Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2012, 22:56
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
Dus arpos, je wilt dus zeggen dat zogenoemde 96 regeling wel komt net als bij drank?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2012, 10:55
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dus arpos, je wilt dus zeggen dat zogenoemde 96 regeling wel komt net als bij drank?
Al het direct als wet naar de senaat wordt gestuurd en die keuren het goed wel, maar het kan dat het via een ministeriele regeling wordt ingevoerd (met name om het sneller te kunnen invoeren) en dan niet.

Ik volg de progressie van de wet niet echt dus misschien is het zelfs pas in ontwerpfase as far as I know.

Balkenende stond er bekend om alle betutteling er zo snel mogelijk doorheen te willen stampen, men mag hopen dat het onder Rutte niet zo dwaas gaat, maar wie weet.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 20:30
mltmpje
mltmpje is offline
OMG mn eerste topic en 52 reacties ;D maarjha ik vindt het zelf gwn heel erg want ken veel mensen van mijn leeftijd die roken, ik rook wel eens mee maar niet dat ik verslaafd ben ofzo.maar tenminste bij mij in de buurt wordt alchol echt tig keer erger gezien als roken want iedereen rookt bijna (Rdam)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 20:48
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Ik vind het goed dat roken naar 18 gaat...
Natuurlijk blijft iedereen het toch wel doen, maar ja, het gaat om het idee...
Roken is fucking slecht voor je, en je ziet bij ons op school dat mensen het vooral doen omdat de rest van het groepje het ook doet...
__________________
Muziek maken is zeg maar zo'n beetje echt mijn ding... en Kaaspepsels... dat ook...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 21:29
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ja dat vind ik prima kaas maar dan moeten ze niet hypocriet doen en de verkoop van zowel tabak als alcohol volledig verbieden, drooglegging ala amerika 1920 dus.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 06:37
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Tsja.... Ik denk niet dat dat gaat gebeuren vriend bovendien is een glaasje alcohol op z'n tijd gezond voor je toch? Zolang die op z'n tijd niet elk uur is... En dat glaasje een fles...
__________________
Muziek maken is zeg maar zo'n beetje echt mijn ding... en Kaaspepsels... dat ook...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 11:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Dat wordt alleen gezegd omdat de bazen zo graag drinken.

Nee even serieus dat geldt alleen voor 1 glas rode wijn zo ver ik weet, en dan nog niet voor jongeren in de groei.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 14:11
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
ja dat vind ik prima kaas maar dan moeten ze niet hypocriet doen en de verkoop van zowel tabak als alcohol volledig verbieden, drooglegging ala amerika 1920 dus.
Dit of helemaal geen accijns + verboden idd.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Dat wordt alleen gezegd omdat de bazen zo graag drinken.

Nee even serieus dat geldt alleen voor 1 glas rode wijn zo ver ik weet, en dan nog niet voor jongeren in de groei.
Ik zag Dr. Oz van de week nog beweren dat 1 glas alcohol per dag goed is, maar hij noemde niet specifiek rode wijn. Overigens hoor ik daar allemaal verschillende dingen over, dus hoe dat precies zit?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 20:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
geen flauw idee, ik denk dat het zoiets is als: een volwassene kan de alcohol van 1 glas per dag verwerken (zweten e.d.)

Verder moet je niet naar Dr Oz kijken want dan wordt het moeilijk om je serieus te nemen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 20:49
Verwijderd
Mijn tv staat de hele dag aan, al volg ik eigenlijk niks (alles wat ik wil kijken staat geprogrammeerd), zo af en toe vang ik dus dingen op ^^. Ik geloof dat het over mondkanker ofzoiets ging, in ieder geval moesten tandartsen tijd nemen om hun patiënten te screenen.

Drooglegging zie ik overigens niet zo snel gebeuren. Wel misschien Amerikaanse toestanden met circles of shame op straat waarbuiten je niet mag roken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 23:48
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Dat wordt alleen gezegd omdat de bazen zo graag drinken.

Nee even serieus dat geldt alleen voor 1 glas rode wijn zo ver ik weet, en dan nog niet voor jongeren in de groei.
Ja... Klopt...
Ik zou het zelf liever zien dat ze allebei verboden waren... Maar ja, het zorgt wel dat de wereldpopulatie niet extreem stijgt, dankje leverfalen!
__________________
Muziek maken is zeg maar zo'n beetje echt mijn ding... en Kaaspepsels... dat ook...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 02:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Drooglegging zie ik overigens niet zo snel gebeuren. Wel misschien Amerikaanse toestanden met circles of shame op straat waarbuiten je niet mag roken.
Rookhok/Rookpaal

Citaat:
Ja... Klopt...
Ik zou het zelf liever zien dat ze allebei verboden waren... Maar ja, het zorgt wel dat de wereldpopulatie niet extreem stijgt, dankje leverfalen!
Ik zie liever dat de overheid zich niet met dit soort persoonlijke triviale onzin bezighoudt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 10:59
Verwijderd
Ja, maar dat is toch tot nog toe alleen in openbare gebouwen? Als in op stations, bij bibliotheken, scholen,... We mogen nog steeds gewoon roken op straat als we dat willen. En ermee rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 14:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
nog net.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Maar ja, het zorgt wel dat de wereldpopulatie niet extreem stijgt, dankje leverfalen!
Daar kan je misschien beter andere dingen voor bedanken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 21:24
Verwijderd
beetje kut dat die grens weer omhoog is gegaan hoor,
laat die rotgrens gewoon lekker op 16, want daar heb ik al heel wat jaartjes op gewacht..
maar oke, tis al te laat, en ik laat het andere wel halen hoor! als dat dus blijkbaar is wat
ze willen..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 21:37
Verwijderd
Ik denk niet dat ´ze dus blijkbaar willen dat anderen voor je halen´.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 19:08
ExpoRules
ExpoRules is offline
maakt mij niet uit, ik ben toch al 16
Het is wel beter voor de gezondheid maar ik vind dat als je 16 bent je dat toch wel zelf moet weten eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 14:40
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Goed dat ze de leeftijd omhoog hebben gedaan. Ik heb meelij met de arme stakkers die niet langer konden wachten om een peuk in hun mond te steken.... (eigenlijk denk ik:LEKKER VOOR JE HAHAHAHAHAHHAHAHAHAH LOSER ) En weet je, ook al wordt die leeftijd naar 18+ gebracht, jongeren die willen roken, roken toch wel (maar misschien denken ze er nu nog eens over na).
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Kom nou jongeren roken nu minder dan toen ik 13/14 was.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Nederland daar een negatieve uitzondering in was maar ik kan het krantenartikel niet terugvinden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik heb het idee dat jongeren nu toch veel meer drinken dan toen ik 15 was. Ik kende geen comazuipers, ik heb nooit geweten dat iemand naar huis gedragen moest worden of zelfs kotsen in de goot kwam amper voor, en dat terwijl de controle toch echt stukken minder was. Dus ik zou graag willen weten waar je dit uit afleidt, een bron zou handig zijn, want in de krant staan regelmatig incidenten met dronken jongeren en als ik op een zaterdagavond door de stad loop, kan ik het met mijn eigen ogen aanschouwen.
In Nederland neemt de consumptie van alcohol door minderjarigen al jaren af, alleen het aantal comazuipers is flink toegenomen:
http://www.dichtbij.nl/t-gooi/lifest...onder-16-.aspx
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 18:06
Verwijderd
Steeds meer extreme gevallen, maar minder minderjarigen die drinken dus?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 22:50
De Echte Marco
De Echte Marco is offline
Maar jongens, ga dan ook niet roken...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2013, 16:05
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Maar jongens, ga dan ook niet roken...
lol.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2013, 21:57
Verwijderd
Typisch een reactie van zo'n kansloze roker...;-)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 18:53
ClaudiaM
Avatar van ClaudiaM
ClaudiaM is offline
als je minderjarig bent kan het best vervelend zijn lijkt me. je moet denk ik gewoon de juiste winkeltjes en mensen kennen. als je er graag aan wil komen, lukt het meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 23:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
In Nederland neemt de consumptie van alcohol door minderjarigen al jaren af, alleen het aantal comazuipers is flink toegenomen:
http://www.dichtbij.nl/t-gooi/lifest...onder-16-.aspx
Ja dat schuurfeesten probleem, maar misschien is dat omdat er meer aandacht voor is?

Citaat:
Steeds meer extreme gevallen, maar minder minderjarigen die drinken dus?
Ja degene die nog wel zuipen zijn compleet doorgeslagen maar de over het algemeen is het niet echt in
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 06:09
Verwijderd
Schuurfeesten en zuipketen enzo ja. Misschien is er ook wel meer aandacht voor, geen idee. Ik vind het allemaal in ieder geval nogal storm in een glas water.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Ja dat schuurfeesten probleem, maar misschien is dat omdat er meer aandacht voor is?


Ja degene die nog wel zuipen zijn compleet doorgeslagen maar de over het algemeen is het niet echt in
Valt allemaal wel weer mee he, haha..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 19:45
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Is het kopen van sigaretten eigenlijk al 18+?
Heel veel mensen zeggen van wel maar ik als 17 jarige krijg gewoon op vertoon van mijn legitimatie overal nog gewoon mee.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 23:20
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Is het kopen van sigaretten eigenlijk al 18+?
Heel veel mensen zeggen van wel maar ik als 17 jarige krijg gewoon op vertoon van mijn legitimatie overal nog gewoon mee.
nog steeds 16.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 14:00
vandeswift
vandeswift is offline
18 is ouder, dus beter, want dan rijd je niet meer op een eenwieler.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 14:51
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ja. Inderdaad.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 18:28
Verwijderd
Goed punt, maar wat als je nog op een eenwieler rijdt op je 18e?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 00:20
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Ik vind het beter want op die leeftijd verwar je eenwielers niet met driewielers.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het beter want op die leeftijd verwar je eenwielers niet met driewielers.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.