Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 11:16
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Heyhey scholiertjes

ik ben bezig met het organiseren van een LAN-party. Ik ben niet de slechste en wil best wel wat verdiepen in de materie. Het internet is een prima bron daarvoor

Ik zou voor de LAN-party dus een server opzetten, maar ik heb geen flauw ID watvoor software ik daarvoor nodig heb. Ik denk dus aan een mooie linux-bak, waar dedicated games draaien. Maar ik weet niet of die dingen op een Linux-bak draaien (?).
Ook zou ik de uitslagen van de games willen opslaan, om daar vervolgens een overzicht van te maken, om zo een finale-spel te kunnen cre-eren.
Weet iemand hoe ik dit het het beste op kan lossen?
Ook ga ik een IRC-server opzetten, welk progje is daar het meest geschikt voor?

*linkje naar PDFje*

Ik ga nog wat tekeningetjes erbij maken, om het voor leken te kunnen visualiseren, als iemand daar al voorbeelden voor heeft zou ik dat ook enorm op prijs stellen.

Ik heb nog geen leuke naam kunnen bedenken, dus als je daarover idee-en hebt, zijn die ook van harte welkom (om dit topic wat vriendelijker te maken, kunnen suggesties van namen wel via PM)
(ohjwah, ik heb van Enlightenment toestemming gekregen voor het openen van dit topic)
(2e BTW: dit is niet cross-posting, maar spreiden van het probleem )
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2004, 23:28
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Omdat een discussie over de locatie van de LAN-party niet zo relevant is, heb ik deze verwijderd. Zijn er mensen die antwoord kunnen geven op de vragen van de Topic-starter, liefst met ervaring?
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 11:50
Verwijderd
Waarom is mijn reply met links verwijderd (Of stond die alleen in het HW forum topic).

Je kunt iig bijna alle informatie vinden op:
www.gameparty.net

Ze sponsoren, helpen, etcetc LAN's.

Ze zitten ook op IRC, gaat weleens makkelijker:
irc://irc.gameparty.net (Quakenet netwerk)
Chan: #Gameparty
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 14:50
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
********** schreef op 29-03-2004 @ 12:50:
Waarom is mijn reply met links verwijderd (Of stond die alleen in het HW forum topic).
Die stond hier niet.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 21:07
Icheb
Icheb is offline
Citaat:
dafelix schreef op 28-03-2004 @ 12:16 :
Heyhey scholiertjes

ik ben bezig met het organiseren van een LAN-party. Ik ben niet de slechste en wil best wel wat verdiepen in de materie. Het internet is een prima bron daarvoor
Hmm, zo ben ik er ook mee begonnen (en inmiddels weer mee gestopt doordat de organisatie inactief is geworden)...

Citaat:
Ik zou voor de LAN-party dus een server opzetten, maar ik heb geen flauw ID watvoor software ik daarvoor nodig heb. Ik denk dus aan een mooie linux-bak, waar dedicated games draaien.
Klinkt goed, note dat veel dingen in console mode beter draaien als met een X server (windowmanager) erbij. Wees niet bang van de console mode, werkt echt veel beter dan met X

Citaat:
Maar ik weet niet of die dingen op een Linux-bak draaien (?).
Ligt er een beetje aan, maar veel moderne games wel; even een kort lijstje van alles wat me binnen 10 sec te binnen schiet.
* Quake 3
* UT
* UT2k3
* UT2k4
* HL
* CS

Citaat:
Ook zou ik de uitslagen van de games willen opslaan, om daar vervolgens een overzicht van te maken, om zo een finale-spel te kunnen cre-eren.
Weet iemand hoe ik dit het het beste op kan lossen?
De results opslaan in een dynamische website ofzo, een ladder systeem dat alle games support is er geloof ik niet, maar pin me daar niet op vast. Het is alweer een tijdje geleden sinds ik laatste lan heb gedaan met de rest van de crew van The Lan Xperience...

Citaat:
Ook ga ik een IRC-server opzetten, welk progje is daar het meest geschikt voor?
UnrealIRCD werkt wel lekker als het eenmaal draait. Vooral onder Linux werkt het vrij goed, al kan de installatie soms wel een bitch zijn...

Citaat:
*linkje naar PDFje*

Ik ga nog wat tekeningetjes erbij maken, om het voor leken te kunnen visualiseren, als iemand daar al voorbeelden voor heeft zou ik dat ook enorm op prijs stellen.
:X Ik heb het in ieder geval niet nodig

Citaat:
Ik heb nog geen leuke naam kunnen bedenken, dus als je daarover idee-en hebt, zijn die ook van harte welkom (om dit topic wat vriendelijker te maken, kunnen suggesties van namen wel via PM)
(ohjwah, ik heb van Enlightenment toestemming gekregen voor het openen van dit topic)
(2e BTW: dit is niet cross-posting, maar spreiden van het probleem )
Dit een cross post ?
Met waar dan ? (Ok, dit is de eerste keer in tijden dat ik hier weer eens kom, vooral om mensen te overtuigen de poll in mijn sig in te vullen )
Misschien een vote4music systeem gebruiken, dat was op alle TLX lanparty's erg populair...

Als je iets specifiekere dingen weet reageer ik nog wel even wat beter, e-mail notificatie staat aan


edit:
Als gameparty nog even betrouwbaar is als vroeger zou ik ook nog naar andere mogelijkheden kijken
__________________
Gratis 'soort' Planetarion @ http://www.totaldomination.nl
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Icheb schreef op 01-04-2004 @ 22:07 :
edit:
Als gameparty nog even betrouwbaar is als vroeger zou ik ook nog naar andere mogelijkheden kijken
De LAN's van de afgelopen 3 jaar zijn zover ik weet zonder problemen aan hun kant verlopen..
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 21:56
Icheb
Icheb is offline
Citaat:
********** schreef op 01-04-2004 @ 22:16 :
De LAN's van de afgelopen 3 jaar zijn zover ik weet zonder problemen aan hun kant verlopen..
Dat was het probleem niet; eerst zouden ze helpen, toen zouden ze misschien helpen, etc.
Uiteindelijk hebben we het zonder hun gedaan, met de hulp van Pekoenja (als ze nog bestaan: www.pekoenja.nl), die hadden geen flauw idee van wat een LAN was, dus wilde er graag aan meewerken
__________________
Gratis 'soort' Planetarion @ http://www.totaldomination.nl
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Icheb schreef op 01-04-2004 @ 22:56 :
Dat was het probleem niet; eerst zouden ze helpen, toen zouden ze misschien helpen, etc.
Uiteindelijk hebben we het zonder hun gedaan, met de hulp van Pekoenja (als ze nog bestaan: www.pekoenja.nl), die hadden geen flauw idee van wat een LAN was, dus wilde er graag aan meewerken
In het begin was het een simpele groep die het uit hobby deed (bestond vooral uit mensen met teveel geld ).
Nu is het een gesponsorde stichting waar mensen een fulltime baan mee hebben enzo..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 00:16
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Doe ook effe een antieke game, da's lache. Doen wij ook altijd. Bomberman of Delta Force 1 ofzo.
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games [LANParty] Ranked LAN 4 Nijverdal (17 t/m 19 Feb 2017)
cygnusx
11 03-01-2017 10:22
De Kantine Bijna saailands *O* #1478
Verwijderd
500 13-08-2011 19:56
Games LAN-Party organiseren
as1
6 25-05-2011 16:45
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk
marlette
37 05-08-2004 10:55
Software & Hardware [Algemeen] LAN-party organiseren
dafelix
3 28-03-2004 11:28
Software & Hardware Lan Party
Verwijderd
27 22-03-2004 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.