Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2015
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2015, 21:55
Jim112
Jim112 is offline
Hallo allemaal,

Ik sta er gelukkig goed voor nu al mijn cijfers van het schoolexamen binnen zijn. Maar toch ben ik wat onzeker over de eindexamens die vanaf 11 mei beginnen.

Ik vind de examens van bijvoorbeeld economie en wiskunde erg moeilijk. Heeft iemand nog goede tips voor die vakken? De begrippen begrijp ik wel, maar het toepassen in examenvragen vind ik toch echt wel lastig. Ook wiskunde vind ik moeilijk, ook om te leren. Is toch vooral begrijpen, heeft iemand hier nog tips voor?

Iemand een idee hoe het beste te oefenen en voorbereiden is voor deze vakken?

Bedankt alvast!
Advertentie
Oud 01-05-2015, 09:31
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Economie: als je de begrippen kent, ben je pas op de helft. Bij economie gaat het vooral om de juiste verbanden leggen tussen twee gegevens, of een oorzaak-gevolg verband. Heb je examenbundel economie? Van onze school moesten wij die verplicht aanschaffen, maar die oefeningen helpen echt goed. Dus gewoon die vragen maken en als je het antwoord niet weet, staat een uitleg gewoon achter het domein.
Heb je anders met je docent er al over gepraat? En heb je tijdens je schooltijd niet soort gelijke examenvragen voor een proefwerk moeten maken? In het examenjaar wordt daar toch juist veel op gelet?

Wiskunde: je kunt wel iets begrijpen maar niet kunnen. Gewoon oude examens maken. En standaard differentiatie, primitieve en integralen kennen (lengte van lijn en omwentelingslichaam etc.).
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie examen: indexcijfers
Sv3nie
1 26-05-2012 21:24
HAVO Economie
leerling4444
10 14-05-2009 21:25
HAVO economie 1 2
fariomasib
3 24-05-2005 15:35
Algemene schoolzaken Grafische rekenmachine bij economie examen?
mirrie-1986
36 29-05-2004 01:11
Algemene schoolzaken Economie examen?
Elle baby!
35 13-02-2004 14:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.