Advertentie | |
|
02-01-2009, 17:21 | |
December
Films 434. Zack and Miri Make a Porno (Kevin Smith, 2008) :: 5.0 435. Jackie Brown (Quentin Tarantino, 1997) :: 8.0 436. Following (Christopher Nolan, 1998) :: 8.3 437. Dogma (Kevin Smith, 1999) :: 5.2 438. Pink Flamingos (John Waters, 1972) :: 3.0 439. La Coquille et le clergyman (Germaine Dulac, 1928) :: 8.5 440. Decasia (Bill Morrison, 2002) :: 8.9 441. Tampopo (Juzo Itami, 1985) :: 7.6 442. Die Welle (Dennis Gansel, 2008) :: 5.6 443. Papillon d'amour (Nicholas Provost, 2003) :: 8.9 444. Emak-Bakia (Man Ray, 1926) :: 7.0 445. At Land (Maya Deren, 1944) :: 8.2 446. Meshes of the Afternoon (Maya Deren, Alexander Hammid, 1943) :: 8.7 447. Picnic at Hanging Rock (Peter Weir, 1975) :: 8.0 448. Straw Dogs (Sam Peckinpah, 1971) :: 8.7 449. The Godfather: Part II (Francis Ford Coppola, 1974) :: 9.0 450. Baraka (Ron Fricke, 1992) :: 7.8 451. Millions (Danny Boyle, 2004) :: 7.1 452. Badlands (Terrence Malick, 1973) :: 7.3 453. Changeling (Clint Eastwood, 2008) [Bios] :: 7.3 454. Powaqqatsi (Godfrey Reggio, 1988) :: 5.4 455. Gosford Park (Robert Altman, 2001) :: 6.4 456. Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution (Jean-Luc Godard, 1965) :: 6.4 457. Le Feu follet (Louis Malle, 1963) :: 8.4 458. Window Water Baby Moving (Stan Brakhage, 1962) :: 8.4 459. The Act of Seeing with One's Own Eyes (Stan Brakhage, 1971) :: 8.0 460. Body of Lies (Ridley Scott, 2008) [Bios] :: 6.8 461. Jackass 2.5 (Jeff Tremaine, 2007) :: 5.0 462. Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages (Michael Haneke, 2000) :: 7.2 463. Saw V (David Hackl, 2008) :: 4.7 464. Mat i syn (Aleksandr Sokurov, 1997) :: 6.2 465. Il Deserto rosso (Michelangelo Antonioni, 1964) :: 8.5 466. Beau travail (Claire Denis, 1999) :: 7.3 467. A Nightmare On Elm Street (Wes Craven, 1984) :: 7.4 468. Le Doulos (Jean-Pierre Melville, 1962) :: 7.8 469. L'Âge d'or (Luis Buñuel, 1930) :: 6.8 470. Milk (Gus Van Sant, 2008) :: 8.5 471. Sophie Scholl - Die letzten Tage (Marc Rothemund, 2005) :: 4.9 472. American Splendor (Shari Springer Berman, Robert Pulcini, 2003) :: 7.6 473. I'm Not There. (Todd Haynes, 2007) :: 8.0 474. Bad Santa (Terry Zwigoff, 2003) :: 6.4 475. Made in U.S.A. (Jean-Luc Godard, 1966) :: 4.7 476. Sexy Beast (Jonathan Glazer, 2000) :: 8.1 477. Slumdog Millionaire (Danny Boyle, Loveleen Tandan, 2008) :: 8.2 478. Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961) :: 8.2 479. À bout de souffle (Jean-Luc Godard, 1960) :: 8.0 480. Cloverfield (Matt Reeves, 2008) :: 7.7 481. Seven Chances (Buster Keaton, 1925) :: 7.9 482. O Brother, Where Art Thou? (Ethan Coen, Joel Coen, 2000) :: 7.5 483. Australia (Baz Luhrmann, 2008) [Bios] :: 6.0 484. Prénom Carmen (Jean-Luc Godard, 1983) :: 4.5 485. Klute (Alan J. Pakula, 1971) :: 7.2 486. My Winnipeg (Guy Maddin, 2007) :: 8.4 487. The Heart of the World (Guy Maddin, 2000) :: 7.5 488. A Trip to the Orphanage (Guy Maddin, 2004) :: 7.0 Statistieken Totaal 55 films (maandgemiddelde: 40.4) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 7. - Middel (21 t/m 75 min.): 8. - Lang (meer dan 75 min.): 40. Totale speelduur: 4957 min. Aantal films herzien: 9. Best beoordeeld: The Godfather: Part II (9.0, 5de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Pink Flamingos (3.0). Media-verdeling Bioscoop: 3. DVD: 34. Internet: 16. TV: 2. Wat een maand, wat een maand.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
|
02-01-2009, 18:14 | ||
Citaat:
Gister heb ik met 2 vrienden A Bug's Life gekeken en ik heb me rot gelachen. Het lag meer aan onze state of mind en alle accenten, maar toch.
__________________
the bourbon note of a distant organ.
|
03-01-2009, 19:54 | |
Star Wreck: In the Pirkinning 7/10
Het is zo slecht als het klinkt en een parodie op Star Trek. Maar als je bedenkt dat het een fan-based film is, is het super netjes gedaan en verdienen ze alle lof.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. |
03-01-2009, 23:07 | |
Brave (1994) 7/10
Conceptfilm op muziek van Marillion. Erg boeiend. Deed me op een aantal punten aan The Wall denken, wat positief is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. |
04-01-2009, 09:13 | |
@HenkMul/DanielC: Met welk programma/website maken jullie zo'n leuk lijstje?
OT: Australia Mooie beelden, mooi verhaal. Wel erg lang, maar daar had ik bij deze film geen probleem mee. Maar ik zou de film niet nog eens hoeven zien denk ik. 7/10
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
|
04-01-2009, 18:20 | |
Verwijderd
|
The young ones seizoen 1 en 2: Een van de meest briljante sitcoms ooit. Dit soort shit maken ze helaas niet meer. 10/10
Entrails of a virgin: Nep sperma vloeit net zoveel als nep bloed las ik in een andere recensie, dat klopt aardig. Verder is de film een grote soft-porno film met af en toe wat gore. Wat wel vet was een scene van een vrouw die zichzelf bevredigt met een afgehakte arm terwijl ze ondertussen de verschrikkelijke modderman aan het pijpen is. Geen klassieker, wel vet voor mensen die wat meer willen 6/10 The Beyond: Erg vette film, voornamelijk vanwege de innovatieve gore effects. Het verhaal laat wat steken los, maar dus vanwege de gore, maar ook het muziek en de hele sfeer in de film, best een aanrader. 7/10 |
05-01-2009, 15:03 | |
Harry Potter 1:
Tijdens een vergadering (die dus lekker vlot ging) Ik ben blij dat de films er zijn want dan hoef ik de boeken niet te lezen om toch Miss Rooster te begrijpen. Daarnaast zijn ze ook best aangenaam om te kijken. De eerste is alleen wel een echte kinderfilm, toch leuk. Harry Potter 2: Harry leek slechter te acteren dan in deel 1, wel iets spannender. Scary Movie 4 en dan 3: Gisteravond hier op vakantie in Oostenrijk en geen idee waarom ze het in deze volgorde doen (doen ze ook bij Harry Potter). Simpele humor kan ik waarderen, maar als het dan ook nog eens DEUTSCH NACHSYNCHRONISIERT is, lig ik helemaal in een deuk. Duitse Family Guy is ook leuk trouwens |
05-01-2009, 15:56 | |
Ik ben het jaar lamlendig begonnen en heb al zeventien films achter de kiezen, waarvan de beslommeringen van Werner Herzog in Antarctica (...) als absoluut hoogtepunt gelden en het feelgood seventies-geneuzel (...) net als de buitentemperatuur een kil dieptepunt bereikte.
1. The Cameraman (Edward Sedgwick, 1928) :: 7.3 2. Brand Upon the Brain (Guy Maddin, 2006) :: 7.8 3. Steamboat Bill, Jr. (Buster Keaton, Charles Reisner, 1928) :: 5.8 4. Sunshine (Danny Boyle, 2007) :: 8.5 5. Street of Crocodiles (Stephen Quay, Timothy Quay, 1986) :: 7.8 6. Encounters at the End of the World (Werner Herzog, 2007) :: 8.7 7. Le Petit soldat (Jean-Luc Godard, 1963) :: 7.3 8. Deconstructing Harry (Woody Allen, 1997) :: 7.2 9. Gruz 200 (Aleksei Balabanov, 2007) :: 7.0 10. 2046 (Kar Wai Wong, 2004) :: 7.4 11. The Battle Over Citizen Kane (, Michael Epstein, Thomas Lennon, 1996) :: 6.8 12. Cry and Laugh (Robbert-Jan Vos, 2007) :: 7.0 13. Frankenstein (James Whale, 1931) :: 7.6 14. BURN-E (Angus MacLane, 2008) :: 6.8 15. Almost Famous (Cameron Crowe, 2000) :: 4.5 16. Dracula (Tod Browning, 1931) :: 5.0 17. Mies vailla menneisyyttä (Aki Kaurismäki, 2002) :: 6.8
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
|
05-01-2009, 17:00 | ||
Citaat:
The King of Kong Verrassend leuke docu, waarbij Mitchel volgens wikipedia als een grotere lul wordt neergezet dan ie eigenlijk is. 8/10
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
|
06-01-2009, 02:07 | ||
Citaat:
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
|
07-01-2009, 21:52 | |
Vicky Cristina Barcelona.
Beetje matig en op een aantal leuke scenes na vond ik hem niet heel vermakelijk. Het goede acteerwerk was de reden dat ik bleef zitten maar eigenlijk wist ik al snel dat het einde weinig spectaculair / verrassend zou zijn. Happy Go Lucky. Gadverdamme, incl. de tandjes van de rij instructeur, exclusief zijn verfijnd gevoel voor romantiek.
__________________
tirade
|
08-01-2009, 00:08 | |
Verwijderd
|
Curious Case of Benjamin Button, The (2008)
(bevat een beetje spoilers met filmvergelijkingen en gebruikte technieken) Hmmm. Ik was heel nieuwsgierig naar deze film. Het gegeven is wel interessant (man begint zijn leven (als kind) oud en afgetakeld, en wordt naarmate de jaren verstrijken steeds jonger) maar het is een beetje heel erg voorspelbaar en richt zich steeds meer op de 'standaard' liefde/romantiek/verhouding. Het is een beetje een kruising tussen The Notebook, Forrest Gump en Un Long Dimanche. Maargoed, de 'transformatie' dus. Daar was ik natuurlijk het meest nieuwsgierig naar; hoe Fincher de gimmick had gebruikt. Brad Pitt is als oude knar digitaal verouderd en op het lichaam van een (kleine) stand-in geplakt. Iets wat op zich heel knap gedaan is, maar ik merkte wel dat het CGI was. Bepaalde gezichtsuitdrukkingen waren nét niet levensecht genoeg om volledig te overtuigen (en nee, ik wist vantevoren niet dat ze CGI gebruikten ) De verjonging is wel oké gedaan, maar verder weinig bijzonders. Interessanter beloofde het te worden toen Brad Pitt jonger dan 30 moest gaan lijken. Maar ook dat was niet wereldschokkend. Maarja, een voldoende dus, want het kon me wel een beetje boeien. 6/10 |
08-01-2009, 01:45 | |
(ik kan me herinneren dat ik laatst nog gepost heb, maar kan het nergens terugvinden. ah well.)
The Wrestler 8/10 Tja; we mogen de advertenties geloven, het is een uitstekende film met vooral een erg sterke Rourke. Het heeft alle ingredienten voor een slechte dramafilm maar men doet het toch weer erg netjes; ook punten voor de scherpe muziek Låt den rätte komma in (Let the right one in) 9/10 Ik verwachte een 'aardige' film en ik kreeg een geweldige film. Een bijna sprookjesachtige film met een zwaar beladen achtergrond, en na wat onderzoek is het zelfs downright disturbing. De Zweedse jaren 80 staan mooi op de plaat en de film had een goede dosis zwarte humor. Desondanks een van de betere vampieren-films-met-kinderen. Misschien wel de beste tot nu toe.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
|
09-01-2009, 16:24 | |
Transformers - 3/10
Een paar puntjes voor de baanbrekende technische prestaties en wat aardige plaatjes, maar een dikke 1 voor de rest. Dom verhaal, nog dommere karakters en onsmakelijke pogingen tot humor kenmerken het absoluut waardeloze script. Het was zo duidelijk dat de film Jong, Snel & Hip probeerde te zijn, dat ik me er al snel aan ging ergeren. Blegh. Ja ja, ik weet het, je moet het "snappen", bla bla bla. Nou, ik snap het maar al te goed. Nou moet wel gezegd worden dat de film met een flinke achterstand begint, namelijk de inherente kutheid van de Transformers en de aanwezigheid van Jon "blok-aan-het-been" Voight. Tja, met zulke auto-handicaps heb je geen Michael Bay meer nodig.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
10-01-2009, 00:57 | |
the Duchess Gadverrrdamme! Aaaah. Gadverdamme!! Ze moeten die onuitstaanbare bottenzak echt ophangen. Met die verongelijkte blik van haar. Bah. Bah. Bah. En die Ralph Fienes, die heel de tijd maar chagerijnig kijkt. En waar ze Charlotte Rampling nu weer opgegraven hebben? En dan die muziek, brr. En altijd maar datzelfde saaie, suffe, stijve uiterlijk van die kostuum films. Het is echt om droevig van te worden. Werkelijk iedere film is hetzelfde. Komt nog bij dat deze film ook wel heel erg oppervlakkig is. We gaan echt van gebeurtenis naar gebeurtenis zonder dat we te zien krijgen wat er aan die gebeurtenis vooraf gaat of dat we iets merken van de nasleep. Maar ondertussen wel proberen om die tranen eruit te trekken. Ze moeten dat genre echt eens flink op de schop nemen. Weg met al die saaie Engelse types. En weg met die ellende verzonnen voor en door onderdrukte vrouwen. En weg met die fletse kleuren. Maak er maar eens wat groots en uitbundigs van. Zorg maar eens voor een lekkere chick die een beetje met haar poes kan zwaaien, ipv. zo'n uitgermergelde teef met een hoekige mannenkop!
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
|
10-01-2009, 13:22 | |
Disturbia
Shia LeBeouf's big break volgens sommigen. Sommigen van die kid actors kan ik niet uitstaan maar ik was best gecharmeerd van LeBeouf in Eagle Eyes dus ging ik in de videotheek eens wat van z'n eerdere werk halen. Ik vond het achteraf een apart script met zo'n groot gedeelte van de film wat eigenlijk dieper op de karakters in gaat maar ook weer niet. Maakt het erg losjes en makkelijk te kijken. Plus de billen van the girl next door, maar ik ben dan ook een ass-man. De film heeft een leuke build-up qua engheid maar viel toch tegen in het brengen van de schrikmomenten, soms te makkelijk. En hoe soldeert LeBeouf een draadloze babycam in een draagbare HD camera? Daar heb je wel ff wat meer voor nodig dan een highschool cursusje. Anyway, de engerd en de slotscene leveren bonuspunten op maar minpunten voor de weinige uitleg over het motief van de dader. 6,5 (eigenlijk een 6 maar +0,5 voor het veel in beeld zijn van de billen van de buurvrouw)
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
|
|
|