Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2013, 15:00
heeeiiixx3
heeeiiixx3 is offline
Heeiihooii,

Ik heb een heel slecht zelfbeeld, ik heb het gevoel dat ik alles maar dan ook alles fout doe. Als ik bijvoorbeeld over straat loop dan heb ik het gevoel dat iedereen me aankijkt omdat ik dan denk dat ik raar loop of dat ik er dom uitzie. Op school ben ik heel verlegen en denk ik dat alles wat ik zeg fout is en raar klinkt. Ik ben dus heel onzeker. Ik probeer dan wel tegen mezelf te zeggen dat ik mooi en aardig enzo ben maar dat lukt niet. Door mijn slechte zelfbeeld deed ik ook aan zelf-mutilatie, daar ben ik mee gestopt maar ik ben er alleen maar ongelukkiger op geworden. Weten jullie misschien wat ik moet doen?

x een onzeker meisje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2013, 17:17
Verwijderd
Ik weet zeker dat mensen op straat heus niet bezig is met op andere mensen te letten, en okal letten ze wel op andere ze schreeuwen heus niet 'wat loop je raar' denk niet dat hun het belangrijk vind hoe andere mensen lopen.. misschien ken je er ovur praten met iemand?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 17:25
Verwijderd
Daar heeft iedereen wel eens last van gehad, gaat echt vanzelf over.
als je nou heel eerlijk antwoord moeten geven op de vraag:
is het opbouwend om steeds zo negatief over jezelf te denken?
ik durf te wedden dat je je er niet beter door gaat voelen
oftewel: zet die knop om, en accepteer jezelf zoals je bent
iedereen heeft iets moois en iedereen heeft talent
zeg elke dag tegen jezelf hardop: ik ben mooi, ik doe ben best, ik ben wie ik ben, ik mag er zijn!
na een tijdje ga je het echt geloven, en ben je je onzekerheid kwijt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 18:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probeer te achterhalen waardoor je je onzeker voelt? Je voelt je namelijk niet onzeker omdat je lelijk of raar bent (want dat ben je niet!) maar door andere mensen die je het gevoel geven dat je niet goed genoeg bent... Praat met mensen die je vertrouwt over die gevoelens. Dan kunnen die mensen je helpen om in jezelf te gaan geloven.
Iets wat misschien ook helpt is jezelf continu confronteren met het feit dat jij WEL een mooi/ slim/ leuk/ aardig persoon bent. Hang een briefje met "Je bent prachtig!" op de spiegel, schrijf "Je bent slim, je kunt dit!" in je agenda, etc. Overtuig jezelf dat je goed genoeg bent, want dat ben je!

Ps. Wat onwijs goed van je dat je gestopt met bent zelf-mutilatie! Je bent zoveel meer waard dan dat nare gevoel. Ik weet zeker dat jij een prachtig persoon bent. Hopelijk maken deze littekens jouw sterker.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 19:03
heeeiiixx3
heeeiiixx3 is offline
Heel erg bedankt voor jullie tips, ik zal kijken wat ik ermee kan en ik denk dat ik met de vertrouwenspersoon op school ga praten x
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 20:04
Verwijderd
Leren begrijpen dat het totaal niet relevant is wat andere mensen van je vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 11:58
MeantShape
Avatar van MeantShape
MeantShape is offline
Je schrijft dat je een slecht zelfbeeld hebt en dat je denkt dat je alles fout doet. Dat je dit schrijft betekent dat je inzicht hebt en dat je heel goed naar jezelf durft te kijken. Jij weet wat je wilt en je weet welke richting je uit wilt in je leven. Een oordeel van een ander daarover is totaal niet belangrijk. Wat voor de een goed is zal voor de ander juist weer verkeerd zijn en andersom. Misschien helpt het als je mensen om je heen verzamelt die dezelfde richting op gaan als jij. Ze hoeven niet hetzelfde te denken en je hoeft het zeker niet altijd eens te zijn met elkaar zolang je elkaar respecteert.

Uit jouw schrijven lees ik zowiso al veel kracht. Alleen al het feit dat je zelf gestopt bent met zelf-mutilatie en dat je de logica achter het stoppen begrijpt. Dat is een compliment waard!

Twijfel niet teveel aan jezelf. Volg je eigen koers en zorg dat je mensen om je heen krijgt die jou daarin stimuleren of helpen. Blijf kijken naar jezelf en vraag je eens af of jij vrienden zou kunnen worden met iemand die er precies het zelfde uitziet als jij, die het zelfde doet en denkt als jij. Zou je van haar kunnen houden?
__________________
Elke seconde van de dag kunnen wij onze houding kiezen... MeantShape: jouw identiteit in de vorm zoals die bedoeld is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Onderzoek zelfbeeld eindwerk: Help me alstublieft!!
Dede
0 25-02-2017 08:47
Psychologie Problemen met zelfbeeld..
ikkuh15
26 21-05-2010 12:18
Psychologie Een slecht zelfbeeld
ik ben anoniem
69 07-04-2010 23:00
Psychologie zelfbeeld
ano88
8 13-02-2006 17:47
Psychologie Beter zelfbeeld krijgen, hoe?
Another Way
83 07-12-2003 15:50
Psychologie Laag zelfbeeld leidt tot het leuk vinden van relatief onaantrekkelijke mensen?
Sylvain Altherian
12 20-02-2002 06:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.