Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 21:15
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik begin me steeds meer te realiseren, dat mijn school eigenlijk al afgelopen is. Alle stof is behandeld, we doen enkel nog herkansingen. Volgende week nog les, dan examentoetsen, nog een weekje les, herkansingen en 16 april laatste lesdag.

Centraal schriftelijk stelt ook niets voor, meeste vakken (lees: Nederlands, Engels, Latijn) valt niets voor te leren of enkel een beetje voor te oefenen (lees: Natuurkunde, Wiskunde, Scheikunde, Eco. Als je een beetje hebt opgelegd, kan je dat allemaal zo opschrijven.) Alleen Management en Organisatie wordt leren.

De zomervakantie begint dus eigenlijk op 16 april, op 5 daagjes CSE na. En dat vind ik wel een prettig idee. Alleen de laatste weken op school zijn wel vreselijk zinloos, kan beter in bed blijven liggen.


Meer lieden die eigenlijk al klaar zijn met hun examenjaar? Of wordt dit voor jou juist de drukste periode? Spui hier je meningen
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 21:26
Basia
Basia is offline
pfffff ik ga het dus echt nog wel druk krijgen he !! heb binnenkort nog mondeling en toetsweek, en dus ook examens, en het is de vraag of ik ga slagen.
dus heb nog niet bepaald vakantie !!!!
__________________
blablabla
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:08
Verwijderd
Als je er over nadenkt is het wel bijna klaar ja. Ik heb nog maar 1 weekje officieel les (en morgen natuurlijk nog), maar heb het nog best druk want moet mijn leesdossier en po van bio nog afmaken. Daarna heb ik schoolexamens, die week daarna mondeling engels en pra. scheikunde. Vanaf dan hebben we collegerooster (facultatief les). Maar ik heb nog wel het idee dat ik heel veel moet leren wil ik slagen en eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin meer in, maar ja. Dus eigenlijk ben ik pas klaar als ik mijn laatste examen heb gemaakt... en dan nog hopen dat ik slaag
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:20
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Hmm..ik ben dan wel bijna klaar, maar daar is dan alles mee gezegd. Kheb dan net vanavond presentatie gehad van Profielwerkstuk, daar ben ik dan voorgoed vanaf. Morgen moet ik PO Biologie inleveren, aankomende week heb ik toetsweek, die week daarna mondeling Engels en Duits, betoog Nederlands en dan zo ongeveer de laatste lesdag. Dus om dan te zeggen dat ik niet druk meer ben..ook niet helemaal
Na die laatste lesdag wordt alles trouwens wel vet relaxt! Veel leren is ook weer niet zo heel erg nodig, zoals ik er nu voor sta ga ik het wel halen..maargoed..we zien wel
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:39
Mariebel
Mariebel is offline
Mijn laatste schooldag is op 25 april. Heb daarvoor nog een toetsweek en een spreekbeurt, mijn school duurt nog wel even. Maar de lessen stellen eigenlijk weinig meer voor.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Man, dit is de meest relaxte tijd van je leven zo ongeveer! Als het een beetje mooi weer word met een jointje/biertje/bacotje (naar smaak) in het gras liggen, of op een bankje, of op een terrasje zitten met wat jaargenoten... Of andere vrienden. Niet meer verplicht naar de lessen, of anders spijbelen, want wat gaan ze je nog maken zo vlak voor het examen... Damn ik wil dat ook weer
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:47
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 13-03-2003 @ 23:44:
. Niet meer verplicht naar de lessen, of anders spijbelen, want wat gaan ze je nog maken zo vlak voor het examen...
Moet tot 25 april nog verplicht naar de lessen en als ik spijbel moet ik op de dag dat ze erachter komen 3 uur nakomen voor elk uur dat ik gespijbeld heb (ik zit op de verkeerde school )
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 01:35
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
jup jup
ik ken het van vorig jaar

het was gewoon 2 maanden vakantie
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 09:32
@Moon
@Moon is offline
Hummm mijn laatste schooldag is ook 16 april. Ook toevallig! K zie in je profiel dat je ook in Den Haag woont en óók gymnasium doet. Zou jij niet bij mij op school kunnen zitten??? Sorghvliet???
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 09:39
!i!Pink!i!
!i!Pink!i! is offline
Ik heb niet eens lesvrijheid Alleen omdat er vorig jaar slechte resultaten waren.

Ik ben trouwens nog heel druk. vooral voor gesch en ak. moet je onwijs veel leren
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 09:47
Verwijderd
ik heb voor wiskunde nog een hoofdstuk te doen, voor natuurkunde nog 2, voor scheikunde nog 1.....
en dan nog allemaal toetsen, dus of ik nou beter in mn bed kan blijven liggen??........
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 09:47
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 13-03-2003 @ 23:44:
want wat gaan ze je nog maken zo vlak voor het examen... Damn ik wil dat ook weer
er zijn hier eerder mensen een week voor hun examen van schoolgetrapt dus ze kunnen je wel degelijk wat maken

Ik denk dat er nu weer ff een drukke tijd aan komt, schoolexamens met veel leren en voor de examens ook, alleen nederlands en engels niet maar de rest zijn toch echt leervakken.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:13
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Op het moment vind ik het nog wel aardig druk. Maar iig ga ik me wel goed voorbereiden op het CE, dus echt rustig wordt het niet. De afgelopen tijd was wel de drukste van mijn hele schooltijd, PWS, leesdossiers afmaken, ik ben eigenlijk eidere dag lang bezig geweest. Gelukkig is het nu rustiger.
Helaas gaat de lesvrijheid niet door dit jaar Waarom wordt ons niet vertelt. Het is niet eerlijk, ze deden het altijd. (ik heb geen zin meer om voor dat ene uurtje op vrijdag nog naar school te komen) Ik wil lesvrijheid!
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:31
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Vandaag had ik mijn "normale" lesdag, en duurde zelfs maar tot 10 over 1, incl. 2 tussenuren En dan een toetsweekje, waarvan ik maar 2 toetsen hoef te leren... heb nu eigenlijk al en ee vakantiegevoel ! Officiele laatste schooldag is op 25 april, maar daarvoor hebben we al zoveel vrij...

En inderdaad het CE stelt weinig voor denk ik... ik hoef alleen maar geschiedenis, wiskunde (nou ja...) en Management en Organisatie te leren. Wat een leven...
__________________
Amor vincit omnia
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 17:25
load_harmony
load_harmony is offline
jaaaaa, probeer mij, non-examenklasser, maar weer jaloers te krijgen hoor. :roll:
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 17:40
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef op 13-03-2003 @ 22:15:
Ik begin me steeds meer te realiseren, dat mijn school eigenlijk al afgelopen is. Alle stof is behandeld, we doen enkel nog herkansingen. Volgende week nog les, dan examentoetsen, nog een weekje les, herkansingen en 16 april laatste lesdag.

Centraal schriftelijk stelt ook niets voor, meeste vakken (lees: Nederlands, Engels, Latijn) valt niets voor te leren of enkel een beetje voor te oefenen (lees: Natuurkunde, Wiskunde, Scheikunde, Eco. Als je een beetje hebt opgelegd, kan je dat allemaal zo opschrijven.) Alleen Management en Organisatie wordt leren.

De zomervakantie begint dus eigenlijk op 16 april, op 5 daagjes CSE na. En dat vind ik wel een prettig idee. Alleen de laatste weken op school zijn wel vreselijk zinloos, kan beter in bed blijven liggen.


Meer lieden die eigenlijk al klaar zijn met hun examenjaar? Of wordt dit voor jou juist de drukste periode? Spui hier je meningen
Ik weet niet wat jij onder niet leren verstaat, maar voor mij is Latijn een van de vakken waar ik zo´n beetje het meest voor moet leren, al die teksten moet je toch uit je hoofd leren?
Nee, ik kan met echt niet voorstellen dat jij tijdens et examen lekker relaxed achter de tv zit, en na eco wis en sch is voor mij ook nog wel wat meer dan een beetje oefenen helaas en vooral bio, maar inderdaad, de tijd gaat snel, voor je het weet zijn we van school, tenminste, dat is te hopen, maar aan de andere kant, ik vind het ook wel weer vreemd om niet meer op school te zitten, ik kan me de dag niet meer herinneren dat ik nog niet naar school ging en na over een paar maanden gewoon nog niet, ik weet ook nog niet wat ik wil gaan doen na school, dat is wel een beetje vervelend
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:43
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Tot welke datum moeten jullie nog naar school dan? Ik heb tot de meivakantie gewoon les en 8 en 9 mei ook gewoon en heb maar 3 dagen studieverlof, de maandag, dinsdag en woensdag voor de examens
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:53
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
@Moon schreef op 14-03-2003 @ 10:32:
Hummm mijn laatste schooldag is ook 16 april. Ook toevallig! K zie in je profiel dat je ook in Den Haag woont en óók gymnasium doet. Zou jij niet bij mij op school kunnen zitten??? Sorghvliet???
Haha, neej kzit niet bij je op school.

@ Lucy48:

Maar kijk, het is natuurlijk niet zo dat ik tijdens mijn centraal thuis voor de buis zit. Ga natuurlijk wel leren in de weken ervoor, maar het is niet zo dat ik vanaf 16 april de tijd dat ik normaal op school zou zitten ga besteden aan voorbereiden van examen. Misschien werk ik twee uur per dag, maar dat vind ik gewoon vakantie.

Wat Latijn betreft, voor de vertaling valt niets te leren, je kan er alleen mee oefenen. Ik ga zeker niet al die teksten uit mijn hoofd leren, je moet natuurlijk wel weten hoe het verhaal ongeveer loopt. Maar das niet zo lastig, omdat het echt een verhaal is en niet allemaal losstaande gegevens. Als je niet meer weet hoe de tekst ongeveer ging, kan je altijd het stukje een beetje vertalen.

Tis dus ook niet letterlijk al vakantie, maar het zijn gewoon best relaxte tijden voor mij, krijg steeds minder te doen. Prima zaak imho.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2003, 19:54
Nuck
Nuck is offline
Van Latijn en Grieks moeten wij nog ongeveer 20 regels, dan zijn we ook klaar. Bio moeten we nog een hoofdstuk. Voor de rest van de vakken zijn we ook aan het herhalen en proefexamens aan het maken. Ik maak me eerlijk gezegd niet zo druk .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 20:59
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline

@ Lucy48:

Maar kijk, het is natuurlijk niet zo dat ik tijdens mijn centraal thuis voor de buis zit. Ga natuurlijk wel leren in de weken ervoor, maar het is niet zo dat ik vanaf 16 april de tijd dat ik normaal op school zou zitten ga besteden aan voorbereiden van examen. Misschien werk ik twee uur per dag, maar dat vind ik gewoon vakantie.

Wat Latijn betreft, voor de vertaling valt niets te leren, je kan er alleen mee oefenen. Ik ga zeker niet al die teksten uit mijn hoofd leren, je moet natuurlijk wel weten hoe het verhaal ongeveer loopt. Maar das niet zo lastig, omdat het echt een verhaal is en niet allemaal losstaande gegevens. Als je niet meer weet hoe de tekst ongeveer ging, kan je altijd het stukje een beetje vertalen.

Tis dus ook niet letterlijk al vakantie, maar het zijn gewoon best relaxte tijden voor mij, krijg steeds minder te doen. Prima zaak imho.
[/QUOTE][/B]

Ohja, maar jij bent een c&m'er toch? die hebben volgens mij wat meer aanleg voor de talen dan n&g'ers, vandaar dat jij wat minder aan latijn hoeft te leren, maar ik vind dat het Liviusverhaal toch wel een beetje ingewikkeld is, op mn schoolexamen kreeg ik allemaal stomme specifieke leervraagjes, erg lullig, maar ja, wel een goede oefening voor het examen misschien
Eigenlijk ben ik wel van plan veel aan mn examens te gaan leren als ik niet naar school hoef, maar veel meer dan twee uur per dag zal er helaas waarschijnlijk wel niet in zitten, al sta ik er helaas niet voor alle vakken erg goed voor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Meisje is heel onduidelijk in haar gevoelens. Wat nu?
Studerende
5 08-11-2010 18:29
Algemene schoolzaken Speciale school?
DBZ
154 27-06-2009 21:29
Liefde & Relatie Jongen is met mij vreemdgegaan
Verwijderd
20 10-08-2007 10:22
Algemene schoolzaken wil nu al stoppen met school
Verwijderd
21 01-09-2005 15:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Psychologie Opeens willen ze weten wat er is.
Bird-one
13 08-12-2003 06:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.