Oud 12-02-2006, 12:14
Corossi
Corossi is offline
Weet iemand de onderlinge relaties van de personages uit Wie Scheep Gaat? (mag ook een link naar een verslag zijn waar het in staat)

Ik heb het boek wl gelezen maar k vind het altijd best lastig om de onderlinge relaties te omschrijven, daarom bekijk ik altijd hoe anderen het omschrijven op internet.
Alleen staan er niet zo veel verslagen van Wie Scheep Gaat op internet, en degenen die ik gevonden heb stonden de onderlinge
relaties niet in.

In Wie Scheep Gaat is het wel belangrijk voor mijn mondeling denk ik dat ik de onderlinge relaties goed weet, dus die wil ik eigenlijk wel even duidelijk hebben.

Alvast bedankt als iemand ze weet of een verslag kan vinden waar het instaat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2006, 12:45
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik kende het boek niet, maar ik heb daarom even op google gekeken en kwam erachter dat het geschreven is door Rascha Peper.
Het boek is 480 blz. en dat heb jij serieus gelezen? Waarom kies je zo'n dik boek voor je lijst?
Ik google dus en wat vind ik? Verhalen over personages uit het boek. Je moet wel goed zoeken en niet te snel opgeven.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 15:01
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Personages:

- Hanna LeCoultre, ze is de jongste dochter van Alphons en Emmy. Met Gerard, Robin en Joâo heeft ze verkering gehad. Ze is verdronken op een schip in de Atlantische Oceaan, terwijl ze lag te slapen. Toen ze vertrok was ze zwanger van Joâo of van Robin.

- Alphons LeCoultre. Een vroegere kleermaker van halverwege 70. Zijn vrouw Emmy was overleden en niet lang daarna verloor hij zijn jongste en favoriete dochter.

- Gerard Sikkema. Hij heeft verkering met Hanna gehad vanaf zijn studententijd. De relatie werd verbroken toen ze vreemdging met Robin. Hij is naar New York verhuisd om een nieuw leven te beginnen als oceanograaf. Zijn hobby was watertorens fotograferen.

- Eulalie Babiradsky, de mollige dochter van verhuurder van het appartement van Gerard. Zij woont, soms met haar ouders, in de voorraadkast van het appartement. Ze werkt bij een mortuarium.

- Robin Quaadvlieg. Hij is 37 en zijn grote hobby is duiken. Hij voelt zich geroepen twee jaar na het ongeluk Hanna op te duiken. Hij heeft een jaar een éénmansbedrijfje gehad met Michiel en is daarna terug gegaan naar Shell.

- Emma de Wilde, ze is de dochter van Dirk en Eva. Ze zit in 4-atheneum. Haar beste vriendin is Star. Zelf wil zij op Hanna lijken. Velen vinden haar een vlotte, aantrekkelijke meid, zij is soms wel een beetje brutaal.

- Eva de Wilde, de moeder van Emma. Zij is de oudste dochter van Alphons en Emmy. Zij tennist en is bevriend met Pam. Zij heeft haar eigen atelier en heeft nog geregeld contact met Gerard. Zij is rond de 40 en heeft blonde haren.

- Star (Sterre) Minnema, de beste vriendin van Emma en de dochter van Liesbeth. Zij is 16 en is na 4-atheneum naar 4-havo gegaan. Haar moeder heeft een vriend, waarmee zij niet goed mee overweg kan.

- Ernst van Waardenburg. Hij is een man in de 50. Hij is getrouwd met Pam. Hij heeft de gewoonte het huis van een vrouw binnen te sluipen en zich af te trekken in een slipje. Hij deed dit voor de spanning en de reactie die hij hiermee bij de eigenares opwekte.

Onderlinge relaties:

- Alphons LeCoultre: Vader van Hanna en Eva, Opa van Emma, Schoonvader van Robin en Gerard

- Eva en Dirk de Wilde: Zus en zwager van Hanna, Schoonzus en zwager van Robin en Gerard, Ouders van Emma

-Robin Quaadvlieg: 2e vriend van Hanna, Zwager van Eva en Dirk, Oom van Emma, Vroeger beste vriend van Gerard

- Gerad Sikkema: 1e vriend van Hanna, Zwager van Eva en Dirk, Vroeger beste vriend van Robin

-Emma de Wilde: Dochter van Eva en Dirk, Kleindochter van Alphons LeCoultre, Nichtje van Hanna, Nichtje van Oom Robin, Bevriend met Sterre

-Ernst van Waardenburg: Nieuwe vriend van Sterre’s moeder Pam, Werkt samen met Dirk de Wilde
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 20:12
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 12-02-2006 @ 12:45 :
Ik kende het boek niet, maar ik heb daarom even op google gekeken en kwam erachter dat het geschreven is door Rascha Peper.
Het boek is 480 blz. en dat heb jij serieus gelezen? Waarom kies je zo'n dik boek voor je lijst?
Ik google dus en wat vind ik? Verhalen over personages uit het boek. Je moet wel goed zoeken en niet te snel opgeven.

Ik moet een bepaald aantal punten halen (Wie Scheep Gaat telt bij mij voor 3 punten, daarmee kom ik goed uit), anders moest ik nog een boek extra lezen en dus ook een verslag extra maken, vandaar en ik had niet zo veel tijd meer voordat ik aan die boeken begon.
K geef wl eens te snel op idd met zoeken

@booh: harstikke bedankt
Nu heb ik eindelijk al mijn verslagen af
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.