Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2014, 19:05
sierrapaniagua
sierrapaniagua is offline
Hee allemaal,
Ik ben gisteren naar de open dag in Leiden geweest, ik ben naar de voorlichting geneeskunde geweest en ik vond het heel erg leuk. Ze kijken bij je toelating naar je vwo 5 cijfers, ik vraag daarom aan mensen die zich aangemeld hebben of nu geneeskunde studeren, hoe zijn jullie vwo cijfers voor natuur-,schei- en wiskunde, en ook nederlands? Ik wil graag geneeskunde studeren maar ben alleen bang dat mijn cijfers gewoon niet goed genoeg zijn en ik het misschien gewoon niet aankan.

Groetjesss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2014, 00:10
Verwijderd
sarah mema pluis naamzoek
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 13:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zit je nu in 6 vwo? Van het nichtje van mijn vriend begreep ik dat ze in Rotterdam aankomend jaar nog niet de 5 vwo cijfers meetellen omdat die regel pas ingevoerd is toen je die cijfers al niet meer kon verbeteren dus misschien is dat nog wel een optie of wil je perse naar Leiden?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 14:23
Verwijderd
Geneeskunde is veel stampen en wat minder begrijpen dus discipline is de belangrijkste maatstaf, niet zozeer "of je het aankan". Als je VWO in 6 jaar kan afronden, dan kun je in theorie geneeskunde ook wel doen, als je er maar geneog tijd in steekt. De vraag is vooral of je dat aankan/zin in hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 18:50
Verwijderd
Citaat:
sarah mema pluis naamzoek
Ik denk niet dat TS er wat aan heeft als ik mijn twaalf (!) jaar oude 5vwo rapporten ga zoeken

Maar ik kan inderdaad wel bevestigen dat geneeskunde grotendeels feitjes stampen is, en als je bereid bent daar tijd in te steken, inderdaad iedereen die VWO zonder problemen kan afronden, ook zonder problemen geneeskunde kan studeren.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 21:36
tastylimes
tastylimes is offline
ik kwam er gelukkig na de eerste periode in de vijfde klas achter dat ze bij veel decentrale selecties naar 5vwo cijfers kijken, dus kon ik er goed voor leren ipv alleen SE goed doen en rapportcijfers met 6jes halen xD
maar dit is mijn lijst afgerond:

nl-7
eng-8
nat-8
sk-9
bio-8
wisb-9

Ik zit nu in 6vwo
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 21:43
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Ik zit er ook aan te denken om geneeskunde te studeren.
Maar ik weet nu al dat ik niet cum laude zal slagen, is dat een probleem?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 22:12
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Nee hoor. Ik had een 6,7 gemiddeld op mijn eindlijst. Ik ben geplaatst via decentrale selectie, maar dat is wel 10 jaar geleden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 22:18
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Nee hoor. Ik had een 6,7 gemiddeld op mijn eindlijst. Ik ben geplaatst via decentrale selectie, maar dat is wel 10 jaar geleden.
Decentrale selectie houdt toch in dat je een toets moet maken?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 22:27
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Elke universiteit doet het op zijn eigen manier. Heel exact weet ik het ook niet, maar vaak wel een toets en een motivatie stukje.
Ik moest toen 5 toetsen maken, motivatie en nog een aantal vragen over activiteiten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 14:08
sierrapaniagua
sierrapaniagua is offline
Heel erg bedankt allemaal. Cum laude slagen ga ik zeker niet doen en een 8 of 9 gemiddeld staan zeker niet. In Leiden kijken ze naar je vwo5 cijfers en moet je een BMAT toets afleggen en een soort motivatiebrief schrijven. Dat is dan in Leiden, hoe andere universiteiten het doen weet ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 29-11-2014, 14:33
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Geneeskunde is veel stampen en wat minder begrijpen dus discipline is de belangrijkste maatstaf, niet zozeer "of je het aankan". Als je VWO in 6 jaar kan afronden, dan kun je in theorie geneeskunde ook wel doen, als je er maar geneog tijd in steekt. De vraag is vooral of je dat aankan/zin in hebt.
Dit is dus onzin anatomie is stampen maar het overgrote deel van de geneeskunde is begrijpen.
Als je vwo aankan dan kan je geneeskunde ook wel aan, als je het echt wil.
Ik had een 7 gemiddeld op mm eindlijst, weet niet meer zo goed wat ik voor de vakken afzonderlijk had, had wel vrijstelling voor maatschappijleer en die onzinvakken. Oh en ik ben dus ouderwetsingeloot dus geen idee hoe dat jnu allemaal werkt.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2014, 20:33
Bobby1994
Bobby1994 is offline
Ik denk dat cijfers niet alles zegt. De reden waarom ze naar je cijfers kijken is omdat ze daaruit kunnen afleiden of je wel de studie in de gestelde tijd kan afronden of niet. Zelfs degene die hoge cijfers op de middelbare school hebben gehaald kunnen uiteindelijk ook afvallen. Ook degene die zijn toegelaten vallen soms af in het eerste jaar. Dus als je gewoon doet wat er van je gevraagd wordt dan komt het heus wel goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Dé gang van zaken m.b.t. geneeskunde studeren in Antwerpen
sjtuijp
1 18-04-2007 19:51
Studeren Uitgeloot voor geneeskunde. Wat nu?
danny23
65 21-08-2006 21:58
Studeren Instromen op Geneeskunde???
lil me
9 14-07-2005 09:37
Algemene schoolzaken Geneeskunde met HAVO? (na het HBO?)
aniki
24 23-04-2005 17:52
Algemene schoolzaken Wat zijn studies die goed aansluiten op geneeskunde?
Lautitia
25 13-07-2004 19:48
Algemene schoolzaken technische geneeskunde in enschede
chris9 tje
0 20-01-2003 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.