Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 22:08
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Deze middag ben ik gestoken door een of ander vliegend rotmormel. Voelde er niets van en merkte het eigenlijk pas toen er een wit blaasje verscheen en het begon te jeuken. Nu is dat blaasje weg maar staat heel m'n voet rood en gezwollen. En het jeukt nog steeds ondanks ik zalf op m'n voet heb gedaan. (Calmiderm creme) Nu word ik van nature uit snel gestoken en reageer ik er soms vrij fel op maar zoals het nu is dat heb ik nog nooit gehad. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Kan het bv een allergische reactie zijn op de zalf? (Alhoewel dit mij zou verwonderen want gebruik die al lang en ze is niet vervallen.) Alvast bedankt voor de reacties
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 22:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het zou een allergische of overgevoelige reactie kunnen zijn, maar volgens mij zijn er ook gewoon rotinsecten die wel vaker zo'n grote bult geven.
Echter ik kom uit 'de grote stad' dus heb totaal geen verstand van insecten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 07:08
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Bedankt voor je reactie Roos. Ben een half uurtje wakker en toen ik opstond dacht ik dat het beter was. M'n voet stond nog gezwollen maar het was niet meer zo rood en pijnlijk. Nu, een half uur later, wel. M'n voet is zodanig gezwollen dat ik niet meer in m'n slipper kan. Zou ik naar de dokter gaan of het nog een aantal dagen aanzien? Heb wel de indruk dat de zwelling met gisteren nog is toegenomen..

Lang leve het platteland trouwens
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 09:06
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Je hebt totaal geen idee wat het misschien kan zijn dat je heeft gestoken?

Een rooie bult is over het algemeen niets ernstigs, de normale reactie op een insectenbeet, de één reageerd hier alleen wat heftiger op dan de ander.
Je kunt het best gewoon aankijken, het zal vanzelf weer overgaan. Als het echter pijn gaat doen of je er echt last van hebt kun je altijd gewoon even langs de huisarts gaan.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 10:57
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ik denk dat ik deze middag best even bij de huisarts ga moeten gaan. Kan m'n 3 kleinste tenen niet meer plooien door de zwelling en m'n enkel begint nu ook al vreemde proporties aan te nemen. Heb geen flauw idee welk beestje me gestoken heeft maar venijnig is het wel
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 11:50
Verwijderd
Volgens mij kan je zo'n allergie 'opbouwen' en is de reactie bij iedere volgende beet dus net weer iets heftiger.
Daarom lijkt het me goed om inderdaad even de dokter te bezoeken; hij kan je dan iets voorschrijven wat je de volgende keer kunt innemen om erger te voorkomen....

Succes!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 17:03
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Het klinkt als de reactie die ik krijg als ik word gestoken door een horzel. Ik heb daardoor een keertje 4 dagen met een opgezwollen bovenbeen gelopen.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 17:19
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ik ben gisteren dus naar de huisarts geweest. Moest me geen zorgen maken zei hij, gewoon een allergische reactie. Spuit gekregen tegen de zwelling en tegen de avond moest het beter zijn. Niet dus. Zwelling was nog erger en ik kreeg koorts. Deze ochtend terug gegaan en ik zit met een allergische reactie + een bacteriële infectie. Moet nu antibiotica nemen en over 2 dagen moet het over zijn. Ben toch blij dat ik bij de huisarts ben langsgeweest...
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 19:03
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 12-08-2006 @ 18:19 :
Ik ben gisteren dus naar de huisarts geweest. Moest me geen zorgen maken zei hij, gewoon een allergische reactie. Spuit gekregen tegen de zwelling en tegen de avond moest het beter zijn. Niet dus. Zwelling was nog erger en ik kreeg koorts. Deze ochtend terug gegaan en ik zit met een allergische reactie + een bacteriële infectie. Moet nu antibiotica nemen en over 2 dagen moet het over zijn. Ben toch blij dat ik bij de huisarts ben langsgeweest...
Je weet nu wel zeker dat het niets was om je zorgen over te maken, maar of je met zijn hulp zo blij moest zijn
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 19:11
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Euhm lijkt me een daas (soms verward door mensen met een horzel) die kennelijk ook nog bacterieen met zich meedroeg

Bekijk deze informatie maar even

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dazen
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 11:52
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 12-08-2006 @ 18:19 :
Ik ben gisteren dus naar de huisarts geweest. Moest me geen zorgen maken zei hij, gewoon een allergische reactie. Spuit gekregen tegen de zwelling en tegen de avond moest het beter zijn. Niet dus. Zwelling was nog erger en ik kreeg koorts. Deze ochtend terug gegaan en ik zit met een allergische reactie + een bacteriële infectie. Moet nu antibiotica nemen en over 2 dagen moet het over zijn. Ben toch blij dat ik bij de huisarts ben langsgeweest...
Paar weken terug was ik in Italië op vakantie en daar hebben ze in sommige streken ook véél muggen. Helaas voor ons Nlanders zijn deze muggen verwant aan de malaria-mug die daar vroeger zn terrein had in Italië.

Van 1 muggebeet alleen al kreeg ik grote rode flatsen met een diameter van minstens 10cm, soms nog wel groter, dus bedenk maar 'ns hoe het eruit zag als ik meerdere bulten naast elkaar had.
De Nlandse muggen steken je en vliegen weer weg om het of later weer te proberen of ergens anders op je lichaam.
De Italiaanse muggen steken je om vervolgens doodleuk 1mm daarnaast weer een nieuwe te zetten en dat ongeveer 5 a 6x achter elkaar

Ik heb het aan mijn rechtervoet moeten vergelden.
Die was zó vaak gestoken (en de jeuk is echt zó erg, het brándt gewoon helemaal als je snachts in je tentje ligt ) dat mijn voet helemaal opgezwollen was en de muggesteken waren donkerpaars geworden. Een infectie dus.
Ik moest daar naar het ziekenhuis en ze verboden me daar om te lopen en mijn voet mocht ook absoluut niet in de zon!
Ik heb antibiotica gekregen (die krengen waren zo groot en zo knoerhard, je kón ze niet eens breken ) , 2 spuiten in me kont, en pillen tegen de allergie en een hele goeie zalf (die ik overigens nog steeds gebruik want ik smeer het heel dun erop sochens en savonds is het al verdwenen)

Gelukkig ging het vrij snel weg die infectie, alleen bleef er tot in Nland aan toe nog veel vocht in mijn voet & enkel zitten dus ik heb lange tijd mijn schoenen niet dicht kunnen doen & moest ook nog veel rust houden om het vocht af te kunnen laten voeren.
Maar het is nu weg

Volgende x als ik naar Italië ga, gebruik ik géén Autan meer iig daar komen ze juist op af maar het italiaanse spul. Die lui hebben er meer ervaring mee
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 13:25
juno
Avatar van juno
juno is offline
Jemig zeg, is er eentje lekker op vakantie geweest....
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 21:04
Taliesin
Avatar van Taliesin
Taliesin is offline
Citaat:
juno schreef op 16-08-2006 @ 14:25 :
Jemig zeg, is er eentje lekker op vakantie geweest....
idd
__________________
By the time you're done reading this, you realize you have wasted 5seconds of your life
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 18:59
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Haha ach, er is een eerste keer voor alles zeggen ze *lol*
Maar het heeft wonderbaarlijk genoeg mijn vakantie niet echt verpest hoor. Het was ff lullig ten tijden continue met me pootje omhoog maar het hele effect van even-ertussenuit-zijn was echt toppie!
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.