Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 00:32
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
nou ik dacht ik laat ff wat nieuws zien. ben op dit momeny nog vrij druk met twee collaborations met een aantal erg goede artists, dus ik ben helemaal in mn nopjes!

Ben sinds een tijdje begonnen met inkten, vindt erg leuk werk, heb er alleen nie zo veel tijd voor, dus dit zijn slechts de 5e en 6e die ik heb kunnen doen.

De eerste heb ik 2 week geleden gedaan, vondt de pencils erg gaaf dus dacht laat ik er eens wat inks op slappen, kleurtjes komen nog als ik er tijd voor heb

De tweede heb ik net pas afgerond. Ben er in totaal zon 9 a 10 uur mee bezig geweest. wou het bijna opgeven, wat een klote hout! ghehe maar goed hier is ie dan eindelijk





iets groter

commentaar en kritiek is zoals altijd welkom
Advertentie
Oud 29-03-2005, 00:42
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
wow jij bent goehoed
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 29-03-2005, 07:50
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
het is me niet helemaal duidelijk of je bij beide de pencils nou ook hebt gedaan of alleen t inkten.

maar ja eh wat had je verwacht van het commentaar hier het ziet er erg goed uit 'duh'

als ik toch minpuntjes ga bedenken: het is niet echt vernieuwend. groter minpunt: de 2e is onderin wat rommelig. nouja .. het is niet echt duidelijk wat de verschillende onderdelen daar zijn. denk dat dat al opgelost is als je m inkleurt. en die 2 zwarte kabels? rechtsbovenin zijn minder strak dan de rest of zo, iig vallen ze voor mij een beetje uit de toon.
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 29-03-2005, 11:45
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
ok, was ik inderdaad ff vergeten erbij te zetten...

de eerste:
pencils: SUBZTN
inks: ikke

tweede:
pencils: Gerardo Sandoval
inks: weer ikke!

maar heb bij allebei vrij veel moeten bijwerken en bij schaven. ook had ik van de onderste geen high-rez dus dat was egt bijn pixels inkten! ghehe

iig bedankt voor de reacties!
Oud 29-03-2005, 14:39
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
oh dan zou het opzich wel gaaf zijn als je de pencils er ook even bijpost zodat we kunnen zien wat jij nou precies gedaan hebt.
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 29-03-2005, 18:57
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
ok.....
niet zelf getekend?
dan zie ik er de kunst niet van in....
Oud 29-03-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 29-03-2005 @ 19:57 :
ok.....
niet zelf getekend?
dan zie ik er de kunst niet van in....
Sukkel.
Oud 29-03-2005, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Mortification schreef op 29-03-2005 @ 20:12 :
Sukkel.
Toch heeftie wel gelijk.. Ik post al m'n kleurplaten toch ook niet.. En het kunstzinnige van tekenen is lijnen op papier zetten zoals alleen jij dat kan, en daarmee iets neerzetten wat alleen jij dus kunt tekenen.. het overtrekken van deze lijnen (ook al heb je het dan bijgeschaafd) is dus niet echt tekenkunst..
Oud 29-03-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 29-03-2005 @ 20:27 :
Toch heeftie wel gelijk.. Ik post al m'n kleurplaten toch ook niet.. En het kunstzinnige van tekenen is lijnen op papier zetten zoals alleen jij dat kan, en daarmee iets neerzetten wat alleen jij dus kunt tekenen.. het overtrekken van deze lijnen (ook al heb je het dan bijgeschaafd) is dus niet echt tekenkunst..
Lees even wát hij precies heeft gedaan met die dingen.

En mag je ik even op deze thread wijzen: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1127259

Misschien dat je dan enig inzicht krijgt.
Oud 29-03-2005, 19:32
Graph
Avatar van Graph
Graph is offline


wauw
Oud 29-03-2005, 19:33
Verwijderd
en er zit geen verschil tussen lijnen overtrekken en inkleuren...?
mag ik jou dan weer doorverwijzen naar hiero

en ja en I know dat k et zelf over kleurplaten had.. maar k had t daarna ook net zo duidelijk over OVERTREKKEN)
Oud 29-03-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 29-03-2005 @ 15:39 :
oh dan zou het opzich wel gaaf zijn als je de pencils er ook even bijpost zodat we kunnen zien wat jij nou precies gedaan hebt.
dat, en voor de rest van de mensen
inken is zeker wel een lastig werkje, en zit zeker wel skill in, die ik hier overgens zie
Oud 29-03-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 29-03-2005 @ 20:33 :
en er zit geen verschil tussen lijnen overtrekken en inkleuren...?
mag ik jou dan weer doorverwijzen naar hiero

en ja en I know dat k et zelf over kleurplaten had.. maar k had t daarna ook net zo duidelijk over OVERTREKKEN)
Inken is iets anders dan overtrekken.
Oud 29-03-2005, 19:37
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
ghehe, leukleuk......nah weet je het is ook geen kunst. Ik heb expres ook in de titel gezet COMIC art. Dat deed ik natuurlijk niet zonder reden!

Het zit zo dat als je comic maakt je vaak een tekenaar, een inkter en een colorist hebt, soms nog wel meer lui magoe. En iedereen voegt zn eigen flavour toe aan de art..... Het inkten is niet wat je noemt overtrekken van iemand anders zn tekening. maar het toevoegen van jou eigen ding en/of stijl aan de lines en hier en daar de fouten van de tekenaar weg werken. waar dus ook het strak trekken van de lijnen onder valt. En neem maar van mij aan dat zoals bijv bij de onderste het strak zetten van lijnen op a3 best lastig is. en je moet rekening houden met lijndiktes, omdat als je iets dikker maakt komt het visueel gezien naar voren. je moet sowieso veel rekening houden met lijn diktes omdat als alles het zelfde is je een grote warboel krijgt van lijnen, waar je uiteindelijk nix meer in ziet. En aangezien de tekenaar al veel moet doen laten ze dat dus over aan inkters! En dat is wat ik hier probeerde! ghehehe


iig iedereen bedankt voor zn input! ghehe
Ik pretendeer niet een goede tekenaar te zijn of wat dan ook, ik wou slechts mijn poging tot inkten laten zien, aangezien ik later toch wel in die wereld wil gaan werken!

poeh, lange post!
Oud 29-03-2005, 20:39
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
oeahh post de pencils dan ! nu wil ik ze zeker zien.
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 29-03-2005, 22:05
Verwijderd
Erg mooi geinkt, met name de onderste is indrukwekkend door de drukte (vind 10 uur nog best snel voor zoiets eigenlijk..vergeleken met mezelf ).

Bovenste is cool vanwege zijn [relatieve] eenvoud.
Oud 30-03-2005, 11:54
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
pff of het nou kunst of geen kunst is; het is goed gedaan en ik vind het erg knap
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 31-03-2005, 14:41
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Het is inderdaad erg goed gedaan. Al dat 'geinkt' en die simsalabim snap ik niet maar de uitwerking ervan is echt subliem.
Jij bent een groot talent.
__________________
BE the *miracle* !
Ads door Google
Oud 31-03-2005, 14:46
ch40s
Avatar van ch40s
ch40s is offline
toppie
__________________
Dont sweat the technique
Oud 01-04-2005, 07:13
Ressive
Ressive is offline
Kut
__________________
Gamecube te koop!
Oud 01-04-2005, 07:51
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ressive

van mensen zoals jij word ik altijd een beetje moe
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 02-04-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 01-04-2005 @ 08:51 :
ressive

van mensen zoals jij word ik altijd een beetje moe
me 2, ik vind het namelijk supergoed
Oud 02-04-2005, 23:03
BdBastard
Avatar van BdBastard
BdBastard is offline
2e is vet
ik wil de pencils wel eens zien
Oud 03-04-2005, 12:42
BdBastard
Avatar van BdBastard
BdBastard is offline
ga je ze ook nog kleuren trouwens?
Oud 03-04-2005, 12:50
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Citaat:
BdBastard schreef op 03-04-2005 @ 13:42 :
ga je ze ook nog kleuren trouwens?
Vroeg ik mij ook af.
Kvind ze wel vooral die tweede!(eerste ook hoor, maar die tweede ziet er toch een stuk ingewikkelder uit)
Advertentie
Oud 05-04-2005, 09:56
Pas&Myr
Avatar van Pas&Myr
Pas&Myr is offline
c0oooll!!

ook nog iemand toevallig info over grafische vormgeving?
xxx HoufnJullie!!
__________________
xxx Pas & Myr,, thanx alvast.. H0ufnJ0ee
Oud 05-04-2005, 12:31
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ja pasmyr ik kan ook heel goed fietsen joh

no.26 kom es op met die pencils iedereen wil ze zien
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 19-04-2005, 20:31
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mortification schreef op 29-03-2005 @ 20:12 :
Sukkel.
Citaat:
slobowicz schreef op 29-03-2005 @ 20:27 :
Toch heeftie wel gelijk.. Ik post al m'n kleurplaten toch ook niet.. En het kunstzinnige van tekenen is lijnen op papier zetten zoals alleen jij dat kan, en daarmee iets neerzetten wat alleen jij dus kunt tekenen.. het overtrekken van deze lijnen (ook al heb je het dan bijgeschaafd) is dus niet echt tekenkunst..
Mortifuckation: bite me.
Slobowitcz: Dankewol dude.

Aan iedereen die dit kunst vind:
die eerste komt uit een leerboek van Christopher Hart.
Die tweede is zo op google te vinden.

Dus nr.26:
koop dat andere leerboek uit die serie ook en leer hoe je het zelf moet teken, snijden, inkten en de hele hap.
DAN post je maar weer eens iets.

Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 20:34.
Oud 20-04-2005, 08:30
NL_CHAOS
Avatar van NL_CHAOS
NL_CHAOS is offline
Wow, dat zijn harde beschuldigingen...
Zijn er ook URLS naar de google search?!
Verder best impressive als je het wel zelf gemaakt hebt
Oud 20-04-2005, 11:35
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
Citaat:
Rooster schreef op 19-04-2005 @ 21:31 :
Mortifuckation: bite me.
Slobowitcz: Dankewol dude.

Aan iedereen die dit kunst vind:
die eerste komt uit een leerboek van Christopher Hart.
Die tweede is zo op google te vinden.

Dus nr.26:
koop dat andere leerboek uit die serie ook en leer hoe je het zelf moet teken, snijden, inkten en de hele hap.
DAN post je maar weer eens iets.
wtf is your problem??

zit je me nu te beschuldigen dat ik het niet zelf heb gedaan???
waarom? omdat je het zelfde plaatje op google kan vinden??
mischien komt dat wel omdat de tekenaar gerardo sandoval een vrij bekende tekenaar is met zn eigen comic, en dat deze tekening op zijn deviant art staat http://gordotote.deviantart.com/ , en daar staat ook de geinkte versie op, zoals hij geinkt is door Carlos Guevas... De inkter van de marvel serie Venom.
En de bovenste komt uit een boek van Christopher hart??? dan wil ik dat plaatje wel eens zien dan! Ik die pencils gekregen van een jongen op een ander forum genaamd LedHeavy. http://www.ledheavy.com/forum/viewtopic.php?t=11417

Je moet niet zo zitten zeuren zeg....Als jij zo graag wil geloven dat ik dit gejat heb dan doe je dat lekker!
Ik heb ook geen zin om me verder te gaan verdedigen voor werk dat ik heb gedaan.
Oud 20-04-2005, 13:28
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
no.26 schreef op 20-04-2005 @ 12:35 :
wtf is your problem??

zit je me nu te beschuldigen dat ik het niet zelf heb gedaan???
waarom? omdat je het zelfde plaatje op google kan vinden??
mischien komt dat wel omdat de tekenaar gerardo sandoval een vrij bekende tekenaar is met zn eigen comic, en dat deze tekening op zijn deviant art staat http://gordotote.deviantart.com/ , en daar staat ook de geinkte versie op, zoals hij geinkt is door Carlos Guevas... De inkter van de marvel serie Venom.
En de bovenste komt uit een boek van Christopher hart??? dan wil ik dat plaatje wel eens zien dan! Ik die pencils gekregen van een jongen op een ander forum genaamd LedHeavy. http://www.ledheavy.com/forum/viewtopic.php?t=11417

Je moet niet zo zitten zeuren zeg....Als jij zo graag wil geloven dat ik dit gejat heb dan doe je dat lekker!
Ik heb ook geen zin om me verder te gaan verdedigen voor werk dat ik heb gedaan.
geen zin om je te verdedigen?
kan ook aan mij liggen maarrreeh....
was dit dan? ^
Oud 20-04-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 20-04-2005 @ 14:28 :
geen zin om je te verdedigen?
kan ook aan mij liggen maarrreeh....
was dit dan? ^
Haha sukkel je pakt het minst belangrijke van zijn post en gaat daar over zitten zeiken
Oud 20-04-2005, 13:54
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
niet persoonlijk worden
Oud 20-04-2005, 14:37
no.26
Avatar van no.26
no.26 is offline
Citaat:
Rooster schreef op 20-04-2005 @ 14:28 :
geen zin om je te verdedigen?
kan ook aan mij liggen maarrreeh....
was dit dan? ^
goed lezen is ook een kunst:
"Ik heb ook geen zin om me verder te gaan verdedigen voor werk dat ik heb gedaan."

maarre wat mij betreft is deze discussie afgesloten dus wat mij betreft mag er wel een slotje op ofzo, om nou nog 3 maand zo door tegaan heeft ook geen zin, iedereen gelooft maar wat ie wil geloven
Oud 20-04-2005, 14:54
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
no.26 schreef op 20-04-2005 @ 15:37 :
goed lezen is ook een kunst:
"Ik heb ook geen zin om me verder te gaan verdedigen voor werk dat ik heb gedaan."

maarre wat mij betreft is deze discussie afgesloten dus wat mij betreft mag er wel een slotje op ofzo, om nou nog 3 maand zo door tegaan heeft ook geen zin, iedereen gelooft maar wat ie wil geloven
Goed, einde discussie.
jij gelooft wat jij gelooft, ik weet wat ik weet.
Oud 20-04-2005, 14:58
Rieno
Rieno is offline
afgezien van dat die ink van Venom-Spiderman erg lijkt op wat die andere inkter gedaan heeft op DA .. zie je wel kleine verschillen, maar dan moet je wel goed kijken

en dat robot-ding-geval .. als je die zelf gedaan hebt, ziet het er netjes uit heb de tekening gezien op dat andere forum...zag er verder geen inkts bij, dus ik gok dat je dat ook zelf wel gedaan hebt

het eeuwige wantrouwen hier ook altijd
Ads door Google
Oud 20-04-2005, 15:09
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Rieno schreef op 20-04-2005 @ 15:58 :
afgezien van dat die ink van Venom-Spiderman erg lijkt op wat die andere inkter gedaan heeft op DA .. zie je wel kleine verschillen, maar dan moet je wel goed kijken

en dat robot-ding-geval .. als je die zelf gedaan hebt, ziet het er netjes uit heb de tekening gezien op dat andere forum...zag er verder geen inkts bij, dus ik gok dat je dat ook zelf wel gedaan hebt

het eeuwige wantrouwen hier ook altijd
de één noemt het wantrouwen....
Oud 20-04-2005, 16:40
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Rooster schreef op 20-04-2005 @ 16:09 :
de één noemt het wantrouwen....
Ik noem het gebrek aan gezond verstand.
__________________
They came...from...behind!
Oud 20-04-2005, 16:54
Type
Avatar van Type
Type is offline
ik noem het een flamewar waiting to happen.

no.26: puiq werk.
maar nu helaas dicht.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.