Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 11:12
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Hoi!


Wij; Willianne boezen en Mariamne(Dreamerfly), zijn in samenwerking met o.a. Artsen voor Kinderen te Amsterdam, een Maatjesproject aan het opzetten voor kinderen en jongeren t/m 18 jaar die langdurig of chronisch ziek zijn.

We gaan begin November 2004 van start met een Tray-Out van het maatjesproject. Dat houdt in dat we 3 kinderen of jongeren gaan koppelen met een maatje(wat wordt bekostigd door Artsen voor Kinderen) .

Onze vraag: zijn er (hier) jongeren die langdurig of chronisch ziek zijn en de behoefte hebben om deel te nemen aan het project?Let op!: Wonend in Noord-Nederland!!!.

Nou zegt het maatjesproject je zo waarschijnlijk niet voldoende, dus we zullen in het kort hier onder uitleggen wat het maatjesproject inhoudt.>>>

Het Maatjesproject voor jou!


Wat is dat, een maatjesproject?

Bij een maatjesproject krijg je een maatje; iemand die met jou leuke en gezellige dingen gaat doen. B.v. samen naar de bioscoop, thuis een film kijken, een wandeling door het bos maken, zwemmen, naar de dierentuin en ga zo maar door.(het maatje krijgt elke maand wat geld, wat jullie kunnen gebruiken voor de activiteiten) Ook kan je met vragen of wanneer je iets kwijt wilt, bij het maatje terecht.

Voor wie en waarom is dat maatjesproject er?

Dit maatjesproject is voor kinderen of jongeren t/m 18 jaar die langdurig of chronisch ziek zijn en die best wat steun kunnen gebruiken. Als je chronisch of langdurig ziek bent, heb je soms heel wat te voorduren!. Een maatje laat je even aan andere dingen denken, ontspannen bezig zijn en plezier beleven!.Ook kan het zijn dat je af en toe wel eens iemand bij je zou willen hebben, waar je gewoon fijn mee kan praten, die naar jou luistert en er voor je is!.

Wie is dat maatje?

Een maatje is iemand die het leuk vindt om met kinderen of jongeren om te gaan. Een maatje is iemand die goed naar je kan luisteren en die het leuk vindt om allerlei dingen met je te gaan doen. Een maatje weet al een beetje wat het chronisch of langdurig ziek zijn inhoudt,
hier voor krijgen ze van ons een cursus. Zo hoef jij niet alles meer uit te leggen. Maar, een maatje weet niet alles!…..............


Hoe vaak komt een maatje langs en tot wanneer?

Het hangt af van jou (en eventueel je ouders) en het maatje hoe vaak hij of zij langs komt. Over het algemeen zal het maatje 1x per week komen. Samen kan je afspreken hoe lang. Het maatje trekt in ieder geval 1 jaar met je op. Daarna kan je samen bekijken of jullie blijven afspreken.

Nou, lijkt het je wat?

Wanneer je het leuk lijkt hier aan mee te doen, kan je een mailtje sturen naar: wezijnmaatjes@hotmail.com!, kijken we dan verder!

Met vriendelijke groet,

Willianne &
Mariamne
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...

Laatst gewijzigd op 31-08-2004 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Cool project. Gaat het dan om lichamelijk zieke kinderen of geestelijk (of allebei)? En zijn jullie je er wel van bwust dat er zoiets bestaat als een pgb (persoonsgebonden budget) en dat zulke dingen daarmee ook vaak geregeld worden. (je krijgt een bepaald bedrag per maand wat je kan besteden aan hulp in wat voor vorm dan ook. Bijv. een taxi, een oppas, een instelling, etc)

Ik woon niet in Noord-Holland dus voor mij is het niets, maar ik vind het een cool en goed project.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:28
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
grl schreef op 31-08-2004 @ 12:25 :
Cool project. Gaat het dan om lichamelijk zieke kinderen of geestelijk (of allebei)? En zijn jullie je er wel van bwust dat er zoiets bestaat als een pgb (persoonsgebonden budget) en dat zulke dingen daarmee ook vaak geregeld worden. (je krijgt een bepaald bedrag per maand wat je kan besteden aan hulp in wat voor vorm dan ook. Bijv. een taxi, een oppas, een instelling, etc)

Ik woon niet in Noord-Holland dus voor mij is het niets, maar ik vind het een cool en goed project.

Dankje voor je reactie!.

Het gaat om lichamelijk zieke kinderen/jongeren!. Het Pgb kennen wij!.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:28
Verwijderd
De regels omtrent een PGB zijn volgens mij wel vrij stikt. En het is ook vrij weinig...net genoeg voor alle hoognodige dingen, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-08-2004 @ 12:28 :
De regels omtrent een PGB zijn volgens mij wel vrij stikt. En het is ook vrij weinig...net genoeg voor alle hoognodige dingen, volgens mij.
Ja. Klopt. En het is ook zeker niet hetzelfde.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Oh, ik heb nog een vraag: hoe oud is dat maatje ongeveer?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:53
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
grl schreef op 31-08-2004 @ 12:31 :
Oh, ik heb nog een vraag: hoe oud is dat maatje ongeveer?
Vanaf 18 jaar, waarschijnlijk veelal studenten in de 20 jaar, maar het kunnen ook maatjes zijn van in de 30 of ouder. Het kind of de jongere kan zijn of haar voorkeur aangeven w.b.t het maatje(interesses, leeftijd etc)
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 17:01
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Niemand die binnen deze doelgroep valt, wonende in Noord-Nederland en die dat leuk lijkt?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 17:33
Verwijderd
Oow zo jammer dat ik niet bepaald in Noord-Holland woon , het lijkt me namelijk hardstikke leuk om te doen.

niet echt een reply die je nodig hebt, maar wilde even laten weten dat een leuk initiatief is
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 17:56
kliwie
kliwie is offline
nee ik ben niet chronisch ziek, maar om zo een maatje te zijn dat lijkt me erg leuk om te doen, leuk werk lijk me dat, lijkt op wat ik ga studeren
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:00
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 06-09-2004 @ 18:33 :
Oow zo jammer dat ik niet bepaald in Noord-Holland woon , het lijkt me namelijk hardstikke leuk om te doen.

niet echt een reply die je nodig hebt, maar wilde even laten weten dat een leuk initiatief is
+ ik vind het erg goed dat er aan zoiets gedaan wordt! Applausje waard!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:37
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Bedankt voor jullie positieve reacties!

We zoeken ook nog maatjes(2)(natuurlijk weer wonend in Noord-Nederland i.v.m. de reistijd), vanaf 18 jaar!.

(daar gaat wel een intake aan vooraf + ongeveer 3 trainings dagdelen)

En ik hoop nog steeds op deelnemers binnen de doelgroep!
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 07:55
kliwie
kliwie is offline
jemig wat jammer, ik woon wel in Noord nederland, maar ben nog geen 18.. en wanneer ik wel 18 wordt woon ik niet meer in noord nederland pff..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 09:44
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Allereerst heb ik op tv een keer zoiets gezien. Toen ging een meisje naar een ' zieke' jongen om met hem een leuke dag te beleven. Je zag wat voor toewijding zij had en hem behandelde alsof het een normale jongen was. Die jongen werd helemaal vrolijk als zij langskwam, dat was zo mooi. Ik heb zelf van dat programma toen genoten en vind het prachtig dat dit soort organisaties bestaan. Het geeft zo'n kind zoveel vreugde die het kind nodig heeft.
Ikzelf woon dus niet in het noorden, sterker nog, ik woon in Noord-Brabant. Ik heb er ooit over nagedacht om ook zo'n maatje te worden omdat ik omgaan met jeugd heel leuk vind en het geweldig vind iets voor een ander te doen. Als ik in noord-nederland had gewoont had ik me zeker aangemeld als maatje, mede doordat ik afgelopen zomer de animatie op een camping heb verzorgt en daar een paar lichamelijk en geestelijk gehandicapte kinderen zaten. Die hebben gewoon iemand nodig die even wat intresse toont en die leven helemaal op.
Mede door deze vakantie heb ik meer respect gekregen voor dit soort organisaties omdat hun echt een verschil maken in de maatschappij.
Daarom wens ik jullie er veel sterkte en succes mee en ik hoop dat het gaat lukken. Dit zijn projecten die meer moeten worden gesteund. De mensen die dit soort dingen organiseren hebben een hart voor andere mensen en voor de maatschappij. Dreamerfly...ga door waar je mee bezig bent, ik hoop dat je veel meewerkende reacties krijgt.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:31
Famke
Avatar van Famke
Famke is offline
Wat n super goed id is dit!!
Woon zelf in friesland en ben ook chronisch ziek
Ben al mn vriendinne kwijt geraakt toen ik ziek werd ze kunne niet meer met mijn als gehandicapt iemand omgaan dat past niet in hun perfecte leventje, erg jammer maar wil er geen energie meer in steken zoek liever nieuwe vrienden maar dat valt niet mee met een handicap ben ik achter gekomen!!
Heb een super lieve vriend maar toch kan ik bepaalde dingen niet met hem delen..

Zit dit maatjes project ook in friesland zoja zou ik meer informatie mogen?
__________________
¤..Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wilt..¤
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:21
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
bracelance schreef op 08-09-2004 @ 10:44 :
Allereerst heb ik op tv een keer zoiets gezien. Toen ging een meisje naar een ' zieke' jongen om met hem een leuke dag te beleven. Je zag wat voor toewijding zij had en hem behandelde alsof het een normale jongen was. Die jongen werd helemaal vrolijk als zij langskwam, dat was zo mooi. Ik heb zelf van dat programma toen genoten en vind het prachtig dat dit soort organisaties bestaan. Het geeft zo'n kind zoveel vreugde die het kind nodig heeft.
Ikzelf woon dus niet in het noorden, sterker nog, ik woon in Noord-Brabant. Ik heb er ooit over nagedacht om ook zo'n maatje te worden omdat ik omgaan met jeugd heel leuk vind en het geweldig vind iets voor een ander te doen. Als ik in noord-nederland had gewoont had ik me zeker aangemeld als maatje, mede doordat ik afgelopen zomer de animatie op een camping heb verzorgt en daar een paar lichamelijk en geestelijk gehandicapte kinderen zaten. Die hebben gewoon iemand nodig die even wat intresse toont en die leven helemaal op.
Mede door deze vakantie heb ik meer respect gekregen voor dit soort organisaties omdat hun echt een verschil maken in de maatschappij.
Daarom wens ik jullie er veel sterkte en succes mee en ik hoop dat het gaat lukken. Dit zijn projecten die meer moeten worden gesteund. De mensen die dit soort dingen organiseren hebben een hart voor andere mensen en voor de maatschappij. Dreamerfly...ga door waar je mee bezig bent, ik hoop dat je veel meewerkende reacties krijgt.
Boeiend verhaal; je raakt 1 van de kerndingen aan van het project; een maatje die met volle interesse en respect met het kind of de jongere omgaat en dat het kind opbloeit door het contact, er echt iets aan heeft

Bedankt
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...

Laatst gewijzigd op 08-09-2004 om 15:23.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:25
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
NLfamke schreef op 08-09-2004 @ 13:31 :
Wat n super goed id is dit!!
Woon zelf in friesland en ben ook chronisch ziek
Ben al mn vriendinne kwijt geraakt toen ik ziek werd ze kunne niet meer met mijn als gehandicapt iemand omgaan dat past niet in hun perfecte leventje, erg jammer maar wil er geen energie meer in steken zoek liever nieuwe vrienden maar dat valt niet mee met een handicap ben ik achter gekomen!!
Heb een super lieve vriend maar toch kan ik bepaalde dingen niet met hem delen..

Zit dit maatjes project ook in friesland zoja zou ik meer informatie mogen?
Het maatjesproject zit in principe in heel Noord-nederland.
Kan je, je maailadres pm-en?, dan stuur ik je informatie op!.

Ps: ben je 18 jaar of jonger?

Groetjes,
Mariamne
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:28
Famke
Avatar van Famke
Famke is offline
ben net 19 geworden..
__________________
¤..Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wilt..¤
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:34
hi
hi is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 08-09-2004 @ 16:25 :
Het maatjesproject zit in principe in heel Noord-nederland.
Kan je, je maailadres pm-en?, dan stuur ik je informatie op!.

Ps: ben je 18 jaar of jonger?

Groetjes,
Mariamne
Onder haar nickname staat dat ze 19 is maar dat hoeft verder niet zo te zijn!

Ik vindt het een goede zaak het maatjesproject, goed bezig ! Ik zou het ook wel wat vinden om maatje te zijn maar woon niet bepaalt in Noord Nederland
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:01
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Grappig, ik zag net op tv een maatjesproject dat in Amsterdam wordt opgestart voor eenzame studenten. Is dat ook van jullie of staat dit er los van?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:09
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 08-09-2004 @ 21:01 :
Grappig, ik zag net op tv een maatjesproject dat in Amsterdam wordt opgestart voor eenzame studenten. Is dat ook van jullie of staat dit er los van?
Interessant!; wat verstaan ze precies onder eenzame studenten?

Het staat er los van.
Het zal denk ik wel deels gelijke intenties hebben.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:37
Ivo
Ivo is offline
Geweldig! Zo'n project. Hopelijk besef je hoeveel werk je op je neemt. Wel een van de meest gewaardeerde projecten voor alle betrokkenen, en die waardering maakt altijd een heleboel goed.

PS: ik heb een pm gestuurd
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:12
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Ivo schreef op 08-09-2004 @ 21:37 :
Geweldig! Zo'n project. Hopelijk besef je hoeveel werk je op je neemt. Wel een van de meest gewaardeerde projecten voor alle betrokkenen, en die waardering maakt altijd een heleboel goed.

PS: ik heb een pm gestuurd
Ontvangen. Ik zal je morgen een mail sturen met info!.

w.b.t. de hoeveelheid werk; een aantal organisaties hebben onze ogen hierin goed geopend (en doen dat nog steeds). Is allemaal heel zorgvuldig over nagedacht
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:52
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 08-09-2004 @ 16:21 :
Boeiend verhaal; je raakt 1 van de kerndingen aan van het project; een maatje die met volle interesse en respect met het kind of de jongere omgaat en dat het kind opbloeit door het contact, er echt iets aan heeft

Bedankt
ik woon dan wel in het zuiden, mocht je ooit ergens hulp nodig hebben wil ik gerust helpen. Dit is een project wat gesteund moet worden.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:26
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 08-09-2004 @ 21:09 :
Interessant!; wat verstaan ze precies onder eenzame studenten?

Het staat er los van.
Het zal denk ik wel deels gelijke intenties hebben.
Het was een teletekstbericht:

Citaat:
AMSTERDAM Amsterdamse studenten met
psychische klachten kunnen zich nu aan
een 'studiemaatje' laten koppelen,een
vrijwilliger die zelf ook studeert en
een jaar met de eenzame wil optrekken.
Het gaat om een project van de SAV,de
Stichting Amsterdamse Vriendendiensten.

Het maatje is bedoeld voor studenten
die door psychische problemen dreigen
vast te lopen met hun studie.Dat zouden
er in Amsterdam steeds meer zijn.

Inmiddels melden zich echter veel meer
vrijwilligers aan voor het project dan
studenten die een maatje zoeken.Dat zou
erop kunnen duiden dat eenzamen het vak
van maatje als oplossing beschouwen.
Hoe dan ook, ik kan dit soort projecten zeker waarderen
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.