Oud 07-04-2002, 19:56
Rosie
Rosie is offline
Hey iedereen,
ik heb een vraagje, ik heb vaak van die witte vlekken op mijn huid. Ter grootte van een uehmm even denken, zo'n 2 á 3 cm.
Het doet geen pijn ofzo maar het ziet er niet mooi uit.
Hebben julie dat ook weleens of hebben jullie dat gehad en wat kan je eraan doen??
Nu de zomer komt draag ik veel hempjes en korte mouwen en dan valt het erg op.
Help please!

Doeg xxx
Rosie
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:02
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
dat zijn dan toch pigmentvlekken ofzow? je kan ze geloof ik wel weg laten halen, operatief denk ik, maar k weet niet of dat vergoed word... k denk ut iet...
met wegwerkstiften kom je ook een heel eind, als de plek niet al te groot is... ligt er ook een beetje aan waar hij zit.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:09
L'Amour
Avatar van L'Amour
L'Amour is offline
ik heb ze ook op m'n armen
vorig jaar trokken ze wel weg, toen ik een aantal dagen in de zon had gezeten.
Gewoon eerst in de tuin / balkon wat voorbruinen en meestal gaan ze wel weg.
bovendien zien weinig mensen ze, zelfs m'n eigen vriend zag het pas bij een bepaald lichtinterval

xxx
L'Amour
__________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:58
poki
Avatar van poki
poki is offline
Jepzz.. ik heb het ook gehad.. ik weet niet of het van de zomer weer terugkomt.
Het is een schimmel. Klinkt vies maar dat is het niet.
Er is ook niks aan te doen..
__________________
Ik houd van hobbies, puzzelen.. En misschien ben jij wel het laatste stukje..... *Kusje voor mijn lieve zusje Nicole* *klein kusje voor DrFreeman*
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:20
Rosie
Rosie is offline
Hmm, kee dan. Bedankt voor de reacties. Nu weet ik in ieder geval dat ik er weinig aan kan doen..
Zal me maar proberen er niet aan te storen.

Bedankt doegg xxx
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:24
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
is het idd dat het pigment weg is?
zoja, is het geen vitiligo?
dat het dus echt heel wit is? en dat 't snel verbrandt enzo?

als het volgens jou zou kunnen zal ik nog ff een plaatje ofzo inscannen of opzoeken van vitiligo, missschien dat je het herkent.
als dat het is wordt het namelijk erger naarmate je ouder wordt. m'n moeder heeft 't.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
ps sorry, ff wat normaler:

het kan gewoon zijn dat het pigmentvlekken zijn.
bij vitiligo worden die vlekken steeds groter en je krijgt er steeds meer. maar het kan ook een gewoon vlekje zijn, waar gewoon geen pigment in zit, net zoiets als een moedervlek alleen dan tegenovergesteld.

maar als het dus steeds wat erger wordt, dan zou het vitiligo kunnen zijn:

Citaat:
Vitiligo is een onschuldige aandoening waarbij de huid en het haar pigment verliezen en waarbij melk-witte plekken van verschillende grootte en vorm ontstaan. Als een stukje van de witte vitiligohuid onder de microscoop wordt bestudeerd, dan blijken de pigmentcellen (melanocyten), die in het onderste deel van de opperhuid voorkomen, totaal te ontbreken. Behalve een medisch probleem is vitiligo vooral een belangrijk sociaal-psychologisch probleem. Het wordt beschouwd als een over het algemeen cosmetisch ontsierende huidafwijking die met maskerende middelen redelijk kan worden behandeld. Vitiligo is niet besmettelijk. Minstens 1 procent van de wereldbevolking lijdt aan vitiligo.

De plekken variëren in grootte en vorm; zij kunnen zich geleidelijk uitbreiden en hebben vaak een rand die donkerder is dan de normale huid. De lijnentekening in de vitiligohuid is normaal. Vitiligoplekken vindt men vaak rondom lichaamsopeningen en in de lichaamsplooien bij de geslachtsorganen, op drukplaatsen, op handen en voeten, op plaatsen van herhaald trauma (letsel) en in het gelaat. Het haar in de vitiligoplekken wordt vaak wit.

Het verloop van de ziekte is niet constant en daarom ook niet goed te voorspellen. Gewoonlijk wordt de huidafwijking geleidelijk erger, met tussenliggende perioden van verbetering. Spontaan herstel van vitiligoplekken, met name van aan zonlicht blootgestelde delen, komt regelmatig voor. Herstel is echter meestal onvolledig en cosmetisch niet fraai.

Bij vitiligo van de slijmvliezen, bijvoorbeeld de lippen, en van de handen en het gelaat komt spontaan herstel betrekkelijk weinig voor. Hetzelfde geldt voor de plekken waar witte haren groeien als uiting van vitiligo. Ook bij vitiligo die op latere leeftijd ontstaat, treedt minder vaak spontane verbetering op.

Vitiligo moet worden onderscheiden van een aantal andere ziekten, die ook gepaard gaan met totale depigmentatie.

Ongeveer 50% van alle vitiligo-gevallen openbaart zich vóór het 20ste levensjaar en 70-80% vóór het 30ste levensjaar.

Vitiligo kan al kort na de geboorte optreden, terwijl de oudste persoon bij wie een beginnende vitiligo is gerapporteerd 97 jaar was. Vitiligo is over het algemeen zo gemakkelijk te herkennen dat de diagnose gewoonlijk kan worden gesteld op grond van het klinisch beeld. Aanvullende diagnostiek is vrijwel nooit nodig.

Bron: http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/65.html
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:46
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik heb er eentje op mijn arm. Hij groeit niet gelukkig, maar ik vind het niet mooi! Ik heb er vroeger een keer een wondje gehad geloof ik, maar wat het is dat weet ik niet.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:29
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
marlies schreef:
Ik heb er eentje op mijn arm. Hij groeit niet gelukkig, maar ik vind het niet mooi! Ik heb er vroeger een keer een wondje gehad geloof ik, maar wat het is dat weet ik niet.
idd, heb ik ook ja.
maar die zijn heel erg klein.

m'n moeder is net een koe af en toe (in de zomer), vooral op d'r handen (sorry, ma ). maar ik weet niet of rosie dat bedoelde eigenlijk.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:43
Rosie
Rosie is offline
Nee, tis heel vreemd, soms zitten ze er, soms verdwijnen ze weer. Echt maf. Maarja, ik kan er dus niks aan doen.
En ze komen steeds op andere plaatsen, op mijn arm, benen, soms ook buik.
Echt raar.
Nouja, allemaal bedankt voor jullie reacties.


xxxx Rosie


P.s. misschien begin ik ook wel een koe te worden..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 12:17
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Hoho mensjes, ik weet niet of ik hetzelfde heb gehad als Rosie maar bij mij was het dus wel te bestrijden.
Het gaat hier inderdaad om een schimmelinfectie (klinkt erger dan het is) en daardoor krijg je die witte vlekken op je huid. Ikzelf had ze op mijn buik, net onder mijn borsten. Ik ben er toen mee naar de dermatoloog gegaan en heb er een zalfje voor gekregen. En binnen een paar weken was het helemaal weg!!

Kuzz Dreamz
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 00:04
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
ekki schreef op 08-04-2002 @ 17:28:
ps sorry, ff wat normaler:

het kan gewoon zijn dat het pigmentvlekken zijn.
bij vitiligo worden die vlekken steeds groter en je krijgt er steeds meer. maar het kan ook een gewoon vlekje zijn, waar gewoon geen pigment in zit, net zoiets als een moedervlek alleen dan tegenovergesteld.

maar als het dus steeds wat erger wordt, dan zou het vitiligo kunnen zijn:
Handig jou reply...zelfs in het ziekenhuis wisten ze niet wat ik had, en jij ploep post het ff

Niks ernstigs dus

( sorry voor uppen, maar zocht dit al een tijdje, vooral in de zomer worden ze meer zichtbaar en verbrandt het heel gauw ... )...

vitiligo heet het dus ...

ze zitten trouwens overal best weird

Ps: voldoe niet aan alle kenmerken, maar meeste toch wel...rare zooi is dat
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 08:12
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ja, ik heb ook vitiligo, maar in kleine mate, geen last van verbranding ofzo, wel veel witte vlekjes overal. Ik vind t wel schattig staan eigenlijk Niet druk over maken. Het is niet schadelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 09:41
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
ik heb allemaal kleine witte vlekjes op mijn buik.. vroeger had ik ze op mijn rug, ben toen naar de dokter geweest en die heeft me er vanaf geholpen..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 16:44
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 30-05-2003 @ 01:04:
Handig jou reply...zelfs in het ziekenhuis wisten ze niet wat ik had, en jij ploep post het ff

Niks ernstigs dus

( sorry voor uppen, maar zocht dit al een tijdje, vooral in de zomer worden ze meer zichtbaar en verbrandt het heel gauw ... )...

vitiligo heet het dus ...

ze zitten trouwens overal best weird

Ps: voldoe niet aan alle kenmerken, maar meeste toch wel...rare zooi is dat
Handig, weet je dat ook weer . Ik zie het best wel vaak, maar dat komt misschien omdat ik erop let. Het is niks ernstigs, maar het wordt wel erger naarmate je ouder wordt (meestal) en dat zie je best goed in je gezicht. Er zijn behandelingen voor, dat doet m'n moeder nu ook. Een soort lichtbehandeling (of -therapie). Maar als je daar meer over wilt weten, moet je me maar even mailen/pm-en, dan zal ik het aan mijn moeder vragen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 19:59
the tourist
the tourist is offline
Hm, ik kreeg er een paar jaar geleden een op mijn rechterarm, en het afgelopen jaar heb ik er een stuk of 7 bij gekregen...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:22
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-06-2003 @ 17:44:
Handig, weet je dat ook weer . Ik zie het best wel vaak, maar dat komt misschien omdat ik erop let. Het is niks ernstigs, maar het wordt wel erger naarmate je ouder wordt (meestal) en dat zie je best goed in je gezicht. Er zijn behandelingen voor, dat doet m'n moeder nu ook. Een soort lichtbehandeling (of -therapie). Maar als je daar meer over wilt weten, moet je me maar even mailen/pm-en, dan zal ik het aan mijn moeder vragen.
Sinds 2 jaar ofzo zijn er niet veel meer bij gekomen...( gelukkig maar ) heb ze ( nog ) niet in me gezicht dus dat avlt nog mee, mocht ik nou toch eens een keer denken van yo...dan hoor je het van me

Thx
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
er zijn wel pillen verkrijgbaar tegen deze schimmel geloof ik. een vriendin van mij heeft t ook en die kreeg er ook wat tegen. maar ik weet niet meer wat. waarom ga je niet gewoon een keer langs de dokter?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:50
poesiefox
poesiefox is offline
Vitiligo: ja, jammer dat die plekken zo snel verbranden, maar lelijk , och, puisten is lelijker. Als je erg wit bent van jezelf valt het ook al minder op. Ik heb overal kleine bruine moedervlekjes, en die laat ik nu weghalen. Ik heb liever een wit litteken.

Schimmel: ga smeren met daktarin ofzo, of neem een griseofulvine tabletten kuur, en het is over.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:48
Verwijderd
Citaat:
poki schreef op 08-04-2002 @ 16:58:
Jepzz.. ik heb het ook gehad.. ik weet niet of het van de zomer weer terugkomt.
Het is een schimmel. Klinkt vies maar dat is het niet.
Er is ook niks aan te doen..
er is wel wat aan te doen, mijn vader had ze ook en hij is naar de huisarts gegaan en kreeg een soort van zalfje dat hij erop kon smeren en toen trokken ze wel weg!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:22
Rosie
Rosie is offline
Het waren bij mij geen pigmentvlekken gelukkig. Ik ben een tijd terug naar de dokter geweest en het was inderdaad een schimmel iets. Vanuit mijn haar. Het schijnt meer voortekomen. Ik kreeg een shampoo en een zalfje voor op mijn armen en dat moest ik twee weken volhouden. Nou ben ik gewoon weer egaal zeg maar, nergens meer last van.

Dus.. je bent er wel makkelijk vanaf ook al is het echt chemische troep die je krijgt maarja..

Kus Rosie
__________________
...TsJaAkkKkaAaA PoWerRrRr......!....
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:20
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Rosie schreef op 02-06-2003 @ 16:22:
Het waren bij mij geen pigmentvlekken gelukkig. Ik ben een tijd terug naar de dokter geweest en het was inderdaad een schimmel iets. Vanuit mijn haar. Het schijnt meer voortekomen. Ik kreeg een shampoo en een zalfje voor op mijn armen en dat moest ik twee weken volhouden. Nou ben ik gewoon weer egaal zeg maar, nergens meer last van.

Dus.. je bent er wel makkelijk vanaf ook al is het echt chemische troep die je krijgt maarja..

Kus Rosie

Niet alles wat chemisch is, is troep. Niet alles wat natuurlijk is, is goed. Sommige dingen waarvan je denkt dat ze chemisch zijn, zijn natuurlijk, of chemisch nagemaakt van iets natuurlijks. De meeste medicijnen, bijvoorbeeld.

Een van de allerkrachtigste hartmedicijnen komt van een plant, die veel mensen gewoon in de tuin hebben staan. Daar kun je ook ontzettend aan dood gaan. Digoxine, komt van de zonnekaars.

Acetylsalicylzuur, is nagemaakte en verbeterde aftreksel van berkebast. Aspirine dus, tegen hoofdpijn.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 00:48
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 02-06-2003 @ 13:50:
Vitiligo: ja, jammer dat die plekken zo snel verbranden, maar lelijk , och, puisten is lelijker. Als je erg wit bent van jezelf valt het ook al minder op. Ik heb overal kleine bruine moedervlekjes, en die laat ik nu weghalen. Ik heb liever een wit litteken.
Idd ja...

Alleen het verbranden gebeurt zo snel...

Citaat:
*RainBow* schreef op 02-06-2003 @ 13:35:
waarom ga je niet gewoon een keer langs de dokter?
Die verwees me door naar het ziekenhuis, omdat hij zelf niet wist wat het kon zijn, en op het ziekenhuis was het voor hun ook iets "nieuws"...
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 07:30
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 02-06-2003 @ 17:20:
Digoxine, komt van de zonnekaars.
Huh.. dat heet toch vingerhoedskruid..?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Witte vlekjes op benen
Verwijderd
10 26-07-2010 10:05
Lichaam & Gezondheid witte groeiende vlekjes op me rug
NOSESUCKER
21 13-12-2005 21:06
Lichaam & Gezondheid Witte vlekjes op(/in?) huid.
Verwijderd
5 03-06-2005 11:32
Verhalen & Gedichten [verhaal] Verlangen
Guinevere03
3 22-04-2004 00:13
Lichaam & Gezondheid Vlekken op mijn huid
Tsu
10 15-04-2004 16:13
Lichaam & Gezondheid Rode Vlekken
red_roses
6 20-02-2002 21:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.