Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2004, 04:08
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Hallo,
Ik heb 3 namen gekregen bij mijn geboorte. Toen ik een baby was heb ik een tijdje anders geheette dan dat ik nu doe omdat mijn ouders toch niet tevreden waren met de naam die ze uitgekozen hadden. De switch werd gemaakt toen ik een jaar of 4 was. Nu denk ik erover om mijn 3e naam in gebruik te gaan nemen. Mijn leven is nogal in een negatieve spiraal beland en ik ben nodig toe aan verandering. Een nieuwe naam geeft me een nieuwe kijk op mezelf. Momenteel heb ik geen goed sociaal leven, door ziekte en afwezigheid ben ik alles kwijt geraakt wat ik had. Ik moet weer van onderaan beginnen, denk aan: nieuwe school etc. Toch vraag ik me af hoe het zal zijn om mezelf een andere naam aan te leren. En ook natuurlijk hoe familieleden zullen reageren + dat er veel problemen zouden kunnen ontstaan met ogen op financiele documenten en andere geregistreerde zaken waar ik bekend sta onder mijn huidige naam. Zal ik gewoon de stap wagen of toch ff nadenken over wat voor vervelende situaties ik ermee creeer?


Magisch Sterretje
p.s Ik wist niet zeker of dit bericht past bij de rubriek psychologie, maar aangezien de reden voor het veranderen van mijn naam van psychische aard is, namelijk het aannemen van een nieuwe identiteit om een nieuwe start te maken, dacht ik dat ik hier uiteindelijk wel goed zat.
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 06:14
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik zou geen nieuwe naam aannemen het verandert niks aan jezelf. En als je ooit iemand van vroeger tegenkomt wordt je er alsnog aan herinnert.

Naam is een naam, meer niet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 06:54
Verwijderd
Uit mijn naam kan ik zo opmaken dat ik het heel "druk" heb. En dat klopt best wel.

Als je je beter gaat voelen met een andere naam, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:08
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Met behulp van een advocaat kun je een naamsverandering ondergaan. Jijzelf hoeft niet elke instantie af te bellen om naamswijziging door te geven. (Je dient wel bv een nieuw bankpasje etc. af te halen).
Ikzelf vind je gedachte bovenal onzettend mooi (tevens plastisch )! ...Het duurt overigens enige tijd alvorens je nieuwe naam bij fam.leden/ vrienden geintergreerd is (iig, dat is mijn ervaring. Heb achternaam veranderd en binnenkort laat ik m'n doopnamen eveneens wijzigen).


Succes ermee....!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:13
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 28-04-2004 @ 09:08 :
Met behulp van een advocaat kun je een naamsverandering ondergaan.
Om je voornaam te wijzigen heb je volgens mij geen advocaat nodig, dat is alleen als je je achternaam wilt wijzigen. Bovendien heeft ze de voornaam waar het om gaat al (als derde naam), mensen gebruiken hem alleen niet als haar roepnaam.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:41
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik loop nog steeds te twijfelen of ik het nu wel/niet moet doen.

Ik doe het gewoon. Laat ik eens GEK doen!
Een nieuwe naam, een nieuwe IK. (In positieve zin hoor!!! )

Ben je nieuwsgierig geworden naar wat mijn naam nu is?
Check dan mijn Fotoboek!

Magic_STAR
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:47
Verwijderd
Je bent op dezelfde dag jarig als ik. (Niet zo boeiend, maar wilde het ff zeggen. )
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2004 @ 09:47 :
Je bent op dezelfde dag jarig als ik. (Niet zo boeiend, maar wilde het ff zeggen. )
en als ik, nog minder boeiend maja
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:54
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2004 @ 09:47 :
Je bent op dezelfde dag jarig als ik. (Niet zo boeiend, maar wilde het ff zeggen. )
Dat is dan dubbel feest!

(( ff tussen ons...dat zijn nog 160 nachten slapen ))


Magic_STAR
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:55
Verwijderd
ik wilde ook nog ff zeggen dat het hhel goed kan jenaam veranderen. mn neef heeft het ook gedaan. in de officiele papieren enz. heeft hij nog zn echte naam maar iedereen kent hem niet anders meer met zn nieuwe naam. de mensen op zn nieuwe werk weten niet bgeter geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:59
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ja idd, op een gegeven moment zal iedereen er hopelijk wel aan wennen. En de mensen die ik vanaf nu ontmoet zullen me gewoon leren kennen met deze naam, dus dat moet geen probleem zijn lijkt me.

Magic_STAR
p.s JIJ ook al jarig op dezelfde dag!
Dat gaan we natuurlijk wel ff uitgebreid bekend maken hier op de site als het zover is.
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:19
chantyyy
chantyyy is offline
volgens mij had me oom dat gedaan en die moest er gewoon voor betalen voor letter
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:24
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hm, volgens mij kan het wel een positief effect hebben. Ik ben me zelf ook op een zeker moment voor gaan stellen als Nona in plaats van Ilona. Mijn roepnaam vond ik gewoon een redelijk negatieve bijklank hebben, de meeste mensen die me goed kenden noemden me alleen bij mijn volledige voornaam als er iets fout zat. Ik kan me voorstellen dat jij dat soort gevoelens ook verbindt aan je naam. Dus, als je denkt dat het je kan helpen, waarom niet?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:33
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Je kan natuurlijk niet zomaar je voornaam gaan veranderen, mits je al meerdere namen bij je geboorte hebt mee gekregen. Ikzelf heb 3 namen gekregen en ik zou dus officieel gewoon mogen veranderen (tussen die 3) van voornaam, zonder hiervoor toestemming te vragen of geld te moeten betalen.

Ik begin er nu al aan te wennen. Mijn ouders weten nog van niks. Misschien dat ik ze zometeen voor toestemming ga vragen (LOL , alsof ik op hun goedkeuring zit te w8en, ik de puber doe uiteindelijk toch wel wat ikzelf wil, maar het staat wel zo netjes om het op zo'n manier te brengen )

Magic_STAR
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:34
Verwijderd
En je roepnaam kan je sowieso veranderen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:40
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik heb bij mijn vorige naam tig roepnamen gehad. Ik reageerde wel steeds bij elke roepnaam. Echt zowat iedereen verzon wel wat anders....
Maar als ik bij mezelf na ga, noem ik mensen vaak ook bij hun roepnaam. Of beter gezegt, bij de door mij verzonnen bijnaam.

Magic_STAR
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:49
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 28-04-2004 @ 09:54 :
Dat is dan dubbel feest!

(( ff tussen ons...dat zijn nog 160 nachten slapen ))


Magic_STAR
en dan ben ik ook gewoon jarig

Maar ff ontopic, zou het gewoon doen!
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 28-04-2004 @ 10:40 :
Ik heb bij mijn vorige naam tig roepnamen gehad. Ik reageerde wel steeds bij elke roepnaam. Echt zowat iedereen verzon wel wat anders....
Maar als ik bij mezelf na ga, noem ik mensen vaak ook bij hun roepnaam. Of beter gezegt, bij de door mij verzonnen bijnaam.

Magic_STAR
Let er wel op dat je roepnaam dezelfde voorletter heeft als je officiele naam. Mijn moeder heeft dat namelijk niet en zij moet altijd tekenen met een andere letter als die van haar echte naam. Zij vindt het echt heel irritant. Ook heb ik een tante die haar altijd bij haar eerste naam blijft noemen. Ook dat vindt ze behoorlijk irritant geloof ik.

Verder heeft mijn buurmeisje haar tweede naam als roepnaam aangenomen. Heel de buurt houdt hier al jaren vol om haar toch bij haar eerste naam te blijven noemen. Bij een gesprek met de buurvrouw gaat het dus alsvolgt:

- Hoe is het met Tineke?
- ja, gaat wel goed met Anna.
- En wat doet Tineke nu eigenlijk voor school?
- Anna woont in...

Nou ja, reken er dus op dat er best mensen vol zullen blijven houden om je oude naam te blijven noemen en dat kan vrij vervelend zijn. Reken dus wel op dat soort situaties en bedenk je of je dat wel wil.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 16:01
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Als jij je daar beter bij voelt, moet je dat gewoon doen
Ik ben wel een beetje nieuwsgierig... wat was je naam?
magisch sterretje?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet gewoon een nieuwe roepnaam aannemen zonder je naam echt officieel te veranderen. Mijn roepnaam is Dana maar ik sta in de burgerlijke stand ingeschreven als Danielle Martine maar iedereen noemt me altijd Daan. Zo kan het dus ook
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-04-2004 @ 17:09 :
Kan je niet gewoon een nieuwe roepnaam aannemen zonder je naam echt officieel te veranderen. Mijn roepnaam is Dana maar ik sta in de burgerlijke stand ingeschreven als Danielle Martine maar iedereen noemt me altijd Daan. Zo kan het dus ook
Ja dat vroeg ik me dus ook af. Maarja, als je een heel andere roepnaam hebt als voornaam. Lijkt me ook lastig. Dan weet je ook niet met wat je iemand moet aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:42
Bravo
Bravo is offline
Je noemt jezelf nu Rianne maar hoe werd je eerst genoemd?
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:11
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Eerst heette ik Bianca, toen Chantal en nu denk ik er dus over om voortaan als Rianne door het leven te gaan.
Lekker verwarrend, niet?

Voorlopig ga ik gewoon even kijken hoe het me bevalt. En zo niet, dan houd ik gewoon Chantal aan.

Pff...wat een gedoe eigenlijk...
En idd, sommige mensen blijven heel koppig je eerste naam in hun geheugen houden. Ik ga er gewoon nog ff over na denken.

Magic_STAR
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:08
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 28-04-2004 @ 19:11 :
Eerst heette ik Bianca, toen Chantal en nu denk ik er dus over om voortaan als Rianne door het leven te gaan.
Lekker verwarrend, niet?

Voorlopig ga ik gewoon even kijken hoe het me bevalt. En zo niet, dan houd ik gewoon Chantal aan.

Pff...wat een gedoe eigenlijk...
En idd, sommige mensen blijven heel koppig je eerste naam in hun geheugen houden. Ik ga er gewoon nog ff over na denken.

Magic_STAR
lol... eigelijk vind ik het een beetje raar, srry
Maar jouw ouders hebben je dat aangeleerd, dus je kunt er niet veel aan doen
Eigelijk vind ik het niet echt kunnen... je ouders veranderen je naam, dus kan jij dat ook... ze hebben je geen goed voorbeeld gegeven
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:42
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Gewoon doen inderdaad. Ik heb zelf twee namen, één is voor de mensen van mijn oude school, en de ander voor de mensen op de school waar ik nu op zit (het is geen drastisch verschil maar wel iets) zo haal ik mijn vrienden niet door elkaar. Je went snel genoeg aan een nieuwe naam.
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 13:59
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik vind het een beetje onnozel, ik heet maaike, ik vind het een mooie naam, en het past bij me, ik ben maaike,
Duss.. het is en blijft je naam.. owkeej een vriendin noemt me wel eens voor de grap gewoon maai, maar das wel wat anders..
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2004 @ 09:13 :
Om je voornaam te wijzigen heb je volgens mij geen advocaat nodig, dat is alleen als je je achternaam wilt wijzigen. Bovendien heeft ze de voornaam waar het om gaat al (als derde naam), mensen gebruiken hem alleen niet als haar roepnaam.
Jawel.

Is een rechterlijke procedure.

Alleen een rechter kan je naam wijzigen, zowel voor- als achternaam. En voor die procedure moet je eerst een advocaat hebben. Het is dus niet de advocaat, maar de rechter die de naamswijziging uitvoert.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 29-04-2004 @ 15:29 :
Alleen een rechter kan je naam wijzigen, zowel voor- als achternaam. En voor die procedure moet je eerst een advocaat hebben. Het is dus niet de advocaat, maar de rechter die de naamswijziging uitvoert.
Ze heeft die naam al...dan hoeft er geen rechter aan te pas te komen, lijkt mij. En anders kan je altijd je roepnaam nog veranderen, maar goed, das weer wat anders.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:45
Verwijderd
mijn naam is juist toepasselijker dan ooit op mij.

veranderen lijkt me trouwens een hoop gedoe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware naam veranderen in hotmail
trax
2 06-02-2002 14:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.