Oud 26-01-2003, 16:06
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
hey voor de meesten misschien wel bekent?!

als je een pup gaat kopen en moet je prijs afgesproken worden neem ik aan?
wat kost nou een gemiddelde hond? zoiets als een dobberman?

of een sintje?
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2003, 16:10
elledc
elledc is offline
Een echte rashond is duurder dan een bastaard of kruising. Mijn vorige hond kostte iets van 130 ¤ (bretoense spaniel). Dat is denk ik de gemiddelde prijs. Dan heb je uiteraard de duurdere honden die een stamboom hebben of zuiver van ras zijn. Hangt ervan af ook waar je die koopt. In het dierenasiel hier is het voor een hond ongeveer 120 ¤.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:12
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
bij een fokker zijn te toch tusse de 500 en de 1000 euro?

ik ben alvast aan het kijken hoe duur ze zijn ik wil heeeeeeeeeel graag een hondje maar wel een pup,is een pup goedkoper?
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:24
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Janet schreef:
bij een fokker zijn te toch tusse de 500 en de 1000 euro?

juist En dan ben je ook zeker van een stamboom en zuiver bloed zonder ziektes
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:32
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
Citaat:
Shibby schreef:
juist En dan ben je ook zeker van een stamboom en zuiver bloed zonder ziektes
aha....hoe weet je of het een echt ras is?
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:43
fib
Avatar van fib
fib is offline
ps: mijn hond kost per dag aan voer 1 gulden.

(wel speciale dieet brokken)
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 08:18
Verwijderd
Citaat:
fib schreef:
ps: mijn hond kost per dag aan voer 1 gulden.
Das knap, met de euro. (sorry, flauw)

Ik denk idd dat een hondje uit het asiel goedkoper is (weet het wel zeker) dan een rashond, en dan verschilt het nog per ras, ligt er dus aan wat voor hond je wilt.

Een 'echte' Golden Retriever zul je denk ik niet snel gratis krijgen...omdat ze gefokt zijn en verkocht worden ze over het algemeen toch wel. Maar je zult er best zo nu en dan eentje tegen komen in een asiel, al zijn dat vaak wel volwassen honden.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:16
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
mm....ja ik ben gewoon an het neuzen overal en nergens....

ik wil er zelf 1 gaan kopen,maar ik moet eerst me loon gestort hebbe enzo...

ook ga ik met me ouders overlegge....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:53
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Ik denk dat als je graag een hondje wilt het aanschafbedrag niet echt van belang is... Das immers maar een schijntje van de werkelijke kosten! In de eerste drie maanden dat je een pup thuis hebt moet je al drie keer naar de dierenarts voor allerlei inentingen en ontwormkuren! Daarbij komt nog eens het voer, speeltjes en dokterskosten als er een keer iets mis is! En daarbij is het natuurlijk onzin dat je bij een fokker alleen gezonde honden krijgt: met enkele rassen wordt zo ver doorgefokt dat het vaak echt niet meer gezond is voor deze diertjes! Ze worden dan ook vaak alleen maar op schoonheid beoordeelt en dat vind ik persoonlijk geen goede zaak. Een pup brengt trouwens hartstikke veel werk met zich mee, ik weet dat het vaak heel erg schattig lijkt maar goed... Als je er goed over nagedacht hebt begrijp ik het wel, maar wij hebben niet zo lang geleden een Jack Russel erbij gekocht uit het asiel en eigenlijk is hij stukken liever dan mijn andere hondje, weet niet precies hoe ik moet uitleggen maar hij is een stuk dankbaarder, hij lijkt alles meer te waarderen dan mijn andere pup (ofja pup, ze is ongeveer een jaar oud) die neemt namelijk alles maar voor vanzelf sprekend aan!!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 16:33
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
Citaat:
r3nske schreef:
Ik denk dat als je graag een hondje wilt het aanschafbedrag niet echt van belang is... Das immers maar een schijntje van de werkelijke kosten! In de eerste drie maanden dat je een pup thuis hebt moet je al drie keer naar de dierenarts voor allerlei inentingen en ontwormkuren! Daarbij komt nog eens het voer, speeltjes en dokterskosten als er een keer iets mis is! En daarbij is het natuurlijk onzin dat je bij een fokker alleen gezonde honden krijgt: met enkele rassen wordt zo ver doorgefokt dat het vaak echt niet meer gezond is voor deze diertjes! Ze worden dan ook vaak alleen maar op schoonheid beoordeelt en dat vind ik persoonlijk geen goede zaak. Een pup brengt trouwens hartstikke veel werk met zich mee, ik weet dat het vaak heel erg schattig lijkt maar goed... Als je er goed over nagedacht hebt begrijp ik het wel, maar wij hebben niet zo lang geleden een Jack Russel erbij gekocht uit het asiel en eigenlijk is hij stukken liever dan mijn andere hondje, weet niet precies hoe ik moet uitleggen maar hij is een stuk dankbaarder, hij lijkt alles meer te waarderen dan mijn andere pup (ofja pup, ze is ongeveer een jaar oud) die neemt namelijk alles maar voor vanzelf sprekend aan!!!
heel erg bedankt voor de uitleg enzo...ik denk dat ik dat wel aanken en ga het hier overlegge...ik wil al vanaf me 5de een hond(je) en vind dat t er nu maar eens van moet komme.....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:03
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
als je het ongeveer wilt weten kun je het beste op www.marktplaats.nl kijken daar staan veel prijzen van veel soorten honden op.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:11
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Liefde is...


een hondje uit het asiel nemen

(zou ik wel doen hoor, aan een pup heb je zoveel werk)

want je moet echt heel vroeg uit je bed om hem uit te laten en goede brokken en intenten en ontwormen, kijken of hij geen oormijt heeft etc etc.

en als je een wat oudere hond neemt uit het asiel kan hij zijn laatste jaren gezellig bij jou rondbrengen.. fijn en gezellig voor allebei dacht ik zo
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:07
SuperS
SuperS is offline
onze hond (jackrussle zonder stamboek) kostte 400 of 500 gulden
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:08
Verwijderd
'k dach dat onze golden retriever 600 koste
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:28
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef:
Liefde is...
een hondje uit het asiel nemen
(zou ik wel doen hoor, aan een pup heb je zoveel werk)
want je moet echt heel vroeg uit je bed om hem uit te laten en goede brokken en intenten en ontwormen, kijken of hij geen oormijt heeft etc etc.
en als je een wat oudere hond neemt uit het asiel kan hij zijn laatste jaren gezellig bij jou rondbrengen.. fijn en gezellig voor allebei dacht ik zo
Daar ben ik het echt helemaal mee eens... Ik denk dat het veel verstandiger is om een ouder diertje te nemen!!! Een puppy is zo ongelooflijk veel werk en dat onderschatten een heleboel mensen, en dan heb ik het vooral over de opvoeding! Heel veel honden zitten in het asiel omdat ze zogenaamd onstuimig en wild zijn terwijl dit echt niet aan de hond ligt maar aan de baas... Kijk hier maar eens www.dierenasiels.com Het liefst zou ik er nog een paar hondjes bijnemen maar goed mijn pap vindt twee genoeg, en hij heeft gelijk maar sommige zijn zo ontzettend schattig of brutaal dat je ze gewoon een kans wilt geven!!!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:30
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
duur..TE duur
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:54
SuperS
SuperS is offline
ff vraagje, wat kost zo'n echte met stamboom(teef) zo'n amarican staffordshire terrier ofzoiets
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:17
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
SuperS schreef:
ff vraagje, wat kost zo'n echte met stamboom(teef) zo'n amarican staffordshire terrier ofzoiets
ik neem aan dat je deze bedoelt



de prijs is ongeveer rond 700/800, maar dat kan nog 200 euro duurder worden als je een goede stamboom bitch hebt hoor.
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-02-2003, 15:39
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
heel erg bedankt allemaal,ik weet nu ongveer wat ik wil....alleen nu nog het geld..(hahaha)

ik denk dat ik een dobberman wil...(ookal is me mam er bang van,zoals zo'n beestje goed opvoed is er nix an de hand...,toch?)
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 16:08
Verwijderd
toen wij onze hond kochten betaalden we daar 1000 guldens voor.
ze was wel een ras hond, speciaal gefokt, en had alle inentingen en een chip
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 14:38
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
Citaat:
lafjuh schreef:
toen wij onze hond kochten betaalden we daar 1000 guldens voor.
ze was wel een ras hond, speciaal gefokt, en had alle inentingen en een chip
ik denk dat ik een asiel hondje wil,dan heeft ie nog iets an ze leven denk ik.....
is wel duur hey een hondje?(als ik dat zo hoor...)
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 18:01
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef:
ik neem aan dat je deze bedoelt

*knip*

de prijs is ongeveer rond 700/800, maar dat kan nog 200 euro duurder worden als je een goede stamboom bitch hebt hoor.

juist die alleen vind ik de kleur niet mooi 'k wil een zwart-witte
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Janet schreef:
ik denk dat ik een asiel hondje wil,dan heeft ie nog iets an ze leven denk ik.....
is wel duur hey een hondje?(als ik dat zo hoor...)
asielhonden zijn net zo leuk, maar let wel, daar kan ook best een flinke prijs achter zitten (minder dan bij fokkers natuurlijk) en je hebt een grote kans dat ze niet goed luisteren.
wij hebben een keer een hond uit een asiel genomen, maar die luisterde van geen meter, liep steeds weg en heeft zelfs een konijn van iemand een paar straten verder dood gebeten. die hebben we daarom weer terug gebracht, want er was geen houden aan.

als je een asielhond neemt moet je wel goed opletten
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 19:23
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Citaat:
lafjuh schreef:
asielhonden zijn net zo leuk, maar let wel, daar kan ook best een flinke prijs achter zitten (minder dan bij fokkers natuurlijk) en je hebt een grote kans dat ze niet goed luisteren.
wij hebben een keer een hond uit een asiel genomen, maar die luisterde van geen meter, liep steeds weg en heeft zelfs een konijn van iemand een paar straten verder dood gebeten. die hebben we daarom weer terug gebracht, want er was geen houden aan.
als je een asielhond neemt moet je wel goed opletten
Soms kan je bij het aanschaffen van een asielhondje in derdaad minder geluk hebben... Maar deze honden hebben waarschijnlijk geen goede opvoeding gehad en dat is natuurlijk niet voor niets zo! Zoiets kost tijd, veel geduld en het is nodig om heel consequent te zijn en als je dit bij puppy's niet bent heb je nog wel een groter probleem!!! Geloof me, ik spreek helaas uit ervaring ... Vaak zijn deze honden in het asiel gekomen door de schuld van de baas, zij konden de hond dan uiteindelijk niet aan! Maar er zijn natuurlijk ook genoeg dieren waarvan om een andere reden afstand is gedaan en je kan natuurlijk altijd zelf nog een cursus volgen, het is maar net hoeveel jij er voor over hebt! Succes met je keuze
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:39
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
dank je wel...

ja ik ben gewoon an het kijken en aan het orieenteren enzo...ik zie wel,eerst sparen want ik heb nogsteeds geen werk...
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 14:25
besje
Avatar van besje
besje is offline
Honden zijn helemaal gratizzzzzzzzzzzz
ga gewoon langs bij een asiel. zijn egt hele liefe honden daar!! en nog gratiss ook !!!!
Anders worden ze afgemaakt. dat wil je toch niet op je geweten hebben?

gr bes
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een besje
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:50
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Ik zou je idd ook willen wijzen op het feit dat het niet alleen om de hond kopen gaat, maar om alle dingen daaromheen...

Misschien inderdaad eerst even sparen, je moet je dier een goede thuis kunnen geven. En dieren uit het asiel zijn niet duur/gratis..
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 21:15
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Citaat:
besje schreef:
ga gewoon langs bij een asiel. zijn egt hele liefe honden daar!! en nog gratiss ook !!!! gr bes
Ik vraag me wel af welk asiel dat dan is, bij ons leg je toch nog een behoorlijk bedrag voor een hond of poes neer... Das dan wel afhankelijk van verschillende factoren zoals de leeftijd maar goed... Ik weet nog dat wij enkele jaren geleden naar het asiel gingen, er zat toen een zestienjarig bastaardje Raffie! Een hondje met staar daarnaast was hij doof en verschrikkelijk angstig (door jarenlange mishandeling), men zou hem daar binnen enkele dagen laten inslapen... Mijn pap kon dat echt niet over z'n hart krijgen en besloot hem mee te nemen, we moesten toen zelfs nog 100 gulden betalen dus... Is ook logisch overigens aangezien de kosten die een asiel maakt toch op de een of andere manier gefinancierd moeten worden!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 23:12
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Het aanschafbedrag is maar een lachertje vergeleken met de ware kosten dat deze lieve beestjes met zich meebrengen. Maar goed, de aanschaf is zo'n 6 à 8 honderd euro per beest. Met merknaam, stamboom en dergelijke.

Ik heb de hele draad niet doorgelezen en dat ga ik ook niet doen, maar als je meer wilt weten: ik heb twee honden, waarvan eentje al perfect luistert. Je staat in mijn msn, dus...

Veel plezier met het hondenbeest.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:22
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Maar goed, de aanschaf is zo'n 6 à 8 honderd euro per beest. Met merknaam, stamboom en dergelijke.
mnerknaam?? sinds wanneer zijn honden merkjes??
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:36
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
mnerknaam?? sinds wanneer zijn honden merkjes??
Stamboomnaam dan... 'merknaam' klinkt gewoon beter, stamboomnaam is een mond vol. En om er natuurlijk even mee te spotten want geef toe: zeshonderd euro is belachelijk veel voor bijvoorbeeld een bordercollie met papier waarop staat dat het een border is dan eentje voor honderd euro, zonder papier maar met tests.
Hm, interessante, maar snel stervende discussie: stambomen: goed of niet goed.
Goed omdat je dan sneller ziet welke ziekten er in de fam zitten, maar niet goed omdat het erg veel kost. Dat laatste argument kan je verwerpen met door te zeggen dat ieder dat voor zich moet weten, of hij of zij wel/geen stamboom wil.
Toch wordt het fokken van honden zo een apart economisch onderdeel, wat kan zorgen voor doorgefokte honden. Dit komt niet op de stamboom door de hond een andere stamboomnaam te geven, etc.
Gut, ik blijf het merknamen noemen. Sarcasme moet je houden.

Sinds wanneer zijn honden merkjes... dat zijn ze altijd al geweest. Het merk 'bordercollie' is populair bij de schapenhouders, merk 'duitse herder' bij de politie. En dat om de eigenschappen van een hond, ras, merk. Hoe je het ook wilt noemen.

Langdradig
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:30
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Wij hebben zaterdag een Beaglepup gekocht, kostte €.600,-
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 21:52
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
het is idd erg prijzig,ik ga ook goed sparen en w8ten op een stabiel leven voordat ik een hondje neem,die beestjes hebbe het dan ook moeilijk....
maar eerst sparen!!
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 00:57
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Goed zo!
dat is nu mss niet leuk, maar het is de slimste en verantwoordelijkste oplossing.

Trouwens, leuk om te weten: puppycursus: één les in de week, 12,50 per les.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 13:24
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
voor een goeie hond, ingeent en nagekeken op ziektes en bij een goeie fokker betaal je ongeveer rond de 600 euro.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 11:53
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Je moet je niet vergissen in de kosten. Dierenarts, voer, belasting, puppycursus, bla bla...

Mijn hond is een Jack Russel met stamboom. Hij kostte 800 gulden en dan heb je ook nog niet alle inentingen enzo...

Maar hij is wel superlief!!!! Een sulletje en je kan alles met hem doen, zonder dat hij iets terugdoet ofzo, echt een janlul!!
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2003, 16:08
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Steefjuh schreef:
Je moet je niet vergissen in de kosten. Dierenarts, voer, belasting, puppycursus, bla bla...

Mijn hond is een Jack Russel met stamboom. Hij kostte 800 gulden en dan heb je ook nog niet alle inentingen enzo...

Maar hij is wel superlief!!!! Een sulletje en je kan alles met hem doen, zonder dat hij iets terugdoet ofzo, echt een janlul!!
800 euro

jij hebt je echt laten afzetten
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 22:01
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
een valse teckel aan de riem is altijd nog makkelijker te houden dan een valse doberman aan de riem
En daar zet je zo'n grijns bij? Ik mag honden niet, maar ben gebeten door Border Collie. Hij was vals, maar zoals altijd ligt dat aan de baas. Wat ik wil zeggen...? Let er alsjeblieft goed op hoe je je hond opvoed!!!! Heel veel succes ermee!!!
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 08:56
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
800 euro

jij hebt je echt laten afzetten

Helemaal niet!!!

Zoveel kost een rashond nou eenmaal. Het was trouwens nog in guldens!!!
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 10:55
ellaversa
ellaversa is offline
ik heb een chihuahua
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht 4e bij een woning! maar er is altijd een maar, help?
Nhoa
7 13-04-2013 11:37
Flora & Fauna huisdieren en student/jong zijn?
=zwart wit=
35 11-01-2008 21:43
Flora & Fauna Dieren in gevangenschap
Boebsie
50 18-04-2007 09:54
Flora & Fauna Meer doen met de hond.
Missy
14 13-01-2007 22:57
Flora & Fauna border collie
fruitvliegje
21 18-09-2004 21:20
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 17:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.