Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 11:20
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Hallo weer!

Nummer 4, week 19. Nu al een maand geleden dat ik begon, dat is wel weird. Maargoed, deze week een film waar velen van jullie misschien al een tijdje op zitten te wachten, 'Goodboy!'. Eh. Nee ik bedoel 'Troy'! Vooral de meiden zullen er naar toe gaan vanwege Brad Pitt en Orlando Bloom gok ik, en de jongens... voor de actie? In iedergeval is dit een visueel spektakel. Mijn aanrader voor deze week. Misschien is het leuk om voortaan bij de reacties te zien of je bepaalde films gezien hebt, dus ben je naar 'Troy' geweest, of heb je hem op een andere wonderbaarlijke manier gezien? Vink jezelf even af . Nouja is maar een ideetje.

Verder zegt pathe.nl dat 'Goodboy!' en 'People I Know' deze week zullen premièren in hun bioscopen. Ik heb hier sterke twijfels over (maar publiceer ze hier desondanks) omdat IMDB.com zegt dat 'Goodboy!' uit 2003 komt (wat nog wel te geloven is i.v.m. dat sommige films hier later in première gaan). Over 'People I Know' zegt IMDB.com dat hij uit 2002 komt (al zegt rottentomatoes.com dat de film uit 2003 komt trouwens). Nu gaat 2002 echt wel te ver. Ik heb zelfs et idee dat ik deze films al eens in de videotheek heb zien liggen . Maar nu zijn er nogal wat films met honden die iets kunnen ('Goodboy!') of Al Pacino in datzelfde genre ('People I Know'), dus misschien heb ik het wel fout en gaan ze echt pas nu in Nederland in première (most likely). Kan iemand opheldering verlenen? That would be nice .

Vanaf nu trouwens ook een klein archiefje bij elke editie:

Week 16
Week 17
Week 18

Als er nog vragen/opmerkingen zijn kun je mij of Ieke bijvoorbeeld even een privé bericht sturen.

----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------

AJMouse's Premières - Week 19: Troy, Goodboy!, People I Know.

Troy


Brad Pitt als Achilles en Orlando Bloom als Prins Paris in een epische verfilming van de oorlog tussen Troje en Sparta in de Griekse oudheid.

Genre: Actie, Avonturenfilm
Lengte: 164 minuten
Regie: Wolfgang Petersen
Cast: Orlando Bloom, Brad Pitt, Eric Bana

Complete beschrijving:
De verboden liefde tussen de prins Paris van Troje (Orlando Bloom) en Helena, de Griekse koningin van Sparta, ontaardt in een grote oorlog die uiteindelijk het einde van een civilizatie zou betekenen. Koning Menelaus van Sparta wil zijn echtgenote terug en krijgt steun van zijn machtige broer Agamemnon. Met de onafhankelijke krijger Achilles (Brad Pitt) aan hun zijde beginnen de Griekse legers aan een tocht richting Troje om Helena terug te halen en de stad in de as te leggen. Het rijke en machtige Troje wordt bewaakt door de sterke Hector (Eric Bana). Als iemand hem kan verslaan, dan is het Achilles.



Klik hier voor het topic bij deze film.

Klik hier voor de IMDB pagina bij deze film.

Klik hier voor een trailer van deze film.

Bij het publiceren van dit topic is er nog geen recensie op Scholieren.com van deze film (voeg jouw recensie toe!).


----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------

Goodboy!


Hubble, een hond afkomstig van de planeet Sirius, is op aarde om te onderzoeken waarom honden de aarde nog niet veroverd hebben.

Genre: Kinderfilm, Komedie
Lengte: 87 minuten
Regie: John Robert Hoffman
Cast: Matthew Broderick, Brittany Murphy, Liam Aiken

Complete beschrijving:
Owen Baker verdient in de zomer wat geld bij door honden van anderen uit te laten. Wanneer hij dan eindelijk zijn eigen hond mag adopteren, kiest hij voor Hubble. Maar Hubble blijkt een hond afkomstig uit de hondenplaneet 'Sirius' te zijn. Zijn missie op aarde is te onderzoeken, waarom honden de aarde nog niet veroverd hebben. Owen moet nu zijn hond bijstaan door een stel ongidisciplineerde honden te trainen voor het grote bezoek van de honden-leider Dane.



Bij het publiceren van dit topic is er nog geen topic van deze film (maak een topic als je denkt dat dat nodig is).

Klik hier voor de IMDB pagina bij deze film.

Klik hier voor een trailer van deze film.

Bij het publiceren van dit topic is er nog geen recensie op Scholieren.com van deze film (voeg jouw recensie toe!).

----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------

People I Know


Een publicist uit New York wordt in het nauw gedreven wanneer zijn belangrijkste cliënt hem betrekt in een groot schandaal.

Genre: Drama, Komedie, Romantiek
Lengte: 100 minuten
Regie: Daniel Algrant
Cast: Kim Basinger, Al Pacino, Ryan O´Neal

Complete beschrijving:
New Yorker Eli Wurman (Al Pacino) is zeer succesvol in de 'public relations', een uitstekend publicist voor al zijn rijke, beroemde en machtige klanten. Geen enkele crisis is hem te groot. Totdat hij te maken krijgt met acteur Cary Launer (Ryan O'Neal), die alles en iedereen in zijn omgeving weet te manipuleren. Launer heeft een slippertje met de jonge actrice Jilli op zijn geweten, en vraagt of Eli ervoor kan zorgen dat ze uit zijn leven verdwijnt. Het lijkt een gemakkelijke klusje, maar dan raakt Eli verwikkeld in een schandaal, waarbij de meest invloedrijke personen uit het land zijn betrokken.



Bij het publiceren van dit topic is er nog geen topic van deze film (maak een topic als je denkt dat dat nodig is).

Klik hier voor de IMDB pagina bij deze film.

Klik hier voor een trailer van deze film.

Bij het publiceren van dit topic is er nog geen recensie op Scholieren.com van deze film (voeg jouw recensie toe!).

----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2004, 13:13
alguien
Avatar van alguien
alguien is offline
Ik ga wel naar Troy. Ik vind het interessant omdat ik dat allemaal op school heb gehad, dus is wel leuk om te zien hoe dat verfilmd wordt. En ja, van Brad Pitt gaat mn hartje wel sneller kloppen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:51
ganralph
ganralph is offline
People I know komt idd uit 2002, is hier nooit eerder in de bioscoop uitgebracht en misschien dat hij wel geimporteerd is op dvd of zo (waardoor je hem in de videotheek zag).

hij gaat idd 13 mei in premiere, aldus distributeur "independent films" in maar 3 zalen overigens

overigens is het een vrij zouteloze film (heb laatst een voorvertoning gezien)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:06
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
rare actie, maar bedankt voor de opheldering.. of is dit normaal in de filmwereld? Er zijn namelijk wel eens films te eh "verkrijgen" via een niet nader te noemen medium, die je dan verkrijgt en kijkt (zoals "Out of Time") en waar ik dan bijvoorbeeld vorige week tijdens Kill Bill 2 een voorstukje van zag. Die heb ik medium 2003 ofzo al gezien volgens mij
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:18
ganralph
ganralph is offline
dit is zeker niet gebruikelijk, maar de distributeur is (nog) erg klein en vrij nieuw als ik me niet vergis. goedkope filmrechten zijn altijd handig om een voetje tussen de deur te krijgen...

zoals gezegd maar in 3 zalen, dus veel zal men zelf al niet van de film verwachten

het is wel normaal dat films hier later gaan draaien dan in de VS (of een ander land van oorsprong), maar dit is eerder weken dan jaren. en om de illegale handel in kopien enigszins tegen te gaan, gaan grote films steeds vaker binnen 2 of 3 dagen in wereldwijde premiere
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:56
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
En dat is maar slim ook van ze. Ik kies er bij grote films steeds vaker voor om em toch maar in de bios te gaan zien (Troy, Kill Bill 1 en 2, Van Helsing, The Day after Tomorrow).

Het is jammer dat de bios duurder is geworden, maar er zijn films die MOET ik gewoon in de bios zien .
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:14
ganralph
ganralph is offline
ja, filmmaatschappijen worden steeds voorzichtiger met het mogelijk verschijnen van een film op internet voor de wereldpremiere. "the day after tomorrow" is omgeven door grootse paranoia van distributeurs...

persoonlijk zou ik dergelijke films ook niet in k*t-kwaliteit op een computerschermpje willen zijn
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:38
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
als een film als dvdrip uitlekt (dus niet zon cam in de bioscoop), dan is et vaak wel mooie kwaliteit. Maar er zijn films die je écht in de bios moet zien

(en als ik al een film anders verkrijg, dan kijk ik em met de beamer die aan mn pc hangt )
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:53
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Troy gezien aanrader van de maand voor mij!
Echt een mooi spectakel met een goede cast/storylines.
Vette effects! een naakte brad pitt zal zeker en vast meer meisjes aantrekken naar deze film.
Sommige momenten waren zo realistisch dat het precies was alsof je erbij was (Primus-Achilles)

AANRADER!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:56
Dionysos
Dionysos is offline
Heb Troy ook gezien. Steengoed!
Vond Hektor mooier dan Achilles!
(Heb dan diezelfde nacht over Hektor gedroomd... zucht)
__________________
Ik ben een vrouw van veertig met een sigaret...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.