Oud 29-05-2003, 15:29
Verwijderd
Ik vroeg me af hoe je uw haar kunt bleken op een natuurlijke manier. Dus ik wil het niet kleuren, maar zou het wel liever wat blonder zien.

Ik heb reeds iets gehoord van citroensap op uw haar doen en dan in de zon gaan zitten of zo...

Iemand wat tips?

(Het gaat dus over mijn hoofdhaar, om dubbelzinnigheden te vermijden.)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:54
Verwijderd
Hoe veel bleken?
Wit, blond, een klein beetje lichter?

En waarom op een natuurlijke manier? Wil je dat per se?
Waterstofperoxide werkt net zo goed, misschien wel beter, en dat kan je wel bij elke drogist krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:58
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
koop spray blond ©
dat spuit je in je haar nadat je het heb nat gemaakt, en dan ga je in de zon zitten en wordt het geleidelijk aan lichter.
ziet er vrij natuurlijk uit, en is niet in één keer Boem! blond.


(zie mijn avatar voor het resultaat na 5 behandelingen)
(dreadjes zaten er al in)
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef op 29-05-2003 @ 15:54:
En waarom op een natuurlijke manier? Wil je dat per se?
Omdat ik niet wil dat men weet dat het niet natuurlijk is, dus moet het geleidelijk gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 29-05-2003 @ 16:06:
Omdat ik niet wil dat men weet dat het niet natuurlijk is, dus moet het geleidelijk gaan.
Op zo'n manier.
Je kan ook het heel even laten zitten, ik weet niet hoe lang, misschien eerst 5 minuutjes, dan moet je maar kijken hoe licht het is.
Dan kan je steeds zo lang (of iets langer/korter doen).

En je moet het in elk geval toch steeds goed bijhouden, want op den duur krijg je toch weer uitgroei.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:17
Verwijderd
Thx

Ik zal het dan zo vlug mogelijk eens uitproberen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:41
Verwijderd
Volgens mij kan je zelf bepalen hoe sterke oplossing je hebt, dan moet je een niet te sterke nemen (3% eerst bijvoorbeeld), maar ik weet niet zeker hoe dat gaat, maar bij de drogist kunnen ze je altijd helpen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 00:34
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 29-05-2003 @ 15:54:
En waarom op een natuurlijke manier? Wil je dat per se?
Waterstofperoxide werkt net zo goed, misschien wel beter, en dat kan je wel bij elke drogist krijgen.
Waterperoxide is troep. Die paar plukjes haar die ik er bij mezelf eens mee in heb gesmeerd, kregen lichtelijk een hooi-effect.

In citroen zit inderdaad een stofje die in combinatie met zonlicht of warmte een blekend effect heeft. Citroensap in je haar smeren en ermee in de zon gaan zitten maakt je haar zo'n twee tintjes lichter.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 04:15
Verwijderd
Citaat:
E.v.a schreef op 31-05-2003 @ 00:34:
Waterperoxide is troep. Die paar plukjes haar die ik er bij mezelf eens mee in heb gesmeerd, kregen lichtelijk een hooi-effect.

In citroen zit inderdaad een stofje die in combinatie met zonlicht of warmte een blekend effect heeft. Citroensap in je haar smeren en ermee in de zon gaan zitten maakt je haar zo'n twee tintjes lichter.
Thx 4 warning me !

Ik dacht dat het een fabeltje was, van dat citroensap, blijkbaar niet. 'k Ben wel blij dat je het me nu vertelt, ik was namelijk van plan morgen of zo mijn haar te bleken.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 14:52
Verwijderd
'k Heb toch die spray blond gekocht...ik kon het echt niet laten...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:07
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
phensic schreef op 31-05-2003 @ 14:52:
'k Heb toch die spray blond gekocht...ik kon het echt niet laten...
spray blond rules
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:59
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
phensic schreef op 31-05-2003 @ 14:52:
'k Heb toch die spray blond gekocht...ik kon het echt niet laten...
kan je dat gewoon bij kruidvat, da of etos halen???
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 31-05-2003 @ 15:59:
kan je dat gewoon bij kruidvat, da of etos halen???
'k Heb dat in Delhaize gekocht, maar 'k denk wel dat je dat ook bij het kruidvat kan halen, hoor.

('k Woon in België ter info )
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 18:34
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
nou volges mij heb je Spray Blond van Schwarzkopf, en eentje en die heet gewoon Spray Blond.
en die laatste is veel goedkoper, en daar zitten geen onnodige conditionars en extrakten in .
die heb je alleen bij de Etos geloof ik
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 09:59
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
E.v.a schreef op 31-05-2003 @ 00:34:
In citroen zit inderdaad een stofje die in combinatie met zonlicht of warmte een blekend effect heeft. Citroensap in je haar smeren en ermee in de zon gaan zitten maakt je haar zo'n twee tintjes lichter.
en blijft dat dan ook zitten? Ik bedoel, tis er niet na 2 wasbeurten uit dat je iedere dag moet bleken (als het blijft zitten ga ik nl. heel wat citroenen kopen met de boodschappen). Hoe moet je dat eigenlijk aanbrengen? Gewoon citroenen uitpersen en dan het sap over je hoofd gieten?
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:13
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
je moet citroenasap in een flesje kopen. meestal heeft dat flesje de vorm van een citroen, plastic is het
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:30
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
kee, die ken ik wel. Moet je dat dan nog verdunnen met water? En hoe breng ik het aan?
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 02:45
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 02-06-2003 @ 09:59:
en blijft dat dan ook zitten? Ik bedoel, tis er niet na 2 wasbeurten uit dat je iedere dag moet bleken (als het blijft zitten ga ik nl. heel wat citroenen kopen met de boodschappen). Hoe moet je dat eigenlijk aanbrengen? Gewoon citroenen uitpersen en dan het sap over je hoofd gieten?
Je haar blijft de lichtere kleur houden, maar sowieso word je haar er niet extreem blond van.
Je kunt zelf een citroen uitpersen, maar citroensap uit zo'n citroenvormig geval werkt ook. Het sap moet je in je haar masseren. Niet over je hoofd gieten, want ook op de huid kan het sap blekend werken (al is dit vooral zo bij sproeten en andere donkere huidvlekken).
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 09:15
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
en hoeveel kans heb ik dat mijn haar oranje wordt? (ik heb nl in december mijn haar gekleurd met een mooie roodbruine kleur alleen is mijn haar nog steeds een beetje rossig. De roodtint zit er nog steeds in.) Dussuh is het dan nog steeds verstandig om te doen of kan ik beter iets anders proberen? En nog 1 vraagje, moet je erna per se in de zon gaan zitten of bleekt het ook uit z'n eigen. En hoe lang moet het erin enzo?
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 16:39
SexyLady
SexyLady is offline
Thanx PrimRose voor al die vragen wil het namelijk ook doen!!
Vorig jaar had ik blondspray gedaan en toen kreeg ik zo'n lelijke kleur ( heb bruin haar..)
Zodra het niet meer bewolkt izzz ga ik lekker citroentjes persen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 01:06
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 03-06-2003 @ 09:15:
en hoeveel kans heb ik dat mijn haar oranje wordt? (ik heb nl in december mijn haar gekleurd met een mooie roodbruine kleur alleen is mijn haar nog steeds een beetje rossig. De roodtint zit er nog steeds in.) Dussuh is het dan nog steeds verstandig om te doen of kan ik beter iets anders proberen? En nog 1 vraagje, moet je erna per se in de zon gaan zitten of bleekt het ook uit z'n eigen. En hoe lang moet het erin enzo?
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat je haar niet oranje wordt, maar 't lijkt mij stug. Citroensap heeft namelijk een heel andere werking dan kleurspoeling en haarverf en dergelijke.
Als je bedoelt dat je de rossige kleur uit je haar wilt krijgen met citroensap, dan denk ik dat dat niet werkt.
Omdat citroensap ook in warmte een blekend effect heeft, weet ik niet zeker of het noodzakelijk is om in de zon te gaan zitten (of staan of liggen, die keus is aan jou ), maar dat is met het weer van nu toch niet zo'n probleem? En anders kan een zonnebank ook een uitkomst zijn.
Hoe lang het erin moet, moet je zelf even bekijken, dat hangt er een beetje vanaf hoeveel blonder je het wilt.

Citaat:
phensic schreef:
Thx 4 warning me !
Het is overigens niet zo dat waterperoxide bij iedereen een negatief effect heeft. Bij bijvoorbeeld heel dun haar kan (ik herhaal: kan) waterperoxide het haar juist wat meer volume geven. Maar ik heb vrij dik haar dat een beetje golft, en die peroxide zorgde ervoor dat ik van die stijle, minder zachte plukjes in m'n haar kreeg.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 08:22
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 29-05-2003 @ 15:54:
Hoe veel bleken?
Wit, blond, een klein beetje lichter?

En waarom op een natuurlijke manier? Wil je dat per se?
Waterstofperoxide werkt net zo goed, misschien wel beter, en dat kan je wel bij elke drogist krijgen.
niet dus

ik heb een tante die dr haar wou bleken met waterperoxide en het is knaloranje geworden.. verder heb ik gehoord dat je haar er ook dunner van word
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 08:26
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 03-06-2003 @ 09:15:
en hoeveel kans heb ik dat mijn haar oranje wordt? (ik heb nl in december mijn haar gekleurd met een mooie roodbruine kleur alleen is mijn haar nog steeds een beetje rossig. De roodtint zit er nog steeds in.) Dussuh is het dan nog steeds verstandig om te doen of kan ik beter iets anders proberen? En nog 1 vraagje, moet je erna per se in de zon gaan zitten of bleekt het ook uit z'n eigen. En hoe lang moet het erin enzo?
ik denk een vrij grote kans

ik had ook rood haar (geverfd van he) en ik heb het in 1 weekend 4 keer geblondeerd en het werd knaloranje.. niet echt een succes dus

sommige mensen hebben een rood pigment en andere een groen pigment... je echte haarkleur heeft er geen invloed op

maar ik ken bijv een meisje dat haar haar zwart had geverft en dat gaf echt een groene gloed, die had dus het groene pigment..
mijn haar werd nog heel rood, dus ik heb het rood pigment

ik denk dat als je een rood pigment heb al helemaal een grote kans heb, ik zou het in elk geval door de zon laten doen. maar zelfs door de zon vrees ik dat je oranje achtig haar gaat krijgen (heb ik zelf ook gehad)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Mijn haar :(
Featherbirds
20 21-10-2013 10:59
Lifestyle HAAR & DREAD topic
Back Door Man
500 12-06-2007 14:22
Lifestyle Haar bleken met citroensap?
oOAnGeLOo
5 28-05-2005 15:06
Lifestyle haar bleken?
Diana's~Acolyte
38 25-04-2003 16:06
Lichaam & Gezondheid Je haar bleken of toch liever verven?
Kat
9 12-07-2002 11:08
Lifestyle Haar bleken/ontkleuren??
Black Rainbow
30 02-07-2002 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.