Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2014, 15:59
weetniks
weetniks is offline
Hoi allemaal,
Ik heb wat vraagjes over het kiezen van een studie en de mogelijkheden.
Op dit moment zit ik een 5 vwo en ga naar alle verwachting volgend jaar wel gewoon slagen en dan zal ik dus wel iets moeten gaan studeren. Nu weet ik wel ongeveer wat ik wil doen, maar het is gewoon enorm veel. Over het algemeen gaat mijn interesse uit naar de studies wijsbegeerte/liberal arts and sciences (gewoon aan de UU, geen UC)/politicologie/Nederlandse taal en literatuur/geschiedenis/sociologie. Het zou goed kunnen dat ik nog enkele studies ben vergeten, ik vind het gewoon allemaal erg interessant.

De studie Liberal arts and Sciences zou natuurlijk een goede optie zijn dan, maar vind deze weer net te veel aan het oppervlakte blijven. Nu vraag ik mij dus af of het mogelijk is de studie LAS te combineren met een andere studie en of er toevallig ervaringsdeskundigen zijn op dit forum.Ik zou dan graag wijsbegeerte willen combineren met LAS, waardoor ik gewoon filosofie kan studeren, een major kan doen binnen LAS en de verdieping van LAS ook nog kan benutten.

Nu gaat mijn interesse ook uit naar een dubbele bachelor (vooral wijsbegeerte i.c.m. een andere bachelor). Ik heb gelezen dat er aan de RUG een bachelor is die hiervoor is gemaakt, hebben mensen hier toevallig ervaring met de bachelor "Filosofie van een bepaald wetenschapsgebied"?

Tot slot: zijn er erg grote verschillen tussen universiteiten en het cursusaanbod per universiteit. Wat zijn de verschillen tussen RUG/UU/Leiden qua Wijsbegeerte bijvoorbeeld. Is er een manier om dit gewoon thuis (zonder stad en land af te hoeven reizen voor open dagen) te onderzoeken?

Groeten Weetniks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2014, 16:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Open dagen zijn niet zo heel nuttig, hier vertellen ze vooral op locatie wat ook in de folders staat. Meeloopdageb geven een beter beeld omdat je dan een echte lesdag meebeleeft en vragenvan stellen aan de studenten en docenten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Onderzoek naar studiekeuze advies
LSVB_2014
0 24-03-2014 13:59
Studeren Hoe ontwikkel je studiekeuze-skills?
Tom Dekker
7 17-01-2013 12:10
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 07:08
Studeren Twijfels bij studiekeuze? Tips en tools voor scholieren door studenten
Maart88
0 17-01-2012 12:16
Studeren scholieren.com/studiekeuze - feedback gevraagd
Simon
36 15-09-2011 14:57
Studeren Studiekeuze: Twijfels, twijfels, twijfels...
mrme
5 01-07-2008 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.