Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2007, 07:08
Ceridwen
Avatar van Ceridwen
Ceridwen is offline
Kun jij dat/zou je het kunnen denk je? Waarom wel/niet?
Je zou hieraan kunnen linken hoe belangrijk je dus het uiterlijk van je partner vind...
__________________
Go Gadget go!
Advertentie
Oud 20-01-2007, 07:53
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
Nee ik word niet verliefd op iemand die ik LELIJK vind. Ja ik vind uiterlijk dus wel belangrijk. Dit topic is stompzinnig.
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Oud 20-01-2007, 09:11
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Nee, kan ik niet. Als ik iemand lelijk vind, kan ik er niet verliefd op worden, hoe geweldig die persoon ook is.
Als er geen lichamelijke aantrekkingskracht is, lijkt iets met die persoon al van te voren ten dode opgeschreven.

lmd.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 20-01-2007, 09:13
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik ben wel verliefd geworden op iemand die ik niet 'mooi' of 'lekker' in de letterlijke zin van het woord vond. Maar als ik verliefd op iemand ben vindt ik hem (dus) aantrekkelijk, want aantrekkingskracht lijkt me een belangrijk aspect van verliefdheid.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 20-01-2007, 09:26
Crixus
Avatar van Crixus
Crixus is offline
Er moet een lichamelijke aantrekkingskracht zijn, zoals WolterB het al uitdrukte, om verliefd op iemand te worden. Als een meid oerlelijk is maar een gouden hart heeft dan word ik er desondanks niet verliefd op. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand dat wel kan, wellicht in een romantisch droombeeld. Maar dat neemt niet weg dat ik vrienden met haar wil zijn. Gouden harten kom je tenslotte maar sporadisch tegen.
__________________
There are no such things as strangers.. only friends you haven't yet met.

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 11:20.
Oud 20-01-2007, 09:29
Verwijderd
Zie boven, lijkt me ook logisch.
Oud 20-01-2007, 09:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Zodra ik lichamelijke aantrekkingskracht bij een persoon mis, is een verliefdheid en dus een relatie bij voorbaat gedoemd om te mislukken.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 20-01-2007, 09:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat iedereen dus zegt.

Ik hoef iemand niet uitgesproken knap te vinden, maar wel aantrekkelijk. Andersom kan ik iemand die wel knap is niet aantrekkelijk vinden.
Oud 20-01-2007, 09:49
Verwijderd
de uitstraling is toch ook wel een groot deel van het uiterlijk
daar kan ik wel verliefd op worden.
Oud 20-01-2007, 10:14
Verwijderd
Als ik iemand lelijk of onaantrekkelijk vindt, zal ik er niet verliefd op worden, nee. Maar als ik iemand eerst 'normaal' vond en er dan verliefd op word, dan ga ik diegene wel vanzelf mooi vinden.
Oud 20-01-2007, 10:18
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Voor mij is verliefdheid aantrekkingskracht. In de breedste zin van het woord.

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 11:49.
Oud 20-01-2007, 11:09
Verwijderd
Ik heb wel eens een jongen erg leuk gevonden die ik niet echt knap vond, maar hij was wel waanzinnig aantrekkelijk. Als ik hem echt niet aantrekkelijk zou vinden, zou ik hem ook niet leuk vinden. Dan kan hij nog zo interessant zijn, maar dan wil ik hem gewoon niet aanraken, en dan is het dus hetzelfde als gewone vriendschap.
Oud 20-01-2007, 11:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nee. Iemand hoeft er niet als een topmodel uit te zien, maar als ik qua uiterlijk niet op een bepaalde manier een zwak voor hem heb word ik er ook niet verliefd op.
Oud 20-01-2007, 11:58
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik ben de uitzondering in dit geval denk ik dan. Mijn ex-vriend was niet knap en aantrekkelijk maar juist door de dingen die mij in zijn innerlijk zo aantrokken was ik wel verliefd op hem. Ik heb zelf het idee dat uiterlijk mooi mee genomen is maar absoluut niet belangrijk is voor mij om verliefd te worden op die persoon.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 20-01-2007, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 20-01-2007 @ 12:51 :
Nee. Iemand hoeft er niet als een topmodel uit te zien, maar als ik qua uiterlijk niet op een bepaalde manier een zwak voor hem heb word ik er ook niet verliefd op.
Dat.
Oud 20-01-2007, 12:16
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Ik weet het niet. Dan moet ie wel een heel geweldig innerlijk en een hele goede uitstraling hebben wil ik er iets mee beginnen.
__________________
take a walk on the wild side ت
Oud 20-01-2007, 12:21
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 12:58 :
Ik heb zelf het idee dat uiterlijk mooi mee genomen is maar absoluut niet belangrijk is voor mij om verliefd te worden op die persoon.
hoi je bent eigenlijk best lelijk, maar ben wel verliefd op je

__________________
Pardon my French
Oud 20-01-2007, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-01-2007 @ 11:14 :
Als ik iemand lelijk of onaantrekkelijk vindt, zal ik er niet verliefd op worden, nee. Maar als ik iemand eerst 'normaal' vond en er dan verliefd op word, dan ga ik diegene wel vanzelf mooi vinden.
dat dus.
Ads door Google
Oud 20-01-2007, 13:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ja. Afgelopen vakantie nog. Hij was te dik, milimeter haar, lelijke tatoo, maar toen ik hem leerde kennen, begon ik hem aardiger te vinden en leuker te vinden en dat vind je al gauw dat uiterlijk minder belangrijk en bijna zelfs leuk...

Maar natuurlijk niet als ik iemand afschuwelijk vind. Er moet toch ergens aantrekkingskracht vandaan komen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 20-01-2007, 13:16
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
ZerO schreef op 20-01-2007 @ 13:21 :
hoi je bent eigenlijk best lelijk, maar ben wel verliefd op je

iemand die van binnen mooi is, is niet lelijk.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 20-01-2007, 13:18
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 14:16 :
iemand die van binnen mooi is, is niet lelijk.
*proest*
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 20-01-2007, 13:21
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 14:16 :
iemand die van binnen mooi is, is niet lelijk.
Hmm. Als je bedoelt dat iemands uitstraling hem aantrekkelijk kan maken, dan ben ik het met je eens. Maar er zijn toch echt wel fysiek onaantrekkelijke mensen die ik wel 'aantrekkelijk' vind op vriendschappelijk gebied, maar absoluut niet op een ikwilseksmetjoumanier.
Oud 20-01-2007, 13:22
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Morgan schreef op 20-01-2007 @ 14:21 :
Hmm. Als je bedoelt dat iemands uitstraling hem aantrekkelijk kan maken, dan ben ik het met je eens. Maar er zijn toch echt wel fysiek onaantrekkelijke mensen die ik wel 'aantrekkelijk' vind op vriendschappelijk gebied, maar absoluut niet op een ikwilseksmetjoumanier.
Ok dit is dus wat ik bedoelde maar dan aardiger.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 20-01-2007, 13:24
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Hmm, ergens wel, maar naarmate je diegene vaker ziet.. Tsja dan is het toch snel gedaan omdat je toch met de andermans uiterlijk wordt geconfronteerd. Heb 2 relaties gehad waarin ik de ander niet bijster aantrekkelijk vond.

en nouja, als je een relatie hebt moet je elkaar wel mooi kunnen vinden
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 20-01-2007, 13:52
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-01-2007 @ 11:14 :
Als ik iemand lelijk of onaantrekkelijk vindt, zal ik er niet verliefd op worden, nee. Maar als ik iemand eerst 'normaal' vond en er dan verliefd op word, dan ga ik diegene wel vanzelf mooi vinden.
en

Citaat:
Bloem schreef op 20-01-2007 @ 12:51 :
Nee. Iemand hoeft er niet als een topmodel uit te zien, maar als ik qua uiterlijk niet op een bepaalde manier een zwak voor hem heb word ik er ook niet verliefd op.
Advertentie
Oud 20-01-2007, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 20-01-2007 @ 12:51 :
Nee. Iemand hoeft er niet als een topmodel uit te zien, maar als ik qua uiterlijk niet op een bepaalde manier een zwak voor hem heb word ik er ook niet verliefd op.
Mee eens!
Verder vind ik uitstraling belangrijk, wat je wel weer tot het uiterlijk kunt benoemen.
Oud 20-01-2007, 14:22
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Hmjah, vindt ik een heel lastig iets. Op zich vindt ik uiterlijk niet belangrijk, dat is ook maar iets tijdelijks een eerste indruk als het ware. Als ik eerst heel erg onder de indruk ben van iemands uiterlijk, dan wordt dat vanzelf gewoner als je iemand leert kennen. En andersom, als je iemand in eerste instantie onaantrekkelijk vindt maar je leert iemand beter kennen dat wordt dat minder en ga je ook iemands leuke kanten (qua uiterlijk, zoals bijvoorbeeld hele lieve ogen ofzo) leren kennen. Maar of dat zover positief kan doorslaan dat het echt meer dan iets vriendschappelijks kan worden, ik weet het niet .
Oud 20-01-2007, 14:27
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 14:16 :
iemand die van binnen mooi is, is niet lelijk.

vast en zeker een óntzettend aardige jongen
Oud 20-01-2007, 14:32
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 14:16 :
iemand die van binnen mooi is, is niet lelijk.
doe niet zo walgelijk naief
__________________
Pardon my French
Oud 20-01-2007, 14:33
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 14:16 :
iemand die van binnen mooi is, is niet lelijk.
omfg
Oud 20-01-2007, 14:34
Crixus
Avatar van Crixus
Crixus is offline
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 14:16 :
iemand die van binnen mooi is, is niet lelijk.


Je wilt vast en zeker wel met deze knappe jongen daten.
__________________
There are no such things as strangers.. only friends you haven't yet met.
Oud 20-01-2007, 14:38
Verwijderd
Ik heb dezelfde ervaring als moon.

Ik ben ook wel vaker dan 1 keer verliefd geworden op iemand die ik in eerste instantie helemaal niet aantrekkelijk vond. Maar naarmate ik die persoon leerde kennen, qua innerlijk, vond ik hem of haar juist wél aantrekkelijk, zelfs qua uiterlijk.
Oud 20-01-2007, 15:06
Verwijderd
Citaat:
NuncaMas schreef op 20-01-2007 @ 15:38 :
Ik heb dezelfde ervaring als moon.

Ik ben ook wel vaker dan 1 keer verliefd geworden op iemand die ik in eerste instantie helemaal niet aantrekkelijk vond. Maar naarmate ik die persoon leerde kennen, qua innerlijk, vond ik hem of haar juist wél aantrekkelijk, zelfs qua uiterlijk.
maar dan vond je de persoon dus wel aantrekkelijk uiteindelijk..?

ik kan niet vallen op iemand die ik onaantrekkelijk vind. Ik kan wel verliefd worden op iemand die qua uiterlijk niet het best bedeeld is.

volgens mij is dit topic een beetje onzinnig, want het is logisch dat je verliefd bent op iemand tot wie je je aangetrokken voelt, dat kan m in innerlijk en uiterlijk zitten. Als je iemand walgelijk afstotelijk vies vindt, kan je daar naar mijn idee niet verliefd op zijn.
Oud 20-01-2007, 15:14
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik ben een keer verliefd op iemand geworden die een beetje lelijk was. Maar niet zo lelijk dat het stoort zeg maar. Tja, het was wel gezellig, maar ik had ook nooit zin om met 'm te zoenen
Oud 20-01-2007, 15:35
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 20-01-2007 @ 15:38 :
Ik heb dezelfde ervaring als moon.

Ik ben ook wel vaker dan 1 keer verliefd geworden op iemand die ik in eerste instantie helemaal niet aantrekkelijk vond. Maar naarmate ik die persoon leerde kennen, qua innerlijk, vond ik hem of haar juist wél aantrekkelijk, zelfs qua uiterlijk.
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Oud 20-01-2007, 15:44
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 14:16 :
iemand die van binnen mooi is, is niet lelijk.
Allemaal goed en wel, als iemand vanbinnen mooi is. Moest de vraag zijn: kan jij verliefd worden op iemand die vanbinnen lelijk is? Neen zou mijn antwoord zijn.

Nu gaat het over uiterlijk, en niet over de hoeveelheid bejaarden die je per etmaal de straat over helpt. En ja, ik vind uiterlijk heel belangrijk; neen, ik kan niet verliefd worden op lelijke mensen.
__________________
Let's fantasize a revolution
Ads door Google
Oud 20-01-2007, 15:46
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
stout! schreef op 20-01-2007 @ 10:13 :
Ik ben wel verliefd geworden op iemand die ik niet 'mooi' of 'lekker' in de letterlijke zin van het woord vond.
Iemand die lekker is in de letterlijke zin van het woord? Hmmm, zo met sjalotjes en koriander... zou je niet misstaan he
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 20-01-2007, 16:01
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 20-01-2007 @ 14:22 :
Ok dit is dus wat ik bedoelde maar dan aardiger.
Ik ben dan ook zo aardig
Oud 20-01-2007, 16:04
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
ZerO schreef op 20-01-2007 @ 15:32 :
doe niet zo walgelijk naief
Als je een andere mening/ervaring hebt, ben je ineens naïef

Het is heus niet zo dat ik me aangetrokken voel tot mensen die 'lelijk' zijn en dat ik daar nou meteen verliefd op zou worden. Wat ik probeer te zeggen, als iemand echt goed bij je past qua innerlijk dan geloof ik wel dat je op hem/haar verliefd kunt worden, ook als het uiterlijk je minder aanspreekt.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 20-01-2007, 16:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-01-2007 @ 12:51 :
Nee. Iemand hoeft er niet als een topmodel uit te zien, maar als ik qua uiterlijk niet op een bepaalde manier een zwak voor hem heb word ik er ook niet verliefd op.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 20-01-2007, 16:41
Crixus
Avatar van Crixus
Crixus is offline
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 17:04 :
Als je een andere mening/ervaring hebt, ben je ineens naïef

Het is heus niet zo dat ik me aangetrokken voel tot mensen die 'lelijk' zijn en dat ik daar nou meteen verliefd op zou worden. Wat ik probeer te zeggen, als iemand echt goed bij je past qua innerlijk dan geloof ik wel dat je op hem/haar verliefd kunt worden, ook als het uiterlijk je minder aanspreekt.
Wat versta jij eigenlijk onder verliefd zijn?
__________________
There are no such things as strangers.. only friends you haven't yet met.
Oud 20-01-2007, 16:46
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Och, het is maar net hoe breed je begrippen uiterlijke schijn en aantrekkelijkheid zijn.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 20-01-2007, 16:59
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 20-01-2007 @ 16:46 :
Iemand die lekker is in de letterlijke zin van het woord? Hmmm, zo met sjalotjes en koriander... zou je niet misstaan he
Het woord lekker heeft meer dan één betekenis . Al gaat de liefde natuurlijk nog steeds door de maag.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 20-01-2007, 17:00
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Morgan schreef op 20-01-2007 @ 17:01 :
Ik ben dan ook zo aardig
dus dan ben je ook niet lelijk
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 20-01-2007, 17:02
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 14:16 :
iemand die van binnen mooi is, is niet lelijk.
hoi!

zullen wij samen een keer bomen knuffelen?!?
Oud 20-01-2007, 17:28
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
stout! schreef op 20-01-2007 @ 17:59 :
Het woord lekker heeft meer dan één betekenis .
Neenee, dit pleziertje neem je me niet meer af ! (Vandaag toch niet)
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 20-01-2007, 18:14
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Als je iemand totaal onaantrekkelijk vindt, houdt het gewoon op. Vriendschap, klaar. Maar als je iemand 'gewoon, wel oké' vindt, kan het innerlijk een hoop goed maken. Uitstraling en aantrekkingskracht. Tja.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 20-01-2007, 18:25
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Het zou vast wel kunnen. Er zijn talrijke niet zo knappe mensen die iemand vinden - ook mensen waarvan je niet direct voor kan stellen dat iemand er op zou vallen. Zolang het niet echt walgelijke vormen aanneemt lijkt het me prima mogelijk.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 20-01-2007, 18:42
Ceridwen
Avatar van Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
moon schreef op 20-01-2007 @ 12:58 :
Ik ben de uitzondering in dit geval denk ik dan. Mijn ex-scharrel was niet knap en aantrekkelijk maar juist door de dingen die mij in zijn innerlijk zo aantrokken was ik wel verliefd op hem. Ik heb zelf het idee dat uiterlijk mooi mee genomen is maar absoluut niet belangrijk is voor mij om verliefd te worden op die persoon.
__________________
Go Gadget go!
Oud 20-01-2007, 18:48
Ceridwen
Avatar van Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
Ave schreef op 20-01-2007 @ 16:06 :
volgens mij is dit topic een beetje onzinnig, want het is logisch dat je verliefd bent op iemand tot wie je je aangetrokken voelt, dat kan m in innerlijk en uiterlijk zitten.
De topictitel, schat, luidt: 'Verliefd worden op iemand die je niet UITERLIJK aantrekkelijk vind'
__________________
Go Gadget go!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Uiterste leeftijdsverschil
Laura_x_
43 19-04-2011 16:38
Liefde & Relatie Geld (en looks) maakt niet gelukkig!?!
Verwijderd
99 15-09-2008 00:07
Liefde & Relatie Het leven is zwaar
first eror
84 16-01-2005 21:52
Liefde & Relatie partner aantrekkelijk vinden?
Zazoo
51 07-01-2004 10:33
Liefde & Relatie handicap en relatie
magicflower
22 13-07-2003 20:38
Liefde & Relatie BULLSHIT wie is het met me eens?
kimsje
35 04-02-2002 12:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.