Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 00:52
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik heb net een docu gezien over een nieuwe trend. In de homo scene komt het steeds vaker voor dat mensen zich expres besmet laten worden met HIV. Gewoon omdat ze zich dan niet meer zorgen hoeven te maken. Ze hebben het dan toch al en kunnen dan onveilig sex hebben.

Er worden echt feesten gegeven waar je naar toe kan gaan om HIV te krijgen. Vaak zijn het meer de onzekere mensen die zich nergens bij horen voelen die op die feesten afkomen. Daar worden ze sowieso geaccepteerd.
Maar ook als je dan hoorde wat sommige geinterviewde mensen zeiden....."jah, ik heb een hekel aan condooms en ik wil daarom best die medicijnen slikken tegen de verschijnselen van aids"
"Ik ga er van uit dat ik zeker nog 15, 20, 25 jaar te leven heb en dat is precies wat ik wil"

Dan denk ik ook van, waar ben je nou mee bezig. Ik vind het sowieso niet kunnen eigenlijk dat er zomaar van zulke feesten georganiseerd worden.

Ik weet eigenlijk geen eens wat ik met dit topic wil bereiken, maar ik vond het zo belachelijk dat ik het wel even op het forum wilde plaatsen. En misschien komt er toch nog een discussie tot stand ofzo.
Ik bedoel......zien jullie iemand die bewust bij een ander persoon HIv overdraagt niet als een moordenaar?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 01:00
Terrae
Avatar van Terrae
Terrae is offline
Barebacking
Barebacking erotiseert de praktijk van het onbeschermd neuken en maakt de laatste jaren opgang. Barebackers maken een bewuste keuze om zonder condoom te neuken. Zij kunnen hiervoor veel verschillende redenen hebben. Sommige mannen denken alleen aan het nu en niet aan de toekomst. Zij vinden barebacken gewoon lekkerder en leuker. Zij willen het risico nemen en zijn bereid de gevolgen daarvan te dragen. Anderen zijn het beu om steeds te moeten horen dat ze condooms moeten gebruiken. Zij hebben hun buik vol van informatie over aids en soa en haten condooms. Of ze denken dat aids geen probleem meer is en dat je gewoon een paar pilletjes per dag moet slikken. Er zijn zelfs mannen die barebacken in de hoop besmet te worden met HIV. Dit kan zijn omdat hun vaste partner seropositief is en in de hoop om zo hun relatie verder te verdiepen. Maar er zijn ook mannen die denken dat je een besmetting toch niet kan ontlopen en dat het deel uitmaakt van een homo-identiteit. De nadelen van barebacking zijn dat je kan geïnfecteerd raken met HIV, ziek worden en sterven. Je kan ook andere mensen besmetten indien je zelf seropositief bent. Maar het blijft voor barebackers een bewuste keuze en zij zijn bereid de gevolgen van hun gedrag te dragen.

http://www.gayworld.be/holebi/veiligvrijen/onveilig.php
__________________
www.comingout.nl
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 01:01
Terrae
Avatar van Terrae
Terrae is offline
lekkerder/leuker - > flutreden
hekel aan veilig vrijen propaganda - > nog meer flutreden
aids geen probleem - > naief
vaste partner met aids - > zielig, en een soort van begrijpelijk, pijnlijk, maar toch nog geen reden... ik weet niet, voor deze groep voel ik wel wat.
deel van homo-identiteit -> doemdenkers en depressieven of naieve mensen. Therapietje kan geen kwaad.
__________________
www.comingout.nl
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 01:17
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Terrae schreef op 29-05-2003 @ 02:00:
Barebacking

http://www.gayworld.be/holebi/veiligvrijen/onveilig.php
dat was idd wel ongeveer wat ook in die docu verteld werd ja...
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 01:25
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
als ik zou weten waar zo'n feest was,
had ik een mooie oplossing - semtex.

wat een debielen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 08:51
Verwijderd
Nogal dom van die mensen. Maar ach, als ze dan graag lange-termijn-zelfmoord willen plegen... Degene die het overbrengt is geen moordenaar, maar maakt zich schuldig aan 'hulp bij zelfdoding' of 'illegale euthanasie'. Vind ik.

Citaat:
Terrae schreef:
lekkerder/leuker - > flutreden
hekel aan veilig vrijen propaganda - > nog meer flutreden
aids geen probleem - > naief
vaste partner met aids - > zielig, en een soort van begrijpelijk, pijnlijk, maar toch nog geen reden... ik weet niet, voor deze groep voel ik wel wat.
deel van homo-identiteit -> doemdenkers en depressieven of naieve mensen. Therapietje kan geen kwaad.
Mee eens.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 09:00
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
sjezus. is dit serieus?

hmm. die mensen die zich expres laten besmetten kunnen het ook weer overbrengen op mensen die dat helemaal niet willen. ze verspreiden het dus nog meer.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:01
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Terrae schreef op 29-05-2003 @ 02:01:
lekkerder/leuker - > flutreden
Hier ben ik het totaal mee oneens. Seks is iets wat je doet voor je plezier. Als iemand echt een duidelijk vermindering van dat plezier ondervindt door het met condoom seks hebben, is dat een reden om het zonder te willen doen. En of die reden opweegt tegenover de kans op ziektes krijgen, is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken.

Citaat:
hekel aan veilig vrijen propaganda - > nog meer flutreden
aids geen probleem - > naief
vaste partner met aids - > zielig, en een soort van begrijpelijk, pijnlijk, maar toch nog geen reden... ik weet niet, voor deze groep voel ik wel wat.
deel van homo-identiteit -> doemdenkers en depressieven of naieve mensen. Therapietje kan geen kwaad.
Hier ben ik het wel mee eens
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:10
Stuartje
Stuartje is offline
Het ergste is dat als ze dan eindelijk besmet zijn ze verschrikkelijk veel spijt hebben ( Ik heb zo een verhaal gelezen in Humo van een homo die enkele jaren geleden aan barebacking deed en die er nu verschrikkelijk veel spijt van heeft omdat hij ondertussen al aids heeft. )
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:12
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Stuartje schreef op 29-05-2003 @ 13:10:
Het ergste is dat als ze dan eindelijk besmet zijn ze verschrikkelijk veel spijt hebben ( Ik heb zo een verhaal gelezen in Humo van een homo die enkele jaren geleden aan barebacking deed en die er nu verschrikkelijk veel spijt van heeft omdat hij ondertussen al aids heeft. )
dat vind ik persoonlijk niet echt erg.

duidelijkste geval ooit van eigen schuld dikke bult?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:18
Stuartje
Stuartje is offline
Mja, ik bedoel ze weten op het moment dat ze aan barebacking doen echt niet waarmee ze bezig zijn!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:20
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Stuartje schreef op 29-05-2003 @ 13:18:
Mja, ik bedoel ze weten op het moment dat ze aan barebacking doen echt niet waarmee ze bezig zijn!
...



dat meen je toch zeker niet? echt dus wel he.
jezelf met HIV laten besmetten en dan achteraf gaan janken. hoe triest.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:21
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 29-05-2003 @ 13:20:
...



dat meen je toch zeker niet? echt dus wel he.
jezelf met HIV laten besmetten en dan achteraf gaan janken. hoe triest.
ik wou net zeggen.......dat weten ze heus wel hoor!
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:30
Stuartje
Stuartje is offline
Nee, ze weten het niet want ze denken dat ze met enkele pilletjes te slikken geen last hebben van het HIV virus.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:34
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Stuartje schreef op 29-05-2003 @ 13:30:
Nee, ze weten het niet want ze denken dat ze met enkele pilletjes te slikken geen last hebben van het HIV virus.
het is vrij bekend dat iedereen met HIV (--> aids) er op een gegeven moment (op redelijk gruwelijke wijze) aan dood gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 13:02
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
kom op zeg.....iedereen weet toch dat HIV een van de ergste dingen is, wat je kan overkomen. En dat er NOG STEEDS geen genezing voor gevonden is.

Er zijn nu idd wel medicijnen die AIDS enigzins wat kunnen verminderen voor een bepaalde periode, zodat je niet zo snel ziek word, maar ook dat heeft ongelooflijk veel bijwerkingen. Je bent heeeel snel moe, en je hebt een hele grote kans op een hartstilstand enzo.
Volgens mij zijn er nog veel meer bijwerkingen, maar dat weet ik allemaal niet.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:47
Stuartje
Stuartje is offline
Wel ja, van die behandeling wordt je echt verschrikkelijk ziek en aangezien de medicijnen nog in ontwikkeling zijn moet een HIV-drager dikwijls overschakelen waarna ze meestal weken in hun bed liggen door bijwerkingen.

Homo's die aan barebacking doen denken gewoon van: Het kan mij niet veel schelen dat ik besmet geraakt, met die pillen van tegenwoordig heb je daar toch geen last van.
Dat doodgaan kan hen al helemaal niet schelen. Je mot toch van iets doodgaan redeneren ze.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 21:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline


Als je dood wil, pleeg dan gewoon zelfmoord.

Maar ja, als ik HIV zou hebben, zou ik zodra ik verschijnselen van AIDS zou krijgen zelfmoord plegen. Ga echt niet zo'n hele lijdensweg afleggen met een 100% zekere dood in het vooruitzicht. Liever nog even lekker leven, leuke dingen doen, en tja, wanneer het voorbij is, dan is het voorbij.

Maar aangezien ik hetero ben loop ik weinig risico...
En ik doe niet aan onveilige sex.

Als iemand vrijwillig HIV wil krijgen is 'ie echt goed getikt.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 21:41
Stuartje
Stuartje is offline
Een hetero loopt ook risico eh.
Hetero zijn wil niet zeggen dat je safe sex mag verwaarlozen, maar dat doe je ( gelukkig ) zelf niet.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 22:02
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
mmmmmm je krijgt altijd maar minder en minder goesting om sex the hebben als homo als je zulke dingen hoort!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 00:18
Verwijderd
Ik raad 'barebackers' een bezoekje psychiater aan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 01:21
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Whatever floats the boat he. Is niet mijn probleem eerlijk gezegd, en dat dat in San Francisco in de mode is zegt ook weinig. After all verandert de Castro-mode ook iedere paar maanden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 04:17
Verwijderd
wat een fuckin zielig gasten. afschieten dat soort mensen. ja, sorry dat ik het zo hard zeg. er zijn op aarde zo veel mensen met AIDS die daar ontzettend onder lijden en dat stelletje rugtoeristen wil dat gewoon expres oplopen???

grrrrrrrrr

op zich heb ik geen problemen met homo's, maar dit vind ik toch wel heel erg belachelijk
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 07:57
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Halloooo, als je besmet bent kun je helemaal niet onveilig vrijen, want dan krijgt iemand anders t misschien ook! Dan moet je juist NOG veiliger zijn, of ben ik nou zo gek?!
En t slaat nergens op, ik vind t belachelijk en ik zie geen enkele reden jezelf expres te laten besmetten met HIV.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 11:11
djew
djew is offline
jullie snappen er massaal geen flikker van.
deze jonge homo's, waarschijnlijk al hun leven lang gediscrimineerd en niet begrepen grijpen een kans om ergens bij te horen. het is geen kwestie van op lange termijn zelfmoord plegen, het is een kwestie van eindelijk een groep vinden waar je bij hoort, ongeacht, nee zelfs omdat je een pariah in de maatschappij bent.
als je iemand met een schuin oog aan wilt kijken, kijk naar die oudere met HIV geinfecteerde homo's die zelf alle gevolgen van HIV kennen maar toch gebruik maken van de onzekerheid van de jonge homo's.
__________________
laten we het voorspel beperken tot een simpele blblblblbl......
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 11:19
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 29-05-2003 @ 22:34:
:



Maar aangezien ik hetero ben loop ik weinig risico...
En ik doe niet aan onveilige sex.

Zolang je als homo aan veilige seks doet loop je ook vrijwel geen risico.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:22
Verwijderd
het is niet bepaald de laatste trend... dit soort feesten worden al jaren georganiseerd...

Citaat:
djew schreef op 30-05-2003 @ 12:11:
jullie snappen er massaal geen flikker van.
deze jonge homo's, waarschijnlijk al hun leven lang gediscrimineerd en niet begrepen grijpen een kans om ergens bij te horen. het is geen kwestie van op lange termijn zelfmoord plegen, het is een kwestie van eindelijk een groep vinden waar je bij hoort, ongeacht, nee zelfs omdat je een pariah in de maatschappij bent..
ik weet niet wie dit jou wijs heeft gemaakt... maar je snapt er zelf geen flikker van (leuke woordspeling btw ) nee... homo's van mijn leeftijd zijn echt niet van die labiele typetjes zoals jij ze omschrijft... we zijn oud en wijs genoeg (zeker in deze moderne tijd) om te weten waren we mee bezig zijn... ik ken gelukkig helemaal niemand die er bewust voor gekozen heeft om zich zelf te besmeten met hiv
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:54
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2003 @ 13:22:
het is niet bepaald de laatste trend... dit soort feesten worden al jaren georganiseerd...


ik weet niet wie dit jou wijs heeft gemaakt... maar je snapt er zelf geen flikker van (leuke woordspeling btw ) nee... homo's van mijn leeftijd zijn echt niet van die labiele typetjes zoals jij ze omschrijft... we zijn oud en wijs genoeg (zeker in deze moderne tijd) om te weten waren we mee bezig zijn... ik ken gelukkig helemaal niemand die er bewust voor gekozen heeft om zich zelf te besmeten met hiv
you go girl seriously though, nicely put.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:23
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
a new nose schreef op 30-05-2003 @ 01:18:
Ik raad 'barebackers' een bezoekje psychiater aan.
zo hee dat niet eens ik vind dat ze op ze minst geen sex mogen hebben met andere dan, want dit is echt letterlijk ziek
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:25
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2003 @ 13:22:
het is niet bepaald de laatste trend... dit soort feesten worden al jaren georganiseerd...


ik ken gelukkig helemaal niemand die er bewust voor gekozen heeft om zich zelf te besmeten met hiv
dalijk doe je het met iemand die het geheim houd dat die eraan mee hebt gedaan
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 19:55
Elmo19
Elmo19 is offline
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2003 @ 13:22:
het is niet bepaald de laatste trend... dit soort feesten worden al jaren georganiseerd...


ik weet niet wie dit jou wijs heeft gemaakt... maar je snapt er zelf geen flikker van (leuke woordspeling btw ) nee... homo's van mijn leeftijd zijn echt niet van die labiele typetjes zoals jij ze omschrijft... we zijn oud en wijs genoeg (zeker in deze moderne tijd) om te weten waren we mee bezig zijn... ik ken gelukkig helemaal niemand die er bewust voor gekozen heeft om zich zelf te besmeten met hiv
Die djew heeft in zekere mate wel degelijk gelijk, aangezien dat ook duidelijk naar voren kwam in die documentaire (ja ik heb hem zelf ook toevallig gezien). Er kwamen daar homo's aan het woord die nergens bij hoorden OMDAT ze het veilig wilden doen... en door bewust te kiezen om het onveilig te doen ging er een hele wereld voor hem open en werd ie overal met open armen binnengehaald en "gerespecteerd"... Er zaten dus weldegelijk veel labiele typetjes tussen...
__________________
Reality is an illusion brought on by the lack of alcohol
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:04
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
djew schreef op 30-05-2003 @ 12:11:
jullie snappen er massaal geen flikker van.
deze jonge homo's, waarschijnlijk al hun leven lang gediscrimineerd en niet begrepen grijpen een kans om ergens bij te horen. het is geen kwestie van op lange termijn zelfmoord plegen, het is een kwestie van eindelijk een groep vinden waar je bij hoort, ongeacht, nee zelfs omdat je een pariah in de maatschappij bent.
als je iemand met een schuin oog aan wilt kijken, kijk naar die oudere met HIV geinfecteerde homo's die zelf alle gevolgen van HIV kennen maar toch gebruik maken van de onzekerheid van de jonge homo's.
Zo iets irrationeels valt niet te begrijpen voor een logisch denkend mens.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 15:27
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Elmo19 schreef op 30-05-2003 @ 20:55:
Die djew heeft in zekere mate wel degelijk gelijk, aangezien dat ook duidelijk naar voren kwam in die documentaire (ja ik heb hem zelf ook toevallig gezien). Er kwamen daar homo's aan het woord die nergens bij hoorden OMDAT ze het veilig wilden doen... en door bewust te kiezen om het onveilig te doen ging er een hele wereld voor hem open en werd ie overal met open armen binnengehaald en "gerespecteerd"... Er zaten dus weldegelijk veel labiele typetjes tussen...
Maar als ze dan met de gevolgen werden geconfronteerd hadden ze toch spijt van hun keuze....
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 15:41
Verwijderd
De persoon die het heeft en dan seks heeft met iemand anders is net zo dom als diegene met wie hij seks heeft...
Seks zonder condoom bij dit soort zaken is gewoon dom... En tja, als je jezelf ziek wil maken... mja... best... maar 't is behoorlijk egoïstisch.. 'Ik wil geen condoom, dus wil ik HIV en dan ga ik lekker verder zonder condoom!' Tja... en dan lekker sterven aan een pijnlijke dood... Jottum!

M'n oom is gestorven aan de gevolgen van HIV, ik weet dus dat de ziekte alles behalve prettig is zodra je een keer een griepje krijgt. Dan wens je echt dat je die condooms had gebruikt, voor je lullige pleziertje. Misschien is het toch goed om mensen te shockeren met beelden van mensen met HIV en de gevolgen daarvan, zodat ze zien wat het is.

En als je als onzeker persoon zó ver gaat om een dodelijke ziekte op te lopen énkel om 'ergens bij te horen', dan ben je wel erg diep gezonken. Je hóeft nooit in zo'n scene te stappen, dat is compleet je eigen keuze. En ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is, m'n oom had het ook moeilijk. Maar wanneer het dan uit de hand loopt en je je eigen leven aan de kant zet enkel om 'erbij te horen' dan klopt er echt iets niet. Begint dat niet al op de basisschool? Je moet die en die schoenen hebben, anders hoor je er niet bij. Nou, dan hoor je er maar niet bij.

Laatst gewijzigd op 01-06-2003 om 15:44.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.