die je een paar nachten daarvoor met je zatte kop in een of andere foute tent bent tegengekomen. En over dat liegen over jezelf; alsof dat op eerste dates anders gaat. Voor mensen die moeilijk de stap naar iemand toe zetten lijkt het me prima te werken, je weet hier tenslotte zeker dat iedereen op de site op zoek is naar een date..

Moet wel zeggen dat een datingsite waarbij 'op zoek naar seks' vermeld wordt mij niet de beste zoekplaats voor een date lijkt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 15:46
SannePastoor
SannePastoor is offline
Haha ja dat geef ik ook toe....maar goed die datingsite was dan ook maar als voorbeeld bedoeld want je hebt ook in daten verschillende categorieen. Ik heb het helemaal met je eens wat betreft online daten. Voor mensen die moeilijk contact kunnen maken door wat voor reden dan ook is het gewoon een ideale oplossing!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 15:50
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Al wel verschillende date gehad VIA dit forum en ook via een datingsite, vooral jaar of 3/4 geleden posotoeve en negatieve ervaringen mee. Hoe dan ook het is een leuke manier om mensen te leren kennen!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 16:05
TBSpatient
TBSpatient is offline
Ik vind het zeker geen verkeerde manier!
Op voorwaarde dat ik direct een foto krijgt (ik wil wel weten met wie is dus chat) en de date eerlijk is over der leeftijd (dat ik niet met een 40 jarige vrouw ofzo zit te chatten)

Sommige zijn gewoon erg onzeker in real life, en dan is internet zeker geen verkeerde oplossing!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 18:19
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
De hele bedoeling is nou juist dat je elkaar snel genoeg irl ontmoet, toch? Het enige verschil is dat als je iemand via een kroeg ontmoet, je op een eerste date gaat met iemand die je (bijna) alleen maar van uiterlijk kent, en via een site met iemand die je (bijna) alleen maar van innerlijk kent. In allebei de gevallen is het maar afwachten of 'de andere helft' ook leuk is.
Ik geloof sowieso niet in zoeken en daten. Dus het is voor mij sowieso niks. Ik maak het dus ook nooit mee dat ik met iemand date die ik alleen van uiterlijk ken. Ik moet eerst goed bevriend zijn met iemand voor ik hem kan zien als potentieel relatiemateriaal.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 18:53
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Ik vind het eigenlijk best kansloos.

het lijkt dan wel ik kan niks krijgen ik zet me eigen maar op t net.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 19:35
Verwijderd
Ik zie het meer als redmiddel voor als ik 25+ ben en nog niemand ben tegengekomen. Nu leer ik nog genoeg nieuwe mensen kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2010, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof sowieso niet in zoeken en daten. Dus het is voor mij sowieso niks. Ik maak het dus ook nooit mee dat ik met iemand date die ik alleen van uiterlijk ken. Ik moet eerst goed bevriend zijn met iemand voor ik hem kan zien als potentieel relatiemateriaal.
Ik ook niet zo (de twee blijvertjes was ik al mee bevriend voor ik wat met ze kreeg), maar wat ik zeg, als je bijvoorbeeld heel weinig potentiële partners tegenkomt op je studie/werk/dagbesteding, dan is zoiets misschien wel een uitkomst.

Daten is trouwens wel leuk vind ik, maar dat deed ik nooit zo met het idee van zoeken; meer met het idee van vrijetijdsbesteding
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 09:40
SannePastoor
SannePastoor is offline
Okee ja dat kan ook natuurlijk. Daarom daten via internet hoeft niet alleen voor mensen te zijn die echt op zoek zijn. Maar ook voor mensen die gewoon lol willen hebben....zoals denk ik de mensen op datelife.nl
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 20:59
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Hee mensen!

Ik zelf heb altijd problemen gehad met het aanspreken van jongens. Ik denk dat ik dat gewoon niet durf ofzo. Nu zit ik al een tijdje via internet te daten.
Vinden jullie dit stom of niet? Ik dacht namelijk altijd eerst dat het stom was maar nu denk ik daar heel anders over. Het is juist iets van deze tijd denk ik.

Groetjes,
Sanne
ik dacht alleen dat dikke stinkende levenloze kerels die nog bij hun moeder wonen dat deden... niet dus!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 23:49
Verwijderd
Ehrm het kan zeker ik zou er zelf nooit voor kiezen.

En dat aanspreken moet je gewoon doen! had ik vroeger ook toen kwam ik bij een groep meiden in de klas en daar ging het gewoon vanzelf mee. Saaie les bv dan zeg je gewoon pfff, saaie les hč of niet? Sindsdien geen last meer van gehad!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 23:52
Verwijderd
Citaat:
ik dacht alleen dat dikke stinkende levenloze kerels die nog bij hun moeder wonen dat deden... niet dus!
Ehm ja, en die daten vervolgens allemaal met elkaar...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 11:05
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Ehm ja, en die daten vervolgens allemaal met elkaar...
nja ik dacht eerder dat die dus gewoon daar zitten en wachten tot er een meisje komt waar ze dan met zn alle op af komen!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:30
Verwijderd
wat je eigen stelling ontkracht
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 10:08
Verwijderd
Online dating vind ik niks mis mee,

Inderdaad kan het soms vies tegenvallen in het echt, Ik heb heel wat mensen ontmoet via internet.
Sommige uit vriendschap en sommige uit eventuele liefde.

Zo ging het met de 1 wel goed, en de ander niet.
Ik vind er dus niks mis mee, zolang je er zelf maar achterstaat.

Ik zeg alleen, je moet wel een beetje op je hoede zijn, er kunnen ook nare typetjes tussen zitten!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 07:58
SannePastoor
SannePastoor is offline
Ja daar heb je gelijk in. Daarom geef ik ook de voorkeur aan een betaalde datingsite. Waarom? Omdat de grappenmakers en nare typetjes zoals jij die omschrijft dan in ieder geval in mindere mate aanwezig zullen zijn waardoor alleen de echt serieuze mensen overblijven.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 08:28
Verwijderd
KLopt.. Daarom ben ik lexa
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 09:07
SannePastoor
SannePastoor is offline
En ik datelife
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2010, 09:13
Verwijderd
Citaat:
En ik datelife
Ik nu ook
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 11:51
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Nou ja, ik heb wel enigszins ervaring met online dating. Niet via een datingsite, wel via dit forum.

En nee, ik kan het niet heel succesvol noemen, in de zin van. Na drie jaar chatten hebben we elkaar leren kennen en inderdaad gedate. Echter, hoe iemand praat, kijkt, lacht, ruikt, zegt heel veel over de aantrekkelijkheid van iemand. En iedereen weet dat dát belangrijker is dan of iemand ook van puzzelen, skaten of dansen houdt. Er zijn namelijk miljoenen mensen die daarvan houden. Bovenstaande factoren bepalen wat diegene onderscheidt van al die andere honderden puzzelaars.

Sowieso zijn letters op een beeld, enkel zwart op wit, wat jij interpreteert op een wijze die je graag zou willen lezen. Of juist niet zou willen lezen. Ondanks dat je misschien langer kunt nadenken over wat je zegt en makkelijk commentaar kunt verwijderen, blijven alle grijze nuances echt achterwegen.

In eerste instantie kon ik dit met mijn 16 jarige ogen, destijds ook niet geloven. Na een ervaring rijker weet ik zeker dat het waar is. Ik heb er wel een waardevolle vriendschap aan overgehouden. Al is die vriendschap veel meer opgebouwd in het werkelijke leven, toen we elkaar na twee jaar toevallig weer tegen het lijf liepen.

Tot een zekere hoogte denk ik dat het kan helpen om via internet te daten. Echter lijkt het me inderdaad beter om een manier van leven te vinden waar je je dagelijkse realiteit mee kunt inrichten, die aansluit bij wie je bent en je wensen. Daar horen ook automatisch mensen bij die je daarin kunt sluiten.

Dan hoef je niet een ontzettend sociaal, spontaan mens te zijn.

Laatst gewijzigd op 21-09-2010 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 16:14
SannePastoor
SannePastoor is offline
Citaat:
Ik nu ook
,

Wat is je naam dan? Dan kan ik je opzoeken!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 19:14
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
Citaat:
De hele bedoeling is nou juist dat je elkaar snel genoeg irl ontmoet, toch?
Sommige mensen zou ik juist helemaal niet snel irl willen ontmoeten...
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 16:04
SannePastoor
SannePastoor is offline
Hoezo niet??
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 18:24
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik ken mijn vriend ook via paiq.
Vind dat wel een grappige site, je krijgt zeg maar speeddates, en je ziet ook niet gelijk elkaars foto's (die speeddates worden gekozen dmv vragenlijsten die je hebt ingevuld, zo wordt er geprobeerd een passende date te zoeken zeg maar)
En hoe meer je chat des te sneller krijg je een foto in beeld.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 14:47
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Over 10 jaar is het waarschijnelijk de normaalste zaak van de wereld maar nu word je toch nog een beetje als sneu en hopeloos gezien wanneer je date via datingsites.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Online bedriegster betrappen
Brojan
5 19-06-2014 18:32
Liefde & Relatie Wat is een goede datingsite?
MAD-Duckie++
37 03-02-2011 18:23
Liefde & Relatie Online dating een hype?
SannePastoor
1 05-10-2010 10:08
Liefde & Relatie Hoe vind ik een vriendin/liefde zónder discotheek?
Jos-Single
73 24-08-2010 12:50
Liefde & Relatie Jonge man Oudere vrouw
JeffreyH
45 16-10-2006 06:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.