Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2002, 21:39
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Vanwege de spanning, griezelig/paranoia sfeer, veel bloed..... wat de reden ook mag zijn, post je persoonlijke vijf top horror titels....

The Exorcist (1973): de sfeer die William Friedkin heeft gecreeerd is een meesterwerk en juist die sfeer ontbreekt in de remake.....

The Shining: beste horror film die ik heb gezien en absoluut de enige die ik nog steeds niet alleen durf te kijken, ik krijg al kippenvel als ik eraan denk.....

A Nightmare On Elm Street: zeer spannend en erg apart en natuurlijk veel bloed.....

The Omen: zeker de beste horror film over de duivel

Sometimes they Come Back for More......: je kan `m absoluut niet vergelijken met The Shining maar het blijft een goede horror film.....


yaa`ll turn.....
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2002, 22:31
Verwijderd
Heb net Session 9 gezien, almost shit my pants....
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 23:20
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The Shining is goed, maar niet te vergelijken met het nog meesterlijkere boek.

Mijn favorieten zijn

the Texas Chainsaw Massacre- zonder al te veel bloed te gebruiken kan deze film toch shockeren en dankzij zeer realistisch acteren en hoge spanning een must. De scene waarin Leatherface Sally voor lange tijd met een kettingzaag door een donker bos achtervolgd is geweldig.

Halloween- Micheal Myers is één van mijn favo movie killers; beter dan Jason of Gohstface. Zijn geduld en zijn voortdurende gestalk van scream queen Jamie Lee Curtis maken deze film bijzoder spannend.

Deep Red- Dario Argento op zijn best. Gewoon zien. Ik denk dat Susperia nog beter is, maar ik heb hem nog niet gezien, dus kan ik er nog niks over zeggen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 00:16
Sithan
Sithan is offline
13 ghosts is eigenlijk naar mijn idee ook errug best
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 07:54
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Mijn favorieten in willekeurige volgorde:

The Texas Chainsaw Massacre: Zo realistisch gemaakt dat hij zowel eng als schokkend is.

The Thing(1982): Beste film van John Carpenter en hoewel er veel special effects van pas komen blijft hij gruwelijk spannend.

Ring: Sfeervolle Japanse horror over een videoband die mensen vermoord een week nadat ze die gezien hebben. [SPOILERS]De scene waar Sadako uit de tv kruipt blijft voor mij de engste scene allertijden.

Braindead/Dead Alive: Goorste film allertijden met veel humor er tussen, van de maker van LOTR.

Stanley Kubrick's The Shining: Moet ik uitleggen waarom?

Andere goede horrorfilms zijn Pet Sematary, Bad Taste, Dawn of the Dead, Jaws, Evil Dead, Evil Dead 2 en The Omen.

Laatst gewijzigd op 07-04-2002 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 19:31
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
o.a. The Texas Chainsaw Massacre, The Blair Witch Project, Ring
(Kubrick's) The Shining, Kairo, Legend of Hell House
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 19:54
Piccola
Piccola is offline
Ik ken bijna geen horrorfilms... Alleen The Shining en A Nightmare On Elmstreet 1 t/m 7! Owja, en Chucky, ofzo!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 08:49
dopehead
dopehead is offline
1 the shining
2 blair witch project
3 hellraiser filmz
4 halloween
5 a nightmare on elm street

ik weet niet beste?? wel goede iedergeval.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:17
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
hmm die jullie opnoemen vind ik helemaal niet echt spannend of eng ..en misschien vinden andersom degenen die ik hier opnoem juist anderen weer niet spannend/eng

1.Event horizon (en met name t origineel die niemand kent en ik de naam van vergeten ben :\)
2.13 ghosts
3.Final destination
4.the Sixth sense
5.blair witch project

ofzo
__________________
*in a fools mind everyone's simple* *I see I want I take*
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:44
~!Anti-Matter!~
~!Anti-Matter!~ is offline
1. The Blair Witch Project (het idee is origineel, en je blijf er over na denken. deel 2 sucks overigens..)
2. The Exorist (is gewoon een klassieker)
3. The Shining (stephen king is mijn favoriete schrijver, en jack nicolson is gewoon een goeie acteur)
4. Chucky (jeugd sentiment )
5. Weet ik niet eigenlijk. Er zijn meerdere films die daar voor in aanmerking komen, echt heel goede horror films zijn zeldzaam..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:49
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:


3.Final destination
4.the Sixth sense

absoluut goede films, maar echt eng vond ik ze niet...........
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
~!Anti-Matter!~ schreef:

4. Chucky (jeugd sentiment )
Child's Play heet die film. Wordt om de een of andere reden door iedereen Chucky genoemd. Ook een van mijn favorieten, vooral vanwege jeugdsentiment.

Ik zit altijd een beetje moeilijk met Kubricks the Shining. Aan de ene kant een fantastische film, aan de andere kant soms wel jammer wat Kubrick met Kings verhaal heeft gedaan. Nou ja, zie het maar niet als verfilming en geniet zonder te zeuren over heimwee naar het boek.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:40
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
1.Event horizon (en met name t origineel die niemand kent en ik de naam van vergeten ben :\)
Het 'origineel?'

Er is een niet-gereleasde director's cut die wel verkrijgbaar is op de bootleg(zwarte)markt maar anders niet. Een dvd-release daarvan zal misschien in de toekomst verschijnen.

Verder is het geen re-make.

Ik vond de film overigens erg flauwtjes, op enkele scenes (de videobeelden van de vorige crew) na die nog wat sfeer bevatten.

Wel grappig dat William Castle-remakes gemaakt worden door Dark Castle, waren al niet zulke goeie produkties en dan ook nog eens remakes maken die ook nergens bovenuit steken. HOHH heeft een prachtige scene die de sfeer draagt zoals de film had moeten zijn, maar als verwijderde scene word toegevoegd op de DVD. Malone is wel een sterke regisseur, ben benieuwd naar FEAR.COM

FINAL DESTINATION-fans zullen hun hart ophalen bij de produktie van een vervolg, die al in volle gang is.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:39
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef:


aan de andere kant soms wel jammer wat Kubrick met Kings verhaal heeft gedaan.
The Shining blijft een meesterwerk......
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:54
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
The Blair Witch Project, The Exorcist, Alien, The Shining, The Thing, Jacob's Ladder zijn mijn favo's (en dan neem ik de term horror nogal ruim)....

Maar ik heb er nog zoveel nog niet gezien, zoals The Texas Chainsaw Massacre, Ring, films van Dario Argento, etc etc.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 07:07
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Ik hou niet van horror... klinkt een beetje raar misschien, maar nee, voor mij hoeft het niet speciaal.
Bovendien denk ik bij horror meteen aan heel erg veel bloed, opengereten ledenmaten en vaagsoortige monsters, maar nu ik hier zie dat ook the shinning horror mag worden genoemd maak ik graag van deze mogelijkheid gebruik om deze film dan maar tot mijn favoriete horrorfilm te bestempelen.

The Blair Witch Project vond ik ook zeker goed, maar ik vond hem gewoon niet doodeng (behalve het einde). Dus nee...
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 07:08
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
~!Anti-Matter!~ schreef:
1. The Blair Witch Project (het idee is origineel, en je blijf er over na denken. deel 2 sucks overigens..)
Er is niks origineels aan The Blair Witch Project.

Zie The Last Broadcast en Cannibal Holocaust
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 14:07
HeinekenBeer
HeinekenBeer is offline
The Night Of The Living Dead is ook wel leuk.

Verder de al eerder genoemde bekende:
The Shining, Blair Witch (wat overigens niet echt horror is, maar meer horror-thriller) etc.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2002, 17:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
JoRTh schreef:
Ik hou niet van horror... klinkt een beetje raar misschien, maar nee, voor mij hoeft het niet speciaal.
Bovendien denk ik bij horror meteen aan heel erg veel bloed, opengereten ledenmaten en vaagsoortige monsters,

Dan ken je niet al te veel horrorfilms.

maar nu ik hier zie dat ook the shinning horror mag worden genoemd

Uiteraard, het is overduidelijk een horrorfilm.

maak ik graag van deze mogelijkheid gebruik om deze film dan maar tot mijn favoriete horrorfilm te bestempelen.

The Blair Witch Project vond ik ook zeker goed, maar ik vond hem gewoon niet doodeng (behalve het einde). Dus nee...
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 23:09
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Stigmata kan ikwel 100 keer zien en ik blijf er kippevel van krijgen, vind de sfeer in de film ook veel beter dan The Exorsist(film heeft er wel wat van weg) als je de Exorsist goed vind moet je deze film gewoon kijken, liefst op DVD met een goede 5.1 set, dan zit je echt in de film.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 09:12
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik hoor iedereen over "the shining". Waar gaat die over? Is het echt aan te raden?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 11:54
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
Stigmata kan ikwel 100 keer zien en ik blijf er kippevel van krijgen, vind de sfeer in de film ook veel beter dan The Exorsist
Kom nou....... Stigmata is niet echt slecht maar beter dan The Exorcist? De sfeer van Stigmata heeft niets bijzonders, een doodgewoon sfeer... gecreeerd door een matige regisseur. In tegenstelling tot Stigmata heeft The Exorcist een griezelig sfeer, het lukt William Friedkin (Cruising, The French Connection) altijd om de perfecte sfeer te creeren.......
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
ik hoor iedereen over "the shining". Waar gaat die over? Is het echt aan te raden?
Stanley Kubricks versie wel. Een 'verfilming' van Stephen Kings horrorklassieker (maar lang niet zo goed) over Jack Torrance (Jack Nichelson) die een baan krijgt als caretaker in een 's winters leegstaand hotel in de bergen. Zijn helderziende zoontje Danny (Danny Loyd) heeft bizarre visioenen. Uiteindelijk draait Jack door. Griezelige sfeer, hoge spanning en geniale regie. Een aantal onvergetelijke scenes, zoals "Heeeeeeeere's Johnny!" en Danny die twee kleine meisjes ziet staan in het gangpad, als hij het blijkbaar toch niet zo lege hotel verkend. Niet kijken met giegelende vriendinnen op de bank, gewoon alleen en 's nachts.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:44
iebke*
Avatar van iebke*
iebke* is offline
heb er eigelijk nog nie zoveel gezien maar uit die da'k gezien heb zijn deze de beste :

- IT
- nightmare on elm street
- the exorsist
- final destination
- halloween
__________________
My imaginary friend thinks you have serious problems....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 16:17
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef:


Niet kijken met giegelende vriendinnen op de bank, gewoon alleen en 's nachts.
Alleen en `s nachts kijken naar The Shining? Dat wordt een lange nacht........
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.

Laatst gewijzigd op 10-04-2002 om 16:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2002, 16:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
iebke* schreef:
heb er eigelijk nog nie zoveel gezien maar uit die da'k gezien heb zijn deze de beste :

- IT

>>> Stephen King's It is eigenlijk een miniserie... en minder goed dan alle andere films die hier staan.

- nightmare on elm street
- the exorsist
- final destination
- halloween
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 23:16
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Diesel schreef:


Kom nou....... Stigmata is niet echt slecht maar beter dan The Exorcist? De sfeer van Stigmata heeft niets bijzonders, een doodgewoon sfeer... gecreeerd door een matige regisseur. In tegenstelling tot Stigmata heeft The Exorcist een griezelig sfeer, het lukt William Friedkin (Cruising, The French Connection) altijd om de perfecte sfeer te creeren.......
Dat vind ik dus weer net andersom, ik vind de sfeer bij The Excorsist niet zo enorm goed, maarja niet iedereen hoeft een film natuurlijk goed of slecht te vinden, zoiets heet nu eenmaal smaak
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 15:06
rabecca
rabecca is offline
Evil dead denk ik toch nog...
nightmare on elmstreet
the poltergeist
the ohmen
IT
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 16:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:


Dat vind ik dus weer net andersom, ik vind de sfeer bij The Excorsist niet zo enorm goed, maarja niet iedereen hoeft een film natuurlijk goed of slecht te vinden, zoiets heet nu eenmaal smaak
the Exorcist is classic. op dat gebied valt over smaak (een beetje) te twisten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 23:02
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Juice schreef:


the Exorcist is classic. op dat gebied valt over smaak (een beetje) te twisten.
Ben ik het niet echt mee eens, er zijn genoeg classics die ik gewoon echt niet af kan kijken omdat ik het een klotefilm vind(dit is bij The Exorsist niet zo). Ik vind het verhaal van Stigmata ook velen malen boeiender dan dat van The Exorsist, dat is in 5 regels uit te leggen, die film moet het ook alleen van de sfeer hebben. Dat vind ik juist weer jammer van die film.


maarja dit is dus mijn mening
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 13:19
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
[bzIk vind het verhaal van Stigmata ook velen malen boeiender dan dat van The Exorsist[/b]
Welk verhaal? Dat was het grootste probleem van de film. Een mtv-kopie van The Exorcist.

En over smaak valt inderdaad te twisten, over kwaliteit niet. Een verhaal is goed gemaakt of niet. Als jij van slechte films houd is dat jouw zonde, maar daarom kan hij nog wel slecht zijn.

Arquette en Burne waren beiden slecht.

STEPHEN KING is een goed schrijver maar ik vind zijn boeken toch meestal oninteressant en absoluut niet spannend. Geef mij maar JAMES HERBERT of RAMSEY CAMPBELL.

THE SHINING heb ik nooit gelezen, maar Kubrick´s versie is toch een pracht van een film met een sfeer die in een King-film niet gevonden zal worden maar die Kubrick toch injecteerde. Angst en horror dat je grijpt.

TOBE HOOPER deed een spannende verfilming van SALEM´S LOT die ook sterk was. Ik vergeet nu even DARABONT´S laatste verfilmingen maar voor de rest hebben KING´S boekverfilming nooit iets spannends naar het scherm gebracht. MISERY en DOLORES CLAIBORNE zijn ook meer dramatische thrillers dan echte gruwelfilms, of ze nou bloederig zijn of niet.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 13:56
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
legatus schreef:



Arquette en Burne waren beiden slecht.



Arquette was ongelofelijk slecht, Burne was ook niet echt geloofwaardig maar deed het toch wel beter dan Arquette.........
De rol van Arquette is meer iets voor Jodie Foster en heel misschien als Stigmata werd geregisseerd door een regisseur als Wes Craven (die de laatste tijd erg achteruit gaat) of William Friedkin of misschien wel Alejandro Amenabar, had het misschien toch wel een onvergetelijke horror film kunnen worden ondanks het een kopie is van The Exorcist (en wel erg veel lijkt op The Devil`s Advocate ). Niet?
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:35
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Stigmata is echt zo'n tiener versie van the exorcist.
Tenminste dat kan ik me zo voorstellen...
k heb de exorcist niet gezien.
Maar Stigmata was voor mij een film die alleen maar heel erg onderhoudend was... geen horror, beetje thriller-achtig.
Wel voorbeeldig gefilmd enzo.
Maar ze durfde hun kerk-statement gewoon niet goed te maken. En ze durfde het risico niet te nemen om haar bruut te laten sterven op het einde...
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 10:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:


TOBE HOOPER deed een spannende verfilming van SALEM´S LOT die ook sterk was. Ik vergeet nu even DARABONT´S laatste verfilmingen maar voor de rest hebben KING´S boekverfilming nooit iets spannends naar het scherm gebracht. MISERY en DOLORES CLAIBORNE zijn ook meer dramatische thrillers dan echte gruwelfilms, of ze nou bloederig zijn of niet.
De meeste King verfilmigen zijn idd vrij zwak. Sleepwalkers bevat wel veel bloed, maar echt goed kun je hem niet noemen. Stephen King's It mist ook de sfeer van het (meesterlijke) boek (ook al is Pennywise eng), en dan zijn de beste King films waarschijnlijk the Shining en Pet Sematry, die beiden wél spanning bevatten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 13:00
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Ik rende bijna de bioscoop uit toen ik naar 'Apt Pupil' aan het kijken was... Die film vond ik zeer geslaagd wat dat betreft, maar ik moet hem nog een keer zien om dat te kunnen bevestigen.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 13:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
JoRTh schreef:
Ik rende bijna de bioscoop uit toen ik naar 'Apt Pupil' aan het kijken was... Die film vond ik zeer geslaagd wat dat betreft, maar ik moet hem nog een keer zien om dat te kunnen bevestigen.
maar niet echt horror als je het mij vraagt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2002, 13:56
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Diesel schreef:
De rol van Arquette is meer iets voor Jodie Foster en heel misschien als Stigmata werd geregisseerd door een regisseur als Wes Craven (die de laatste tijd erg achteruit gaat) of William Friedkin of misschien wel Alejandro Amenabar, had het misschien toch wel een onvergetelijke horror film kunnen worden ondanks het een kopie is van The Exorcist (en wel erg veel lijkt op The Devil`s Advocate ). Niet?
Lijkt op the Devil's Advocate?

Amenabar en Friedkin hadden beiden het script totaal gewijzigd (ALS ze onder invloed voor deze film gekozen hadden), aangezien dit de zwakke kern is van de film. Wes Craven heeft niks echt bijzonders gedaan naast ELMSTREET en THE HILLS HAVE EYES om vervolgens de gehele slasher-genre op de hak te nemen in SCREAM met een vette knipoog. Craven mag gewoon slappe films blijven maken en produceren.

Het enige interessante in STIGMATA is nog de anti-kerk statement.

Citaat:
JoRTh schreef:
Ik rende bijna de bioscoop uit toen ik naar 'Apt Pupil' aan het kijken was...
Hij was redelijk beklemmend maar over het algemeen nogal zacht uitgewerkt. Dit was een film die ongenadeloos had moeten zijn maar het niet durfde te zijn. Deze film had ook niet spannend moeten zijn maar verontrustend en onbehaagelijk, met het gevoel dat je luchtwegen worden geblokkeerd door de 'handen' van de regisseur. Angstaanjagend, en dat is horror.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:33
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ring heb ik nooit gezien -schande-. Heeft iemand wat info over de aanradingsfactor?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
hey "the hills have eyes" was dus echt wel goed

night of the living dead
invasion of the body snatchers
from dusk till dawn
poltergeist
the shining
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:
Ring heb ik nooit gezien -schande-. Heeft iemand wat info over de aanradingsfactor?
aanradingsfactor:zeer hoog

voorkeursomstandigheden: alleen in een donkere kamer
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 00:42
Verwijderd
Goede en 'leuke' horrorfilms:
(in willekeurige volgorde)

-Zo'n beetje alles van Stephen King
-Child's Play
-The Omen
-een film waarvan ik de naam ben vergeten (met Demi Moore) ik dacht een remake van Rosemary's Baby (?)
-Final Destination
-Poltergeist
hmm... dat waren er al 6... nouja, nog ontzettend veel, maar ik onthoud niet alle namen (misschien iets teveel gekeken )

(What Lies Beneath; niet echt horror, maar wel fantastische film!)

[edit] Hideaway [/edit]

Laatst gewijzigd op 15-04-2002 om 01:17.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 06:26
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Juice schreef:
Ring heb ik nooit gezien -schande-. Heeft iemand wat info over de aanradingsfactor?
Erg aan te raden...

http://us.imdb.com/Title?0178868
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:23
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
legatus schreef:

Hij was redelijk beklemmend maar over het algemeen nogal zacht uitgewerkt. Dit was een film die ongenadeloos had moeten zijn maar het niet durfde te zijn. Deze film had ook niet spannend moeten zijn maar verontrustend en onbehaagelijk, met het gevoel dat je luchtwegen worden geblokkeerd door de 'handen' van de regisseur. Angstaanjagend, en dat is horror.
Misschien dat hij op mij gewoon meer indruk maakte omdat ik tot op dat moment dergelijke films wegzapte als ik ze op televisie zag. Maar aangezien dat in een bioscoop niet mogelijk is...

Bovendien kan het meespelen dat jij wat dat soort films meer ervaring hebt dan ik waardoor deze film dus minder indruk op jou maakte dan op mij.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:21
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
legatus schreef:



Wes Craven heeft niks echt bijzonders gedaan naast ELMSTREET en THE HILLS HAVE EYES om vervolgens de gehele slasher-genre op de hak te nemen in SCREAM met een vette knipoog. Craven mag gewoon slappe films blijven maken en produceren.

Nou.......... THE PEOPLE UNDER THE STAIRS hoort zeker bij Craven`s betere werken en THE SERPENT AND THE RAINBOW (Bill Pulman in de hoofdrol) is zeker "iets bijzonders" alhoewel die niet echt goed is. Films als NEW NIGHTMARE en VAMPIRE IN BROOKLYN zijn ongetwijfeld de slechtste werken van Craven en Scream is absoluut de beste teen-slasher van de afgelopen vijf jaar.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef:


Nou.......... THE PEOPLE UNDER THE STAIRS hoort zeker bij Craven`s betere werken en THE SERPENT AND THE RAINBOW (Bill Pulman in de hoofdrol) is zeker "iets bijzonders" alhoewel die niet echt goed is. Films als NEW NIGHTMARE en VAMPIRE IN BROOKLYN zijn ongetwijfeld de slechtste werken van Craven en Scream is absoluut de beste teen-slasher van de afgelopen vijf jaar.
Ik heb nooit echt begrepen waarom Graven zo'n grote naam heeft, maar NOES, New Nightmare, THHE en Scream zijn wel de moeite waard... En TPUTS was ook alles behalve slecht, ondanks het te happy end.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:13
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef:


Ik heb nooit echt begrepen waarom Graven zo'n grote naam heeft,
CRAVEN is "the creator" van FREDDY KREUGER, dat zegt genoeg.......
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:39
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Craven is en blijft ook een aardig persoon, in zijn interviews straalt hij altijd veel sympathiek uit.

Maar nergens, behalve met ANOES, springt hij opvallend boven het genre uit. Misschien ooit met LAST HOUSE ON THE LEFT, maar daar kennen weinig mensen hem van. De film is ook niet voor het 'gewone' horrorvolkje dat luistert naar namen als KEVIN WILLIAMSON, JENNIFER LOVE HEWITT of NEVE CAMPBELL.

Ik stel voor dat CRAVEN met zijn poen, want dat zal hij ongetwijfeld wel hebben, een zelf-gefinancieerd project opzet. Tenminste, als hij de kwaliteit van ANOES als streefpunt hanteert.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 18:01
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
mwah dat zijn er echt teveel om op te noemen hoewel ik me op dit moment zeer vermaak bij children of the corn, geweldige films. pet cemetary is geweldie, zoals velen al zeide the shining, invasion of the body snatchers, texas chainsaw massacre, maar ook de candyman vind ik goed..hmz ik kan door blijven ratelen
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 15:46
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef:


CRAVEN is "the creator" van FREDDY KREUGER, dat zegt genoeg.......
Tis wat miereneukerig, maar hij heet Krueger....


En Last House on the Left, dat is toch zo'n disturbing film? Wil ik ook nog zien...
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 16:23
Rhinus
Rhinus is offline
1) The Evil Dead
Meesterlijke film.

2) Evil Dead II
Geweldig 2e deel met daarin 't beste begin wat er is. Wat is dat super!

3) Army of Darkness
Ja, eigelijk is't nie zo speciaal, maar 't is toch 't derde deel he .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Favoriete film ooit?
Poesket
338 16-08-2006 16:17
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Films, TV & Radio Aziatische films: Hollywood sux,
Verwijderd
92 27-05-2003 17:38
Films, TV & Radio filmlijst
dopehead
70 08-10-2002 10:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.