Oud 03-09-2003, 14:42
sans plomb
Avatar van sans plomb
sans plomb is offline
Stel je voor: je ziet iemand, en je denkt ook wel te weten hoe hij/zij zal heten. En in sommige gevallen weet je ook hoe haar/hem karakter is. Dit heeft natuurlijk niet altijd te zijn, en is niet altijd negatief bedoelt.

Een paar voorbeelden van mijn kant:

Martijn: die meesten die ik ken hebben rood haar en sproeten.
Truus: Ik ken er eentje: boerin-achtig, gek van Heineken en rijdt op brommer
Jan: Meesten die ik ken: zien er uit als normale jongens
Jennifer: Meestal zijn dit de wat mooiere vrouwen.

Voor sommigen misschien volstrekte onzin, maar voor mij heeft dit wel wat hebben.
__________________
Love is like a pictionary
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2003, 14:50
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Bij nieuwe mensen met dezelfde naam als iemand die ik al kende,
koppel ik hun karakter ed al helemaal aan die naam, heel raar..
(heeft er niet veel te maken, maar deed me er even aan denken)

Van die typische namen doen me meestal aan een bepaald type denken, bij namen als Sjaak ed denk ik vaak meer aan de familie Flodder ed,
en bij namen als Sylvia, Bregje etc aan hele rustige, verlegen typjes.

Bij sommige mensen heb ik ook idd wel van, dat lijkt me een typische Jan oid, alleen heb ik dat meestal wel mis.
__________________
Drie.

Laatst gewijzigd op 03-09-2003 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:51
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb vaak dat als ik iemands naam hoor dat ik dan denk; die naam pas bij hem/haar.

En soms ook wel wat jij zegt, dat mensen met dezelfde naam op elkaar lijken.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:59
AuForm
AuForm is offline
Ik heb dat ook al gecontempleerd.

Het kan genetisch zijn. Bepaalde ouders kiezen bepaalde namen, dus bepaalde namen hangen vast aan bepaalde ouders. En aangezien de appel niet ver van de boom valt, hangen bepaalde namen vast aan bepaalde personen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
AuForm schreef op 03-09-2003 @ 14:59:
Ik heb dat ook al gecontempleerd.

Het kan genetisch zijn. Bepaalde ouders kiezen bepaalde namen, dus bepaalde namen hangen vast aan bepaalde ouders. En aangezien de appel niet ver van de boom valt, hangen bepaalde namen vast aan bepaalde personen.
Kan idd, maar hoeft niet. (Zeg jij ook, in je eerste zin iig.)

Ik ken mensen met dezelfde naam die heel veel op elkaar lijken, maar ik ken ook mensen met dezelfde naam die alles behalve op elkaar lijken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 17:25
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hahaha, dis wel lol Ik dacht altijd dat dit aan mij lag, maar ik heb dit ook heel erg.

Tim: Spontane gast, meestal donkerbruin haar en tikje arrogant.
Marieke: Blond krulletjes kroes haar, bril en blauwe ogen. Beetje botterige bouw.
Deborah: Sletterig typetje. Beetje arrogant ook en enorm bazig.

Ik zou niet weten hoe dit komt, maar ja, heel vaag
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 18:48
Verwijderd
Ik had op de basisschool een leraar die Alex heette. Ik noemde hem altijd Bram omdat dat volgens mijn inzicht beter bij hem paste

Wat denken jullie bij de naam Imelda?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 19:17
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb dat ook jah. Wel grappig. Van die dellen heten meestal Patricia of Deborah ofzo. Nerd-typjes heten Petra ofzo...

Maar omdat ik namen vaak bij mensen vindt passen, voel ik me soms ook beledigd. Ik heet namelijk Loes, een naam die in mijn omgeving erg veel voorkomt bij mensen van mijn leeftijd. En daar zitten erg veel "dellerige" typjes tussen. Dan voel ik me gelijk aangevallen omdat ik dezelfde naam heb. Raar is dat!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 19:23
Slashy
Slashy is offline
Nee, dat heb ik niet echt. Ik ken vrij veel mensen met dezelfde naam en die zijn allemaal héél anders. Natuurlijk heb je altijd de 'standaard' namen zoals Truus, Bep etc. die vaak voorkomen bij "boeren" en 'Patricia', 'Samantha' enz die vaak voorkomen bij de sletterige typjes. Maar verder ken ik twee heel verschillende Hesters, twee heel verschillende Sonja's, genoeg verschillende Jannen en ga zo maar door.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 19:28
light fighter
light fighter is offline
ik heb het ook wel vaak als ik een naam hoor dan ga ik me helemaal voorstellen hoe die persoon is. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik veel schrijf en dus namen gebruik die een bepaalt type neer zetten

renee stoerder meisje (skate, alto)
stefhanie tut
denise bitch

zo een beetje
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 19:37
Verwijderd
Ik stel me bij een naam ook vaak wel iemand voor...dit beeld is vaak gevormd door andere mensen die ik ken en die dezelfde naam hebben. Bij Kees bv. denk ik of aan een oude(re) man of aan een stoer jong iemand -> Kees vind ik een naam die vooral vroeger vaak aan jongens gegeven werd, maar ik ken ook twee jonge 'Keesen'. Bij Johnny en Anita, moet ik altijd denken aan voetbalsupporter en van die mensen met pitbullsmoking op een camping enzo. (Volgens mij is er een soortgelijke topic geweest op lifestyle, een hele tijd terug.)

Een goed voorbeeld dat het beeld dat ik van mensen met een bepaalde naam heb gevormd wordt door andere mensen met dezelfde naam (ff namen maar veranderd voor het geval dat ):
-Ik kende een Inge, een heel typisch meisje ed. Toen ik nog iemand leerde kennen die zo heette, had ik eerst een soort een soort van 'afkeer' tegen haar, omdat ik een zelfde soort persoon verwachtte. Later bleek ze (gelukkig ) heel aardig te zijn.
-Ik ken een meisje dat Mirna heet, zij is blank, heeft blond haar, is enorm dun, lacht bijna niet, is heel serieus, enz. Laatste leerde ik nog een meisje kennen dat Mirna heet (ik had ergens al wel het vage vermoeden dat ze er heel anders uit zou zien dat de Mirna die ik ken): donker, nogal erg fors (dik klinkt zo onvriendelijk), heel spontaan en vrolijk, enz. Echt het andere uiterste zeg maar.
En zo heb ik nog wel een paar voorbeelden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:26
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hmm, bij Patricia stel ik me juist een heel verlegen meisje
voor.

Ik ken een Imelda, dat was een kleuterjuf van me,
beetje mollige vrouw met donkerbruin haar,
onwijs lief enzo.. Maar goed. Daar denk ik dan aan
bij de naam Imelda.

Verder hoor (lees) ik heel vaak dat mensen bij
de naam Kim(berley) vaak arrogante, sletterige,
blonde meisjes voorstellen, terwijl ik dat toch best
vind meevallen.

Wat denken jullie bij de naam Kim?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:29
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hmm sorry maar dit heb ik totaal niet. (en btw dit is echt waar: ik ken een truus en dat is een kak-madam)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 21:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Kimberly vind ik idd snel arrogant overkomen. Maar Kim weer helemaal niet.

- Vera: zijn vaak net iets rustigere meisjes.

Verder kan ik zo nergens op komen.
Het beeld wordt idd gevormd door de mensen die je in je leven ontmoet hebt. Dat is dus heel verschillend. Misschien dat het soms ook wel iets genetisch heeft, maar dat is denk ik maar heel weinig.
Ik heb btw 3 mensen in m'n klas met dezefde naam (dus in totaal 6 mensen) en die lijken allemaal absoluut niet! op hun naam genoot!
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 21:42
Verwijderd
haha, ik had het hier laatst nog over met iemand. over hoevaak mensen die dezelfde naam hebben dezelfde eigenschappen hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 14:34
AuForm
AuForm is offline
Ik kan verder nog twee redenen bedenken:

2. Uw perceptie van een persoon kan volledig verschillend zijn van hoe die persoon werkelijk is. Omdat je al een vooroordeel hebt gemaakt over de persoonlijkheid, op basis van de naam, let je enkel op de eigenschappen die bij uw vooroordeel passen.

3. Mensen verschillen eigenlijk niet zoveel. Dus wanneer je denkt dat naamgenoten eenzelfde karakter hebben, is het eigenlijk zo dat iedereen hetzelfde karakter heeft. Maar bij niet naamgenoten heb je het niet door.


En nog een 4de: gewoon toeval.


Ik denk dat het een combinatie is van 1&2 en een beetje 4, voor zover 4 bestaat. 3 kan bij oppervlakkige relaties.

Als ouders hun kind de naam 'Britney' geven, ter ere van de popster, dan kan je ervan uit gaan dat die ouders geen smaak en/of stijl hebben. Om niet te zeggen: White Trash. En tenzij het kind zelfstandig is, zal het die eigenschappen overnemen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 14:38
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Quiana schreef op 03-09-2003 @ 20:26:
Hmm, bij Patricia stel ik me juist een heel verlegen meisje
voor.

en ik weer totaal niet, daarbij ken ik ook een patricia, die echt TOTAAL niet verlegen is en gewoon over straat heen blert (schreeuwt) en alles...

Naam kan je niet relateren (of nauwelijks) aan de eigenschappen van een persoon.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 14:48
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Haha, lachen....toen ik een jaar of 7 was was er bij onze buren-buren vaak een meisje op visite bij haar opa/ oma die daar woonden....ergens in mijn achterhoofd dacht ik altijd aan de naam 'Lonneke' als ik haar zag, omdat ik op de kleuterschool een meisje kende wat witblond haar had en zo heette...en dit meisje had ook witblond haar en ik vond de naam wel bij haar passen....bleek later dat ze ook idd Lonneke heette! Nouja, eenmaal nu stel ik me bij de naam 'Lonneke' niet automatisch meer witblonde meisjes voor.

Deborah vind ik idd ook een arrogante/ bitcherige/ snollen naam.

Vroeger had ik een vreselijke hekel aan namen als 'Patricia, Bianca' e.d en tegenwoordig vind ik het ook nog steeds namen die passen bij een 'wat armere buurt'.
Tegenwoordig vind ik bepaalde namen heel erg bij nieuwbouwwijken en bij armere wijken passen:

Kevin
Kimberly
Jordy (alhoewel ik dit vroeger best een leuke naam vond maar door de associatie niet meer, alle kinderen uit nieuwbouwwijken heten tegenwoordig Kelly, Jordy ofzo.)
Joey
Namen van voetballers
etc.

WAt vinden jullie trouwens van de naam 'Meike'? En zit er dan nog verschil tussen 'Meike' en 'Mijke'? Zelf vind ik dat er wel verschil in zit ergens.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2003, 18:54
Verwijderd
eum

sharon : zijn meestal zo van die meiskes die geloven da ze iedere jongen kunnen krijgen en gedragen zich ook zo

maaike : zijn meestal lieve meiskes

hmm jah , er zijn er nog vel dat je gelijk hebt , enja dat komt door het mileieu waar ze in opgroeien meestal gelijkt op elkaar , en ouders van het zelfde "mileieu" vinden vak dezelfde namen mooi
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:12
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Arachnea schreef op 04-09-2003 @ 18:54:

maaike : zijn meestal lieve meiskes

zeker, zo heette mijn vriendin, die is echt lief

maar verder:

Tamara: ken er 2, totale tegenstellingen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:14
Skald
Skald is offline
Volgens mij gaat iemand simpelweg op zoek naar bepaalde aspecten bij een persoon die aansluiten van de vooroordelen die er bij een naam horen ..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:23
Verwijderd
ik heb wel als ik een naam hoor zoiets van 'daar hoort een zo en zo karakter bij' ofzo.. maar ik kijk toch wel verder meestal..

wat zijn jullie associaties met Melanie
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:36
Verwijderd
ik heb bij melanie altijd het beeld van een lichtblond meisje, klein beetje dellerig (Sorry) en eerm wel rustig, niet iemand die als klein meisje in bomen klimt en aan 1 stuk door dr benen ophaalt zal ik maar zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Melanie - Klein, een beetje verlegen, mnaar als het moet kunnen er hele grove dingen uit komen.

Jan - Trance jongen.

Tessa - Altijd enorme mutsen maar hebben altijd een lieve kant.

Suzanne - Altijd minstens cup C.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:11
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Eend schreef op 03-09-2003 @ 17:25:
Tim: Spontane gast, meestal donkerbruin haar en tikje arrogant.
Marieke: Blond krulletjes kroes haar, bril en blauwe ogen. Beetje botterige bouw.
die 2 kloppen bij mij op school ja.
Willem: blonde gast, normaal. (ik ken 3 Willems, allemaal blond en doorsnee jongens)
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2003, 17:15
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik vind mijzelf nogal een Saskia of een Laura of een Michelle.

Ik vind dat ik eruit zie als een spontaan meisje.

Ik vind dat ik eruit zie als iemand die oppervlakkig leeft.

Ik heet Maureen.
Ik ben redelijk teruggetrokken.
En ik ben zwaar op de hand.

Hoe niet-kloppend kan het zijn.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 18:11
Verwijderd
imelda: ik ken niemand met deze naam.. maar ik denk aan een teruggetrokken meisje dat in vertrouwde omgeving/groep helemaal zichzelf is.. en dat is dan lekker vrolijk

Kim: gezellig meisje... maar heeft veel aan haar hoofd doordat ze zich veel aantrekt van de problemen van anderen

Meike: ik denk aan een aziatisch meisje dat verlegen is en heel vertrouwd is met haar vriendinnen

Mijke: hollandse meid met een groot doorzettingsvermogen en veel plezier in het leven

Citaat:
Kruimel schreef op 04-09-2003 @ 20:11:
Melanie - Klein, een beetje verlegen, mnaar als het moet kunnen er hele grove dingen uit komen.
ik voel me aangesproken

Citaat:
ik heb bij melanie altijd het beeld van een lichtblond meisje, klein beetje dellerig (Sorry) en eerm wel rustig, niet iemand die als klein meisje in bomen klimt en aan 1 stuk door dr benen ophaalt zal ik maar zeggen.
ik ben donkerblond (zeg maar zo goed als bruin.. maar mijn moeder noemt het zo ) ik zou dellerig kunnen zijn.. ik hou er van om met jongens te flirten enzo.. maar draag geen topjes in de winter enzo.. en ik haalde idd niet vaak mijn benen open

Ik vind trouwens dat mijn naam wel past bij wie ik ben.. soms als ik in de spiegel kijken wel eens de kriebels krijg dat ik niet ben zoals ik eruit zie.. of dat ik er niet uitzie zoals ik ben.. hebben jullie dat weleens?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:52
Wicked Witch
Avatar van Wicked Witch
Wicked Witch is offline
De ultieme slettennaam vind ik toch wel Priscilla (sorry voor de mensen die zo heten).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Wicked Witch schreef op 07-09-2003 @ 12:52:
De ultieme slettennaam vind ik toch wel Priscilla (sorry voor de mensen die zo heten).
Ik ken een meisje dat Priscilla heet...maar das toch niet echt een slet... Maar ja, 't is natuurlijk maar een beeld dat jij er van hebt zeg maar...en nou moet ik zeggen dat ik bij Priscilla over het algemeen ook niet moet denken aan een zelfde persoon als met bv. de naam Johanna ofzo. (Hoewel de Priscilla die ik ken op zich wel een Priscilla uiterlijk had (niet te erg qua kleding,, maar ze is gewoon erg knap ed. )

Nu iedereen over zijn/haar naam gaat beginnen, wat vinden jullie van Leonie. (Ik zelf vind het oa vreselijk, maar goed. ) En waar denken jullie aan bij de namen Corjan en CJ?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Leonie: Stil, verborgen iemand

Corjan: netjes/kakker gekleed

Melanie: Lang. Donker bruin haar

Priscilla: Hard van buiten, zacht van binnen

bluh, straks kwets ik mensen hier heel hard mee

Hoe denken jullie over Sandra's?
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 07-09-2003 @ 13:07:
Corjan: netjes/kakker gekleed
En bij CJ?

Citaat:
Hoe denken jullie over Sandra's?
Dat vind ik echt zo'n naam waar je twee 'soorten' van hebt. Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar zeg maar de 'rustige' types, maar ook echt van die 'popi-jopi' types.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:21
Wicked Witch
Avatar van Wicked Witch
Wicked Witch is offline
Sandra: aardig meisje, vrolijk maar soms wat teruggetrokken, meestal met donker haar.

Leonie: geen idee eigenlijk, ik denk dat deze naam niet bij een bepaald type hoort ofzo.

Melanie: meestal blond.

Wat vinden jullie trouwens van de naam Mariëlle?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2003 @ 13:21:
En bij CJ?
hmm, bij een afkorting is dat heel moeilijk. Ik heb echt een woord nodig om er een beeld bij te vormen

Mariëlle: (vind ik echt een leuke naam ) Aardig, niet te druk maar ook niet super rustig. Blond en lang haar. Is vrienden met iedereen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:54
Verwijderd
Een paar jaar geleden stond ik met mijn ouders op een camping in Frankrijk en naast ons stond een gezin met een meisje. Ik dacht: die heet vast Petra...en dat was ook zo...echt een naam die bij haar past dus.

Bij Ruth of Britt stel ik me stoere meiden voor met kort haar.

Het slaat nergens op natuurlijk, je kunt bij de geboorte niet zien of een naam bij iemand past

Ik had laatst ook dat ik iemand tegenkwam en die had een naam die totaal niet bij hem paste. Ik vond het een echte Martin. En zo noem ik hem per ongeluk ook...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:07
Wicked Witch
Avatar van Wicked Witch
Wicked Witch is offline
Citaat:
dreen schreef op 07-09-2003 @ 13:25:

Mariëlle: (vind ik echt een leuke naam ) Aardig, niet te druk maar ook niet super rustig. Blond en lang haar. Is vrienden met iedereen.
Bedankt!
De omschrijving klopt wel ongeveer, alleen ben ik niet blond, maar ik heb lang, donkerbruin haar!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Eend schreef op 03-09-2003 @ 17:25:
Hahaha, dis wel lol Ik dacht altijd dat dit aan mij lag, maar ik heb dit ook heel erg.

Tim: Spontane gast, meestal donkerbruin haar en tikje arrogant.
Marieke: Blond krulletjes kroes haar, bril en blauwe ogen. Beetje botterige bouw.
Deborah: Sletterig typetje. Beetje arrogant ook en enorm bazig.

Ik zou niet weten hoe dit komt, maar ja, heel vaag
jij noemt je kind (als je die krijgt) géén Deborah!
lol, maar zoiets denk ik ook altijd bij die naam.

verder:

anne: rustig persoon, kort donkerblond haar.

madeleine: slank, blank, rood/lichtbruin haar en sproeten, totaal niet rustig!

mirjam: iemand met donker haar, lievig persoon

shirley: sletterig persoon (maar een collega van mij heet zo en die is dat dus helemaal niet )

Yvonne: vrij slim persoon (net als Myrthe, Mirthe, Mirte, Myrte en al die variaties)

jan: casual

Tim: spontaan, blond..

Ralf: Rustig, donker haar, sociale contacten, sportief


ik weet ook niet waarom
*eigenlijk zit ik dus bordenvol vooroordelen*
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2003, 15:55
Susanne
Susanne is offline
Mja, ik weet wel wat je bedoelt; altijd als ik een Marieke ontmoet ga ik er eigenlijk meteen van uit dat 't een dom trientje is. Altijd blij om alles, overdreven vrolijk, áltijd optimistisch; bladiebla.

Bij de naam Denise dacht ik altijd aan 'n camperig kind; van die gouden kettinkjes, spijkerbroeken met van die vreselijke biesjes, gewoon iemand waar ik nóóit mee op zou kunnen schieten. En ik zit dus dit jaar bij een Denise in de klas; eigenlijk een meisje die me eigenlijk prima ligt.

Floris; een jongen die een attitude heeft van hier tot ginder. Zo'n typische hockeyfeest-jongen. Niet dat daar wat mis mee is; maar je hebt al wel snel vooroordelen over iemand, terwijl diegene ook veel anders kan zijn.

Anita; zo'n kind die zichzelf he-le-maal te gek vindt, echt zo'n omhooggevallen autoritair typje. Zo'n iemand die altijd de baas wil spelen; de leiding wil hebben.

Rosanne; dan denk ik altijd aan 'n verwend meisje, heel dommig. Praat altijd iedereen na, heeft ook niet echt een eigen mening. Beetje een bakvisje.

Stom dat je mensen van de naam denkt te kennen.
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:45
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Hier ergens boven zag ik dat iemand de naam Laura noemde.. zo van.. ik stel mijzelf voor als een Laura.. maar wat bedoel je daar mee?? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk...

Ik herken wel heel veel in al deze dingen die jullie bij die namen noemen.. Maar zou het soms ook niet komen omdat je iemand kent met die naam.. zodat je associaties gaat maken als je weer iemand met die naam tegen komt???
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:52
Verwijderd
Wat leuk dit forum ..... kennen jullie ook iemand die Durk heet ???
ik wist wel dat ik een vrij uniek persoon met eigen style ben
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:25
meiske 15
meiske 15 is offline
wat voor soort persoon stellen jullie je voor bij chantal en chantalle?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Laura1988 schreef op 07-09-2003 @ 20:45:
Hier ergens boven zag ik dat iemand de naam Laura noemde.. zo van.. ik stel mijzelf voor als een Laura.. maar wat bedoel je daar mee?? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk...
Ik denk dat ze bedoeld dat het beeld dat ze van iemand met de naam Laura heeft, past bij het beeld dat ze van zichzelf heeft.

Citaat:
Maar zou het soms ook niet komen omdat je iemand kent met die naam.. zodat je associaties gaat maken als je weer iemand met die naam tegen komt???
Volgens mij staat dat ook in heel veel posts.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
meiske 15 schreef op 08-09-2003 @ 15:25:
wat voor soort persoon stellen jullie je voor bij chantal en chantalle?
Chantal viel/valt voor mij een beetje onder de zelfde 'noemer' als namen als Kimberly, Stefanie, enz. Populaire mensen (iig in hun doen en laten), met vrij veel aandacht voor hun uiterlijk ed. Maar toch weer geen oppervlakkige mensen oid... Bij Chantal denk ik wel aan een mondig en aanwezig persoon, bij Chantalle iets minder.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:23
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
ja heb ik ook vaak.. zo ken ik 3 bob's met alle3 rood haar.

en toen ik de naam maurits voor het eerst hoorde had ik een heel beeld van die jongen > nooit gezien enzo.. best netjes idee en nogal nerd. toen stelde mn vriend me voor aan hem (zn broertje) en echt totaa; anders als dat ik een maurits voor me zag, lang haar, metal zeker geen nerd maar keiaardig.



en hoe zien jullie nou iemand die Jacqueline heet???
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 07-09-2003 @ 21:52:
Wat leuk dit forum ..... kennen jullie ook iemand die Durk heet ???
Jouw moeder is fan van Jean M. Auel
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:26
sans plomb
Avatar van sans plomb
sans plomb is offline
Citaat:
Dukko schreef op 07-09-2003 @ 21:52:
Wat leuk dit forum ..... kennen jullie ook iemand die Durk heet ???
ik wist wel dat ik een vrij uniek persoon met eigen style ben
Mijn opa en neefje heten ookzo.. jammer
__________________
Love is like a pictionary
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:09
kleinedraak
Ik heb dat ook maar dan bij Esther's
Ik heet zelf nl. Esther
Ik vind een esther: spontaan,opvallend,vrolijk, niet echt populair maar wel genoeg vrienden, kwebbels
Wat vinden jullie een echte Esther?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 21:04
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Maar wat vinden jullie nou eg van de naam Laura..heb namelijk nog geen duidelijk 'beeld'..
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 21:25
Wave
Wave is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 04-09-2003 @ 20:11:

Suzanne - Altijd minstens cup C.

Haha, nou als je mij leert kennen is je vooroordeel meteen verdwenen!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 08:56
Verwijderd
Deborah: Sletterig, ordinair type

Jennifer/Samantha: Mooie, intelligente brunettes

Stephanie/Maaike: Lieve, rustige meisje
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 11:59
Verwijderd
Ja, ik heb het ook weleens maar eigenlijk wordt ik er dan bijna meteen alweer mee geconfronteerd dat het nergens op slaat.

Toch is het soms wel dat iemand een naam heeft die gewoon totaal niet bij die persoon lijkt te passen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Daar is hij dan: De winnaar van de verhalenwedstrijd is...
Ieke
28 16-11-2009 21:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.