Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2012, 13:56
Verwijderd
en weer eens ziek naar huis gegaan vandaag.
Advertentie
Oud 07-03-2012, 13:56
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Als mensen zeggen dat ze wel eens aan zelfmoord denken, maar het niet van plan zijn, wil ik weten waarom ze het niet van plan zijn. Maar ik vind het best lastig om dat te formuleren, terwijl het antwoord toch doorgaans iets positiefs is. Ik ben geneigd om te vragen "wat houdt u tegen?" maar dat klinkt zo alsof ik vind dat ze het wel zouden moeten doen, een 'ah joh waarom niet' idee en dat is niet mijn bedoeling

Waarom vraag je het niet in een vorm van een suggestie? Iets als "omdat je je vrienden/familie/huisdier niet in de steek wil laten?"
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 07-03-2012, 13:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Heeft toch geen zin gekke .sann, Pluis hobbelt in een ziekenhuis rond op de intensive care
Net alsof je in een ziekenhuis geen tijd hebt om zo nu en dan je mail te checken, daarnaast hebben bijna alle dokters een iPhone. Kan prima dus!
__________________
you're not my demographic
Oud 07-03-2012, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Omdat mensen die het wel doen, er niet over praten?

Maar nee, dat kan je niet zo vragen
Maar dat is een broodje aap! Ze zullen het niet van de daken schreeuwen maar de overgrote meerderheid die een zelfmoordpoging doet, heeft daar wel over gepraat met een hulpverlener of naaste (vaak de partner of een hartsvriend(in)). Alleen inderdaad niet met al hun collega's, uitgebreide familie of kennissen, waardoor het voor de omgeving alsnog vaak onverwacht is.
Oud 07-03-2012, 13:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh wacht, op een IC moet je waarschijnlijk je telefoon uitzetten. Vraag ik me wel af hoe dat dan zit met die piepers en handsets
__________________
you're not my demographic
Oud 07-03-2012, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Waarom vraag je het niet in een vorm van een suggestie? Iets als "omdat je je vrienden/familie/huisdier niet in de steek wil laten?"
Omdat je geen vragen mag stellen in de vorm van suggestie dan leg je mensen woorden in de mond. Iemand die onzeker is, kan uit een soort van beleefdheid ja op dat soort vragen antwoorden, zonder dat te menen.

Vandaag gebruikte ik "wat zorgt ervoor dat je het niet wil?", dat leek wel goed te vallen.
Oud 07-03-2012, 14:09
Verwijderd
Nog niks bij Gnork?

Oud 07-03-2012, 14:11
Verwijderd
Oud 07-03-2012, 14:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar dat is een broodje aap! Ze zullen het niet van de daken schreeuwen maar de overgrote meerderheid die een zelfmoordpoging doet, heeft daar wel over gepraat met een hulpverlener of naaste (vaak de partner of een hartsvriend(in)). Alleen inderdaad niet met al hun collega's, uitgebreide familie of kennissen, waardoor het voor de omgeving alsnog vaak onverwacht is.
Is het ook vaak niet zo dat degenen die het 'het hardste roepen' vaak toch nooit doen? Altijd een hoop gezeik om gezeik en boee hoee wat ben ik zielig (soort van lucht je hart-topic) maar eigenlijk valt het allemaal reuze mee.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-03-2012, 14:57
Verwijderd
Nee de conclusie is vooral dat of je erover praat of niet weinig indicatie is voor of je het wel of niet doet
Oud 07-03-2012, 15:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
klinkt lekker amateuristisch trouwens, een zelfmoordpoging doen. Net of je het gaat proberen en het is totaal niet zeker of het gaat lukken. Net of ik elke ochtend een werkpoging doe: "Ik ga vandaag proberen te werken maar het is maar even zien of het me gaat lukken hoor!".
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-03-2012, 15:34
Verwijderd
Nouja, meestal lukt het ook niet (zijn geen duidelijke cijfers over, maar geschat wordt dat slechts 10% van het aantal suicidepogingen daadwerkelijk leidt tot overlijden, en de meeste mensen zijn daar achteraf opgelucht om)
Oud 07-03-2012, 15:45
Verwijderd
Maar zijn dit al die pogingen van personen die het écht wilden of zit er nog een dramagezelschap bij?
Oud 07-03-2012, 16:04
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Het programma van de belastingdienst zegt dat ik 400 euro terugkrijg, maar misschien zelfs wel 700.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 07-03-2012, 16:05
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Maar zijn dit al die pogingen van personen die het écht wilden of zit er nog een dramagezelschap bij?
Ik denk trouwens niet dat dit echt bekend zal zijn. Lijkt me moeilijk te onderzoeken en zo.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 07-03-2012, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Maar zijn dit al die pogingen van personen die het écht wilden of zit er nog een dramagezelschap bij?
Poging is poging! Sowieso, als je uit drama-heid een zelfmoordpoging doet, dan is er ook wel iets ernstigs aan de hand met je, over het algemeen .

Citaat:
Ik denk trouwens niet dat dit echt bekend zal zijn. Lijkt me moeilijk te onderzoeken en zo.
Nouja, veel mensen zeggen het zelf wel, als we ernaar vragen. Ik wilde niet echt dood maar: ik wilde zo niet verder leven, ik wilde gewoon even rust, ik wilde een week slapen, ik was in paniek, enzovoort. Maargoed, dan is er dus óók iets goed mis. Echt mensen die alleen denken 'haha ik wil ook eens aandacht' en dan een overdosis nemen ofzo, dat komt eigenlijk niet voor.

Laatst gewijzigd op 07-03-2012 om 16:11.
Oud 07-03-2012, 16:12
Verwijderd
Auto's die door plassen water rijden terwijl ik er naast fiets
Oud 07-03-2012, 16:13
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Poging is poging! Sowieso, als je uit drama-heid een zelfmoordpoging doet, dan is er ook wel iets ernstigs aan de hand met je, over het algemeen .



Nouja, veel mensen zeggen het zelf wel, als we ernaar vragen. Ik wilde niet echt dood maar: ik wilde zo niet verder leven, ik wilde gewoon even rust, ik wilde een week slapen, ik was in paniek, enzovoort. Maargoed, dan is er dus óók iets aan de hand.
Ik doelde meer op het gehalte aan mensen die drama/aandacht zoeken en dan toch doodgaan aan hun poging. Daar kom je nooit achter, of ze dat echt meenden.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 07-03-2012, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ik doelde meer op het gehalte aan mensen die drama/aandacht zoeken en dan toch doodgaan aan hun poging. Daar kom je nooit achter, of ze dat echt meenden.
nee, daar kom je inderdaad nooit achter.
Oud 07-03-2012, 16:26
Verwijderd
Zo, ik ga naar huis, dus ik stel voor dat jullie over iets vrolijkers gaan praten of over auto's die door plassen water rijden terwijl Sann fietst.
Oud 07-03-2012, 16:46
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
kom je dan taart brengen?


Reiskostenvergoeding duur grapje voor ze 5x per week retourtje Rijswijk station.
Er zijn meer mensen die vanuit Den Haag of Amsterdam komen, dus Rijswijk moet dan ook wel kunnen.

Bij alles wat verder dan 10km is krijg je vergoeding. Kreeg ik ook toen ik in Roffa werkte.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 07-03-2012, 17:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Er zijn meer mensen die vanuit Den Haag of Amsterdam komen, dus Rijswijk moet dan ook wel kunnen.

Bij alles wat verder dan 10km is krijg je vergoeding. Kreeg ik ook toen ik in Roffa werkte.
Oh leid jij me dan op?

Ik wacht eerst nog een andere sollicitatie af trouwens, dichterbij enzo
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-03-2012, 17:02
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
gewoon allemaal doen joh. beter afwijzen dan er verlegen om zitten!
__________________
Allem voran die Tat.
Oud 07-03-2012, 17:02
Verwijderd
oh oh oh, soms baal ik een beetje dat ik nu aardig ben, en er niet meer op los kan 'en en 'en op bepaalde topics.
Oud 07-03-2012, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Vakántie <3


morgen ok thuisblijven
Oud 07-03-2012, 17:39
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
oh oh oh, soms baal ik een beetje dat ik nu aardig ben, en er niet meer op los kan 'en en 'en op bepaalde topics.
Ja, dat ene topic op Onzin bijv. D:
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-03-2012, 17:55
Verwijderd
Waarom is het hier zo extreem rustig jongens, ik zit al op Onzin te posten, dat KAN niet!
Oud 07-03-2012, 17:56
Verwijderd
Citaat:
soms baal ik een beetje dat ik nu aardig ben.
Van wie moest dat?
Oud 07-03-2012, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Van wie moest dat?
Van mezelf.
Oud 07-03-2012, 18:14
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
gewoon allemaal doen joh. beter afwijzen dan er verlegen om zitten!
Ja dat zegt mijn moeder ook altijd
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-03-2012, 18:17
mollerator
Avatar van mollerator
mollerator is offline
Ik kwam net ineke van gent tegen in de supermarkt. Ze kocht een ah magnetronmaaltijd, euroshoppershampoo en legbatterijeieren.
__________________
Ik wil graag weten wie er op mijn kop heeft gepoept!
Oud 07-03-2012, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Ik kwam net ineke van gent tegen in de supermarkt. Ze kocht een ah magnetronmaaltijd, euroshoppershampoo en legbatterijeieren.
Dat is de betere info
Oud 07-03-2012, 18:37
mollerator
Avatar van mollerator
mollerator is offline
Ok ze kocht geen legbatterijeieren maar ik wilde even trollen...
__________________
Ik wil graag weten wie er op mijn kop heeft gepoept!
Oud 07-03-2012, 18:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Net alsof je in een ziekenhuis geen tijd hebt om zo nu en dan je mail te checken, daarnaast hebben bijna alle dokters een iPhone. Kan prima dus!
ik wil geen iphone
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-03-2012, 18:40
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja, dat ene topic op Onzin bijv. D:
oh en noedelhap mag ik nog even toevoegen dat ik je relaas op onzin echt heerlijk vond <3
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-03-2012, 18:43
mollerator
Avatar van mollerator
mollerator is offline
Nou ik ben nu beschermd tegen allerhande ziekten. Mocht morgen malaria uitbreken, prima. Builtyfus, ook prima. Hep A, geen probleem. Hep B idem. Gele koorts, prima. Rode koorts, prima. Andere kleuren ook geen probleem.
__________________
Ik wil graag weten wie er op mijn kop heeft gepoept!
Oud 07-03-2012, 18:51
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
oh en noedelhap mag ik nog even toevoegen dat ik je relaas op onzin echt heerlijk vond <3
Dat mag Dankje
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-03-2012, 18:58
Verwijderd
de poes klom de ijskast in, toen ik hem opende. raar dier.
Oud 07-03-2012, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Nou ik ben nu beschermd tegen allerhande ziekten. Mocht morgen malaria uitbreken, prima. Builtyfus, ook prima. Hep A, geen probleem. Hep B idem. Gele koorts, prima. Rode koorts, prima. Andere kleuren ook geen probleem.
Ah de builtyfus, leuk zou dat zijn.
Oud 07-03-2012, 19:20
mollerator
Avatar van mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ah de builtyfus, leuk zou dat zijn.
O, dat moest buiktyfus zijn. Aidsautocorrect.
__________________
Ik wil graag weten wie er op mijn kop heeft gepoept!
Oud 07-03-2012, 19:24
Verwijderd
*grapje over oranjekoorts*
Oud 07-03-2012, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Van mezelf.
Vond jij jezelf voorheen dan niet aardig??
Oud 07-03-2012, 19:51
mollerator
Avatar van mollerator
mollerator is offline
Ik kan m'n werkgever altijd erg waarderen als ik vrijkaartjes krijg voor museumnachten
__________________
Ik wil graag weten wie er op mijn kop heeft gepoept!
Oud 07-03-2012, 19:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik wil geen iphone
Haha, jij bent van alle assistenten lekker jeselluf?
__________________
you're not my demographic
Oud 07-03-2012, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Vond jij jezelf voorheen dan niet aardig??
Nee, ik had (heb?) toch wel een zorgvuldig opgebouwde reputatie hier, niet dan?
Oud 07-03-2012, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Ik kan m'n werkgever altijd erg waarderen als ik vrijkaartjes krijg voor museumnachten
Nou de vorige keer was er geen hol aan, weet je nog. Afgezien van de Tweede Kamer.
Oud 07-03-2012, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik had (heb?) toch wel een zorgvuldig opgebouwde reputatie hier, niet dan?
Nouja, je was soms wat bitchy, maar echt onaardig vond ik je niet hoor. Het is en blijft gewoon interwebz toch?
Oud 07-03-2012, 20:29
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
He deprins, wie ben jij dan?
__________________
you're not my demographic
Oud 07-03-2012, 20:29
Verwijderd
Citaat:
He deprins, wie ben jij dan?
Dat zie je dan wel tijdens het weerwolfspel
Oud 07-03-2012, 20:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Haha, jij bent van alle assistenten lekker jeselluf?
de assistenten hebben ook geen iphone. er is maar 1 intensivist met een iphone en eentje met een galaxy s.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaiperzwangere Gnork #1628, subsaaitopic A-1
Martiño
500 09-03-2012 19:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.