Oud 22-07-2005, 08:49
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-07-2005 @ 20:19 :
Ik zit nog steeds in de kliniek, maar ik zal eens kijken. Ik heb nu toch niks te doen

Ik merk dat ik er helemaal uit lig Blegh, moet ik t helemaal gaan lezen
doe rustig aan
en veel suc6 met alles
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Advertentie
Oud 25-07-2005, 18:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb zojuist hét aantekeningenbriefje gevonden Er komt dus een vervolg
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 25-07-2005, 19:19
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Bladzijde 99 Bijna bij pagina 100, hihi

“Je weet neem ik aan wel waarom je hier zit?” vroeg Felix, nadat hij flink gezucht had. Femke knikte voorzichtig. “Ben je nou boos?” vroeg ze. “Of ik boos ben? Nee, niet boos, hoogstens een beetje geïrriteerd wegens jouw gedrag van de laatste dagen.”
“O, ja, dat kan.”
“Femke, niet alleen tegen Mirthe doe je zo, ook tegen mensen in je therapiegroep doe je zo. En weet je? Die zitten daar niet, omdat ze graag gekwetst willen worden.”
“O, niet? Je bent toch wel serieus, hè?”
“Femke, zo kan ik niet met je praten.” Zei Felix en ze herkende zijn strengheid. Het was geen tijd om grappen te maken, want hij was bloedserieus. Ze had er maar moeite mee om normaal te blijven. “Ja, jezes, mag ik ook eens een rotdag hebben!” verdedigde ze zichzelf, maar Felix leek daar niet van onder de indruk.
“Zometeen komt Emma even met je praten. Waarschijnlijk word je een dag geschorst en dan gaan wij daarna wel verder praten over hoe je je dag morgen door gaat komen.”
“Verlof?” probeerde ze, maar Felix schudde zijn hoofd. “Ik weet het nog niet.” Antwoordde hij en liep weg. Zenuwachtig bleef Femke daar achter. Ze probeerde zich te concentreren op de vogels buiten en twee kinderen die buiten met hun bootje aan het roeien waren, maar de angst dat ze nu echt te ver was gegaan en dat er dadelijk een boze groepleidster op de stoep stond, was net iets heviger.

“Mag ik binnenkomen?” vroeg Emma en sloot de deur achter zich. Dat was zoiets belachelijks, mensen die vragen of ze binnen mochten komen, maar de deur al achter zich dicht trokken. Femke ontweek haar blik. “Zo, je weet waarschijnlijk al waarom ik hier speciaal met jou kom praten.”
Ze knikte.
“Ik wilde het hebben over je houding van vandaag. Weet je hoe het komt dat je zo prikkelbaar bent?”
“Ik ben niet prikkelbaar. Ik ben alleen alles een beetje zat. Soms kan ik het echt niet uit staan, dat mensen zich zo druk kunnen maken om bijvoorbeeld een extra vetlaagje. Oké, ik ben dan slank, misschien mager, maar toch, ik kan me er niet druk om maken. En anderen zien zichzelf gelijk als een vet varken, daar stoor ik me dan aan. Aan dat overdreven gedoe.”
“Dus eigenlijk zeg je meer, dat je wat irritaties hebt in plaats van dat je prikkelbaar bent.”
“Als jij het zo wilt noemen wel ja.”
“En als we nou gewoon samen gaan proberen om die irritaties op de juiste manier te uiten? Want weet je? Ik vind schorsen persoonlijk maar een laffe zaak. Jij hebt gewoon moeite met die irritaties en daar wil ik je niet mee straffen. Ik geloof ook nooit dat één zo’n dagje bij jou zal helpen. Maar daar moet dan wel tegenover staan, dat we samen het ‘irritatieprobleem’ aan gaan pakken. Kan ik dat met je afspreken?”
Femke knikte opgelucht. Ze was niet geschorst!
“Dan heb ik hier een stapel papieren die je in moet vullen wanneer je een irritatie hebt. Op dit andere vel staan manieren, die we sowieso nog wel een keer gaan bespreken, waarop je jouw irritaties kunt uiten. Je kan natuurlijk ook een eigen manier uitvinden, maar die moet je er dan zelf even onder zetten, oké?”
“Felix zal een hekel aan je hebben.”
“Felix? Hoezo?”
“Hij zat volgens mij wel te wachten op iemand die de ramen kwam zemen.”
“O, ja, misschien moet je dat nog wel doen. Ik weet niet wat ze verzinnen voor je houding op de afdeling.”
“Dat meen je niet?! Wat een kleregast! Daar krijg ik toch niet nog een preek over, hè?”
“Let op je woorden. En ik zou het niet weten of je daar nog wat over hoort. Meid, ik ga je weer verlaten. Succes met je opdracht. Donderdag bespreken we ‘m samen na, oké?”
“Is goed.” mompelde Femke en keek teleurgesteld naar de stapel papieren. Hier moest ze niet nog een corveetaak bij gaan krijgen.

Gelukkig was Felix makkelijk en hoefde ze alleen de corveetaak van Mirthe over te nemen en haar excuses aan te bieden. En ze moest beloven dat ze op haar houding ging letten. Nou, dat was alles.
Na het gesprek ging ze in de huiskamer zitten. “Hé.” Zei ze tegen Jeffrey, die alleen achter de tv hing. “Waar is de rest?”
“Die zijn naar het winkelcentrum.”
“Wilde je niet mee?”
“Ik heb nog niet genoeg vrijheden, dus vandaar dat ik maar achter de tv hang.”
“Aha, ik begrijp het. Ik heb ook lang genoeg zo geleefd.”
“Zit je hier al lang?”
“O, hou op, wees jij maar blij met je paar weken.”
“Ja, hopelijk worden het er niet te veel, haha!”
“Ik hoop het ook voor je. Volg je dat?” vroeg Femke en wierp een blik op de tv. “Nee, ik ben geen nieuws-kijker.” Antwoordde Jeffrey. “Dat is mooi, want As The World Turns begint zo.”
“Nee, hè? Daar kijkt mijn moeder nou ook altijd naar.”
“Ach, ik volg het sinds ik hier zit. Je moet iets met je vrije middag, toch?”
“Ja, dat is waar. Wil je ook wat drinken?” vroeg hij, terwijl hij naar de keuken liep. “Ja, lekker!” riep ze hem na en zette de tv op RTL 4.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 26-07-2005, 00:05
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
oew met er ook weer ff inkomen.
maar ziet er weer goed uit.
erg jammer dat je er bijna mee stopt
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 26-07-2005, 11:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hahaha Tja, er moet toch ooit een einde aan komen, nietwaar?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 26-07-2005, 12:12
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
[QUOTE]Eend schreef op 26-07-2005 @ 11:16 :
Hahaha Tja, er moet toch ooit een einde aan komen, nietwaar? [/QUOTE
ja das waar
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 26-07-2005, 13:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Maar voorlopig nog niet Zoveel concentratie heb ik ook weer niet
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 27-07-2005, 21:08
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
“Hou je buitenteugel er iets meer bij, want dan zal ze net iets meer aanleuning geven op dit moment.” Riep Ad door de bak heen, terwijl Femke het grijzige paard onder zich probeerde te rijden. “Ja, zo gaat het goed.” Riep hij, nadat Femke de buitenteugel iets meer opgepakt had.
“Femke, er is bezoek voor je!” schreeuwde Alice en kwam aanlopen met Eva en Leon. Ze liet het paard in stap over gaan en stapte in de richting van Eva en Leon. “Mooi optrekje heb je gevonden. Ik denk dat ik me ook maar eens uit huis laat zetten.” Grapte Eva, “Hoe is het?”
“Ja, het gaat wel. Heb me slechter gevoeld en ik heb het inderdaad getroffen met dit optrekje. Wat leuk dat je langskomt, man!” zei Femke en stapte af. “Ik rijd haar wel even verder.” Zei Ad en nam Indy over.
“Je hebt gewoon een eigen paard…wauw…” zei Eva en keek naar Ad. “Jij hebt het echt zó getroffen.”
“Ja, ik weet het. Dat is Indy, maar we hebben er nog eentje, Max, wil je hem zien?”
Eva knikte. “Mij maakt het niet uit hoor, ik doe wel alsof ik er niet ben.” Grapte Leon en liep achter de twee kwebbelende meiden aan.

“Dus, hier ga je in de toekomst wonen?” vroeg Leon, terwijl ze met limonade op de bank zaten.
“Ja, leuk hè?” antwoordde Femke trotser dan ooit. “Is er niet nog een kamer vrij?” grapte Leon. “Ja, of twee kamers?” deed Eva mee. “O, je mag vast wel een keer komen rijden, hoor!” plaagde Femke haar. “Ja, man, ik ben echt jaloers op je! Wie had dat ooit kunnen denken. Heb je nog wel eens contact met Theresa?”
“Ja, ik schrijf haar wekelijks. En zij mij natuurlijk ook. We gaan binnenkort een keer naar het strand met Masrino en Max, leuk hè? Ad gaat misschien ook mee met Indy, maar hij wist het nog niet zeker. Lijkt me wel gaaf, met de paarden over het strand crossen…”
“Dat is ook gaaf, Fem.” Antwoordde Eva.

Rond negen uur gingen Eva en Leon er weer vandoor. Femke vond het leuk dat ze langsgekomen waren en vooral ook dat ze zo lang gebleven waren. Nu zat ze alleen op haar echte eigen kamer. Naast haar klonk de muziek van K’s Choice, dat uit de kamer van Rick. Zelf hield ze niet zo van die muziek, maar vandaag kon ze het wel waarderen. Het gaf haar wat rust. Vandaag zou ze niet meer terug gaan naar de afdeling en bleef ze thuis op de boerderij. Dat had altijd wel iets spannends vond ze. Ze heeft zolang de veiligheid van de afdeling rond haar gehad en die moet ze opeens gaan loslaten. Best moeilijk was dat.
Ze liet zich achterover op haar bed vallen en zette de tv aan. Er bleek niet veel boeiends op de tv te zijn, dus besloot ze eens heerlijk met een boekje in bad te gaan liggen. Dat had ze al heel lang niet meer gedaan. Thuis hadden ze wel een bad gehad, maar op de afdeling hadden ze geen bad. Daar moest je het maar doen met een douche.
Ze kleedde zich uit en liet zich in het volgelopen warme bad zakken. Tot haar grote spijt had ze het boekje op de wastafel laten liggen en moest ze er weer uit om het boekje te pakken.

“Zo, jij hebt lekker in bad gelegen, zie ik. Je hele hoofd is rood!” plaagde Rick haar. “Wat ben je aan het kijken?” vroeg ze aan hem. Hij lag onderuitgezakt naar een beeldscherm te kijken. Waarschijnlijk alleen maar omdat het bewoog. “Ik zou het niet weten. Ik staar er al een kwartier naar, maar weet niet wat het voor moet stellen.”
“O, nou, dan ga ik er ook maar naar staren.”
“Je mag ook wel gewoon een DVD opzetten, hoor. We hebben er genoeg.”
“Ik zal eens kijken.” Zei ze en liep naar de kast waar alle DVD’s stonden. “Girl interrupted, is dat wat?” vroeg ze. “Ja, een geweldige film!” riep Alice, die net binnen kwam lopen en zich ook op de bank liet zakken. “Oké, dan zet ik die op.” Zei Femke en nam de DVD mee.
“Hij is misschien wel een beetje trigger voor je hoor.” Waarschuwde Alice haar. “Boeiend.” Antwoordde ze en liet zich tussen Alice en Rick op de bank zakken. “Hoe werkt dit?!” vroeg ze verward, terwijl ze twijfelend naar twee afstandsbedieningen keek. “Geef maar, dan doe ik het wel voor je.” Zei Rick en zette de film aan.
“Zoutjes?” vroeg Alice en stond op om wat lekkere dingen te gaan pakken. “Ja, lekker!” antwoordden Rick en Femke tegelijk. “Oké, dat is duidelijk.” Antwoordde Alice en kwam een paar tellen later terug met een zak nootjes en een bak met chips.
Femke bekeek Rick eens grondig. Hij was best wel een leuke jongen om te zien en nog in de juiste leeftijd ook. Zou hij ooit een vriendin gehad hebben? Of misschien was hij wel homo! Ze glimlachte om haar eigen gedachtes. “Wil je het delen?” vroeg Alice aan haar, maar dat aanbod wees ze af. Nu eerst eens lekker genieten van de film.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 27-07-2005, 23:12
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Leuk. Alles wat hiervoor gebeurde is een beetje weggezakt, maar ik weet het nog wel ongeveer en daarom valt dit best te volgen. In het begin van het laatste stukje heb je alleen wat herhalingen, dat je in twee of drie opeenvolgende zinnen dezelfde woordgroep gebruikt.

Citaat:
Tot haar grote spijt had ze het boekje op de wastafel laten liggen en moest ze er weer uit om het boekje te pakken.
Hier bijvoorbeeld.

O, en dat paardrijdstukje, mijn instructrice zei laatst precies hetzelfde tegen mij.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 28-07-2005, 20:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Lol, er zullen wel een hoop van die fouten inzitten. Dat komt omdat ik op het moment niet echt helder ben. Komt door de pillen en de situatie
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 28-07-2005, 20:20
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oke. En succes!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 30-07-2005, 19:03
Verwijderd
mooi geschreven!
ik heb het net helemaal gelezen en ik vond sommige stukjes zo zielig dat ik er bijna van moest huilen.. je hebt het dus heel goed gedaan nog lang niet stoppen hoor

xxx
Oud 01-08-2005, 11:07
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik doe mn best
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 26-08-2005, 10:09
zus
Avatar van zus
zus is offline
Ik wacht met smart
__________________
Dare to fly!
Oud 16-06-2006, 23:24
little idiot
Avatar van little idiot
little idiot is offline
Heej Eend,

Ik weet dat het al een tijd geleden is dat je het geschreven hebt, maar ben toch heel benieuwd hoe het verder gaat. Hoop dat je dit nog es leest!
__________________
even denken.. NEE
Oud 20-06-2006, 20:54
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
hoop dat ook
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 20-06-2006, 21:32
Verwijderd
Een poos? Zeg maar tien maanden.

Eend begint een nieuwe thread zodra er een nieuw deel is.

LUH-3417
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.