Oud 17-02-2019, 16:48
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
of ons er idd vanaf gooien
Lijkt me moeilijk houdbaar. Mensen komen terug en wie gaat ze tegenhouden? Jon/HQ niet
Advertentie
Oud 17-02-2019, 16:50
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Lijkt me moeilijk houdbaar. Mensen komen terug en wie gaat ze tegenhouden? Jon/HQ niet
Of forum.scholieren.com moet een gesloten society zijn vol met scholieren

(jk)
Oud 17-02-2019, 16:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Of forum.scholieren.com moet een gesloten society zijn vol met scholieren

(jk)
Ik weet dan wel weer binnen te komen hoor
Oud 17-02-2019, 16:54
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik weet dan wel weer binnen te komen hoor
Geef ons frikandelbroodjes en je mag binnenkomen.
Oud 17-02-2019, 16:56
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Lijkt me moeilijk houdbaar. Mensen komen terug en wie gaat ze tegenhouden? Jon/HQ niet
Trouwens het is een openbare forum dus iedereen ongeacht leeftijd mag hier komen.
Oud 17-02-2019, 16:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Geef ons frikandelbroodjes en je mag binnenkomen.
Daar gaat het al mis met onze nieuwe potentiële forumbazen
Oud 17-02-2019, 16:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Trouwens het is een openbare forum dus iedereen ongeacht leeftijd mag hier komen.
Sommigen willen dat dus veranderen, daar gaat de discussie over.
Oud 17-02-2019, 16:58
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Sommigen willen dat dus veranderen, daar gaat de discussie over.
Inderdaad, of iedereen die over de 18 is een dikke ban hammer op de kop geven of een subforumpje of idk.
Oud 17-02-2019, 16:59
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Inderdaad, of iedereen die over de 18 is een dikke ban hammer op de kop geven of een subforumpje of idk.
En de mensen die studeren na de middelbare school? Die moeten ook gewoon hun vragen kunnen stellen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 17:00
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
En de mensen die studeren na de middelbare school? Die moeten ook gewoon hun vragen kunnen stellen
Daar hebben we http://studenten.com voor
Oud 17-02-2019, 17:29
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik vind dat Jon er toch een soort van akkoord op moet geven en er moet wel een backup hulp zijn voor een jonge groep, zonder teveel bemoeienis verder. Dan wel een soort contact met kantoor om iets van een lijntje te hebben daar.

In eerdere Posts had ik daar 2 opties voor. Of wij allemaal in een apart hoekje of ons er idd vanaf gooien. Uit eigen belang ben ik voor een hoekje, maar dat is een keuze.
Jon gaat never nooit het forum eruit gooien zolang het nog geld opbrengt. Zolang de advertentie inkomsten hoger zijn dan de kosten van het forum zou hij gek zijn als hij het opheft. Geef hem eens ongelijk, ik zou ook geen gratis geld weg doen.

HQ zou 6-7 jaar geleden gaan helpen met het verbeteren van het forum. Dat is niet gebeurd. Ik durf zomaar te voorspellen dat jullie sindsdien geen enkele vorm van hulp / input / wat dan ook van Jon hebben gehad om verbeteringen door te voeren. Als het in die tijd niet gebeurd is, waarom zou het dan nu wel ineens gebeuren? Je kunt het forum niet zomaar uit zetten uiteraard, maar je zou wel andere veranderingen door kunnen voeren. Je bent immers de beheerder van het forum, als iemand iets kan veranderen ben jij het. Jullie zouden met z'n allen kunnen stoppen met fb'en / beheren (wat hem waarschijnlijk tot actie zou dwingen), je zou grote veranderingen door kunnen voeren wat betreft het beleid, je zou actief mensen van het forum kunnen gaan weren... of wat dan ook, iets waar jij zelf achter staat.

En ik snap helemaal waarom je Jon erbij wilt betrekken, maar zou dat echt anders gaan lopen dan de afgelopen jaren? Wat vage beloftes om er een keer naar te kijken, misschien nog eens intern te overleggen en een doel op te stellen voor het forum... en dan wachten maar. En dan kunnen we in 2026 deze discussie opnieuw voeren..

Want dit is waar het elke keer mis gaat, iedereen moet eindeloos overleggen en mensen erbij betrekken en acties afwachten en puntje bij paaltje gebeurt er helemaal niks.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 17-02-2019, 19:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lijkt me moeilijk houdbaar. Mensen komen terug en wie gaat ze tegenhouden? Jon/HQ niet
Ik denk dat alleen het fbteam ontdoen van alle oude mensen een zinloze excerctie is als je echt wat wil veranderen. We overheersen het hele forum.

Citaat:
Ik weet dan wel weer binnen te komen hoor
Natuurlijk, ik ook. Daarom zou een eigen hoekje een voorlopige oplossing kunnen zijn.

Ik ga niet iets heel controversieels als dit beslissen zonder dat Jon er ook niet iets over gezegd heeft. Maar ik ga ook niet meer eindeloos wachten wat mezelf betreft. Ik wil best nog wat afronden, maar irl is het leven ook flink aan het veranderen en mijn prioriteiten liggen echt ergens anders nu.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-02-2019, 19:08
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik denk dat alleen het fbteam ontdoen van alle oude mensen een zinloze excerctie is als je echt wat wil veranderen. We overheersen het hele forum.
Hier ben ik het mee eens. Maar een paar oude mensen houden als fbteam zou op zich wel kunnen. Doe er een paar scholieren bij, en het is goed naar mijn idee
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 19:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Hier ben ik het mee eens. Maar een paar oude mensen houden als fbteam zou op zich wel kunnen. Doe er een paar scholieren bij, en het is goed naar mijn idee
Nee. Ook niet de helft oude mensen. Je moet met een schone lei beginnen. Destijds kon dat ook, scholieren en enkele student die het heerlijk met elkaar uitzochten. Je kan voor 1 of 2 ouderen een wat adviserende rol geven voor indien nodig nog x tijd en verder is het aan de nieuwe groep.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-02-2019, 19:12
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Nee. Ook niet de helft oude mensen. Je moet met een schone lei beginnen. Destijds kon dat ook, scholieren en enkele student die het heerlijk met elkaar uitzochten. Je kan voor 1 of 2 ouderen een wat adviserende rol geven voor indien nodig nog x tijd en verder is het aan de nieuwe groep.
Ik zeg niet 50/50. Doe maar 70/40 ofzo. En anders kan jouw plan inderdaad. Maar er zijn nogal weinig actieve scholieren hier. Dus als het team uit 15 man moet bestaan, gaat het moeilijk worden. Ik zie hier niet 13 scholieren die echt actief zijn en blijven
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 19:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik denk dat alleen het fbteam ontdoen van alle oude mensen een zinloze excerctie is als je echt wat wil veranderen. We overheersen het hele forum.
Mee eens, maar ik denk ook dat er nauwelijks wat verandert als de hele oude groep stopt met posten. Alleen maar nog veel minder posts. De doelgroep keert er niet door terug.

Wellicht met sterke aanvullende maatregelen, zoals het veel meer integreren van het forum in de website. En alle andere ideeën die al in 2012 en eerder op Admin zijn uitgewerkt en waar Jon/HQ nooit iets mee heeft gedaan.
Oud 17-02-2019, 19:15
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Nee. Ook niet de helft oude mensen. Je moet met een schone lei beginnen. Destijds kon dat ook, scholieren en enkele student die het heerlijk met elkaar uitzochten. Je kan voor 1 of 2 ouderen een wat adviserende rol geven voor indien nodig nog x tijd en verder is het aan de nieuwe groep.
En aan wie moet ik de open sollicitatie sturen.

Little Phoebe?
Oud 17-02-2019, 19:17
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Is het anders mogelijk om gewoon reclame te maken voor dit forum? Als je dat doet is er een prima kans dat een hoop scholieren komen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 19:18
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Is het anders mogelijk om gewoon reclame te maken voor dit forum? Als je dat doet is er een prima kans dat een hoop scholieren komen
Begin maar op je school
Oud 17-02-2019, 19:19
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Begin maar op je school
Internet werkt een stuk sneller. Daarnaast, ik heb liever niet dat bekenden op dit forum komen, ik heb hier een paar persoonlijke dingen staan die ze niet hoeven te weten
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 19:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik zeg niet 50/50. Doe maar 70/40 ofzo. En anders kan jouw plan inderdaad. Maar er zijn nogal weinig actieve scholieren hier. Dus als het team uit 15 man moet bestaan, gaat het moeilijk worden. Ik zie hier niet 13 scholieren die echt actief zijn en blijven
Je kan ook klein beginnen. Je hebt niet meteen 15 man nodig. Minder subforums en kleinere groep is bestuurbaar.


Citaat:
Mee eens, maar ik denk ook dat er nauwelijks wat verandert als de hele oude groep stopt met posten. Alleen maar nog veel minder posts. De doelgroep keert er niet door terug.

Wellicht met sterke aanvullende maatregelen, zoals het veel meer integreren van het forum in de website. En alle andere ideeën die al in 2012 en eerder op Admin zijn uitgewerkt en waar Jon/HQ nooit iets mee heeft gedaan.
Ze schijnen nog best wel te komen. Via Google etc. Er zijn nu natuurlijk meer opties, maar als je met een groepje begint en dan eens kijken hoe het gaat.
Dan kunnen zij nog kijken wat ze met de oude ideeen willen, maar dat is sowieso niet haalbaar zonder serieuze aanpak van HQ en ik denk dat wij met z’n allen wel zien dat we daar niks hoeven te verwachten.
Dit is wel redelijk haalbaar. Voor en door scholieren en als het nooit meer gaat groeien is duidelijk de behoefte weg. Ook niet erg.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-02-2019, 19:23
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Je kan ook klein beginnen. Je hebt niet meteen 15 man nodig. Minder subforums en kleinere groep is bestuurbaar.

Ik weet niet hoe groot het team nu is, volgens mij zo'n 15 mensen. Maar als je minder mensen neerzet, kan het nog best wel fout gaan denk ik.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 19:24
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Daar gaat het al mis met onze nieuwe potentiële forumbazen
Ja
Oud 17-02-2019, 19:25
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe groot het team nu is, volgens mij zo'n 15 mensen. Maar als je minder mensen neerzet, kan het nog best wel fout gaan denk ik.
Hoe dan?
Oud 17-02-2019, 19:26
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Hoe dan?
Niet alle scholieren zijn (denk ik) neutraal. Ik kan bijvoorbeeld wel snel een kant kiezen af en toe, maar daar werk ik aan. Ook hebben ouderen een stuk meer ervaring. En wat te doen bij een twijfelgeval? Als scholieren als fb er niet op zijn voorbereid, kunnen er onnodige bans worden uitgedeeld. Of ander gezeik
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 19:28
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Niet alle scholieren zijn (denk ik) neutraal. Ik kan bijvoorbeeld wel snel een kant kiezen af en toe, maar daar werk ik aan. Ook hebben ouderen een stuk meer ervaring. En wat te doen bij een twijfelgeval? Als scholieren als fb er niet op zijn voorbereid, kunnen er onnodige bans worden uitgedeeld. Of ander gezeik
Dan nemen we ze hun niet aan.
Oud 17-02-2019, 19:29
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe groot het team nu is, volgens mij zo'n 15 mensen. Maar als je minder mensen neerzet, kan het nog best wel fout gaan denk ik.
Nee hoor. Niet teveel subfora om mee te beginnen en kleiner team is echt makkelijker aan te sturen. De grote spamsessies, heftige ruzies etc zijn er nu bijna niet meer. Toen was het nodig overal 2-3 fb’s op te hebben, nu echt niet meer.
Bovendien, hoe meer mensen hoe meer meningen. Het wordt er niet makkelijker op. Zelf zou ik kiezen rond de 5/6, aantal fora door de helft ofzo.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-02-2019, 19:30
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Nee hoor. Niet teveel subfora om mee te beginnen en kleiner team is echt makkelijker aan te sturen. De grote spamsessies, heftige ruzies etc zijn er nu bijna niet meer. Toen was het nodig overal 2-3 fb’s op te hebben, nu echt niet meer.
Bovendien, hoe meer mensen hoe meer meningen. Het wordt er niet makkelijker op. Zelf zou ik kiezen rond de 5/6, aantal fora door de helft ofzo.
Hoe meer mensen hoe meer controle. Momenteel is het een rustig forum. Dus dat betekent minder forumbazen.
Oud 17-02-2019, 19:30
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Nee hoor. Niet teveel subfora om mee te beginnen en kleiner team is echt makkelijker aan te sturen. De grote spamsessies, heftige ruzies etc zijn er nu bijna niet meer. Toen was het nodig overal 2-3 fb’s op te hebben, nu echt niet meer.
Bovendien, hoe meer mensen hoe meer meningen. Het wordt er niet makkelijker op. Zelf zou ik kiezen rond de 5/6, aantal fora door de helft ofzo.
Welke subfora zou je dan weghalen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 19:31
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Welke subfora zou je dan weghalen?
De
kantine
en
onzin
samen!
Oud 17-02-2019, 19:32
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
De
kantine
en
onzin
samen!
Dan ben je ver van de helft af.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 19:32
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Software & Hardware en games ook mengen naar een groot subforum.
Oud 17-02-2019, 19:33
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Huiswerkvragen ook een groot subforum maken.
Oud 17-02-2019, 19:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Niet alle scholieren zijn (denk ik) neutraal. Ik kan bijvoorbeeld wel snel een kant kiezen af en toe, maar daar werk ik aan. Ook hebben ouderen een stuk meer ervaring. En wat te doen bij een twijfelgeval? Als scholieren als fb er niet op zijn voorbereid, kunnen er onnodige bans worden uitgedeeld. Of ander gezeik
Daar moet je mee leren dealen. Het team moet bepalen wat redelijk is, simpel zat. Daarbij heeft deadlock gelijk, het is geen democratie.
Gezeik is er altijd, probeer het redelijk te doen en dat is het. Leer van fouten en doe dingen anders als het niet blijkt te werken. Ik had ooit op mijn films, tv etc forum hier een regel tegen uppen. Mocht niet ouder zijn dan een maand. Dat was wel een beetje te streng
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-02-2019, 19:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Daar moet je mee leren dealen. Het team moet bepalen wat redelijk is, simpel zat. Daarbij heeft deadlock gelijk, het is geen democratie.
Gezeik is er altijd, probeer het redelijk te doen en dat is het. Leer van fouten en doe dingen anders als het niet blijkt te werken. Ik had ooit op mijn films, tv etc forum hier een regel tegen uppen. Mocht niet ouder zijn dan een maand. Dat was wel een beetje te streng
Ok, ik ben om. Je hebt me overtuigd. Wie zou jij aanraden als oudere bij de 6 nieuwe fb's?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 19:35
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
De
kantine
en
onzin
samen!
Oei!
Maar best redelijk tegenwoordig. Ik vind dit overigens wel iets aan de nieuwe groep, anders dicteren we weer over het graf heen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-02-2019, 19:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wil helemaal geen fb(+) af worden
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 17-02-2019, 19:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ok, ik ben om. Je hebt me overtuigd. Wie zou jij aanraden als oudere bij de 6 nieuwe fb's?
Ik zou die alleen in een adviserende rol zetten. Admintoegang om vragen te beantwoorden maar niet meer actief modden en in principe ook op de achtergrond op Admin zelf.
Stuk of 2 hoogstens. Sowieso iemand die hier al lang zit, die oude shit kan toelichten als dat nodig is. Je hebt wel een erfenis namelijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-02-2019, 19:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik wil helemaal geen fb(+) af worden
Waarom niet, LP?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-02-2019, 19:59
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik zou die alleen in een adviserende rol zetten. Admintoegang om vragen te beantwoorden maar niet meer actief modden en in principe ook op de achtergrond op Admin zelf.
Stuk of 2 hoogstens. Sowieso iemand die hier al lang zit, die oude shit kan toelichten als dat nodig is. Je hebt wel een erfenis namelijk.
maar wie? Hoe lang moet je er ongeveer zitten? 10 jaar? 30?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 20:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
maar wie? Hoe lang moet je er ongeveer zitten? 10 jaar? 30?
Ik heb best ideeen, maar ga ik niet uiteen zetten nu hier. Lijkt me ook een overleg met de nieuwe fb’s en de mensen die dat zouden doen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-02-2019, 20:08
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik heb best ideeen, maar ga ik niet uiteen zetten nu hier. Lijkt me ook een overleg met de nieuwe fb’s en de mensen die dat zouden doen.
Begrijpelijk.

Maar hoe gebeurd dat? Moet iemand het zelf aangeven? Of wordt je gevraagd of je forumbaas wilt worden?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-02-2019, 20:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Begrijpelijk.

Maar hoe gebeurd dat? Moet iemand het zelf aangeven? Of wordt je gevraagd of je forumbaas wilt worden?
De hele praktische invulling is echt een 2e verhaal waar ik niet teveel energie ga besteden tot Jon aangeeft wat hij wil. Anders is het ook alweer alleen maar zonde van de tijd.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 18-02-2019, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Jongens kap nou eens met elkaar voor 40-jarige kerels uit te maken. Daarmee help je de discussie geen millimeter mee verder.
Maar misschien wel dat die viezerik hier weggaat.
Oud 18-02-2019, 10:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Waarom niet, LP?
Omdat ik nostalgisch en sentimenteel ben en ik de plannen nogal drastisch vind
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-02-2019, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Daar moet je mee leren dealen. Het team moet bepalen wat redelijk is, simpel zat. Daarbij heeft deadlock gelijk, het is geen democratie.
Gezeik is er altijd, probeer het redelijk te doen en dat is het. Leer van fouten en doe dingen anders als het niet blijkt te werken. Ik had ooit op mijn films, tv etc forum hier een regel tegen uppen. Mocht niet ouder zijn dan een maand. Dat was wel een beetje te streng
Up-regels worden vaak geïmplementeerd omdat het één keer niet goed gaat, of 3 keer en dan huppa, 4 jaar later heb je een forum met bergen informatie die waardevol is en er ontstaat een behoefte om te uppen, dan is de kneejerk reactie van het moderatorteam al-fucking-tijd om het staande beleid krampachtig in ere te houden WANT regels zijn regels.

En dat laatste is ook waar m'n grootste probleem ligt. Ik vind dat mods en admins de regels naast zich neer moeten kunnen leggen (tot een bepaalde hoogte) om eerder of bijvoorbeeld niet in te grijpen. Ik vind ook dat mods en admins zich publiekelijk dienen te verantwoorden voor hun keuzes, en wat mij betreft mag dat best zijn "Vond ik gewoon." Niet dat er geen discussie ontstaat, maar je krijgt een veel natuurlijker flow dan wat het huidige FB-team heeft gedaan en dat is het kapen van de rapporteerfunctie.

Meer recentelijk heeft iemand uit het team me verteld wat de situatie is met twee behoorlijk irritante nieuwkomers, sinds dat me dat verteld is, heb ik niet één keer meer geclaimed dat het nepaccounts zijn. Dat had eigenlijk een PM moeten zijn die naar een grotere groep mensen was gegaan, waarin staat:
"LAATSTE WAARSCHUWING VOOR WAT BETREFT A & B,

Bij deze melden we jullie dat bij een volgende overtreding er per direct een ban zal zijn van 2 weken. Wij hebben onderzoek gedaan en wij zijn er van overtuigd dat het 2 verschillende, jonge mensen zijn."

Tegelijkertijd zou het jullie sieren om een soortgelijke PM naar de beide bewuste forummers te sturen met een dikke waarschuwing om hun aanmatigende toon & gedrag, specifiek op Onzin, eens even een beetje te dimmen.

PROBLEEM ZOU BINNEN DRIE A VIER DAGEN OPGELOST ZIJN GEWEEST.

Dit is waarom ik wil dat het complete modteam opstapt; ze hebben zo ongelofelijk laten zien hoe incapabel ze zijn en toen ik er achter de schermen vragen over ging stellen kreeg ik van 3 van de 5 FBs te horen dat het een vrijwilligersfunctie is en de standaardsmoezen verder. Snap je hoe frustrerend dat is als er nog geen 100 posts per dag gemaakt worden? Dat is gewoon niet goed te praten, dat was 5 jaar geleden al praktisch niet te doen. Jullie zouden dus 20 posts per dag moeten controleren. Ik beheer fora met 20 totale leden die drie keer drukker zijn.
Dus daaruit volgt mijn conclusie dat als je met 20 posts per dag nog steeds deze kutsmoes in ere houdt, ben je niet geschikt meer voor de functie en moet je weg. Dan is er ook geen tijd om een ander te zoeken, je moet gewoon weg want je effectiviteit is gewoon simpelweg nihil, als er geen FBs waren geweest was eerder geschetst probleem namelijk door de leden zelf veel efficiënter opgelost met een beetje malware.
Oud 18-02-2019, 19:12
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Deadlock, begrijp ik het goed dat je wilt dat FB's de actieve leden inlichten zodra er publiek verdenkingen geuit worden mbt leden die zich jonger proberen voor te doen, of van het delen van accounts? Lijkt me redelijk. Maar daarmee breng je de gemiddelde leeftijd niet omlaag. Heb je daar ook een goede oplossing voor?


En wil je werkelijk met malware gaan achterhalen of accounts echt of nep zijn? Kanon->mug.
Oud 18-02-2019, 19:19
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik vraag me af of de gemiddelde leeftijd perse omlaag moet. Ik denk dat er dan wellicht beter een soort tweedeling gemaakt kan worden waarbij er een stuk is voor de oudjes (bijv. meer dan 5 jaar lid of lid geweest met een oud account) waarop niet/nauwelijks gehandhaafd wordt en een scholierenstukje waarop strenger gemodereerd wordt. Waarom zouden de mensen die hier al jaren zitten ineens weg moeten? Ze kunnen toch ook gewoon een beetje ruimte maken voor de nieuwelingen en in ruil daarvoor een eigen stukkie krijgen waar diezelfde nieuwelingen die hen zo irriteren zich niet in topics als 'hoi' of 'saai' gaan mengen?
Oud 18-02-2019, 19:36
Verwijderd
Je hebt echt helemaal niets begrepen van mijn post...
Citaat:
Deadlock, begrijp ik het goed dat je wilt dat FB's de actieve leden inlichten zodra er publiek verdenkingen geuit worden mbt leden die zich jonger proberen voor te doen, of van het delen van accounts? Lijkt me redelijk. Maar daarmee breng je de gemiddelde leeftijd niet omlaag. Heb je daar ook een goede oplossing voor?
Nee, dat is niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat Tunahan, Jan en ik best redelijke mensen zijn die dingen willen aannemen van FBs indien we gepresenteerd worden argumenten. Ik ben overtuigd en het heeft precies één post van Positive Mind gekost waarin *iets meer* informatie werd vrijgegeven dan je normaal ziet maar je kan met die informatie helemaal niets zelf en achter niemands identiteit komen.
Het FB-team kent hopelijk hun pappenheimers, en kan daaruit deduceren dat het, ook al goed bedoeld en vaak zelfs spot on in hun detectie van vieze oude mannen, misschien nodig is om die oude lullen een schop te verkopen. Als ze dat even met deze informatie hadden gedaan, vergezeld van "En daarmee is voor ons de kous af, bij een volgende overtreding volgt direct een ban van een week, non negotiable.", was het zo klaar geweest.

Bedenk wel eah, "wij" hebben voor ogen dat we een groep zwakkeren (kids, vinden ze zelf niet, maar zijn ze zeker) in bescherming nemen/namen tegen predators, waar er bakken en bakken van rondlopen op het internet.

Ik zeg nergens dat je dit soort dingen altijd op deze manier moet aanpakken, met iedereen, of wat dan ook, alleen dat het in dit geval een makkelijke en handige manier van ingrijpen geweest zou zijn. Het banbeleid is ook flexibel eah, iemand die dag in dag uit sfeerverziekt gaat niet van 2 dagen naar een week naar 2 weken naar een maand naar een half jaar naar perm, dat kan veel sneller als ze echt kut doen. Dat geeft al aan dat er ruimte is voor een beetje flexibiliteit en eigen inzicht, maar nogmaal; de FBs zitten hier zo vast en zijn zo ongelofelijk niet meer betrokken dat je dan de situatie krijgt dat men De Regels Gaat Handhaven En Niets Meer Dan Dat. En regels handhaven simpelweg omdat het nou eenmaal de regels zijn, is op een internetplatform in mijn ervaring per definitie ontzettend onhandig.

Citaat:
En wil je werkelijk met malware gaan achterhalen of accounts echt of nep zijn? Kanon->mug.
Misschien moet je de post nog een keer lezen en dan even je standje begrijpend lezen aanzetten. Dat is niet wat ik zeg, noch wat ik zelfs maar impliceerde.
Oud 18-02-2019, 21:26
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Ik solliciteer ook maar nog eens, ohja destruct, als die frikandelbroodjes een ding worden, wel van de jumbo. Die van de appie zijn niet te kanen
__________________
HANDTEKENING
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.