Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2008, 18:39
Verwijderd
De laatste tijd ben ik steeds vaker één dag ziek. Het is heel raar, want ik voel me op zo'n dag kiplekker, tot ik ineens binnen twee uur tijd doodziek op bed lig. Meestal gaat het om héél erg verkouden zijn, erge hoofdpijn, een grieperig hoofd en soms wat maagklachten. Het is altijd heel heftig, maar ook heel kort, tot nu toe heeft het nooit langer dan 36 uur geduurd.

Ik sloeg er nooit echt acht op want ik dacht dat ik dan gewoon griep had, maar dat mn imuumsysteem blijkbaar wel goed genoeg werkte om het weer snel op te lossen. Maar, de laatste tijd heb ik dit steeds vaker (op van die leuke ongelegen momenten). Is er een kans dat dit een allergische reactie op bijv. voedsel is? En hoe kan ik er achter komen of dat evt. echt zo is?
Hooikoorts lijkt het me niet te zijn, omdat ik nooit jeukende ogen e.d. heb en de tijd dat ik níet ziek ben ook helemaal niet hoef te niezen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:52
Verwijderd
Ik denk dat het wel kan...ik kan ook plotseling heel ziek worden van eten.

Het kan helpen een periode een dagboek bij te houden waarin je opschrijft wat je eet en eventueel ook wat je doet en hoe je je die dag voelt, soms kan je daar wat uit afleiden (en als dat zo is kun je zelf uitproberen of het dat inderdaad is door iets wel/niet te eten en te kijken wat je reactie er op is). En als het je zelf niet lukt, dan kan je ermee naar de dokter (al kan die natuurlijk ook gewoon bloedonderzoek ed laten doen, maar daar komt niet altijd iets uit en moet je soms alsnog zo'n dagboekachtig iets bijhouden).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 19:12
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik heb dat ook wel eens wanneer ik te weinig slaap. Dan is het na een dag alweer over
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het wel kan...ik kan ook plotseling heel ziek worden van eten.

Het kan helpen een periode een dagboek bij te houden waarin je opschrijft wat je eet en eventueel ook wat je doet en hoe je je die dag voelt, soms kan je daar wat uit afleiden (en als dat zo is kun je zelf uitproberen of het dat inderdaad is door iets wel/niet te eten en te kijken wat je reactie er op is). En als het je zelf niet lukt, dan kan je ermee naar de dokter (al kan die natuurlijk ook gewoon bloedonderzoek ed laten doen, maar daar komt niet altijd iets uit en moet je soms alsnog zo'n dagboekachtig iets bijhouden).
Dat wilde ik inderdaad gaan doen ja. En omdat ik een jaar geleden al een bloedonderzoek heb gehad (voor iets anders, maar ze hebben wel heel veel getest) lijkt me de kans dat er iets uit komt als ik het nu weer laat doen klein, of niet?

Van te weinig slaap is het in elk geval niet want daar let ik altijd heel goed op.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 08:46
Verwijderd
Ligt er helemaal aan wat er destijds precies onderzocht is natuurlijk. Er bestaan ook andere allergie-onderzoeken en bloed kunnen ze op allerlei manieren onderzoeken (Gothic heeft haar bloed ergens anders dan in een regulier lab laten onderzoeken, volgens mij, bij haar kwam daar wel wat uit en ze heeft er volgens mij veel aan).

Intoleranties (wat qua klachten hetzelfde kan veroorzaken als een allergie) zijn niet dmv bloedonderzoek op te sporen, maar door te elimineren (uit te sluiten) kan je er wel achterkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 10:26
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Er bestaan ook andere allergie-onderzoeken en bloed kunnen ze op allerlei manieren onderzoeken (Gothic heeft haar bloed ergens anders dan in een regulier lab laten onderzoeken, volgens mij, bij haar kwam daar wel wat uit en ze heeft er volgens mij veel aan).
Waar waar waar? Ik moet mijn allergien ook zelf ontdekken en eigenlijk zou ik het wel gewoon eens van een arts willen horen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 10:32
Verwijderd
Ik ben de naam vergeten...maar zelf zal ze het vast nog wel weten.

(Als iets geen allergie, maar een intolerantie is, dan is de kans volgens mij wel groot dat het er ook bij een dergelijk bloedonderzoek niet uitkomt.)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Ligt er helemaal aan wat er destijds precies onderzocht is natuurlijk.
Dat is waar, ze screenen natuurlijk niet alles.
Hmm, ik heb geen zin in weer de dokter, maar als het met deze regelmaat doorgaat wordt 'm dat toch maar denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 20:11
Verwijderd
Ik heb heel wat allergieën, en bij mij uiten die zich op een andere manier. Omdat ik ze al heb vanaf m'n geboorte heb, heb ik m'n ma net ff je stukje voorgelezen. Ze zei dat het goed kan kloppen dat dit ook een manier is waarop een allergie zich uit. Zit niks anders op dan naar de arts gaan om je te laten testen. Zo gebeurd en dan weet je tenminste wat.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid wat is dit: bultjes op onderarmen en -benen
Vinniebar
7 12-03-2014 15:16
Lichaam & Gezondheid penicilline
Verwijderd
10 30-08-2011 17:51
Liefde & Relatie grootste afknapper ooit!
cenerentola
140 26-11-2008 08:50
Lichaam & Gezondheid Ouch, insectenbeet
*nerwen elensar
13 22-08-2006 18:59
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Lichaam & Gezondheid rode plekjes
miekevis
8 28-12-2003 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.