Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 19:26
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
mijn neef is 2 weken bij ons geweest, en wij twee hebben echt alles samen gedaan in die tijd. (okee niet alles maar je snapt het wel) zo ook uit ekaars flesjes gedronken, en weet ik veel meer. een paar dagen geleden hoorde hij dat hij pfeiffer heeft. is er nu een grote kans dat ik het ook heb?
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:26
Verwijderd
Niet heel groot, tenzij hij echt enorm over die flesjes heen kwijlde . Maar er is wel een kansje.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:31
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
tis niet alleen die flesjes, maar toch. want als je heel veel samen doen zijn er vast nog wel meer situaties geweest dat t kon.. maar ik weet niet precies hoe je het kan over geven...
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:37
Verwijderd
Via vochtoverdracht vooral dus als er speeksel/lymfevocht/bloed/prostaatvocht/etc van hem, in jou terecht is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:50
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-08-2004 @ 20:37 :
Via vochtoverdracht vooral dus als er speeksel/lymfevocht/bloed/prostaatvocht/etc van hem, in jou terecht is gekomen.
Kom op zeg, het is haar neef...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 12-08-2004 @ 20:50 :
Kom op zeg, het is haar neef...
Ze hadden toch 'echt alles' samen gedaan?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:39
Verwijderd
Ik zou er zeker wel rekening mee houden dat je het hebt en eventueel laten testen, ik heb het zelf ook op een mysterieuze manier opgelopen (volgens mij ergens van een vies glas gedronken).

Nouja zolang je je goed voelt is er niets aan de hand maar als je moe wordt ofzo weet je dus wat het kan zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:47
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
bugge schreef op 12-08-2004 @ 21:39 :
Ik zou er zeker wel rekening mee houden dat je het hebt en eventueel laten testen, ik heb het zelf ook op een mysterieuze manier opgelopen (volgens mij ergens van een vies glas gedronken).
Hier precies hetzelfde, alleen heeft een vriendin van mij het gehad en denk ik dat ik het van haar heb door uit hetzelfde flesje gedronken te hebben ofzo..
Je kan dus wel besmet zijn geraakt via een glas ofzo en ik zou als je merkt dat je sneller moe bent dan normaal enz toch maar even voor de zekerheid naar de dokter gaan om te testen, want hoe eerder je erbij bent des te minder lang je uiteindelijk nodig hebt om er weer (zo goed als) overheen te komen.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:00
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-08-2004 @ 20:26 :
Niet heel groot, tenzij hij echt enorm over die flesjes heen kwijlde . Maar er is wel een kansje.
Die kans is wel vrij groot. Je bent het besmettelijkst in de tijd voor je merkt dat je Pfeiffer hebt. Ik hoop voor je dat je een goede weerstand hebt. Dan heb je namelijk meer kans dat je er niks van merkt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:05
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-08-2004 @ 21:02 :
Ze hadden toch 'echt alles' samen gedaan?
ik zei nog niet alles maar je weet wel wat ik bedoel
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:47
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Volgens mij is de kans kleiner na 6 weken. Maar er is inderdaad zeker wel een kans. 't Hangt deels ook af van je eigen immuunsysteem (op dit moment). Even in de gaten houden
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:55
Loesjuh1984
Avatar van Loesjuh1984
Loesjuh1984 is offline
ze hoeft zich niet perse te laten testen op pfeiffer. De kans dat je het hebt is zeker wel aanwezig. Maar tegen de ziekte van pfeiffer zijn geen medicijnen. Als je het weet kan je omgeving en jijzelf er rekening mee houden, dat je sneller moe bent. Ver kunnen je klieren wat gaan opzetten en wordt je weerstand wat minder waardoor je vatbaarder bent voor andere virussen enz.

Zoals ik al zei er is geen behandeling voor pfeiffer. Je moet dus zelf weten of je je laat testen. Misschien wachten totdat je je erg moe gaat voelen??
__________________
Want niemand heeft zo'n lekker kontje ;)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 16:23
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Loesjuh1984 schreef op 13-08-2004 @ 11:55 :
ze hoeft zich niet perse te laten testen op pfeiffer. De kans dat je het hebt is zeker wel aanwezig. Maar tegen de ziekte van pfeiffer zijn geen medicijnen. Als je het weet kan je omgeving en jijzelf er rekening mee houden, dat je sneller moe bent.
Er zal echt niemand rekening met je gaan houden als je niet eens een test hebt gedaan hoor. Weet je hoeveel jongeren klagen over vermoeidheid? Stel dat die allemaal zeggen 'Ik denk dat ik Pfeiffer heb, hou daar rekening mee?' Lijkt me niet dat dat gaat werken, he.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 21:52
Verwijderd
Bovendien kan het ook gevaarlijk zijn om Pfeiffer te negeren, als je een ernstige vorm hebt waarbij de lever ontregeld is, is het zeker aan te bevelen meer rust te nemen dan je nodig hebt anders kan je blijvend letsel oplopen...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 21:58
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Misschien heb je inderdaad het betreffende virus te pakken. Maar wees gerust: bijna iedereen (98% van de mensen op 30-jarige leeftijd) is wel eens besmet geraakt met het Epstein-Barrvirus, wat Pfeiffer veroorzaakt. Het merendeel merkt er echter helemaal niets van!

Dus tja, wat kun je doen: niets. Afwachten maar. Als je de ziekte van Pfeiffer daadwerkelijk krijgt, merk je het vanzelf wel.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 09:00
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
stel: als ik het nu wel zou hebben, kan ik het dan door geven? me neef heb ik 3 weken geleden tot 1 week geleden steeds gezien. dus het is wel vlak erna. ik weet absoluut niet hoe snel dat gaat, maar als ik met een jongen zou zoenen zou hij het dan ook kunnen krijgen????
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:11
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 14-08-2004 @ 10:00 :
stel: als ik het nu wel zou hebben, kan ik het dan door geven? me neef heb ik 3 weken geleden tot 1 week geleden steeds gezien. dus het is wel vlak erna. ik weet absoluut niet hoe snel dat gaat, maar als ik met een jongen zou zoenen zou hij het dan ook kunnen krijgen????
Dat weet ik niet zeker, ik kon het ook niet vinden op internet.

De incubatietijd van Pfeiffer is 4-6 weken. Dat betekent, dat je na de besmetting pas 4-6 weken later klachten krijgt (keelpijn, koorts, moeheid). Maar ik weet niet zeker of je in de periode ervoor al besmettelijk voor andere mensen bent....
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:16
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-08-2004 @ 13:11 :
Dat weet ik niet zeker, ik kon het ook niet vinden op internet.

De incubatietijd van Pfeiffer is 4-6 weken. Dat betekent, dat je na de besmetting pas 4-6 weken later klachten krijgt (keelpijn, koorts, moeheid). Maar ik weet niet zeker of je in de periode ervoor al besmettelijk voor andere mensen bent....
volgensmij ben je juist dan het besmettelijkst..

maargoed, ik heb het nu al iets van 2.5 maanden, en ik heb genoeg speeksel contact gehad maar niemand heeft het van me gekregen.. dus je hoeft je niet te veel szorgen te maken hoor
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
jet schreef op 14-08-2004 @ 13:16 :
volgensmij ben je juist dan het besmettelijkst..

maargoed, ik heb het nu al iets van 2.5 maanden, en ik heb genoeg speeksel contact gehad maar niemand heeft het van me gekregen.. dus je hoeft je niet te veel szorgen te maken hoor
Volgens mij heb je gelijk in dat eerste. Over het tweede... kan ik me niet uitlaten zonder boos te worden. Ik geloof niet dat je enig idee hebt wat voor gevolgens Pfeiffer kan hebben. Misschien wil Konijn je hier verder over inlichten (hoewel ik het me heel goed voor kan stellen als zij daar ook weinig zin in heeft).. ik heb er in ieder geval weinig zin in.. wat vreselijk onverantwoord.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:35
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
grl schreef op 14-08-2004 @ 13:55 :
Volgens mij heb je gelijk in dat eerste. Over het tweede... kan ik me niet uitlaten zonder boos te worden. Ik geloof niet dat je enig idee hebt wat voor gevolgens Pfeiffer kan hebben. Misschien wil Konijn je hier verder over inlichten (hoewel ik het me heel goed voor kan stellen als zij daar ook weinig zin in heeft).. ik heb er in ieder geval weinig zin in.. wat vreselijk onverantwoord.
oh god.. krijgen we dat. nou in de eerste vier weken dat ik het had, wist ik het dus zelf neit. ik had toen een vriend, waarmee ik zoende. en in die tussenijd heb ik uit heel veel mensen hun blikjes gedronken enzo, dat doen wij namelijk altijd bij elkaar. toen ik er achter kwam dat ik het had, ben ik hier uiteraard gelijk mee gestopt. na nog 6 weken bleek dat NIEMAND het uit mijn vriendenkring had, en ook niet mijn exvriend. anderhalve maand later, was er een nieuwe jongen. ik heb hem verteld dat ik het had, en wat de kansen waren dat hij het ook kreeg. hij vond het het risico waard, en met hem heb ik toen gezoend. hij heeft het nu 6 weken later nog niet.. ik weet heus wel wat vor gevolgen het kan hebben, ik ben niet gek. ik weet dat ik 'mazzel' heb gehad dat ik 'alleen maar' de eerste maand NIKS heb kunnen eten, en zo mager was als het maar kan, en niks meer kon enzo. ik weet dat mensen het jaren kunnen hebben. ik weet dat je er dood aan kan gaan. zie ik eruit alsof ik gek ben ofzo? ik zeg alleen, sommige mensen dragen het makkelijker over dan anderen. Ik ben er bij toeval achter gekomen dat ik het had, omdat ik namelijk geopereerd zou gaan worden. anders had ik het waarschijnlijk aan veel meer mensen gegeven, die er niks van hebben gemerkt..


je kan het trouwens beter krijgen, dan dat je het virus wel hebt maar er niks van merkt.. dan heb je later grotere kans op hodchking(uh hoe schrijf je dat )

oordeel dus vorotaan niet zo snel

edit: 50 % van de mensen hebben het al gehad toen ze ongeveer 6 waren, en die hebben het gewoon nooit gemerkt... dan hebben sommige nog is een heel goed afweer systeem, andere krijgen het gewoon niet, en andere hebben het later al gehad.. dus de kans dat je het krijgt als iemand het net heeft, en diegene je recht in je bek tuft is zo'n 20%
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes

Laatst gewijzigd op 14-08-2004 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:39
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
jet schreef op 14-08-2004 @ 14:35 :
*cut*
Hm.. ik geloof dat ik m'n excuses aan moet bieden. 't Is een beetje (heel erg) gevoelig punt, ik trok te snel conclusies. Sorry daarvoor.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:40
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Over je edit: Ik weet het wel.. nja, zoals ik al zei: het is een gevoelig punt. Maar goed. ik zat fout.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:41
jet
Avatar van jet
jet is offline
het maakt niet uit hoor, maar voortaan dus neit meteen zo aggressief doen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:42
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
jet schreef op 14-08-2004 @ 14:41 :
het maakt niet uit hoor, maar voortaan dus neit meteen zo aggressief doen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 14:21
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
hey, als jullie er zo veel over weten, weten jullie dan ook of je je kan testen als je nog geen bijverschijnselen heb? ik bedoel, zou ik me er al op kunnen testen (al is het maximaal 3 weken geleden dat ik het opgelopen kan hebben)? dan zou het toch als zekerheid kunnen zijn dat ik het niet heb, of als ik het wel heb kan ik er op letten dat ik het niet doorgeef.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 14:34
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 14-08-2004 @ 15:21 :
hey, als jullie er zo veel over weten, weten jullie dan ook of je je kan testen als je nog geen bijverschijnselen heb? ik bedoel, zou ik me er al op kunnen testen (al is het maximaal 3 weken geleden dat ik het opgelopen kan hebben)? dan zou het toch als zekerheid kunnen zijn dat ik het niet heb, of als ik het wel heb kan ik er op letten dat ik het niet doorgeef.
dat kan wel, maar ik raad het je af. je moet nu sowieso even niet met andere in contact komen via speeksel enzo. maar anders krijg je een psychisch efefct, als jij weet dat je het hebt zul je het ook meer gaan voelen enzo. dus ik zou het niet doen als ik jou was, pas als je de verschijnselen krijgt echt testen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 14:55
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
jet schreef op 14-08-2004 @ 15:34 :
dat kan wel, maar ik raad het je af. je moet nu sowieso even niet met andere in contact komen via speeksel enzo. maar anders krijg je een psychisch efefct, als jij weet dat je het hebt zul je het ook meer gaan voelen enzo. dus ik zou het niet doen als ik jou was, pas als je de verschijnselen krijgt echt testen
okee, dat vind ik ook wel een goeie. ik kijk wel gewoon uit. thnx.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 15:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 14-08-2004 @ 15:55 :
okee, dat vind ik ook wel een goeie. ik kijk wel gewoon uit. thnx.
Kun je doen. Maar let dan wel echt op he, dat je nu niet te ver gaat, omdat je toch niet weet of je het hebt. Dus ga niet maar twee uur per nacht slapen ofzo als dat toevallig zo uitkomt, maar hou er voor jezelf wel rekening mee.
Ik persoonlijk zie niet in waarom je je niet zou testen, tis alleen maar even bloedprikken en je hebt zekerheid. Over dat psychische effect: Pfeiffer is all about luisteren naar je lichaam, wat je wel en niet kan. Oftewel wat je nu ook doet, alleen zonder dat je weet of je het hebt of niet. Dat je het ineens erger gaat voelen slaat volgens mij nergens op, dan hou je jezelf echt voor de gek.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 15:31
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Konijn schreef op 14-08-2004 @ 16:25 :
Kun je doen. Maar let dan wel echt op he, dat je nu niet te ver gaat, omdat je toch niet weet of je het hebt. Dus ga niet maar twee uur per nacht slapen ofzo als dat toevallig zo uitkomt, maar hou er voor jezelf wel rekening mee.
Ik persoonlijk zie niet in waarom je je niet zou testen, tis alleen maar even bloedprikken en je hebt zekerheid. Over dat psychische effect: Pfeiffer is all about luisteren naar je lichaam, wat je wel en niet kan. Oftewel wat je nu ook doet, alleen zonder dat je weet of je het hebt of niet. Dat je het ineens erger gaat voelen slaat volgens mij nergens op, dan hou je jezelf echt voor de gek.
naja, je hebt het ook wel eens met hoofdpijn ofzo. als je er niet aan denkt doet het minder pijn dan als je dat wel doet.

en wat doen ze als ze je testen? bloed prikken? fobie voor naalden...
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 15:33
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ja, zoals ik al zei, bloedprikken ja. En daar is echt niks engs aan, maar ja, dat kan ik makkelijk zeggen he..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 15:44
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
jha inderdaad... hoeveel bloed wordt er nou afgenomen met zoiets?
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3

Laatst gewijzigd op 14-08-2004 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 15:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 14-08-2004 @ 16:44 :
jha inderdaad... hoeveel bloed wordt er nou afgenomen met zoiets?
Verschilt. Als je je alleen op pfeiffer laat testen.. 1 of 2 buisjes denk ik..
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 15:59
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
grl schreef op 14-08-2004 @ 16:55 :
Verschilt. Als je je alleen op pfeiffer laat testen.. 1 of 2 buisjes denk ik..

buisjes whaa, dit vind ik echt niet leuk!! heb echt een superhekel aan naalden. maar ja, zal misschien wel moeten.. beter nu weten dan over een tijdje achter komen...
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 16:02
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 14-08-2004 @ 16:59 :
buisjes whaa, dit vind ik echt niet leuk!! heb echt een superhekel aan naalden. maar ja, zal misschien wel moeten.. beter nu weten dan over een tijdje achter komen...
Ik weet het niet zeker hoor. Ik heb me nooit alleen op pfeiffer laten testen. (ik zat altijd meer tussen de 7 en 11 buisjes )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 16:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
grl schreef op 14-08-2004 @ 17:02 :
Ik weet het niet zeker hoor. Ik heb me nooit alleen op pfeiffer laten testen. (ik zat altijd meer tussen de 7 en 11 buisjes )
Ik ook ja .

Maar het aantal buisjes maakt in principe niet uit als je bang bent voor naalden, want dat doen ze met één naald en daar schroeven ze nieuwe buisjes aan.
En voor Pfeiffer is inderdaad maar 1 of 2 buisjes, en dat is echt zo gebeurt.
(Mouw omhoog, band om je arm heen, naald in je arm, 20 seconden, dan kan ie er weer uit, en het enige wat je even voelt is dat de naald in je arm gaat.. en dat 'voel' je, dat doet geen 'pijn').
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:34
jet
Avatar van jet
jet is offline
de andere kant op kijken en je ogen heel stijf dicht knijpen.

maar ik geloof eigenlijk wel heel erg in het psychische effect, vooral omdat ik het zelf ondervonden heb
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:58
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
grl schreef op 14-08-2004 @ 16:55 :
Verschilt. Als je je alleen op pfeiffer laat testen.. 1 of 2 buisjes denk ik..
Toen ik me op Pfeiffer liet testen moest ik volgens mij zo'n 5 buisjes.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:37
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ekki schreef op 15-08-2004 @ 13:58 :
Toen ik me op Pfeiffer liet testen moest ik volgens mij zo'n 5 buisjes.
Echt waar?! Jeetje..
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:47
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
5????? oh oh... gadver.. nou dat wordt leuk...
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:12
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
k heb het vroeger gehad.. iets van 2 jaar gelede alleen k heb er nooit iets van gemerkt. Bij een paar testjes kwam ik er een maand gelede achter dat k er resident tege ben.. mooi toch
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 19:18
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 15-08-2004 @ 14:47 :
5????? oh oh... gadver.. nou dat wordt leuk...
Merk je niks van, alleen de prik aan het begin voel je. Als ze het goed doen tenminste. En het is echt niet zo veel dat je er duizelig oid van wordt, hoor.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 19:24
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Ik moest toen ook iets van 5-6 buisjes, maar dat is omdat ze je ook op soort gelijke ziektes als pfeiffer testen. Als je moe bent kan het vanalles zijn en dus niet alleen pfeiffer..
Denk dus dat als je je alleen op pfeiffer laat testen het 1 of misschien 2 buisjes zijn.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 19:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Liss schreef op 15-08-2004 @ 20:24 :
Ik moest toen ook iets van 5-6 buisjes, maar dat is omdat ze je ook op soort gelijke ziektes als pfeiffer testen. Als je moe bent kan het vanalles zijn en dus niet alleen pfeiffer..
Denk dus dat als je je alleen op pfeiffer laat testen het 1 of misschien 2 buisjes zijn.
Volgens mij doen ze dat nooit. Altijd ook nog bezinking e.d.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 20:28
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
k heb et zonder prikken gedaan.. bij een italiaanse vrouw.. orthomoleculaire geneeskunde heete het.. ze deed het met elektrische schokjes op mn hand ofzow.. heel vreemd..

als je bang bent voor prikken is dat mss iets voor je..
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 20:46
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
ekki schreef op 15-08-2004 @ 20:27 :
Volgens mij doen ze dat nooit. Altijd ook nog bezinking e.d.
Op andere ziektes laten testen bedoel je?
Bij mij deden ze dat wel, weet niet meer wat allemaal maar het was een behoorlijke lijst. Ik was dan ook niet alleen moe maar had ook al erg last van mn lever, was vaak misselijk enz.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 22:17
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Liss schreef op 15-08-2004 @ 21:46 :
Op andere ziektes laten testen bedoel je?
Bij mij deden ze dat wel, weet niet meer wat allemaal maar het was een behoorlijke lijst. Ik was dan ook niet alleen moe maar had ook al erg last van mn lever, was vaak misselijk enz.
Ik denk dat ze bedoelde dat ze dacht dat artsen nooit alleen maar op pfeiffer laten testen. En als Ekki niet degene is die dat denkt.. dan ben ik het wel
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 23:18
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
grl schreef op 15-08-2004 @ 23:17 :
Ik denk dat ze bedoelde dat ze dacht dat artsen nooit alleen maar op pfeiffer laten testen. En als Ekki niet degene is die dat denkt.. dan ben ik het wel
Klopt... moeheid, koorts, opgezwollen klieren etc. Dat zijn zulke algemene symptomen, het zou onverstandig zijn om dan gelijk al je geld op Pfeiffer te zetten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:08
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-08-2004 @ 00:18 :
Klopt... moeheid, koorts, opgezwollen klieren etc. Dat zijn zulke algemene symptomen, het zou onverstandig zijn om dan gelijk al je geld op Pfeiffer te zetten
Ja, oke.. maar zij wil zich misschien laten testen terwijl ze nog nergens last van heeft omdat haar neef het heeft, als ze nog nergens last van heeft gaan ze toch niet ook nog eens op andere ziektes testen denk ik.
Zo bedoelde ik dat eigenlijk, niet dat ze als je last hebt en je weet niet waarvan alleen op pfeiffer testen maar als ze dat in dit geval zouden doen wel.
Maar goed, ik denk niet dat dat kan eigenlijk, laten testen als je nog nergens last van hebt.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:13
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Mijn broer en zijn vriendin zijn altijd heel close.. zij had de ziekte van pfeiffer maar hij heeft het niet overgenomen.... ze zijn nog steeds samen dus volgens mij loopt hij geen gevaar, de ziekte is ook al bijna weg bij haar.. Is echt verschillend per persoon... de één pikt ook sneller een ziekte op dan een ander.. heb je niet echt in de hand..
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 11:44
Wave
Wave is offline
Ik heb op het moment zelf pfeiffer.....mijn vader heeft gisteren de Codex Medicus en een of ander ander medisch boek er op nageslagen om te kijken hoe het nu precies zit.

15 tot 20 % van de volwassen loopt met het virus dat pfeiffer veroorzaakt rond, maar haast niemand merkt er iets van.

Als je het wel merkt is de incubatietijd 4-6 weken geweest, het begint meestal met keelpijn en koorts, die keelpijn gaat over in opgezette klieren, niet alleen in je nek maar ook in je oksels, nek, elleboogplooien, liezen enz. De eetlust is verminderd, vaak klaagen patienten over een pijnlijk vol gevoel in de buik. Patienten hebben vaak last van gezwollen oogleden (....nu komen er een hoop medische woorden die ik niet kan verklaren) en soms zijn er bloedinkjes waar te nemen. De lymphklieren zijn pijnlijk, de milt is meestal vergroot en de lever vaak ook (vandaar dat je geen alcohol mag drinken bij pfeiffer!) De temperatuur is meestal verhoogd wat na 3 weken langzaam zakt. De lympklieren zwellingen en miltvergrotingen blijven meestal wat langer bestaan. De patient blijft ook nog wekenlang moe.
Per patient is het wisselend waar ze het meeste last van hebben. Het bloedbeeld van de patient blijft een half jaar tot een jaar afwijkingen aantonen. (pathologische cellen)

Aantekening: op jonge leeftijd verloopt de infectie meestal symptoonloos, op wat latere leeftijd lichte klachten en in enkele gevallen heeft de patient echt last van het EB-virus.

--> de kans is dus heel groot dat je er niets van merkt, en als je een van de bovenstaande symptonen hebt kan je nara d ehuisarts gaan, niet dat er medicijnen voor zijn maar je kan dan wel aanpassingen op school aanvragen.

Mijn vriendje heeft trouwens ook nergens last van, al ben ik wel wat voorzichtiger met hem sinds ik weet dat ik pfeiffer heb, wil niet dat hij ziek wordt.


Bron: Interne geneeskunde, onder redactie van dr. G.J.H. den Ottolander, 10e herziene druk 1992
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid hoe besmettelijk is pfeiffer?
Kirk22
16 13-09-2002 13:57
Lichaam & Gezondheid Pfeiffer....
juultje_moi
6 06-04-2002 17:48
Lichaam & Gezondheid pfeiffer
pietje63
10 11-03-2002 08:45
Lichaam & Gezondheid ziekte van Pfeiffer
sundy
125 24-01-2002 14:38
Lichaam & Gezondheid pfeiffer
badtothebone
24 10-01-2002 07:21
Lichaam & Gezondheid ziekte van pfeiffer...
halve gare
9 05-12-2001 21:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.