Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2013, 16:53
Nhoa
Nhoa is offline
Hallo, ik heb een klein probleem en wou graag weten wat andere zouden doen.
Als eerste ik ben 18 en heb een hond vanwege problemen heb ik een wajong uitkering en wil ik graag uit huis.
Ik heb me ingescheven en ben bij een woning 4e geworden en al uitgenodigt om te komen kijken.
Groot huisje wel in een beetje slechte wijk maar op de 1e verdieping waardoor ik me wel veilig zou voelen. 3 slaapkamers eigen keuken badkamer ruime woonkamer.
Vlakbij een groot winkelcentrum in de stad ben je binnen 10 minuten bij mijn school binnen 30 bij mijn ouders thuis met 1 bus 25, leuke wandelgebieden op 10 minuten lopen voor mijn hond en ik hoef niet veel trappen op heerlijk allemaal en fijn.
Nu denk je meteen doen! super huisje zo kans krijg je nooit meer en al helemaal niet op je 18e (loting woning)

Maar er is natuurlijk een grote maar, er moet een gaskachel in deze moet je zelf kopen.
Door al die verhalen van gaskachels denk ik nee mijn hondje is soms alleen thuis soms wel 5/6 uur dat is gewoon gevaarlijk. Maar als ik een beetje google zeggen sommige mensen paniek om niks gewoon schoonhouden controle enzenz.
Toch zit er een groot naar gevoel in me wil ik dit wel? dit risico? mijn hondje is onbetaalbaar en uniek ik woon nog liever op straat dan dat ik haar verlies door dat ik zo nodig in een gevaarlijk huis moest wonen.
Financiel heb ik ook gewoon erg weinig de huur van dit huisje zou voor mij 220 zijn is niks voor wat je ervoor krijgt. Ik zou moeten leven van 500 ongeveer dit is wel te redden met wat uurtjes oppassen per week. Maar zo gaskachel kost natuurlijk wel veel.
Om geld draait het voor mij dan niet heel erg.

Mijn moeder daar heb ik goed contact mee ze wil me met alles helpen financiel oppassen op mijn hondje enzenz. Maar neem ik dit huis aan dan wil ze niks voor me doen (zou ze uiteindelijk toch wel doen maar toch) ze wil niet dat ik het risico neem. Haar vriend ook niet. (dit doen ze echt uit liefde niet omdat ze geen huis voor me willen!)
Nu twijfel ik zo verschikkelijk aan de ene kant denk ik laat die 1e 2e of 3e kanidaat maar het huis krijgen dan hoef ik deze moeilijke keuze niet te maken. Is alles voorbij.
Maar stel hun willen de woning niet wat moet ik dan kiezen? wat zouden jullie doen?
Als ik de woning niet wil en ik zou hem kunnen krijgen zou ik 3 maanden niet op loting woningen kunnen reageren, dit wil ik natuurlijk liever niet. Dit is de soort van 'straf'.

Sorry voor het lange bericht!
Hopelijk kunnen meerdere hun mening geven het liefste alleen echt hulp!
Vriendelijke groet en dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2013, 17:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als je er voor zorgt dat de gaskachel wordt aangesloten door een erkende installateur hoef je je hier geen zorgen om te maken, een gaskachel is niet gevaarlijker dan een cv.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 18:48
Verwijderd
Je kan toch wachten tot je iets anders heb gevonden?
maar als 4e krijg je het huisje toch niet alleen als je eerste bent?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 19:49
Nhoa
Nhoa is offline
Citaat:
Als je er voor zorgt dat de gaskachel wordt aangesloten door een erkende installateur hoef je je hier geen zorgen om te maken, een gaskachel is niet gevaarlijker dan een cv.
Dankjewel voor je reactie! erg fijn dat het niet gevaarlijker is
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 19:50
Nhoa
Nhoa is offline
Citaat:
Je kan toch wachten tot je iets anders heb gevonden?
maar als 4e krijg je het huisje toch niet alleen als je eerste bent?
Bedankt voor je reactie.
Ik heb in de laatste alinea die vragen uitgelegt.

Nu twijfel ik zo verschikkelijk aan de ene kant denk ik laat die 1e 2e of 3e kanidaat maar het huis krijgen dan hoef ik deze moeilijke keuze niet te maken. Is alles voorbij.
Maar stel hun willen de woning niet wat moet ik dan kiezen? wat zouden jullie doen?
Als ik de woning niet wil en ik zou hem kunnen krijgen zou ik 3 maanden niet op loting woningen kunnen reageren, dit wil ik natuurlijk liever niet. Dit is de soort van 'straf'.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 10:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ben opgegroeid in een huis zonder centrale verwarming (en dus met gaskachels) en zowel ik, als de hond, als de rest van de familie hebben het gewoon overleefd. Zorg voor goede ventilatie (dat moet eigenlijk in ieder huis) en laat de kachel bij het aansluiten en daarna jaarlijks controleren door een installateur op koolmonoxide lekkage. Er zijn ook speciale brandmelders die koolmonoxide registreren en alarm slaan als er een lek is.
Als die kachel je enige bezwaar is om het huis niet aan te nemen, zou ik het huisje nemen!

En oja zo'n kachel is vast wel ergens tweedehands te krijgen, dan zijn ze ook niet zo duur! Zorg dan wel dat je hem echt even laat controleren op lekkage.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 11:58
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Een gaskachel is nog veel gebruikt en er is niets mis mee, de rest is al genoemd. Ook ik ben opgegroeid in een woning met een gaskachel en die woning (+ gebruik van gaskachel) staat er nog steeds. Ik heb nog familie en vrienden die op deze manier hun huis verwarmen.
Grotere nadelen zijn dat gas duurder is dan elektriciteit en dat CV een ruimte wat beter verwarmt dan een gaskachel, maar dat zijn ook weer geen extremen om een woning op te weigeren hoor. En een ketel verbruikt ook gas.

Gaskachels kun je inderdaad tweedehands krijgen en het hoeft niet duur te zijn. Let er wel op dat de moederhaard (da's de belangrijkste of zelfs de enige gaskachel in huis) een goed bereik heeft voor alle ruimten. Als je een heel klein kacheltje koopt om goedkoop uit te zijn, dan is je huis koud en zit je tegen je kachel aan geplakt.

Verder wat is gezegd over onderhoud en veiligheid. Maar mensen met een CV moeten de ketel ook laten controleren.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 10:37
Ivo
Ivo is offline
Gas is goedkoper dan elektriciteit één m3 gas is wel duurder dan 1 kWh elektriciteit, maar een M3 aardgas bevat ook meer energie dan een kWh elektriciteit.
Om een kamer op gas te verwarmen kost je daardoor minder dan door die zelfde kamer op elektriciteit te verwarmen.

Wat betreft de gaskachel zelf is er hier wel genoeg geschreven. Niets mis mee, mits deze goed wordt aangesloten en onderhouden. Voor de zekerheid wel een CO-melder monteren, die tijdig waarschuwt als er toch iets niet in orde is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Liefde & Relatie Players
Miichelleee
3 21-05-2009 18:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand hier enkele foutjes uithalen ? (Duits)
gaston lagaffe
7 24-04-2006 09:56
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie Help..school
Yummie
10 13-06-2004 22:37
Psychologie Pesten
Adilia
17 10-09-2003 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.