Oud 06-03-2012, 13:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik heb 2 uur geslapen en ben aan t werk BAM HOPPA deadlines ftw
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 06-03-2012, 13:07
Verwijderd
Anderhalf uur hier Maar ik ben al thuis en kan nog even gaan liggen voor Quis hier is
Oud 06-03-2012, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Jongens het lukt me niet.. ik voel me zo moe en zo.. ik probeer te leren voor een tentamen van donderdag en HET LUKT NIET
je kunt het
Oud 06-03-2012, 13:09
Verwijderd
Mijn manager is overspannen en stopt ermee. Heel benieuwd wat we nu gaan krijgen.
Oud 06-03-2012, 13:40
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Klinkt als een voeding-ding issue zo op het eerste gehoor; maar dat is lastig testen als je dus geen andere voeding in de buurt hebt. Doet het ding helemaal niets, of valt ie weer uit op een bepaald moment?

Spontaan 'uitvallen' was iig bij mij doorgaans een versleten voeding die het gewoon niet goed meer deed.
Idem. Had ooit eens hetzelfde, eerst moeilijk opstarten na tig keer aan/uit knop in te drukken, daarna helemaal niet meer opstarten. Voeding op de gok vervangen en toen deed ie het weer als een tierelier.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 13:50
Verwijderd
Overspannen managers. How cliche Doe je quis de groetjes sann?
Oud 06-03-2012, 14:01
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Bij mij op het werk is de afdelingschef ook al maanden overspannen
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 14:07
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Aw, Robert Sherman overleden
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 14:23
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn manager is overspannen en stopt ermee. Heel benieuwd wat we nu gaan krijgen.
Hier is het ook feest, een van de drie partners stapt uit het bedrijf; net degene waar ik operationeel/dagelijks gezien het meeste mee van doen heb. Huidige mood:

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 06-03-2012, 14:47
Verwijderd
wat een kut school. zit je op school voor 2uurtjes les met 4 tussenuren en anderen hebben vrij door stakingen. maar nee, ik heb weer de verkeerde leraren ofoz.


de kat maakt blub gel;uiden in haar slaap. en ik heb perongeluk op FB de russische mijnkalenderverjaardagendingens aangemaakt, inplaats van de nederlndse.

Laatst gewijzigd op 06-03-2012 om 15:21.
Oud 06-03-2012, 16:01
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat een duivels dilemma: mijn uitzendbureau belde dat mijn contract afloopt per 7 april, waarna ik dus 3 maanden thuis moet zitten (achterlijk wettelijke maatregel) en daarna weer terug mag voor een nieuw contract (op oproepbasis). Voordelen: flexibiliteit, opzeggen wanneer ik wil, goed te combineren met ander werk. Nadelen: oproepbasis, dus weinig werkzekerheid.

Nu is er de mogelijkheid dat ik bij dat bedrijf (waar ik niet met al te groot plezier werk) waarschijnlijk een vast contract kan krijgen voor dezelfde uren. Voordelen: meer zekerheid, betere arbeidsvoorwaarden en een iets hoger loon. Nadeel: minder flexibiliteit (opzegtermijn enzo), en het blijft kutwerk.

Maar omdat ik deze inkomstenbron zoals altijd wel kan gebruiken, wil ik niet 3 maanden thuis zitten teren op mijn overige inkomsten/spaargeld. Dus toch maar aannemen, dat vaste contract?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 16:01
Verwijderd
Goeiemiddag ik moet veel doen maar eigenlijk doe ik niets
Oud 06-03-2012, 16:02
Verwijderd
Oh, en dat is wel lastig Noedel. Ik zou denk ik wel voor het contract met dezelfde uren gaan .

Óf weggaan en überhaupt iets anders zoeken, maar ik weet niet wat voor werk het is en alles
Oud 06-03-2012, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Goeiemiddag ik moet veel doen maar eigenlijk doe ik niets
ik ook. en moet dalijk weer weg.
Oud 06-03-2012, 16:09
Verwijderd
ik moet zo taart bakken, maar ik heb geen zin.
Oud 06-03-2012, 16:10
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Wat stom dat je uitzendbureau geen vast contract wil geven
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:11
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zou voor het vaste contract gaan en dan over drie maanden weer bij het uitzendbureau (afhankelijk van hoeveel uren). In het ergste geval kun je nog al je vakantieuren opnemen en z.s.m. weggaan.
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:21
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, en dat is wel lastig Noedel. Ik zou denk ik wel voor het contract met dezelfde uren gaan .

Óf weggaan en überhaupt iets anders zoeken, maar ik weet niet wat voor werk het is en alles
Ik neig er ook naar. Alhoewel ik jarenlang zoiets had van 'no way'. Maar ik blijf er al zo lang plakken dat ik eigenlijk net zo goed wel een jaartje aan vast kan plakken.

En nee, iets anders zoeken is geen optie en daar heb ik ook geen zin in
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 16:23
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat stom dat je uitzendbureau geen vast contract wil geven
Alleen het bedrijf kan een vast contract aanbieden, het uitzendbureau kan alleen oproepcontracten aanbieden. En die kromme 3 maanden hiatus is wettelijk zo bepaald.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 16:23
Verwijderd
Oke. Tsja, als dat geen optie is, dan zou ik gewoon vast contract doen
Oud 06-03-2012, 16:25
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Noedel, inderdaad lastig, ik ben er namelijk van overtuigd dat je geen werk moet doen dat je niet leuk vindt. Maar 3 maanden niks doen is ook niks, dus misschien zou je nu even door moeten bijten en daarna combineren met uitzendwerk. Want als je dat wel leuk vindt, heb je wel iets om naar uit te kijken en weet je waarom je tijdelijk iets doet wat je kut vindt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2012, 16:25
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik zou voor het vaste contract gaan en dan over drie maanden weer bij het uitzendbureau (afhankelijk van hoeveel uren). In het ergste geval kun je nog al je vakantieuren opnemen en z.s.m. weggaan.
Nouja, ik kan het vaste contract idd opzeggen in de proefperiode, maar dat kan ik vast niet zomaar doen om die 3 maanden te overbruggen.
Vakantieuren heb ik niet zoveel meer.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 16:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Alleen het bedrijf kan een vast contract aanbieden, het uitzendbureau kan alleen oproepcontracten aanbieden. En die kromme 3 maanden hiatus is wettelijk zo bepaald.
Dat heeft er volgensmij mee te maken dat je nu aan je zoveelste (derde of vierde) contract voor bepaalde tijd toe bent en dat ze je dus een contract voor onbepaalde tijd moeten aanbieden als ze het gaan verlengen.

Door die drie maanden te wachten mogen ze je weer een contract voor bepaalde tijd aanbieden. Die kromme 3 maanden hiatus is dus een loophole in de wet waar het uitzendbureau dankbaar gebruik van maakt (a.k.a. het uitzendbureau naait jou )
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:26
Verwijderd
Ik zou in elk geval niet thuis gaan zitten wachten want dat stoort en ik zou ook niet een kut vast contract nemen, als je ouder wordt en er blijft hangen is het zonde, nu heb je de leeftijd (en situatie?) om gewoon hoppa droombaan te vinden Mét contract.
Oud 06-03-2012, 16:27
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Nouja, hiernaast heb ik m'n tekenwerk, maar dat gaat met horten en stoten, dus dat is carrière-wise mijn einddoel, fulltime tekenen. Maar zover ben ik nog niet, dus ik ben nog aangewezen op een bijbaan.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 16:29
Verwijderd
Ik zou het contract doen. Toch maar. Beter kutwerk dan geen werk.
Oud 06-03-2012, 16:29
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nouja, ik kan het vaste contract idd opzeggen in de proefperiode, maar dat kan ik vast niet zomaar doen om die 3 maanden te overbruggen.
Vakantieuren heb ik niet zoveel meer.
Nee, oke, maar als je echt weg wilt bij je baas kun je daar meestal wel tot een overeenkomst over komen hoor. Het is niet echt netjes, maar hij kan je niet dwingen tot werken.
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Of zoek iets voor drie maanden. Maar grote kans dat dat ook allemaal kut is.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2012, 16:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zou het contract doen. Toch maar. Beter kutwerk dan geen werk.
True.

Over kutten en werk gesproken, hoe staat het er mee Gnork?
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:32
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat heeft er volgensmij mee te maken dat je nu aan je zoveelste (derde of vierde) contract voor bepaalde tijd toe bent en dat ze je dus een contract voor onbepaalde tijd moeten aanbieden als ze het gaan verlengen.

Door die drie maanden te wachten mogen ze je weer een contract voor bepaalde tijd aanbieden. Die kromme 3 maanden hiatus is dus een loophole in de wet waar het uitzendbureau dankbaar gebruik van maakt (a.k.a. het uitzendbureau naait jou )
Dat heeft daar idd mee te maken.

Nouja, het uitzendbureau biedt me de mogelijkheid wel aan, in overleg met het bedrijf, dus ze naaien me niet, alleen als ik er NIET voor kies, moet ik 3 maanden thuis zitten. Dus ik heb er wel wat in brengen.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 16:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat heeft daar idd mee te maken.

Nouja, het uitzendbureau biedt me de mogelijkheid wel aan, in overleg met het bedrijf, dus ze naaien me niet, alleen als ik er NIET voor kies, moet ik 3 maanden thuis zitten. Dus ik heb er wel wat in brengen.
Oh wacht, nu snap ik het. Ik dacht dat je twee baantjes had, maar het uitzendbureau detacheert je bij het bedrijf dat je nu dat contract aanbiedt.

Ik zou anders gewoon even je twijfels bespreken met het bedrijf en het uitzendbureau (mits de verhoudingen zodanig zijn dat je dit ter sprake kunt brengen), misschien weten zij een oplossing.
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:34
Verwijderd
Citaat:
True.

Over kutten en werk gesproken, hoe staat het er mee Gnork?
omg
Oud 06-03-2012, 16:34
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik zou het contract doen. Toch maar. Beter kutwerk dan geen werk.
Ja, idd. Zoiets heb ik ook.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 16:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
omg
Ik vond het best wel grappig gevonden van mezelf.

(ik hoop dat ik nu niet mijn kans op een geboortekaartje heb verspild )

Nee maar serieus. Hoe gaat het er mee, AANSTAANDE MOEDER?
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:37
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh wacht, nu snap ik het. Ik dacht dat je twee baantjes had, maar het uitzendbureau detacheert je bij het bedrijf dat je nu dat contract aanbiedt.

Ik zou anders gewoon even je twijfels bespreken met het bedrijf en het uitzendbureau (mits de verhoudingen zodanig zijn dat je dit ter sprake kunt brengen), misschien weten zij een oplossing.
Ojawel hoor, ik ga morgen even vragen aan de afdelingsleider wat de voordelen van een vast contract zijn (hoeveel loon t.o.v. mn oproepcontract) en dan kom ik er vast wel uit. De twijfels zijn meer persoonlijk dan van technische aard, maar ik kan wel alles bespreken met beide partijen.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 06-03-2012, 16:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat dan even doen, en daarna beslissing nemen.
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het best wel grappig gevonden van mezelf.

(ik hoop dat ik nu niet mijn kans op een geboortekaartje heb verspild )

Nee maar serieus. Hoe gaat het er mee, AANSTAANDE MOEDER?
Ik moest ook hardop lachen. En Gnorkie vervolgens ook

Uhh ja wel goed denk ik. Ik ben bijna niet meer verkouden en heb af en toe een krampje zus en een steekje zo, dus wie weet wordt het nog wat deze week!
Oud 06-03-2012, 16:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik moest ook hardop lachen. En Gnorkie vervolgens ook

Uhh ja wel goed denk ik. Ik ben bijna niet meer verkouden en heb af en toe een krampje zus en een steekje zo, dus wie weet wordt het nog wat deze week!
Hm, oke! Spannend! En weet Gnorkman Jr. al een beetje wat er loos is of is hij echt nog te jong om het te snappen
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Hm, oke! Spannend! En weet Gnorkman Jr. al een beetje wat er loos is of is hij echt nog te jong om het te snappen
Oh, nee die heeft er volgens mij niet het flauwste benul van
Oud 06-03-2012, 16:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Arm kind. Voorheen in het centrum van de aandacht, en nu moet hij alles delen met een stom zusje
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:53
Verwijderd
@ Noedel, ik neig naar niet het vaste contract maar die andere optie, maar luister niet naar mij, want ik ben geen voorbeeld als het gaat om werkgerelateerde dingen
Oud 06-03-2012, 16:54
Verwijderd
Maar juist daarom is het goed dat hij nog zo jong is, binnen de kortste keren weet hij niet meer beter
Oud 06-03-2012, 16:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Little Phoebe naamzoek, een union is geen ui, doosje
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:57
Verwijderd
Wtfff, ik krijg ineens salaris, en ik heb de afgelopen weken helemaal niet gewerkt
Oud 06-03-2012, 16:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar juist daarom is het goed dat hij nog zo jong is, binnen de kortste keren weet hij niet meer beter
Hmja, idd
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 16:58
Verwijderd
Maar ik kan het geld heel goed gebruiken Dus kan ik gewoon doen alsof ik m'n bijschrijvingen eeuwen niet gecheckt heb, en het dus helemaal niet door had?

Het is niet veel hoor, maar van een paar uur.
Oud 06-03-2012, 16:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wtfff, ik krijg ineens salaris, en ik heb de afgelopen weken helemaal niet gewerkt
Niet klagen
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Maar ik kan het geld heel goed gebruiken Dus kan ik gewoon doen alsof ik m'n bijschrijvingen eeuwen niet gecheckt heb, en het dus helemaal niet door had?
Kun je doen, maar dat betekent niet dat je het mag houden als ze er over twee weken alsnog achterkomen maar heb je er niet gewoon recht op op de eoa manier?
Oud 06-03-2012, 17:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Waarschijnlijk iets dat je nog tegoed hebt, en anders komen ze er zelf wel achter
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2012, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Kun je doen, maar dat betekent niet dat je het mag houden als ze er over twee weken alsnog achterkomen maar heb je er niet gewoon recht op op de eoa manier?
Ja, ik heb even m'n salarisspecificatie opgezocht, en blijkbaar zijn het weer vakantie-uren
In december kreeg ik ook ineens al een bups vakantiegeld waarvan ik niet snapte waarom het zoveel was.

Maarja, prima hoor, ik ga niks vragen of zeggen, als het niet goed is hoor ik het wel.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaiperzwangere Gnork #1628, subsaaitopic A-1
Martiño
500 09-03-2012 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.