Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2011, 20:12
Robin93
Robin93 is offline
Hoi =]

Momenteel zit ik in 5 VWO met een NG/NT profiel, ( wiskunde-B en biologie en natuurkunde, dus twee profielen ) en ik zit er over na te denken om volgend jaar Luzac College (dus twee jaar in een) te gaan doen.

Heeft er iemand ervaring met Luzac College?En zo ja beviel het? Als ik het ga doen ga ik naar Luzac College Den Haag.

Ik weet van het bedrag, en dat is niet zo'n probleem. Ik ben gewoon benieuwd hoe leerlingen het ervaren en vooral leerlingen van het Luzac College Den Haag.

Alvast bedankt! Robin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2011, 21:09
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met Luzac, maar ik vraag me af waarom je twee jaar in één wil doen als je nu al in 5vwo zit.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 22:24
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Kan dat wel? Moet je niet eerst een ander diploma of een bepaalde leeftijd hebben?


@SweetSmile, ik weet haast wel zeker dat de TS een laag gemiddelde heeft en hoopt z'n gemiddelde nog te redden door v5 en v6 in één jaar te doen om een betere kans te maken bij loting
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 22:53
Robin93
Robin93 is offline
@ SweetSmile: Ik blijf waarschijnlijk zitten. Maar het reguliere middelbare onderwijs bevalt me niet zo goed dat ik het nog twee jaar wil doen. Daarbij ben ik ook al wel heel erg aan studeren toe Ook ben ik een beetje van richtig verandert, ik wil toch meer de gamma kant op en niet echt de betà. Ze bieden je daar veel begeleiding aan en dus kunnen ze me helpen met wiskunde-A inhalen en aangezien ik dyslectisch ben en dus Duits laat vallen ook met Ak.

@Mr.Mark: Ja het is mogelijk. Je gaat daar juist heen om je diploma te halen

Hmmmm maar helaas geen (oud)luzacleerlingen dus, nouja, toch bedankt. Afwachten dan maar
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 23:06
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
@Mr.Mark: Ja het is mogelijk. Je gaat daar juist heen om je diploma te halen
Ik meende ergens te hebben gelezen dat iemand zo'n zelfde probleem had en dat diegene niet van 5 vwo naar 5 en 6 vwo in een jaar kon.

Maar vergeet het maar weer, ik bedenk me net dat deze kerel ook wat jaartjes heeft overgeslagen
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 23:26
Robin93
Robin93 is offline
Haha maar daar ga ik mezelf niet mee vergelijken hoor Dam wat is hij slim.
Ik weet zeker dat het kan.Ik heb daar al gesprekken gehad, en ze willen me gewoon aannemen. Zij zijn uiteraard heel enthousiast over hun onderwijs, maar ik ben juist benieuwd naar hoe leerlingen het ervaren ; )
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 10:05
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hoi!

Ik heb dat gedaan. Ik zat wel in een iets andere situatie dan jij: ik zat in 4VWO op een reguliere school en was de middelbare zat, dus ik ben van 4V overgestapt naar de VWO-eindexamenklas op het Luzac (in Enschede, overigens). Daar heb ik toen eindexamen gedaan, dus ik ben een jaar eerder gaan studeren dan al mijn klasgenootjes van de gewone middelbare.
Ik moet bekennen dat ik het Luzac niet fantastisch vond. We hadden kleine klassen en dat was op zich fijn, maar het niveau van de leraren was af en toe om te janken. Mijn economieleraar zei, nadat ik geslaagd was, dat hij niet wist hoe hij zich voortaan door zijn lessen heen ging worstelen. Nu was ik ook wel goed in economie, maar dit geeft wel aan hoe de leraren er waren. Bovendien waren ze niet allemaal gediplomeerd/afgestudeerd in het vak dat ze gaven.
De persoonlijke begeleiding heb ik niet bar veel van meegekregen, maar dat komt misschien doordat ik het ook niet nodig had. Daarnaast was de hele school gericht op mensen die het niet deden zoals het hoort: als je te laat komt dit, als je spijbelt dat - er waren een hoop regeltjes en ik vond dat wel vervelend, ook al had ik ze niet nodig.
Als je van jezelf weet dat je het lastig vindt om je te concentreren, kunnen ook de studie-uren nog wel eens vervelend worden. Ik had er iets van tien per week denk ik. Maar goed, misschien werkt dat voor jou prima, ik weet 't ook niet..

En al met al heb ik het er tóch heel leuk gehad hoor, dus laat je vooral niet afschrikken door mijn verhalen. Als je nog gerichte vragen hebt kun je ook even pm'en, dan kan ik misschien ook iets specifieker antwoord geven dan nu.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 19:52
Robin93
Robin93 is offline
@ Roosje: Bedankt voor je reactie =] Had je mn bericht ontvangen? Had hem wel verzonden maar hij staat niet in de map met verzonden berichten
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 10:37
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ook heb ik 2 jaar Luzac College (in Rotterdam) gedaan. Vorig jaar mijn havo gehaald en dit jaar hopelijk vwo.

Het is opzich wel een goeie school. Alleen laat je niet afschrikken door sommige verwende rotkinderen die daar zitten. Persoonlijke begeleiding is heel fijn, alleen het zijn erg lange dagen. Heb dit jaar 3x tot 6 uur school gehad, en 1x tot 5 en 1x tot kwart over 1. Dus het is heel erg zwaar, maar daar wen je wel aan. Leraren zijn opzich wel oké, maar sommige zijn echt niet geschikt als docent.

Wat betreft de regels: ook had ik ze niet nodig. Heb dit jaar dan ook maar 3 minnetjes gehaald ofzo, voor het niet maken van huiswerk/leren omdat ik er geen tijd voor had (plannen is echt belangrijk! Je moet het echt kunnen!). Dus als je gewoon aan de regels houdt, is het opzich een fijne school. Maar als je er niet aan houdt, zijn de gevolgen vervelend en ga je de school automatisch haten.

Het is je wel aan te raden, dat wel, maar het is niet zoveel geld waard naar mijn mening. Als je vragen hebt, ken je ze ook stellen aan mij.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 20:26
Robin93
Robin93 is offline
@Eadlyn : bedankt voor je reactie =] Heb je als het goed is een berichtje gestuurd =]
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 09:54
Kabouterx
Kabouterx is offline
Dag allemaal!

Ik zit op het Luzac Lyceum Arnhem maar ik voel me er niet zo thuis, en het is echt een slechte school. Het is een particuliere school wat me ouders erg veel geld kost. De school leiding als de docenten zijn erg gemakkelijk waardoor het er alleen al er zijn zonder structuur erg ongemakkelijk voelt voor een meisje. Ik wil graag terug naar regulier onderwijs of naar andere school.

Wie heeft tips voor wat beters? Of heb je ook slechte ervaringen met of binnen het Luzac lyceum Arnhem plaats je berichtje dan hier ook.

Leerlingen met slecht gedrag kopen hun diploma bij luzac lyceum arnhem. Erg he?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 21:44
ejaa
ejaa is offline
Hoe denken jullie over het Luzac College?
Want op ieder forum waar ik op kijk op internet die gaat over het Luzac College hoor ik alleen maar negatieve beoordelingen, terwijl ik er zelf een heel ander beeld van heb.
Een van de meest gehoorde argumenten is dat je je diploma koopt, maar de onderbouwing die ik tot op heden hoor overtuigt mij niet.

Ik zal beginnen met hoe ik over het luzac denk.
-Het Luzac College is een strenge school wat m.i. veel voordelen heeft t.o.v. een reguliere school, omdat er meer structuur wordt aangeboden aan de leerling. De leerling weet dan gewoon wat er van hem verwacht wordt. Natuurlijk weet men het ook op een normale school, maar omdat er op een reguliere school veel meer gedoogd wordt, leer je er dat de regels geen meerwaarde hebben en dat jij dus je eigen regels mag gaan verzinnen, want die komen jouw beter uit. Door de strengheid kan er meer aandacht worden besteedt aan de inhoud van de les, zodat er meer kennisoverdracht plaats vindt. Ook wordt er op een reguliere school véél meer gespijbeld. op het Luzac kan dit niet, doordat je nauw in de gaten wordt gehouden. en als je toch besluit te spijbelen wordt dit hard aangepakt. De eerste keer krijg je een gesprek met je ouders en de rector en de tweede keer wordt je van school gestuurd (dit is mij verteld door een klasgenoot op het luzac).
-De klassen zijn kleiner dan een reguliere school(9-18 leerlingen), waardoor de docent meer aandacht en tijd voor je hebt. Dit bevordert de kennisoverdracht en je krijgt de vaardigheden sneller onder de knie. Als je in de lessen de stof niet goed onder de knie krijgt, dan krijg je steunlessen. In een steunles ook wel bijles genoemd wordt er in een klein groepje van ongeveer 5 leerlingen of minder de stof extra behandelt. Kortom het luzac helpt je met de kennis in je opnemen ook moet je op school leren en werken, zodat ongedisciplineerde kinderen zo als nog aan het werk worden gezet en gaan leren en hun huiswerk maken. En als je je huiswerk niet af hebt dan krijg je een min voor je huiswerk en moet je een uur nablijven om als nog je huiswerk te maken. Heb je twee keer in een week je huiswerk niet af, dan moet je zaterdag terug komen. Ook kan je een min krijgen voor werkhouding, één min voor je werkhouding betekent een uur nablijven en twee minnen voor je werkhouding in een week is een zaterdag. Een goede school dus! Jammer dat het reguliere onderwijs dit zijn leerlingen niet aan wil/kan bieden.

Dit is hoe ik op dit moment over het Luzac denk. Ik denk dat ik nog wel wat vergeten ben, maar daar kan ik later altijd nog op terug komen. En zijn jullie het met mij eens of niet en waarom?

M.V.G.

Eja

Laatst gewijzigd op 22-07-2012 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 22:23
ejaa
ejaa is offline
Beste Robin,

Ik heb dit jaar HAVO gedaan en volgend jaar ga ik VWO doen op het Luzac College in Haarlem.
Mijn ervaring met het luzac is dat ze streng en consequent zijn. Nee is nee en wordt later ook geen ja, tenzij ze dat zeggen. Je wordt goed begeleidt, de klasjes zijn klein waardoor er extra aandacht en tijd voor je is dan op een reguliere school. Een keer in de twee weken krijg je een gesprekje met je leerlingbegeleider die naar je cijfers kijkt en vraagt hoe het met je gaat en of ze wat voor je kan doen. Het Luzac heeft het examenjaar in vier periodes opgesplitst. De eerste drie periodes worden afgesloten met een Schriftelijk Examen(die tevens de eerste helft van je cijfers zijn) en de laatste periode is je examentraining. Je hebt veel studie uren op school. Dit omdat zij veronderstellen dat op school het beste klimaat is om je huiswerk te maken en te leren. Als je je huiswerk af hebt en je hebt nog studie uren over, dan mag je niet naar huis, onder het mom van je kan altijd nog wel iets anders doen voor school. Ze verwachten dan van je dat je gaat samenvatten of iets dergelijks. De school is klein, waardoor je sneller iedereen kent, wat een knus gevoel geeft. De leraren zijn gezellig en kunnen degelijk les geven. als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Groetjes Eja

Laatst gewijzigd op 22-07-2012 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 15:13
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Hoe denken jullie over het Luzac College?
Wat een promopraatje, weet je zeker dat je er zelf niet werkt?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:10
Robin93
Robin93 is offline
Citaat:
Dag allemaal!

Wie heeft tips voor wat beters? Of heb je ook slechte ervaringen met of binnen het Luzac lyceum Arnhem plaats je berichtje dan hier ook.
Hi! Misschien dat je hier je eigen forum over kunt starten? Ik heb dit forum namelijk bedoeld voor Luzac College , en geen lyceum .
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:16
Robin93
Robin93 is offline
Citaat:
als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Hi Elise! Bedankt voor je reactie. Heb je pm gestuurd
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:22
Robin93
Robin93 is offline
Heeft er iemand trouwens ervaring met Biologie op het Luzac College? Momenteel heb ik het boek Nectar voor VWO bovenbouw en dat is drama
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 21:01
ejaa
ejaa is offline
Op het luzac college werken ze met de methode biologie voor jou.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2011, 21:04
ejaa
ejaa is offline
Nee roosje, ik werk niet op het Luzac College, maar waarom vind jij dat ik een promopraatje afsteek?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 21:14
ejaa
ejaa is offline
Hey roosje, als je bedoelt waarom ik twee posts over het zelfde ongeveer achter elkaar hebt verstuurd, dan snap ik je wel, maar de eerste post moest in een eigen topic komen, maar daar waren de beheerders er blijkbaar niet mee eens.

Groetjes ejaa
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 12:10
Xboterbloempjes
Xboterbloempjes is offline
Citaat:
Dag allemaal!

Ik zit op het Luzac Lyceum Arnhem maar ik voel me er niet zo thuis, en het is echt een slechte school. Het is een particuliere school wat me ouders erg veel geld kost. De school leiding als de docenten zijn erg gemakkelijk waardoor het er alleen al er zijn zonder structuur erg ongemakkelijk voelt voor een meisje. Ik wil graag terug naar regulier onderwijs of naar andere school.

Wie heeft tips voor wat beters? Of heb je ook slechte ervaringen met of binnen het Luzac lyceum Arnhem plaats je berichtje dan hier ook.

Leerlingen met slecht gedrag kopen hun diploma bij luzac lyceum arnhem. Erg he?
Hallo KabouterX,
WIj zitten ook op het Luzac Lyceum in Arnhem. WIj geven je gelijk dat je ouders veel geld moeten betalen voor deze school, maar je krijgt er veel voor terug. Bijvoorbeeld veel individuele aandacht en/of kleine groepjes. Daarnaast kan je altijd bij iedereen terecht als je ergens mee zit. Wil je over gaan of slagen, moet je keihard werken, want ook op een priveschool gaat het niet vanzelf. WIj voelen ons hier thuis. Ga met je verhaal naar Martha...
xboterbloempjes
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 12:55
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
die laatste post klinkt wel heel erg alsof het van de school zelf afkomt met 'we voelen ons hier thuis'...

Ookal is het luzac op meerdere plaatsen in Nederland, mij lijkt niet dat je het luzac van Arnhem met het luzac van Den Haag (waar TS misschien heen wilt) kan vergelijken. Elke school is anders met andere docenten, die alles net wat anders doen. Ookal hebben de scholen dezelfde naam, ze zullen altijd anders zijn en juist daarom niet te vergelijken zijn. TS kan lijkt me het best een keer een dagje meelopen op die school als hij/zij wilt weten hoe het eraan toe gaat daar.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 16:28
Robin93
Robin93 is offline
@ XBoterbloempjes: De reactie van KabouterX is verplaatst aangezien het niet over dit onderwerp ging http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1835380 dat forum gaan over Luzac Lyceum (Arnhem)

@ honkballertje: Dat klopt. Luzac College is over hele hele land verspreid, maar heeft hetzelfde concept. Het heeft landelijk eenzelfde bestuur, uiteraard blijven alle Luzaccen een beetje verschillen aangezien ze een andere plaatselijke rector en andere docenten hebben, maar ik ben benieuwd hoe mensen het over het algemeen bevalt. Volgens mij is het niet erg gebruikelijk daar om een dagje mee te lopen, maar dat zou ik inderdaad een keertje kunnen proberen

Laatst gewijzigd op 25-06-2011 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 22:05
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Je kan hier gewoon in het algemeen praten over het Luzac, ongeacht welke vestiging. Het leek ons overzichtelijker en beter wat betreft algemene vragen over het Luzac om dit in één topic te doen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 22:39
Robin93
Robin93 is offline
@ Tink : Vestiging maakt me ook niet uit ( ik ga er btw überhaupt niet over, mensen mogen hier plaatsen wat ze willen, heb ik niks over te zeggen Het leek me alleen wel zo overzichtelijk ) maar er is al een ander forum over Luzac Lyceum . En om dat nou gescheiden te houden leek me wel zo handig. Ik vind wel dat er een groot verschil tussen Luzac Lyceum en Luzac College zit. Vooral in het publiek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2011, 20:39
faithfully
faithfully is offline
Zelf zit ik niet op het Luzac. Wel hoor ik er van oud-klasgenoten verhalen over. Zij zijn erg positief over het 'leergedeelte' al is het wel hard werken. Daarentegen zijn ze erg negatief over hoe hun sociale leven eruit ziet. Doordat je vaak tot 5 uur op school zit heb je weinig tijd over voor vrienden en op de school zelf zitten veel heel verwende luie kinderen. Dit zijn de verhalen van vrienden zelf weet ik er niet veel van.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 23:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mja, waar ik naar school ging, stond het Luzac bekend als de plek waar je heen ging als je een loser was, en je ouders teveel geld hadden. Tig mensen die van school gegooid werden omdat ze niets uitvoerden kwamen daar terecht.

Bovendien is dat geen oplossing: door strenge begeleiding het VWO wel halen is leuk en aardig, maar tien tegen één ga je op de universiteit direct onderuit omdat je daar wel zelfstandig moet werken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 00:47
Robin93
Robin93 is offline
@faithfully: ah ok, en waren ze geslaagd? Ik ben op de hoogte van het tot 17 uur op school zitten, maar dan dan maak je wel op school grotndeels je hw af. Momenteel smeer ik het uit over de hele dag en heb ik buiten het weekend ook geen sociaal leven thanks voor je comment
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 00:58
Robin93
Robin93 is offline
@T_ID: het maakt mij bijzonder weinig uit wat mensen van me denken. Het gaat mij erom dat ik mijn diploma haal. Ik voer niet weinig uit, ik heb gewoon begeleiding nodig bij veel vakken. In dat opzicht zou Luzac een goede optie voor mij zijn. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen.
Wie zegt dat je dan ''vol onderuit gaat'' op de uni? Die stenge leer is om je diploma te halen. Wanneer je iets studeert dat je leuk vindt heb je (iig ik) echt wel de motivatie om het af te maken. Beetje vreemde conclusie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 11:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wie zegt dat je dan ''vol onderuit gaat'' op de uni? Die stenge leer is om je diploma te halen. Wanneer je iets studeert dat je leuk vindt heb je (iig ik) echt wel de motivatie om het af te maken. Beetje vreemde conclusie.
Wel een conclusie die op universiteiten uit ervaring is. Ook zelf zie ik dat iedereen die VWO niet haalde, en daarom naar het Luzac ging, vervolgens vastloopt in hun studie, meestal al in het eerste jaar.

En het lijkt me dat een school vol mensen die daar komen om de reden die ik eerder beschreef, ook niet erg aangenaam zal zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 22:47
Robin93
Robin93 is offline
@ T_ID hm dat vastlopen zal voor mij geen probleem worden. Wanneer ik ergens enthousiast over ben kan ik er hartstikke goed voor werken. En ik ga een studie uitkiezen die ik leuk vindt en waar ik ook voor wil werken.

Verhalen over hoe de school bekend staat, dat je je diplpma koopt, dat je dan als loser gezien wordt en al die andere voordelen vindt ik allemaal totaal niet interessant. Hoe mensen (zoals jij) er over denken als buitenstaander is me al lang bekend. Daarom startte ik dit forum juist zodat mensen met ervaring hier hun bevindingen kunnen plaatsen. Dat vind ik namelijk het enige betrouwbare.

Er zullen vast veel kakkertjes rond lopen die er op gedumpt zijn door hun ouders en niet de meest gezellige mensen zijn. Maar daarvoor kom ik daar niet, ik kom er voor mijn diploma. En bovendien zullen er vast wel een paar tussen die wel een beetje oké zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 23:30
piraat013
piraat013 is offline
Slaat toch helemaal nergens op ,om zaterdag op school te moeten nablijven
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 18:49
Girlpower18
Girlpower18 is offline
Ik heb op het luzac college arnhem en luzac lyceum arnhem gezeten.
Het is een TOP SCHOOL!!!
Ik heb geen minpunten te melden.

HEB JE OOK GOEDE ERVARINGEN MET OF BINNEN HET LUZAC LYCEUM/COLLEGE ARNHEM

LAAT DAN BERICHT ACHTER

PS dit is natuurlijk niet waar: "Leerlingen met slecht gedrag kopen hun diploma bij luzac lyceum arnhem. Erg he?"



Citaat:
Dag allemaal!

Ik zit op het Luzac Lyceum Arnhem maar ik voel me er niet zo thuis, en het is echt een slechte school. Het is een particuliere school wat me ouders erg veel geld kost. De school leiding als de docenten zijn erg gemakkelijk waardoor het er alleen al er zijn zonder structuur erg ongemakkelijk voelt voor een meisje. Ik wil graag terug naar regulier onderwijs of naar andere school.

Wie heeft tips voor wat beters? Of heb je ook slechte ervaringen met of binnen het Luzac lyceum Arnhem plaats je berichtje dan hier ook.

Leerlingen met slecht gedrag kopen hun diploma bij luzac lyceum arnhem. Erg he?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Slaat toch helemaal nergens op ,om zaterdag op school te moeten nablijven
Wel een goede maatregel trouwens!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 14:19
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Wel een conclusie die op universiteiten uit ervaring is. Ook zelf zie ik dat iedereen die VWO niet haalde, en daarom naar het Luzac ging, vervolgens vastloopt in hun studie, meestal al in het eerste jaar.

En het lijkt me dat een school vol mensen die daar komen om de reden die ik eerder beschreef, ook niet erg aangenaam zal zijn.

Beetje generaliserend. Ligt toch echt aan jezelf, als je aartslui bent, dan ga je wel flink op je bek ja. Maar als je flink gemotiveerd bent, moet de uni ook lukken. Luzac of niet, iedereen heeft zijn/haar eigen redenen waarom hij/zij daar zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Luzac College
Verwijderd
1 09-04-2014 20:10
Algemene schoolzaken Luzac College
xFre
24 29-01-2009 16:39
Algemene schoolzaken Luzac College ...?
mizy
10 31-10-2005 15:05
Algemene schoolzaken Vragen over Luzac College
BlackVoid
41 13-03-2005 15:06
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 14-06-2004 23:55
Algemene schoolzaken Luzac College Groningen
Verwijderd
2 15-08-2003 20:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.