Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2003, 16:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Wij hebben thuis een gecastreerde wannebe kater en hij is heel lief en zo. Maar nu is mijn moeder deze maand jarig en ik wilde voor haar een katje adopteren uit het asiel waar deze ook vandaan komt, want ze wilt zo graag nog een kat erbij.

Nu had ik dus een vraagje of jullie denken dat het samen goed zal gaan als die twee katten bij elkaar komen te zitten.

Weten jullie toevallig ook of er een soort van proeftijd zit bij het adopteren van een asielkat zit? Zodat als het niet samengaat, je 'm terug kan brengen?
Ik wil namelijk niet dat het een last wordt voor de kat die we nu al hebben.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 20:02
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat weet je nooit zeker...

Wij hadden 2 katten, vorig jaar er 1 bijgekocht, en die nieuwe en die jongste vechten elkaar nu dus nog de tent uit
Soms gaat het ook wel goed, maar je moet maar afwachten of je kat die nieuwe kat accepteert...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:04
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ik denk dat een poes dan nog de grootste kans v an slagen heeft!
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is dat altijd afwachten. Ik had altijd al een poes, en toen die vier jaar oud was heeft mn broertje een katertje (kitten) erbij gekregen. In middels hebben we die katten al 6 jaar met zn tweeen en ze vechten nog steeds met elkaar, willen nog steeds niet met zn tween op een vierkante meter zitten enzo.

Volgens mij kan het heel goed gaan dus ik zeg niet dat het bij voorbaat niet zal lukken maar ik denk niet dat van te voren te voorspellen is hoe het zal gaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 08:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
ok, thnx
Als ik mijn kat hier als een lamzak naast me zie liggen denk ik niet dat hij heel erg veel kwaad kan...
Nee, serieus, hij ligt echt dom Hij ligt op z'n neus of zo, najah, als het maar lekker ligt

Ik ga nu het asiel bellen en ff vragen hoe ut zit allemaal
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-12-2003 @ 21:16:
Volgens mij kan het heel goed gaan dus ik zeg niet dat het bij voorbaat niet zal lukken maar ik denk niet dat van te voren te voorspellen is hoe het zal gaan.
Wij hebben twee katten (poezen allebei), in eerste instantie leek dat niet goed te gaan, maar na een tijdje vonden ze elkaar toch wel heel lief en konden ze niet meer zonder elkaar. Na de sterilisatie van de jongste is het jammer genoeg weer iets minder geworden, maar ze zijn nog steeds wel heel erg aan elkaar gehecht.

Ik ken katten waarbij het goed ging, maar ook net zo veel katten waarbij het niet goed ging. Kwestie van afwachten dus idd.

Bij het asiel waar we Fleur (de jongste) hebben gehaald hadden ze idd een proeftijd van vier weken, maar vier weken zegt eigenlijk niet zo veel. 't kan heel goed dat het veel langer duurt voordat een andere kat een kat accepteerd. (Bij Muis en Fleur duurde het ook behoorlijk wat langer, volgens mij.)

En je moet je ook bedenken (wat iig bij ons heel erg zo was) dat je een kat die je een tijd in huis hebt, vaak erg moeilijk weer weg doet. Je bent dan vaak al aan de kat gehecht. (Ik had er bv. niet aan moeten denken dat Fleur weer weg zou moeten, had ik ook niet gedaan denk ik...Muis ook niet btw. 't zijn alle twee schatten en ik ben verschrikkelijk aan ze gehecht. )
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 12:43
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Nou, wij hebben een voordeel, onze kat is absoluut niet dominant. Hij trekt veel met poezen uit de buurt op (voornamelijk poezen) en daarom heb ik eigenlijk ook gekozen voor een poes, die zelf ook niet echt dominant is.

Het is een zwart witte poes van 2,5 geworden (net zo oud als Bowie) die heel veel te vertellen heeft, maar voor dominante katten is ze bang, net als Bowie.
Met Bo kan je ook hele gesprekken voeren en dat kan met deze kat al helemaal. Ik weet niet. Vanuit alle katten heb ik haar gepikt, misschien wel, omdat ze het beste bij Bowie lag

Bowie was namelijk niet echt een populaire kat in het asiel. Hij kwam niet snel op je af lopen en aaien vond ie een beetje eng. Dat vond deze poes ook wel Ook zou deze poes nooit uithalen naar je En Bowie ook niet.

Maargoed, ik ga stoppen, want we gaan haar zo ophalen

We hebben wel al een bandje (Zwartwitte panterprint MET belletje) en telkens als we met dat belletje gaan rinkelen kijkt Bowie echt om zich heen om te kijken of hij geen kat ziet Echt een stom gezicht is dat
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 14:01
Verwijderd
En hoe heet ze/gaat ze heten?

Ik denk dat niet het echt uit maakt of het twee dezelfde soort katten zijn, in het begin iig niet...de nieuwe kat zal altijd een indringer zijn in het huis van de kat die er al woont, daar kun je nou eenmaal niks aan verderen.

'k hoop dat het goed gaat! Laat je het nog ff weten?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 14:12
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Wat leuk zeg Hopen dat het goedkomt tussen die 2 !!! Foto?
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 18:39
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
ze lopen naar elkaar te grommen, maar vliegen elkaar niet aan of zo
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 06-12-2003 @ 19:39:
ze lopen naar elkaar te grommen, maar vliegen elkaar niet aan of zo
Komt nog wel. Ook al vliegen ze elkaar aan (doen ze vast nog wel eens), dat hoeft niet per se iets te betekenen. Ze moeten elkaar verkennen en eentje moet de baas worden en dat gebeurt vaak door wat vechtpartijen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 11:22
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Eend schreef op 06-12-2003 @ 19:39:
ze lopen naar elkaar te grommen, maar vliegen elkaar niet aan of zo
ik wil je niet bangmaken maar toen onze kat Minoes kleintjes kreeg (4) hebben we een eentje gehouden (Fievel) en vanaf het moment dat ze nog maar met zn tweeen waren was het alleen maar blazen en boos doen. De moeder was nooit meer thuis, ging door de voordeur naar binnen, de kleine was altijd thuis, ging door de achterdeur. Ze hadden aparte etensplekken omdat anders alleen Fievel wat at.
Minoes kreeg een nieuw mandje omdat Fievel de andere had ingenomen: ook dit nieuwe mandje was binnen no-time Fievels eigendom.
Dus het zegt helemaal niks het soort, ik bedoel, dit was moeder en dochter!!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 07-12-2003 @ 12:22:
ik wil je niet bangmaken maar toen onze kat Minoes kleintjes kreeg (4) hebben we een eentje gehouden (Fievel) en vanaf het moment dat ze nog maar met zn tweeen waren was het alleen maar blazen en boos doen. De moeder was nooit meer thuis, ging door de voordeur naar binnen, de kleine was altijd thuis, ging door de achterdeur. Ze hadden aparte etensplekken omdat anders alleen Fievel wat at.
Minoes kreeg een nieuw mandje omdat Fievel de andere had ingenomen: ook dit nieuwe mandje was binnen no-time Fievels eigendom.
Dus het zegt helemaal niks het soort, ik bedoel, dit was moeder en dochter!!
Als een kat nooit thuis is, gaat ze ook niet naar binnen.
(Sorry, flauw, ik snap wel wat je bedoeld.)

Was bij ons ook met Muis en Fleur, alles was/werd van Fleur. Alles wat we apart voor Muis neer zetten (eten, kattenbak, enz.) werd door Fleur ingepikt, dus dat werkte niet. Nu krijgen ze gewoon twee etensbakjes, die Fleur bijna allebei leeg eet. Muis eet gelukkig toch liever brokjes en als ze eet weet Fleur nu wel dat ze haar ook moet laten eten (zelfs in het geval van natvoer), vroeger joeg ze haar gewoon weg en Muis liet dat gebeuren, nu dus niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna vraag over kat
Nadine.
5 30-09-2008 17:49
Flora & Fauna Vraagje over taxonomische indeling
Dinalfos
6 10-06-2008 09:35
Flora & Fauna Afgebroken snorharen katten
miekmuis
4 16-10-2006 21:41
Flora & Fauna vraagje over kattenvoer
Verwijderd
18 08-03-2006 09:44
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Flora & Fauna Meerdere katten
Verwijderd
3 22-10-2002 17:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.