Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2014, 18:20
sierrapaniagua
sierrapaniagua is offline
Hee allemaal,

Ik zit in 5vwo en twijfel enorm over wat ik moet kiezen; Geneeskunde lijkt me een supergave studie maar rechten ook. Rechten is nogal een rare keuze want ik heb een NG profiel maar toch lijkt het me leuk om advocaat te worden. Ook weet ik niet of ik naar een universiteit wil of naar een hoge school. Ik heb niet super hoge cijfers, dus denk aan gemiddeldes rond de 5,6 en 7 en daarom leek het me slimmer om misschien een hbo opleiding te gaan doen. Mijn vraag is daarom ook voor de mensen die rechten of geneeskunde studeren; is de opleiding moeilijk/veel? En misschien kunnen jullie me advies geven over hbo of wo?

Alvast bedankt xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2014, 22:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Beide studies zijn WO opleidingen, dus als dit je enige opties zijn dan wordt het toch echt een WO studie en geen hbo. Ben je al naar een open dag geweest? Dan kun je iets meer te weten komen over wat de studies precies inhouden, want ze zijn natuurlijk wel heel verschillend.
Van rechten heb ik begrepen dat het eerste jaar vrij saai is, omdat je gewoon heel veel basics van rechten uit je hoofd moet leren, en wetteksten zijn saai. Pas verderop krijg je leuke opdrachten waarin je die kennis in de praktijk brengt en slimmigheidjes moet zoeken.
Ik heb zelf geneeskunde gestudeerd, dus daar kan ik bel iets meer vertellen. Het is niet een extreem moeilijke studie, maar je moet wel veel leren. Zolang je de stof interessant vindt omdat je graag wilt weten hoe het menselijk lichaam werkt in ziekte en gezondheid is dat geen probleem, maar je moet wel kunnen plannen en je hebt ook doorzettingsvermogen nodig voor de onderdelen die je ietsje minder boeiend vindt. In principe moet je de geneeskundestudie wel kunnen doen ongeacht je cijfers, maar houd er wel rekening mee in de keuze van universiteit: door de decentrale selectie kijken sommige universiteiten meer naar je eindexamencijfers (of zelfs 5vwo cijfers) dan anderen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-11-2014, 22:05
sierrapaniagua
sierrapaniagua is offline
Doorzettingsvermogen en disipline hebik wel, nu op de middelbare hou ik alles bij en begin ik vaak optijd aan m'n toetsweken. Omdat ik heel graag in Leiden wil studeren moeten m'n vwo5 overgangscijfers goed zijn want hier kijken ze erg naar. Maar heel erg bedankt voor de info!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2014, 12:00
df
Avatar van df
df is offline
Rechten kun je toch ook op hbo-niveau doen?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2014, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Rechten kun je toch ook op hbo-niveau doen?
HBO rechten bestaat maar dan word je juridisch adviseur. Ze wil advocaat worden.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2014, 19:47
Biggers
Avatar van Biggers
Biggers is offline
Citaat:
HBO rechten bestaat maar dan word je juridisch adviseur. Ze wil advocaat worden.
Of als je SJD doet (heeft ook te maken met rechten), sociaal juridisch dienstverlening.

Als je rechten op WO wilt doen kun je advocaat, rechter, officier van justitie etc worden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 20:32
Robert-LHC
Avatar van Robert-LHC
Robert-LHC is offline
Waarom wil je advocaat worden?

Wat wil je doen met je geneeskunde studie?
__________________
Gratis video's over sociale & succes psychologie | www.lifehackercoach.com | Online Succes Coaching
Met citaat reageren
Oud 23-11-2014, 13:31
sierrapaniagua
sierrapaniagua is offline
Citaat:
Waarom wil je advocaat worden?

Wat wil je doen met je geneeskunde studie?
Nou mijn probleem is dat ik alles leuk vindt, ik kan niet echt de knoop doorhakken. Het lijkt me gewoon leuk en interessant om iemand te verdedigen tijdens een rechtszaak. En met geneeskunde wil ik arts worden, wat precies weet ik nog niet maar het menselijk lichaam vind ik ook interessant.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2014, 13:32
sierrapaniagua
sierrapaniagua is offline
Citaat:
Rechten kun je toch ook op hbo-niveau doen?
Ja klopt, juridisch adviseur lijkt me ook wel leuk maar minder dan advocaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken is HBO studeren of niet?
watervlo
71 25-11-2021 00:30
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren HBO rechten --> WO rechten?
Mariekje*
39 07-02-2007 19:54
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
autodropje
140 05-10-2005 10:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hbo'ers dezelfde titel als academici
Verwijderd
186 18-07-2005 12:00
Algemene schoolzaken Weet iemand van jullie een goede en duidelijk beroepentest?
Verwijderd
24 25-04-2004 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.