Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 19:47
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
5 mei 2003
Bron: http://www.joods.nl:9673/rubrieken/s...rtikel?nr=2818

De Jewish Defense League is wereldwijd actief, van Australie, Rusland en de VS tot Zuid-Afrika, Denemarken en nu ook opnieuw Nederland.
Ooit is JDL in New York opgericht om de joodse Gemeenschap aldaar te beschermen tegen de aanvallen van neo-nazi's. Dat was en is niet alleen in Brooklyn nodig, maar ook in Pretoria, Kopenhagen, Moskou en Amsterdam.

De Joodse Defensie Liga is enkele decennia geleden ook al eens actief geweest op Nederlandse bodem. Na een jarenlange afwezigheid is de noodzaak van een Liga intussen te hoog om afwezigheid te kunnen accepteren.

Op de officiële website van de Joodse Defensie Liga Holland zijn de uitgangspunten van de Jewish Defense League te lezen.

In het kort:


* Ahavat Jisroeël - Liefde voor de joodse staat
* Hadar - Waardigheid, zelfrespect en trots
* Barzel - IJzer
* Misjmaat - Discipline, zelfbeheersing, toewijding en eenheid
* Bitachon - Vertrouwen in de onverwoestbaarheid van het joodse volk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2003, 19:50
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Dat is heel mooi! En nu hopen dat de AEL en de JDL zelfmoordaanslagjes op elkaar gaan plegen, zodat ze niet onze bekende blauwe stoelen hoeven te vullen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:50
Verwijderd
Ja. Leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:50
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ja en?
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Evito schreef op 08-05-2003 @ 20:50:
Dat is heel mooi! En nu hopen dat de AEL en de JDL zelfmoordaanslagjes op elkaar gaan plegen, zodat ze niet onze bekende blauwe stoelen hoeven te vullen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:07
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Getver.

Net zo erg als AEL-milities die de politie gaat achtervolgen om racisme te voorkomen.

Keihard aanpakken zodra ze ook maar heel even de wet overtreden. Net zoals neo-nazi's en AEL-milities overigens.

Extreme idioten...
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:08
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Hoera, zeurderige whiny lobbygroepen komen overwaaien uit de VS... net wat we nodig hadden
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:10
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-05-2003 @ 21:08:
Hoera, zeurderige whiny lobbygroepen komen overwaaien uit de VS... net wat we nodig hadden
Hier (en bij voorgaande posts) sluit ik me bij aan.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:12
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Ach, zolang ze iedereen in hun eigen waarde laten vind ik alles best.
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:27
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Ik ben benieuwd naar de reactie van BiL@L.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-05-2003 @ 20:47:


Op de officiële website van de Joodse Defensie Liga Holland zijn de uitgangspunten van de Jewish Defense League te lezen.


Ik haat het wanneer men spreekt van Holland en niet Nederland


Citaat:

In het kort:
* Ahavat Jisroeël - Liefde voor de joodse staat
* Hadar - Waardigheid, zelfrespect en trots
* Barzel - IJzer
* Misjmaat - Discipline, zelfbeheersing, toewijding en eenheid
* Bitachon - Vertrouwen in de onverwoestbaarheid van het joodse volk
Ik krijg zo'n nare smaak in mijn mond bij die laatste. Ik snap het wel waarom deze daarbij staat, maar "onverwoestbaarheid" klinkt zo... mm... weet niet. Alsof de hele wereld van plan is joden te gaan uitroeien, terwijl het (gelukkig maar!) een klein deel is.

Nahja. Waarom niet? Er zijn nog genoeg anti-semitische geluiden te horen, helaas. Dus zo'n beweging op zich is niet slecht.
Ligt er maar aan natuurlijk hoe ze zichzelf jegens andere bevolkingsgroepen gedragen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:44
Wijzerplaat
Avatar van Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Ik vraag me af hoe ze hun doelen willen bereiken. Iedere dag iemand aanklagen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:48
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-05-2003 @ 20:47:
* Ahavat Jisroeël - Liefde voor de joodse staat
* Hadar - Waardigheid, zelfrespect en trots
* Barzel - IJzer
* Misjmaat - Discipline, zelfbeheersing, toewijding en eenheid
* Bitachon - Vertrouwen in de onverwoestbaarheid van het joodse volk
Ahavat voor welke thuisstaat dan ook lijkt mij heel ongezond. Dat wil zeggen; waarom alleen liefhebben wat binnen de grenzen van jouw lang ligt en mensen met dezelfde nationaliteit in zich houdt? Buiten die grenzen leven ook mensen, afkomstig van dezelfde God, met dezelfde waarde. Waarom het voorbeeld volgen van Amerika en tot zo'n extent piëteit voelen voor de eigen staat dat je je vervreemdt van alles wat daar buiten is?
Hadar is iets wat ieder mens moet hebben.
Barzel, hmm, dat lijkt mij heel gezond, vooral voor hemoglobinetransport.
Misjmaat is uitstekend, mits op het goede vlak.
Bitachon; waarom moet dat gaan om één volk? Waarom mag het niet gaan om het vertrouwen in de onverwoestbaarheid van de liefde?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:49
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-05-2003 @ 21:27:
Ik ben benieuwd naar de reactie van BiL@L.
Daarvoor hebben we PM.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:52
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-05-2003 @ 21:27:
Ik ben benieuwd naar de reactie van BiL@L.
Hoezo, je luistert toch niet naar hem.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:58
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
van mij mogen ze
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:00
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-05-2003 @ 21:08:
Hoera, zeurderige whiny lobbygroepen komen overwaaien uit de VS... net wat we nodig hadden
Lobbyen is toch al professioneel zeuren? Hoe dan ook, joodse, islamitische, bruingehemde en privémilities; ik vind ze allemaal even slecht. Ga maar naar de politie of een neutrale beveiligingsdienst als je je ongemakkelijk voelt. Anderzijds kan je een normale belangenbehartigingsgroep oprichten.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hmm, ik denk dat ik lid ga worden van de JDL.

SimShalom: voor jou is de JDL niets, denk ik.
De JDL vecht tegen neo-nazi's, en jij ziet kennelijk geen gevaar in extreem-rechts, in neo-nazistische groeperingen; in jouw ogen is de islam het grote gevaar.
Wat zoek je dan bij de JDL?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2003, 21:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Evito schreef op 08-05-2003 @ 21:48:
Ahavat voor welke thuisstaat dan ook lijkt mij heel ongezond. Dat wil zeggen; waarom alleen liefhebben wat binnen de grenzen van jouw lang ligt en mensen met dezelfde nationaliteit in zich houdt? Buiten die grenzen leven ook mensen, afkomstig van dezelfde God, met dezelfde waarde. Waarom het voorbeeld volgen van Amerika en tot zo'n extent piëteit voelen voor de eigen staat dat je je vervreemdt van alles wat daar buiten is?
Als je het zo stelt geef je het een kwaadaardige en nare invulling; maar het kan mijn inziens ook best iets moois zijn.
Dat je je land liefhebt of het land waar je meent dat je in principe thuishoort om wat voor een reden dan ook, wilt niet zeggen dat je alle overige landen minder waard vindt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:07
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-05-2003 @ 22:06:
Als je het zo stelt geef je het een kwaadaardige en nare invulling; maar het kan mijn inziens ook best iets moois zijn.
Dat je je land liefhebt of het land waar je meent dat je in principe thuishoort om wat voor een reden dan ook, wilt niet zeggen dat je alle overige landen minder waard vindt.
Ik vind het toch wel gevaarlijk om je land lief te hebben!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:08
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
oeh er zijn ook zoveel scary neonazi's die dagelijks, niet gestoord door de politie, at random joden aanvallen op straat!
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef op 08-05-2003 @ 22:08:
oeh er zijn ook zoveel scary neonazi's die dagelijks, niet gestoord door de politie, at random joden aanvallen op straat!
Dat zou wat overdreven zijn om te zeggen, maar toch:

Algemeen Dagblad 24 april 2003
Aangifte van anti-joodse brief in trein

Van een onzer verslaggevers

ROTTERDAM - Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) doet aangifte van antisemitisme wegens een pamflet dat dinsdagmiddag werd verspreid in een trein van Utrecht naar Rotterdam.

Het is niet duidelijk van wie het pamflet afkomstig is. Waarschijnlijk is het alleen achtergelaten in een aantal eersteklas coupés. De NS zegt geen klachten te hebben gekregen van mensen die een pamflet hebben aangetroffen in de trein.

Het pamflet is getiteld 'Stop de Joodse dictatuur' en bevat een tirade van anti-joodse opmerkingen zoals: 'Er dient een einde te komen aan de onderdrukking en stelselmatige uitsluiting van velen veroorzaakt door joods bestuurlijk Nederland en zijn handlangers'.

Over de politiek zegt het pamflet: 'De duivelse invloed van joodse leiders is daarin zeer aanzienlijk groot met hun geniepige, gemene toneelstukjes. Ze zijn meesters in het verdraaien van de werkelijke feiten. In de media stikt het van de joodse onderdrukkers die de Nederlandse maatschappij systematisch kapotmaken'. Het pamflet is getekend met de opmerking: 'Speel het slim'. Het is onduidelijk wat daarmee wordt bedoeld.

Een woordvoerster van het CIDI noemt het pamflet 'afschuwelijk'. "Het bevat het aloude antisemitische vooroordeel over de 'joodse wereldoverheersing'. We doen aangifte in de wetenschap dat het lastig is de dader te achterhalen. We hopen dat zich mensen zullen melden die meer kunnen vertellen over de persoon of personen die dit pamflet hebben verspreid."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:47
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 08-05-2003 @ 22:04:
Hmm, ik denk dat ik lid ga worden van de JDL.

SimShalom: voor jou is de JDL niets, denk ik.
De JDL vecht tegen neo-nazi's, en jij ziet kennelijk geen gevaar in extreem-rechts, in neo-nazistische groeperingen; in jouw ogen is de islam het grote gevaar.
Wat zoek je dan bij de JDL?
Islam is ook het grote gevaar. Er zijn 300 miljoen moslimfundamentalisten die niets liever zijn dan dat alle Joden en als het even kan ook alle andere niet-moslims van de aardbodem verdwijnen. Die paar duizend neo-nazis die er nog zijn vormen zeker geen gevaar voor Joden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-05-2003 @ 22:47:
Islam is ook het grote gevaar. Er zijn 300 miljoen moslimfundamentalisten die niets liever zijn dan dat alle Joden en als het even kan ook alle andere niet-moslims van de aardbodem verdwijnen. Die paar duizend neo-nazis die er nog zijn vormen zeker geen gevaar voor Joden.
Whahaha bron?

Trouwens er zijn ook weetikveel hoeveel x zoveel moslims op deze aardkloot dan joden dus logisch dat er ook meer fundamentalisten zijn.
Helemaal als je kijkt naar hun omstandigheden in t leven


Ik zou maar uitkijken hoor, je weet t nooit met die moslims. Nooit langs ze lopen, straks is t nog een zelfmoordcommando! Straks zijn ze t allemaal in nl en gaan veel nederlanders eraan
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:51
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
oeh een Groot Gevaar (tm), is het niet eng?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2003, 21:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 08-05-2003 @ 22:51:
oeh een Groot Gevaar (tm), is het niet eng?

Ik heb hier thuis ook al zo een zelfmoording liggen, je weet maar nooit he, misschien kom ik wel naar een meeting en dan knal ik m bij Baron
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:55
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-05-2003 @ 22:49:
Whahaha bron?

Trouwens er zijn ook weetikveel hoeveel x zoveel moslims op deze aardkloot dan joden dus logisch dat er ook meer fundamentalisten zijn.
Helemaal als je kijkt naar hun omstandigheden in t leven


Ik zou maar uitkijken hoor, je weet t nooit met die moslims. Nooit langs ze lopen, straks is t nog een zelfmoordcommando! Straks zijn ze t allemaal in nl en gaan veel nederlanders eraan
Het overbekende Calimero-syndroom waar bijna alle moslims aan lijken te lijden is nog geen excuus om zelfmoordaanslagen her en der te plegen in naam van de Islam.

p.s. SimShalom: Samen ten strijde trekken tegen de Islam?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:57
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-05-2003 @ 22:55:
Ik heb hier thuis ook al zo een zelfmoording liggen, je weet maar nooit he, misschien kom ik wel naar een meeting en dan knal ik m bij Baron
Doe weer niet zo kleinzielig. Je weet zelf ook wel dat je de uitzondering bent die de regel bevestigd.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Extreme taal leidt tot extreme uitingen - daar zou je je voor moeten behoeden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-05-2003 @ 22:55:
Het overbekende Calimero-syndroom waar bijna alle moslims aan lijken te lijden is nog geen excuus om zelfmoordaanslagen her en der te plegen in naam van de Islam.

p.s. SimShalom: Samen ten strijde trekken tegen de Islam?

Blablabalbla met je syndroom

Hoeveel moslims hebben zichzelf nou opgeblazen van de zoveel miljard ??? Ben jij nou echt werkelijk zo DOM als zij zeggen dat ze t uit naam van de islam doen, dat je dan gelooft dat zulke dingen ook echt in dat boek staan en dat alle moslims dat lezen???? OMG




Dat is uitroeiing, dat is pas extremistisch en gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:09
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-05-2003 @ 22:57:
Doe weer niet zo kleinzielig. Je weet zelf ook wel dat je de uitzondering bent die de regel bevestigd.

Blablablabal uitzondering man je praat niet niet eens met normale moslims dus wat weet jij er nou van af
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
/me tikt Baron en Atje op hun vingers.
Kappen!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-05-2003 @ 23:13:
/me tikt Baron en Atje op hun vingers.
Kappen!
En als die rolleyes er niet bij stonden?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:15
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-05-2003 @ 23:13:
/me tikt Baron en Atje op hun vingers.
Kappen!
Altijd lachen met Atje!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-05-2003 @ 23:15:
Altijd lachen met Atje!

Moet kunnen toch, pittige discussie


Maar nu weer ontopic
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-05-2003 @ 23:17:

Maar nu weer ontopic
Graag
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2003, 23:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
misschien kunnen ze samenwerken met de AEL tegen neonazis . Hmm, helemaal niet zo'n slecht idee...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 09-05-2003 @ 00:46:
misschien kunnen ze samenwerken met de AEL tegen neonazis . Hmm, helemaal niet zo'n slecht idee...
Straks krijg je dus het verschijnsel dat de politie in de gaten wordt gehouden door de AEL, dat de AEL in de gaten wordt gehouden door de JDL, de JDL en de AEL samen door de AIVD, de AIVD, de politie en de JDL weer samen de AEL...

Misschien moeten mensen gewoon eens niet zo panisch doen en niet te vaak van een mug een olifant maken. Ik vraag me echt af hoe mensen als BARON en SimShalom 'snachts slapen...woelen en draaien en zweten voor De Grote Boze Buitenwereld. Get a life, goddammit.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 23:53
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-05-2003 @ 22:55:
Het overbekende Calimero-syndroom waar bijna alle moslims aan lijken te lijden is nog geen excuus om zelfmoordaanslagen her en der te plegen in naam van de Islam.

p.s. SimShalom: Samen ten strijde trekken tegen de Islam?
zullen we met zn allen ten stijde trekken tegen SimSholom en BARON met hun rare semi-fascistische neigingen ?

dit is toch een loos topic
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 23:53
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Ik ga mezelf maar is opblazen..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 00:17
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-05-2003 @ 00:51:
Misschien moeten mensen gewoon eens niet zo panisch doen en niet te vaak van een mug een olifant maken. Ik vraag me echt af hoe mensen als BARON en SimShalom 'snachts slapen...woelen en draaien en zweten voor De Grote Boze Buitenwereld. Get a life, goddammit.
Dit verdient applaus. Mooi gezegd.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 00:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 09-05-2003 @ 00:53:
Ik ga mezelf maar is opblazen..
ojee, een moslimfundamentaliste! Laten we een scholieren.com anti-terrorisme eenheid gaan oprichten!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 06:38
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-05-2003 @ 22:47:
Islam is ook het grote gevaar. Er zijn 300 miljoen moslimfundamentalisten die niets liever zijn dan dat alle Joden en als het even kan ook alle andere niet-moslims van de aardbodem verdwijnen. Die paar duizend neo-nazis die er nog zijn vormen zeker geen gevaar voor Joden.


1. Zoveel fundamentalisten zijn er niet. In Nederland circa 200.
Ter vergelijking: er zijn circa 700 actieve neo-nazi's in ons land, dus drie en een half keer zoveel.

2. De meeste moslim-fundamentalisten zijn gewoon verblind met foute, eenzijdige informatie. De manier om hen van dat foute pad te helpen is door juiste informatie te geven. Toon maar eens wat beelden van Irak onder Saddam Hussein.

3. Figuren zoals jij zijn een stuk gevaarlijker.

Het anti-semitisme onder extreem-rechts ligt een stuk dieper dan dat in de islam. Bovendien waren het niet de moslims, maar de nazi's die meer dan zes miljoen joden hebben vermoord.
Ga je dat soms ook nog ontkennen?


Wat ik persoonlijk liever zou zien, is een alliantie van goed-denkende islamitische en joodse groeperingen, om samen het gevaar uit extreem-rechtse hoek te bestrijden.
Met samenwerken schieten we meer op dan met ruzie maken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 06:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik zal je eens iets laten zien wat ik van een extreem-rechts forum heb. Nederlandse afdeling van dat forum.
Zie: http://www.stormfront.org/forum/forumid22.php
En huiver. Hoewel, BARON heeft het er vast wel naar zijn zin.

Op de vraag, gesteld door een Amerikaan, of de Nederlanders joden of moslims meer haten, kwam o.a. dit antwoord.

"You can better say it this way: the nationalist hates the muslim more than the jew. And the national socialist hates the jew more than the muslim.

And mine opinion is; i hate the jew more than the muslim..
I don't hate a muslim. But what I hate is that the muslim is in european countries.
I hate jews no matter where they are. Ah well thats a lie.. I am happy when they are in the ovens... only that will smell a lot "


Als ik de beheerder van die klotesite een keer in m'n handen krijg, overleeft 'ie het niet...
Is overigens ook gelieerd aan de KKK.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 06:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Joostje schreef op 09-05-2003 @ 00:46:
misschien kunnen ze samenwerken met de AEL tegen neonazis . Hmm, helemaal niet zo'n slecht idee...
Goh, dat kwam ook al in mij op dus.

Wat mijn perfecte idee eigenlijk is:

De strijd over of Israel wel of geen legitieme staat is, moet geen rol spelen binnen Nederland. Als er onenigheid is tussen joden en moslims over Israel/Palestina, dan moeten ze die ter plekke gaan uitvechten en niet hier.

Hier zijn we nu bezig elkaar af te maken, terwijl het grote gevaar van extreem-rechts komt.
De AEL en JDL zouden moeten samenwerken tegen organisaties zoals de NVU en Stormfront, gewelddadige acties organiseren.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 07:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 07:38:

Wat ik persoonlijk liever zou zien, is een alliantie van goed-denkende islamitische en joodse groeperingen, om samen het gevaar uit extreem-rechtse hoek te bestrijden.
Met samenwerken schieten we meer op dan met ruzie maken.

Inderdaad!
Hier in Amsterdam was er al een soort samenwerking tussen een islamitische groepering en een joodse groepering. Weet niet hoe ze zichzelf genoemd hebben en of ze ueberhaupt samen wel een naam hebben.

Btw. Ik zit zelf in een discussiegroepje waarin je ideeën over geloof met elkaar uitwisseld. Zelf ben ik agnostisch ingesteld, dus val ik een beetje buiten de boot maar het is wel erg interessant te horen hoe andere mensen (islamieten en christenen (nederlandstalige joden hebben we helaas nog niet gevonden) over bepaalde religieuze en/of filosofische onderwerpen denken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 07:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 07:42:
Ik zal je eens iets laten zien wat ik van een extreem-rechts forum heb. Nederlandse afdeling van dat forum.
Zie: http://www.stormfront.org/forum/forumid22.php
En huiver. Hoewel, BARON heeft het er vast wel naar zijn zin.

Op de vraag, gesteld door een Amerikaan, of de Nederlanders joden of moslims meer haten, kwam o.a. dit antwoord.

"You can better say it this way: the nationalist hates the muslim more than the jew. And the national socialist hates the jew more than the muslim.

And mine opinion is; i hate the jew more than the muslim..
I don't hate a muslim. But what I hate is that the muslim is in european countries.
I hate jews no matter where they are. Ah well thats a lie.. I am happy when they are in the ovens... only that will smell a lot "


Als ik de beheerder van die klotesite een keer in m'n handen krijg, overleeft 'ie het niet...
Is overigens ook gelieerd aan de KKK.
Z'n kennis van Engels kan wel wat opgekrikt worden

Even serieus: heeft ie nog een verklaring gegeven waarom ie dat vindt? Zonder dat duf te zeggen dat het stomme joden zijn, want dat zegt nog niet waarom?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 08:54
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Martian schreef op 08-05-2003 @ 21:07:
Getver.

Net zo erg als AEL-milities die de politie gaat achtervolgen om racisme te voorkomen.

Keihard aanpakken zodra ze ook maar heel even de wet overtreden. Net zoals neo-nazi's en AEL-milities overigens.

Extreme idioten...
Waar baseer jij het op dat de JDL extreem zou zijn? Misschien zijn ze wel net zo gematigd als het CDA, dat immers ook een godsdienstige achtergrond heeft.

Wat mij betreft mag deze partij het proberen; dat is het punt van een democratie, je mag een partij oprichten, zolang deze zich houdt aan de wet. Ik denk echter niet dat het een groot succes zal zijn; zoveel joden zijn er naar mijn idee niet in Nederland. Maar misschien bewegen ze zich gewoon onopvallend.. dan kan zo'n partij die voor hun belangen opkomt helemaal geen kwaad.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 09:03
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Hoe heeft de JDL zich eigenlijk ingedacht zich te beschermen tegen neo-nazies? knokploegen? een soort van buurtpreventie die dan de politie belt? Hoe precies?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 09:15
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 07:48:
Hier zijn we nu bezig elkaar af te maken, terwijl het grote gevaar van extreem-rechts komt.
Jij bent toch veel te intelligent om in 700 idioten een groot gevaar te zien? Bovendien worden ze waarschijnlijk allang in de gaten gehouden door de BVD (hoe heet dat nu) en/of de gewone politie.

Hoeveel voorbeelden van racistisch geweld tegen Joden heb jij uit, zeg, de afgelopen 5 jaar?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.